Şimdi Ara

atiker yazılım ayarı nasıl olmalı ( ayar kablomu aldım) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
2
Favori
57.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günaydın, akşam bakarım eklediğiniz dosyaya. Yaptığınız değişiklikler anında geçerli olur zaten. Sadece AEB yazılımlarında bazı değişikliklerden sonra (Öğneğin ısı ayarı) ENTER'a basmak gerekiyor.
  • teşekkür ederim üstadım .. inceleme sonucunuzu bekliyorum
  • Bizim burdaki servisteki ustalar otomatik kalibrasyonu yüklüyorlar yine çok yakıyor yine çok yakıyor şehir içinde benzinle aldığım yol dahil olmak üzere 10 litre gazla şura bura 80-85 km yol gidiliyor, nerede hata var anlayamıyorum, birde sabah acaip benzin kokusu geliyor illallah ettim artık.
  • aracınız nedir? sabahları çiğ sorununun temelinde stf değerlerinin lpg ayarı kaynaklı bozulması olabilir.
  • Super olmus. Madem LPG montajcilarinin %90'i kalibrasyon isini beceremiyor, biz de DH olarak kendi dukkanimizi acalim bari :)

    Bunlarin yaninda OBD cihaziyla oksijen sensor degerleri de okunsa, yolda giderken farkli devirlerde enjeksiyon sureleri (carpanlar) ona gore ayarlansa guzel olur. Max tasarruf anca bu sekilde saglanabilir, rolantide yapilan otomatik ayarla degil!
  • Piyasadaki neredeyse bütün lpg ecu'ları oksijen sensöründen voltaj okuyup programında ayar sırasında gösterebiliyor, tabii ilk montaj sırasında bağlantı yapıldı ise. OBD kablosu ile LFT ve SFT değerlerine bakmak tabii ki daha sağlıklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 23 Ocak 2011; 13:28:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihat1551

    Sizinkisi göle maya çalmak gibi birşey olmuş.Arıza lambanız şuan için sönmüş olabilir fakat aracınızın lpg kalibrasyonunun ne olduğu tam bir muamma. Yarın Samsunda olacağım.Program ve kablonuz ile gelirseniz aracınızı EOBD cihazı ile ayarlayım;bu durumda ne arıza lambanız yanacaktır (karışım oranı arızası) ne de yakıt şikayetiniz (lpg enjektörlerinizin kalitesine bağlı) olacaktır.



    quote:

    Orijinalden alıntı: hotblastmain

    Şu yazılımı kullanmayı tam anlamıyla birileri anlatsa çok makbule geçecek. Genel ayarlar konusunda sıkıntı yok ama harita üzerinde yapılması gereken ayarları bilmiyorum. Özellikle otomatik kalibrasyon sonrasında "test sürüşü yaparak çarpanları ayarlayın" diyor, orada kalıyorum...


    hocam ben ayarlarımı kendim yaptım 15 gun once hiçkimsenin söndüremediği arıza lambası da söndü :))

    otomatik kalibrasyon sonrası
    minimum basınç oranını %15 düşürdüm

    sonrasında map haritada sarı çizgiyie yön tuşunı kullanarak iki üç değer aşağı çektim...

    arıza lambam söndü 300 km de 30 lt lpg tüketimim var

    aracım 2003 honca civic es 1.6 vtec OTOMATİK




  • ayar dosyamı yukerıda siz ustalar baksın diye verdim sizden rica etsem ayar dosyasına bakarak yorumlarmısınız ?

    yarın akşam 5 30 da işten çıkıyorum iz eğer samsunda olacak iseniz görüşmek isterim tabiki...
  • Grafiğe göre rolanti bölümü biraz fakir ; 8 mls ile 10 mls arası oldukça ideal fakat 10 mls den sonrası ise zenginleşmeye başlamış.Genel anlamda doğru sayılabilecek bir grafik fakat daha hassas ayar yapılabilir.
    Tüm gün Samsunda olacağım fakat o saatlerde dönüş yolundayım .

    quote:

    Orijinalden alıntı: nihat1551

    lpg sorunlaırm yüzünden her seferinde 10 tl vermekten bıktım sonunda kendi kablomun siparişini verdim :)

    LPG Interface (Ayar Kabloları) :
    www.mscsi.net
    MSC Elektronik
    http://www.mscsi.net

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=38836651

    yalnız şöyle bir durum var yazılımı indirdim ne yapmam gerektiğini bilmiyorum

    kurcalayıp öğrenmek yerine siz ustalara sormayı uygun gördüm

    programın linki :

    http://s3.dosya.tc/files/JBL3oU/AtikerFastSystem-5.5.0.0.rar.html

    araç honda civic 2003 otomatik ... uzun yolda 250 kr yakmakta bunun lpg ayarını nasıl ve nerden düşürebilirim

    .....Yardımlarınızı bekliyorum



    ***************************************************

    quote:

    Orijinalden alıntı: aunal11


    ayar yaparken motor soğuk iken yap ben öyle yaptım gayet memnunum. oto kalibrasyon yap, sonra min. basınç oranını bulduğu rakamdan biraz düşür mesela 0.75 min basınç ise onu 0.63 gibi %10 -15 oranında düşür. biraz az yaksın diyorsan oto kalibrasyon sonrası map haritada sarı çizgi yi tıkla ve yön tuşundann iki üç değer aşağı çek ama komple çizgyi çek sadece son noktayı 40 dan 30 a düşürme

    benim yaptığım ayarlar için aşağıya bakabilirsin



    atiker yazılım ayarı nasıl olmalı ( ayar kablomu aldım)


    atiker yazılım ayarı nasıl olmalı ( ayar kablomu aldım)





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 23 Ocak 2011; 18:50:21 >




  • Mehmet bey'in tespitlerine katılmakla beraber regülatörünüzün devre göre basınç stabilliğinin çok düzenli olmadığını görüyorum, sanırım nozullarınız aracınıza göre büyük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Mehmet bey'in tespitlerine katılmakla beraber regülatörünüzün devre göre basınç stabilliğinin çok düzenli olmadığını görüyorum, sanırım nozullarınız aracınıza göre büyük.



    hocam teşekkür ederim fakat üstteki resimdeki ayarlar bana ait değil

    ben kendi ayarlarımı upload ettim ordan bakmadınız sanırım


    MEHMET BEY İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM

    kaydettiğim dosyayı açtım rsimleride atıyoryum fakat araç çalışuır şekilde olmadığı için değerler yok heralde :)))

    birde size sormak istediğim bu lpg filtresini değişeli 10 000 km olmuştur.. Her 10000 de bir değişmesi gereklimidir?
    Ya da bu balata spreyleri ile temşizlesek olabilirmi olmaz ise kendim dışardan nereden temin edebilirim ?

    atiker yazılım ayarı nasıl olmalı ( ayar kablomu aldım)


    atiker yazılım ayarı nasıl olmalı ( ayar kablomu aldım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihat1551 -- 24 Ocak 2011; 11:19:55 >




  • ozenclerotogaz

    syn;Mehmet bey diğer konuda Lpg ayar konusunda Samsunda eğitim verdiğinizi ve 1 gun kalabileceğinizi okudum.

    işyerimin şehir merkezinde olmaması dolayısı ve mesai 5,30 da bitmesi dolayısı ile sizinle görüşmeye gelemedim.

    Ayar konusu bir tarafa bu konuda eğitim veren birinden yorum almak çok güzel.

    ayar konularında bize yol gösterirseniz nelere dikkat etmemiz gerektiğini nasıl yapabileceğimizi söylerseniz memnun oluruz...

    //////////////////////////////////////////////////////////////////////




    lpg bayiine gittim filtre değişimi ne kadar dedim 30 tl hallederiz dedi

    peki dedim sadece filtre ne kadar :)) 10tl fiyat aldım.

    gittim 2 tane filtre aldım 1tanede arabaya taktırdım 30tl verdim :))

    lpg de ayarlarken 10000 de bir ikaz sireni ayarlıyorlar . ustada bana soruyor ötmedenmi değişceksin evet dedim :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihat1551 -- 24 Ocak 2011; 22:01:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    aracınız nedir? sabahları çiğ sorununun temelinde stf değerlerinin lpg ayarı kaynaklı bozulması olabilir.


    Biraz geç yazdım ama Megane 2, aracın yakıtı çok gibi geliyor şehir içi kabul ediyorum çok olması bir nebze kabul edilebilir ama benzindeyken verdiği benzin kokusu korkutuyor beni, çiğ gaz atıyor araç, Benzinde kullanıyorum bir süre sonra sabahları bu sorun gidiyor götürüyorum LPG ayarını yaptırıyorum ilk başlarda sorun yok 300-500 km sonra yeniden aynı şey oluyor, bunu dört dörtlük ayarlatamayacağız sanırım.
  • S.A ARKADAŞLAR..
    UZUN ZAMANDAN BERİ FORUMA GİRMİYORDUM, LPG KONUSUNDA ARAŞTIRMA YAPARKEN BU SAYFA AÇILDI..
    SANIRIM BUNDAN SONRA SIK GÖRÜŞECEĞİZ :) SİZLERE LPG (ATİKER) KONUSUNDA FAYDAM OLACAĞINA İNANIYORUM..
    SİZLERDEN ALDIĞIM VE ALACAĞIM BİLGİLER İÇİNDE TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROBINSONNN

    S.A ARKADAŞLAR..
    UZUN ZAMANDAN BERİ FORUMA GİRMİYORDUM, LPG KONUSUNDA ARAŞTIRMA YAPARKEN BU SAYFA AÇILDI..
    SANIRIM BUNDAN SONRA SIK GÖRÜŞECEĞİZ :) SİZLERE LPG (ATİKER) KONUSUNDA FAYDAM OLACAĞINA İNANIYORUM..
    SİZLERDEN ALDIĞIM VE ALACAĞIM BİLGİLER İÇİNDE TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.


    robinson ben atiker obd 2 sistem taktırdım peugeot 307'm için. yanlız oksijen sensörlerini direk değilde obd bağlantı soketi üzerinden bağlamışlar anlayamadım.

    aracın tüketimide benzine göre çok fazla arttı bu neden olabilir.

    tükedim değerlerim. Şehir içi benzinde 10,9 LT/100
    gazda 14,4 LT/100


    şehir dışı benzinde 6,8 LT/100
    gazda 10,5 LT/100

    lpg li araçlar %10 daha fazla yakar ama fiyatı benzinden ucuz olduğu için maliyeti düşer diyorlar. burada %10 dan fazla fark var acaba yanlış montaj mı yoksa yanlış lpg kitimi kullanılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quiet_20 -- 10 Mart 2011; 5:19:23 >




  • Benzin değerleriniz doğru ise lpg de yakıtınız çok fazla olmuş.Servisinize giderek duruma gözatmalarını isteyin.Kalibrasyonla düzelmez ise bir yerlerde ters bir bağlantı vardır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: quiet_20

    quote:

    Orijinalden alıntı: ROBINSONNN

    S.A ARKADAŞLAR..
    UZUN ZAMANDAN BERİ FORUMA GİRMİYORDUM, LPG KONUSUNDA ARAŞTIRMA YAPARKEN BU SAYFA AÇILDI..
    SANIRIM BUNDAN SONRA SIK GÖRÜŞECEĞİZ :) SİZLERE LPG (ATİKER) KONUSUNDA FAYDAM OLACAĞINA İNANIYORUM..
    SİZLERDEN ALDIĞIM VE ALACAĞIM BİLGİLER İÇİNDE TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.


    robinson ben atiker obd 2 sistem taktırdım peugeot 307'm için. yanlız oksijen sensörlerini direk değilde obd bağlantı soketi üzerinden bağlamışlar anlayamadım.

    aracın tüketimide benzine göre çok fazla arttı bu neden olabilir.

    tükedim değerlerim. Şehir içi benzinde 10,9 LT/100
    gazda 14,4 LT/100


    şehir dışı benzinde 6,8 LT/100
    gazda 10,5 LT/100

    lpg li araçlar %10 daha fazla yakar ama fiyatı benzinden ucuz olduğu için maliyeti düşer diyorlar. burada %10 dan fazla fark var acaba yanlış montaj mı yoksa yanlış lpg kitimi kullanılmış.




  • Sizlere birşey sormak istiyorum. Ben de kablo alıp lpg ayarını kendim yapmak istiyorum. Ama bu ayarlarda otomatik kalibrasyon yaptıktan sonra birşeye ihtiyacım var.

    Aracımda depoda lpg azaldığında basınç düşüklüğünden dolayı gaza ani basışlarımda direk benzine geçiyor, aynı olayı bayır çıkarkende yapıyor. Bu iki durumu iptal etmek istiyorum. Yani depo tamamen bitene kadar geçmesin benzine. Bunun için basıncı yükseltmem lazım galiba. Hangi değeri yükseltmem gerekiyor ve bu basınç değeri ne olmalı...
  • Programdan minimum çalışma basıncını rölanti basıncından %25 azaltıp yapabilirsiniz. Gazda regülatör basıncınız 1.0 bar ise minimum çalışma basıncını 0.75 bar'a ayarlayabilirsiniz.
  • Serdar bey,
    Kabloyu sizden temin etmiştim. Ancak hala cesaret edip ayarlara giremedim. Atiker fast sistem ayar manual'i gibi bir bilgiye nereden sahip olabiliriz veya çok ayrıntılı bir anlatıma... Teşekkürler..
  • Merhaba, ingilizceniz varsa stag kullanma klavuzları size yardımcı olur. Linkten pdf formatında indirebilirsiniz.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.