konu hortlucak biraz ama çözüm bulabildiniz mi? aynı sorunla karşı karşıyayım ve sürekli dönüyor fan |
ASUS Laptop Fanı Sürekli SON HIZDA Çalışıyor (2. sayfa)



-
-
Hiçbir çözümü yok. Kasayı açıp fanları söküp geri takınca bir süre sorunsuz çalışıyor, sonra kafasına göre bir gün tekrar başlıyor. 7 sene olmuş değişmedi hiç. Notebook fancontrol isimli bir programla fanları “tamamen durdur” yapabiliyorsunuz. O da ısıtıyor cihazı baya.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Selam, okuduğum kadarıyla Sms Infocomm servisi rezalet ötesi. Teslim etmeden önce her türlü yedeği alıp teslim öncesi cihazı video veya fotoğraf kaydına alın. Bıraktığınız gibi geri vermeyecek kadar zararlı bir servis olduğu yazıyor. Deneyimlerinizi yazarsanız burası hakkında sevinirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cihaz bugün İstanbul’daki arkadaşıma ulaştı 17.02.2025 ve muhtemelen 1-2 gün içinde servise teslim edilecek. Yurt dışından aldığım için garanti kapsamında olmadığını öğrendim. Garanti kapsamı sadece satın alınan ülkede geçiyormuş. Bu nedenle garanti dışı. Daha önce Asus ile görüşerek cihazın onarım süreci hakkında bilgi aldım.
Bulunduğum ildeki tamirciler, cihazın parça temininde zorluk yaşandığını, yeni nesil olduğundan müdahale edemeyeceklerini belirtti. Onlara göre en iyi çözüm, cihazı yetkili servise göndermekti. Son çare olarak SMS Infocomm’a gönderdim, ancak hakkındaki yorumları ve tavsiyeleri okuduğumda pek iç açıcı bulmadım. Umarım bir sorun çıkmaz. Cİhazın videolarını fotoğraflarını aldım. Menteşelerini bile çektim.
Cihazın fanı adeta minik bir jet motoru gibi ses çıkarıyordu. Kulaklıkla sesi bastırmaya çalışıyordum, ancak bu durum giderek daha rahatsız edici hâle geldi. Umarım cihaz, sorunu gerçekten çözülmüş ve ek bir hasar olmadan bana ulaşır.
Deneyimlerimi ve süreci paylaşmaya devam edeceğim.
-
Garanti kapsamında olmadığı halde yine de Sms Infocomm'a mı gönderdiniz hocam?
Ayrıca bildiğim kadarıyla yurtdışından alsanız bile birçok marka gibi Asus da global garanti veriyor. Sizi yanıltmış olabilirler başlarından savmak için?
Kanıt:
https://www.asus.com/tr/event/international-warranty/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 17 Şubat 2025; 12:50:26 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logarhitma -- 18 Şubat 2025; 18:10:19 >
-
Bugün 19.02.2025. ASUS servisi (SMS Infocomm) beni aradı ve sorunun ne olduğunu sordular. Durumu tekrar anlattım: GPU fanı, düşük sıcaklıklarda olması gerekenden yüksek devirlere çıkıyor. Bu sorunu detaylandırmak için daha önce servisle fotoğraflar ve bir video paylaşmıştım.
Servis yetkilisi, cihazın dört aşamalı teste tabi tutulduğunu ancak herhangi bir arıza veya hata tespit edilmediğini söyledi. Bu nedenle, sorunun şu an için kayıtlara “bulunamadı” olarak geçeceğini belirtti. Bunun üzerine, “O halde neden bu sorunu yaşıyorum?” diye sordum. Yetkili, mevcut testlerde sorun ortaya çıkmadığı için şu an yapılabilecek tek şeyin GPU fanını değiştirmek ve termal macunu yenilemek olduğunu söyledi. Bu işlemleri kabul ettim.
Sorunun aralıklı olarak ortaya çıkması nedeniyle, ASUS servisine kesin bir teşhis koydurmak ne yazık ki mümkün olmadı. Daha önce ASUS’a e-posta ile durumu ve görselleri iletmiştim. Şimdilik cihazımın termal macunu yenilenecek ve GPU fanı değiştirilecek. Sorunun bu işlemler sonrasında devam edip etmeyeceğini ancak cihaz elime ulaştığında görebileceğim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X