Şimdi Ara

ASUS FX505DD-BQ114 KULLANICILARI KULÜBÜ (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
431
Cevap
14
Favori
22.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akenatons

    benim laptopumda fan sesi iyice rahatsız edici boyuta ulaştı. Servise gönderip de fan değişimi yapılan ve ses problemi çözülen var mı aramızda?

    Fan tıkırtısı beni de çok rahatsız ediyor. Özellikle gece düşük güç modunda gereksiz bütün programları kapatıp fanın durmasını bekliyorum.

    Bu duruma çözüm bulabilen var mı?

  • dipteyim D kullanıcısına yanıt
    Vallahi ben maalesef servisten başka çözüm göremiyorum. ancak oradaki temel sıkıntıda şu, servise gidip gelmesi rahat 20 gün sürecek. ancak benim çocuk sürekli online ders yapıyor.

    Para verip fan alayım dedim ama baktım bizim Laptoplar için 350 tl civarı. şu anda iki arada bir deredeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dipteyim

    Fan tıkırtısı beni de çok rahatsız ediyor. Özellikle gece düşük güç modunda gereksiz bütün programları kapatıp fanın durmasını bekliyorum.

    Bu duruma çözüm bulabilen var mı?



    Alıntıları Göster

    1-Cihazı armoury crate'den Sessiz moduna alınız.

    2- Sağ alt köşede batarya simgesine sağ tıklayıp güç seçeneklerine basınız.

    3- Power saver planının "plan ayarlarını değiştir" tuşuna basınız. (Armoury Crate Sessiz modda iken güç menüsünde power saver (güç tassarufu modu) seçili olarak karşınıza gelecektir.)

    4- Gelişmiş Güç seçeneklerini değiştir'e basınız.

    5- İşlemci güç yönetimi menüsüne geliniz.

    6- En düşük işlemci durumunu pilde %3, prize takılı %4 veya pilde %2, prize bağlı %3 olarak değiştiriniz.

    7- En yüksek İşlemci durumunu pilde %90, prize takılı %95 olarak ayarlayınız. ( Daha düşüğe de ayarlayabilirsiniz fakat gerek görmüyorum)

    8- Uygulaya basıp kaydedelim sonra tamam butonuna basıp çıkalım.


    Bu ayarlardan sonra bilgisayarınızda çok yüksek ihtimalle fan sesi duymayacaksınız, cihazınız 50 dereceyi geçmeyecektir.

    Burada yaptığımız işlem, işlemcinin gücünü kısıtlamaktadır, belli bir frekansın üzerine çıkmasını engellemektedir, fakat normal kullanımda farkına bile varılmayacak şekilde sınırlamaktadır. Hiçbir kasma,donma geç açılma gibi sorunlarla karşılaşmıyorum aylardır bu ayarda kullanıyorum. Kendini bu ayarlardayken 1.7Ghz'yi sınır olarak görüyor, üstüne çıkmıyor ve 6-7W'ın üzerinde güç çekmiyor, takip ettiğim kadarıyla. Tek çekirdeki Boost frekansta kullanmak yeirne çoklu çekirdek kullanımına itiyor kendini.


    Sınırlama işlemini yaptıktan sonra oyun oynarken, benchmark alırken, video editlerken vs. skorlarınız, FPS'leriniz,performansınız çok daha düşük çıkacaktır çünkü cihaz Turbo frekanslara çıkamayacaktır. Sessizlik istediğiniz zaman artık Armoury Crate'den her Sessiz moda aldığınız zaman bu güç sınırlama işlemi gerçekleşecektir.


    Yüksek performans istediğiniz zaman Armoury Crate'den Windows profilini seçip tam gaz kullanmaya devam edebilirsiniz. (Yüksek fan sesi ile tabii ki)


    Bu cihazın soğutması kronik hatalı olduğu için ne yazık ki sadece böyle durdurabildim fanları. Windows moda aldığım anda 4000 Rpm gibi fan devir değerlerini hemen görüyor, ciddi ses çıkarıyor bu da insanın canını sıkıyor.

    Düzenleme: Yazım hatası.


    @akenatons @dipteyim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KüfürbazHaydoo -- 9 Ocak 2021; 3:24:15 >




  • KüfürbazHaydoo kullanıcısına yanıt
    Dostum benim servise gönderme gerekçem bahsettiğin ayarlarla ilgili değil. Fanda normal sesinin dışında bir uğultu hatta sanki tıkırdayarak çalışıyormuş gibi bir ses geliyor.

    Bu forumda yazılmış olabilir. Servise bu şikayetle gönderen arkadaşların değişimi yapılmış.

    Ama fanın sürekli çalışmasından rahatsız olan arkadaşlar için senin tavsiyen işe yarayabilir.

    Ben açıkçası bazen oyunda oynuyorum. Ama mecbur kulaklıkla oynamak zorundayım. çünkü normal fan sesi bile dayanılacak gibi değil.
  • Beni rahatsız eden fan devrinin fazla olması değil, fan herhangi bir devirde dönerken sürtmeden kaynaklı çıkardığı tıkırtı sesi. :(


    Gündüz rahatsız etmiyor ya da bir şey seyrederken hoparlörden çıkan sesi bastıracak kadar değil ama gece sessizlikte bir şeyler okurken 2400 devirde bile çıkardığı tıkırtı rahatsız edici. 20 gün beklemek istemediğim ve servisin çözüm bulamayacağını düşündüğüm için de servise göndermiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dipteyim -- 9 Ocak 2021; 13:45:14 >
  • Sağ taraftaki fan sürtünme sesi kronik bir sorun ve sanırım her kullanıcıda mevcut.
  • akenatons kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam ben de o tıkırtı şu anlık olmuyor şanslı kesimdeyim sanırsam. Umarım hızlı ilgilenirler sizinle. 15 tatilde vs.

  • Ankara'da teknik servisi mevcut mu ? Garantiye vermeyi düşünüyorum fan sesinden dolayı. Ankara'da teknik servisi varsa adresi verebilir misiniz?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaankocaakk

    Ankara'da teknik servisi mevcut mu ? Garantiye vermeyi düşünüyorum fan sesinden dolayı. Ankara'da teknik servisi varsa adresi verebilir misiniz?

    Maleesef, Resmi yetkili servis artık Ankara'da yok. Eskiden Kızılay AVM'de vardı fakat kaldırıldı galiba.

    Hizmet Noktası Bul - Türkiye | Resmi Desteği | ASUS Türkiye

  • kaankocaakk K kullanıcısına yanıt

    Ben de ara tatilde laptopu fan sesinden dolayı servise göndermeyi düşünüyorum.

    Bunun için hangi aşamaları izlemek lazım, önce Asus'tan arıza kaydı mı açmak lazım?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dipteyim

    Ben de ara tatilde laptopu fan sesinden dolayı servise göndermeyi düşünüyorum.

    Bunun için hangi aşamaları izlemek lazım, önce Asus'tan arıza kaydı mı açmak lazım?

    Evet hocam benim de bir servis maceram oldu. Asus’un sitesinden kayıt oluşturuyorsunuz,şikayetlerinizi, seri numarasını vs. orada yazıyorsunuz; UPS kargo, 3 gün içinde evinizden alıyor veya dilerseniz kendiniz ups şubesine teslim edebilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KüfürbazHaydoo -- 18 Ocak 2021; 15:48:17 >
  • KüfürbazHaydoo kullanıcısına yanıt

    Hangi sorundan servise vermiştin? Ne kadar sürede çözüm sağlandı, servis hizmetinden memnun kaldın mı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dipteyim

    Hangi sorundan servise vermiştin? Ne kadar sürede çözüm sağlandı, servis hizmetinden memnun kaldın mı?

    Cihazı yeni almıştım, ekran ile alakalı bir sıkıntısı vardı, ekranın içinde ölü veya kırık pixeller vardı. Siyah tonlarında ekranjn bir kısmı gri görüntü veriyordu. Servis iyiydi bir sıkıntı yaşamadım değişim raporu da verdiler yeni cihaz için süreç biraz uzun sürdü diyebilirim yaklaşık bir haftayı buldu veya geçti belgeyi almam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KüfürbazHaydoo kullanıcısına yanıt

    Bir haftaysa bir şey değil ben iki haftayı göze aldım :) Cumaya kadar gönderirim, inşallah fan tıkırtısından kurtulurum.

    Bilgisayara önden bakınca sol taraftaki fandan ses geliyor diye düşünüyorum, acaba yanlış fanı mı tarif etmiş olurum, ikisinin de değişimini mi talep etmeliyim ya da kronik sorunlu fan hep aynı fan mı servis zaten ne yapacağını biliyor mudur? Kafamda deli sorular :)) Servisin buncacık tıkırtı her bilgisayarda olur deyip sorun görülmemiştir diye geri yollayabileceğini bile düşünüyorum. :)

    Cevabın için teşekkür ederim ayrıca...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dipteyim -- 19 Ocak 2021; 0:55:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dipteyim

    Bir haftaysa bir şey değil ben iki haftayı göze aldım :) Cumaya kadar gönderirim, inşallah fan tıkırtısından kurtulurum.

    Bilgisayara önden bakınca sol taraftaki fandan ses geliyor diye düşünüyorum, acaba yanlış fanı mı tarif etmiş olurum, ikisinin de değişimini mi talep etmeliyim ya da kronik sorunlu fan hep aynı fan mı servis zaten ne yapacağını biliyor mudur? Kafamda deli sorular :)) Servisin buncacık tıkırtı her bilgisayarda olur deyip sorun görülmemiştir diye geri yollayabileceğini bile düşünüyorum. :)

    Cevabın için teşekkür ederim ayrıca...

    Rica ederim, onlar zaten önce test yaparlar. Bu şikayetten çok pc gitti tıkırtıdan dolayı o nedenle bu hataya aşinalar, kronik sorun gibi bir şey bu cihaz için. Ellerinde parça varsa iki hafta süreceğini sanmıyorum ama sırf 2 gün git-gel olarak kargoda geçiyor zaten.





  • KüfürbazHaydoo kullanıcısına yanıt

    Doğru diyorsun, gerisini servis düşünsün. Peki şarj adaptörünü göndermeye gerek var mı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dipteyim

    Doğru diyorsun, gerisini servis düşünsün. Peki şarj adaptörünü göndermeye gerek var mı?

    Gönderin hocam cihazı kutuya tüm aparatları ile birlikte koyun.

  • Bilgisayar servisten döndü, toplamda 10 gün gibi bir sürede halloldu, yardımlarınız için teşekkür ederim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dipteyim

    Bilgisayar servisten döndü, toplamda 10 gün gibi bir sürede halloldu, yardımlarınız için teşekkür ederim.

    Hayırlı olsun, sürten fan sorunu-sesi çözüldü mü hocam? Bir de boştayken çok fan çalıştırma sorunu da düzeldi mi acaba?

  • KüfürbazHaydoo kullanıcısına yanıt

    Evet tıkırtı sesi düzeldi, çok güzel oldu inşallah bozmaz. Boştayken çok yüksek devir çevirmiyordu benimki zaten genelde windows dengeli modunda kullanıyorum sürekli düşük devirde çalışıyor.


    Temiz bir de format attım şimdi sıra Armoury Crate kurmaya geldi, bu programı ne zaman kursam sorun oluyor. En pratik yolu nedir direkt Windows mağazasından mı kurmak lazım?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dipteyim -- 1 Şubat 2021; 20:17:18 >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.