Şimdi Ara

ASUS GTX970 STRIX SLI TEST (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • trktlh kullanıcısına yanıt
    Kepler'in saf gücü diye bişey yok, kullanamadığın kaynaklar var. Çok çok egzantrik yöntemlerle kodlasan bile, en küçük çalıştırma grubunda ya gecikme yada doluluk açısından problem yaşarsın (yani SMM-SMX-SM içinde, en küçük çalıştırılabilir gruplar yarım-warp'lardır, 16 shader-ALU'dan oluşan, tek başına her bi ALU-shadera farklı görev verilmez) . Bu da Kepler de SMX'in ya bütün kaynaklarının kullanılamaması sonucuna yol açar (gecikme problemi yaşamadan 192 shader'ın 128'ini kullanabilrisin her SMX'de), yada geri kalanları da kullanmanı sağlayacak egzantrik yol metod bulup, bunun çok ince ayarlı zamanlamayla ayarlanmış olması gerekir ki diğer shaderları da kullanabil diye(yani SMX'de 4 tane hızlı tamamlanabilecek görev + 2 tane yeni veri gerektirmeyecek register baskısı vs. yapmayacak tuhaf görev bulman lazım. Tuhaf dememin sebebi, register-cache kullanımı yapmadan bu işi yapmanın bi yolunu bulman lazım. O da neredeyse imkansız. Gk110 altındaki GPU'lar register baskısı yüzünden aşırı problem yaşıyorlar. GK110 daha fazla register kullanabilse bile, cache yapısı farklı olmadığından, kullanacağı registerlar dışında cache erişimi yapmaması gerekiyor. Yani nihayetinde 0-128 arasını kullanıyorsan, 128-192 arasını kullanmanman sana hep problem yaratıyor. Bu da SMX'deki 192 shader'ın efektif olarak kullanılabilirliğini 140 altına limitliyor ).

    Aman yine başladın denilecekse, Kepler ile Maxwell aynı düzlüğe ulaşmış 2 farklı mimari. Maxwell bu yüzden daha verimli gibi bakabilirsin. Ama salt perf açısından bakarsan 980 ile 2880 shaderlı Kepler ile 2048 shaderlı Maxwell aynı kapıya çıkıyor.

    Yukarda, 2x SLI'ı topla çıkar çarp böl, SLI ölçeklenmesini de çıkar, kabaca oc'li 780ti civarında veya +%10 limitinde kalırsın. Yukarda yazılanlarda da olayın kendisinde de egzantrik bi durum yok yani.

    Uzattıysam, Kepler sulu xxx , Maxwell daha kuru, dolayısı ile hacmi görece daha az, bu sayede daha verimli. Ama ikisi de aynı yere gidiyorlar günün sonunda.

    Maxwell'in Yazılım ile güçlendirme vs. diye bişey yok yani. Yazılım ile, Fermi sonrasında Kepler'de donanımın hafifletilmesini sağladılar bi miktar o var sadece. Driverın GPU'ya bağımlılık-gecikme bilgisini komutla beraber yollayıp, bu bağımlılıklara göre komutların kaynaklara dağıtımının GPU'da donanım üstünden incelenmemesini sağladılar. Bu GPU karmaşıklığını bi miktar azalttı, güç tüketimini bi miktar azalttı. VLIW mimarilerin compilerda yaptığı ayarlamaya benzer bi yapıya benziyor bu driverda ayar verme olayı(sadece benziyor, aynısı değil).




  • tek kart ve sli bf,far cry gibi testler yapar mısın?Ama ekran kartı bellek kullanımı gözüksün bellek sıkıntısını merak ediyorum.Yukarıda tek kart bf4 testi var ama sadece fps gözüküyor.
  • B.M.W kullanıcısına yanıt
    Hocam umarım fanboy degilsinizdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HungryBody

    Hocam umarım fanboy degilsinizdir.

    290x öyle sandığınız gibi 780 Ti ile yarışacak kadar iyi bir kart değil, forumda açılmış benchmark konularını inceleyebilirsiniz.
  • B.M.W kullanıcısına yanıt
    Ben oyuncuyum oyuna bakarım 780ti fiyatını hakeden bir kart değil bence.

    http://techgage.com/article/amd-radeon-r9-290x-nvidia-geforce-gtx-780-ti-review/3/
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.