Geçmiş olsun hocam, ne yazıkki servisler bir cihazın hatalı olduğuna kanaat getirmesi için gerçekten bariz arızalı olmalı ki onarım sağlasınlar. Malesef detay testler yapılmıyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
ASUS FX505DD-BQ114 KULLANICILARI KULÜBÜ (17. sayfa)
-
-
Chrome ve Operada da denemiştim ve yine aynı hatayı vermişti hocam.
Dün akşam Aygıt Yöneticisinden AMD ekran kartını devre dışı bırakarak, 3 farklı tarayıcıda da video izledim. Sorunla karşılaşmadım. Bugün ise tekrar etkifleştirip, sürücüyü güncelleştir dedim. Eski tarihli bir sürücüye dönüş yaptı. Hali ile sürücü versiyon uyumsuzluğu nedeni ile AMD Radeon Software yazılımı çalışmıyor. Ancak şuana kadar yine hata ile karşılaşmadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc@y -- 12 Aralık 2020; 22:57:36 >
-
Senin sorununu anladım. ☺️ Microsoftun hatasından dolayı amd'nin 2019 yılı yazılımını yüklüyor. Sakın o sürücüyü kullanma. Önce Amd sürümünü fabrika ayarlarında güncelle, sonra windowsu güncelle. Fakat windowsun bugu yüzünden eski sürümü senin isteğin dışında yüklemeye çalışacak. Yüklesin sıkıntı yok. Sonrasında aygıt yöneticisi ekran bağdaştırıcı aygıtları kısmından amd sürücüsünü önceki sürücüye geri döndür. Yani amd'nin en güncel sürücüsüne. Sonra ise başlaya amd yaz. Amd Software programı gelecek. Programı aç ve ayar kısmında sistem tepsisinde göster seçeneğini tikli yap. Böylece sağ alt açılır menüde amd radeon yazılımı gözükecek. Bu işlemi her güncellemede yapmak durumunda kalacaksın. Ya da fabrika ayarları sekmesine tıklamadan amd softwareyi güncelleme yapman gerekecek. Windows'un hatası yüzünden eski amd yazılımının isteğin dışında yüklenmesi sebebiyle onboard ekran kartın düzgün çalışmaması dolayısıyla sıkıntı yaşamışsın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omen1710 -- 12 Aralık 2020; 23:12:54 >
-
Yok hocam ben sorunun güncel ekran kartı sürücünden kaynaklandığını düşündüğüm için bilerek böyle bir deneme yapmıştım. Dediğim gibi AMD devre dışı bırakıldığında sorun yaşamadım.
Neyse şimdi AMD radeon software yeni bir sürüm yayınlamış. 20.11.2 yerine 20.12.1 onu kurdum. Normalde sadece önerilen sürümleri kuruyordum. Ama birde bunu deneyeyim dedim. Ekran kartı sürücüsü 04.12.2020 tarihli görünüyor. Windows yine müdahale etti ama dediğiniz şekilde güncel sürücüye dönüş yaptım.
Sorunu bulamadık ama aramaya devam ediyoruz
EDİT: Akşam makinayı tarattım. Bir hata bulunamadı. Ancak kullanım esnasında makina yine 1 kez kilitlendi. En azından benim sorunumun AMD radeon software yazılımı ve güncel ekran kartı driveri ya da bu driverın windows 10 ile uyumsuzluğundan olduğu kanısına vardım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc@y -- 13 Aralık 2020; 13:33:25 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: tunc@yYok hocam ben sorunun güncel ekran kartı sürücünden kaynaklandığını düşündüğüm için bilerek böyle bir deneme yapmıştım. Dediğim gibi AMD devre dışı bırakıldığında sorun yaşamadım.
Neyse şimdi AMD radeon software yeni bir sürüm yayınlamış. 20.11.2 yerine 20.12.1 onu kurdum. Normalde sadece önerilen sürümleri kuruyordum. Ama birde bunu deneyeyim dedim. Ekran kartı sürücüsü 04.12.2020 tarihli görünüyor. Windows yine müdahale etti ama dediğiniz şekilde güncel sürücüye dönüş yaptım.
Sorunu bulamadık ama aramaya devam ediyoruz
EDİT: Akşam makinayı tarattım. Bir hata bulunamadı. Ancak kullanım esnasında makina yine 1 kez kilitlendi. En azından benim sorunumun AMD radeon software yazılımı ve güncel ekran kartı driveri ya da bu driverın windows 10 ile uyumsuzluğundan olduğu kanısına vardım.
Hocam amd software center gerçekten sıkıntılı bir araç, asus fx505dd support sitesinden amd chipset driver indirin, şu anki radeon yazılımı ve sürücüyü tamamen (aygıt yöneticisinden) kaldırın. Cihazı yeniden başlatın asustan indirdiğiniz driverı kurun. Amd radeon settings lite gelecektir uygulamala olarak. Diğer uygulamadan bin kat daha stabildir. Sürücüyü güncellemek için de denetim masasından Manuel güncelleme yapın. Öncelikle en son amd driver kurulum dosyasını sitesinden indirin çalıştırın bırakın rardan cıkarma işlemini yapsın yükleme kısmına gelinxe, yükleme başlamadan önce programı kapatın. Denetim masasından vega8 i bulun güncelleştir diyin cihazınızından dosya seçmeye tıklayın. Disketi var seçeneğine tıklayın. C:\\AMD klasörüne gidin packages》drivers》 display kısmından 1.inf dosyasını seçin ileriye basın en son sürücüyü yükleyecektir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KüfürbazHaydoo -- 13 Aralık 2020; 14:20:37 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dediğiniz şekilde adımları uyguladım hocam. Sadece driver için indirdiğim 20.11.3 yazılımı içinde ilgili kısımda 1.inf diye bir dosya yok. Display bölümünü göstererek güncelle dediğimde ise en iyi sürücüler zaten yüklü diyerek güncelleme yapmıyor. Şuan asus sitesinden indirdiğim driverla ekran kartı bir kaç mesaj önce resmini paylaştığım 09.04.2020 tarihli sürücüyü kullanıyor.
Bu sürücü ile yaptığım denemede zaten sorun yaşanmamıştı. Windows 10'da bu sürücü ile barışık görünüyor Daha güncel ama sorunlu yazılım ve sürücüler yerine lite yazılımı ve asusun tavsiye ettiği sürücülerle devam etmek sanırım daha uygun olacak.
-
arkadaşlar 2 günlük sokağa çıkma yasağında bilgisayarı nerdeyse 24 saat test ediyorum hiç kapatmıyorum amd nin Adrenalin 2020 Edition 20.9.1 Recommended (önerilen) 9.ayda yayınladıgı sürüme dönüş yaptım cuma günü şu ana kadar her hangi bir donma kitlenme görmedim. sorun amd nin yayınladığı ileri tarihli sürücülerde gibi optional yani istege bağlı olanlarda sıkıntı var gibi son sürümde 2-3 saatte bi kilitleniyordu ama şuan nerdeyse 2 gündür pc açık crome youtube vs 1 kere bile kilitlenme donma olmadı.yani dediğiniz gibi sorun %90 amd nin sürücüsünden kaynaklı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gültekin19 -- 13 Aralık 2020; 15:46:59 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Gültekin19ekran kartı sürücüsünden değil amd nin v20.11.2 sürümden önceki sürümünü kullanırkende bu hatayı vermişti.şuan şüpelendiğim son çıkan bios sürümü 315 versiyonu,bir önceki sürüm 310 sürümünü kullanırken böyle bi sorunum yoktu yaklaşık 1 ay önce 315 sürümüne güncelledim ve sorunum bu tarihten sonra başladı son olarak bundan şüpeleniyorum eğer sizde güncellediyseniz biosu son sürüme (315) bir önceki sürüme dönüp deneyin ben deniyorum sorunu çözebilirsem bilgilendiririm :)
Ben demiştim demek istemezdim ama diyorum
En azından sorunu bulmuş görünüyoruz hocam ve tüm oklar güncel AMD Radeon Software yazılımı ve sürücülerini işaret ediyor.
-
evet teşekkürler
-
Geçmiş olsun. Sorununuzun çözüldüğüne sevindim. ☺️ -
quote:
Orijinalden alıntı: tunc@yDediğiniz şekilde adımları uyguladım hocam. Sadece driver için indirdiğim 20.11.3 yazılımı içinde ilgili kısımda 1.inf diye bir dosya yok. Display bölümünü göstererek güncelle dediğimde ise en iyi sürücüler zaten yüklü diyerek güncelleme yapmıyor. Şuan asus sitesinden indirdiğim driverla ekran kartı bir kaç mesaj önce resmini paylaştığım 09.04.2020 tarihli sürücüyü kullanıyor.
Bu sürücü ile yaptığım denemede zaten sorun yaşanmamıştı. Windows 10'da bu sürücü ile barışık görünüyor Daha güncel ama sorunlu yazılım ve sürücüler yerine lite yazılımı ve asusun tavsiye ettiği sürücülerle devam etmek sanırım daha uygun olacak.
1.inf derken hocam, karşınıza 2 tane inf çıkacak ben hep CU... ile başlayanı yani üsttekini seçiyorum. Diğerini seçmekle arasında bir fark var mı bilmiyorum. Eğer yapamazsanız, Telefondan bulamadım fakat bilgisayara geçince size videolu anlatım bulmaya çalışacağım. Eskiden radeon softwareyi yüklediğimde 2-3 gün sonra yazılım açılmamaya başlıyordu, aşırı hantaldı ve gözle görülür cihazı yavaşlatıyordu. Dediğiniz gibi windows farklı sürüm kuruyordu uygulama farklı sürüme tekrar dönüyordu o nedenle sürekli bir döngü içinde karmaşıklık oluyordu. Fakat driver ı elle yükleyince windows güncelleme yapmayı bıraktı. Ve o saçma sapan yazılımı da silince her şey düzeldi. Sanırsam windows update kendini manuel moda aldı vega8 için. Radeon software uygulaması bence harici ekran kartlarına yoğunlaşılmış bir uygulama. Dahili kartlarda zaten ister windowsun kendi kurduğu sürücü ister radeon'un sürücüsü, küçük hata düzeltmeleri dışında bir fark yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhaba arkadaşlar. Bende epeydir bu pcyi kullanıyorum. Geçenlerde farkettim artık klavye ışıklarım yanmıyor. Ne yapmam lazım?
-
quote:
Orijinalden alıntı: TsunmysMerhaba arkadaşlar. Bende epeydir bu pcyi kullanıyorum. Geçenlerde farkettim artık klavye ışıklarım yanmıyor. Ne yapmam lazım?
Yüksek ihtimalle Asus yazılımlarından dolayı oluyor,aynı hata başıma gelmişti çözümü bütün Asus yazılımlarını kaldırıp tekrar yüklemek ile buldum.
Ama siz büyük ihtimalle Aura Service ve ROG live service yazılımlarını kaldırıp,yüklerseniz çözüme ulaşabilirsiniz. Eğer bu iki uygulama ile düzelmezse Armoury Crate, Crate service, system controller interface , aura service ,rog live service vs. gibi tüm yazılımları kaldırın, tekrar kurun hocam.
Bu işlemlerden sonra da açılmamaya devam ederse tuş ışıklarına akım, elektrik gidiyor mu diye kontrol etmek için cihazını tamamen kapattıktan sonra açma tuşuna 10-15 saniye basılı tutun, eğer klavye ışıkları bir kez yanıp sönüyorsa ve devamında cihazı açtığınızda Windows şifre ekranı gelene kadar ışıklar herhangi bir renkte ve efekt ile yanıyorsa sorun yazılım kaynaklıdır hocam.
Düzenleme :Yazım hatası.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KüfürbazHaydoo -- 26 Aralık 2020; 20:57:56 >
-
Driver işine girişmeden önce, armory crate programından klavye ışık şiddetini ayarlamaya deneyebilir misiniz? Büyük ihtimalle ilgili ayarlardan sorununuzun çözüleceğini düşünüyorum. -
Onu denedim fayda etmedi
-
Teşekkürler. Asus programlarını kaldırdım ve bilgisayarı kapattım. Açarken 10-15 saniye basılı tuttum ve klavye ışıkları yanmaya başladı. Çok teşekkür ederim
-
quote:
Orijinalden alıntı: TsunmysTeşekkürler. Asus programlarını kaldırdım ve bilgisayarı kapattım. Açarken 10-15 saniye basılı tuttum ve klavye ışıkları yanmaya başladı. Çok teşekkür ederim
Rica ederim hocam, eğer renkleri vs. kontrol etmek istiyorsanız uygulamaları tekrar kurmanızda fayda var. Asus'un uygulamaları bazen böyle hatalar verebiliyor.
-
benim laptopumda fan sesi iyice rahatsız edici boyuta ulaştı. Servise gönderip de fan değişimi yapılan ve ses problemi çözülen var mı aramızda?
-
quote:
Orijinalden alıntı: akenatonsbenim laptopumda fan sesi iyice rahatsız edici boyuta ulaştı. Servise gönderip de fan değişimi yapılan ve ses problemi çözülen var mı aramızda?
Ben de bu mesajın takipçisiyim. Sessiz mod dışında cihazı kullanamaz oldum neredeyse. 3500 Rpm altına düşmüyor windows veya performans modunda. Ben de mecbur güç seçeneklerinden işlemcinin gücünü kısıyorum böylece 2300rpm'de oluyor ama maks 1,38 ghz'ye ayarlıyor(görev yöneticisinden takip ediyorum) kendini, performanstan baya ödün veriyor.
Edit: Chrome'da gezerken bile fan sesi rahatsız ediyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KüfürbazHaydoo -- 31 Aralık 2020; 22:59:39 > -
Cihazıma bu ram'i taktım ve uyumlu çalıştı. Düşünen arkadaşlar alabilirler.
Ayrıca Dual channel, performansı gözle görülür bir şekilde etkiliyor.
Test ettiğim oyunlar: Csgo 1024x768 çözünürlüğende 20-30 fps artışı,
Valorant 1920x1080 çözünürlüğünde net 25 fps artışı.
Şuanlık denediğim oyunlar bunlar performans artışı beni tatmin etti. İmkanını olan herkese öneririm.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X