Şimdi Ara

Audi a5'in 212 Km/h kısıtlaması (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
0
Favori
14.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Seat Cordoba 1.4 atmosferik 200 km üstü görüyor, YouTube linki var ben şok, TSI bile bu kadar iyi değilken, bari 1.6 F1 i örnek alıp yapın turbo olayını, tadı çıksın,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 tdi 190 lik quattro coupe ile 245 goruluyor ama kesici olmasada daha fazla yapmasi zor . Belki 10-15 daha yapar o kadar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anthony Hopkins

    Biride 320 basmış.
    320 de limitör girmiş değilmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wanpo

    Adamlae her araca ayri gostergemi uretecek.Bir gosterge yapiyolar butun araclara takiyorlar iste

    Alıntıları Göster
    Audi gibi bir firma halledebilir bence bunu. Tüm A5 lere aynı göstergeyi taksın o zaman? Ne diye hepsine aynısını koyuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SW4RTHY

    Audi gibi bir firma halledebilir bence bunu. Tüm A5 lere aynı göstergeyi taksın o zaman? Ne diye hepsine aynısını koyuyor

    Alıntıları Göster
    NIye ki hocam ne kazanci olacak ya da musteriye ne avantaji olacak.
    Sanki 260 gosterge yerine 220 taksa daha mutlu olan biri mi cikacak.

    Bazi markalar sportif modeller icin farkli gosterge yapiyor mesela o mantikli adam alinca kendini ayricalikli hissediyor. Rengi, isigi farkli son hizi farkli oluyor.

    Ama dusuk modeller icin para harcayip 260i 220 yapmak ne musteriye ekstra bir sey katar ne Audiye cope atilan para olur.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Araç hızlandıkça turbo devri artmaz... Devir yükseldikçe turbo devri artar ama oda sınırlıdır. Yani turbo devrini kontrol eden sistem vardır öyle ver yansın çevirebildiği çevirsin türbinleri diye bir olay yok...

    Ayrıca yüksek hızlarda turbo ve sıcaklık sorunu en son düşünülmesi gerek sorundur. İlk sorun şanzıman ve yürütmeyi sağlayan mekanik parçalar düşünülür. Daha sonra aerodinamik, yol ve sürüş güvenliğidir.

    Araçtaki limitör dediğimiz şey tamamen yakıtla alakalı beyindeki hıza ulaşırken yavaş yavaş yakıt azaltma işine girer ve belirlenen hızda tamamen keser sadece o hızda tutacak kadar yakıt sağlar size... Fazlasını size vermez...


    Benim aracim 1.4 astra sedan ilk 200 e düz yolda rahatlıkla çıkıyor 200 den 231 demesi saniye 1 km artış ve tamamen bitiyor.

    Araçlar her ne kadar teknolojik alet olsalarda aslında %90 mekanik iş yaparlar. Ne kadar sağlam malzeme o kadar güç...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Ben hızlandıkça turbo basıncı artar mı dedim? Veya limitörün yakıt beslemesi ile alakası olmadığını mı yazdım? Bu özel derse ne hacet vardı anlayamadım açıkcası.

    Yüksek hızlarda, daha doğrusu uzun süre tam gaz açık kullanımda İLK düşünülmesi gereken artan yağ sıcaklığı, buna paralel düşen yağ basıncı ve bunun hem genel yağlamaya hemde turboya olan etkisidir. Elinizde yağ sıcaklığı ölçüm sensörü olan bir aracınız varsa veya Obd2 portundan bağlayıp değer alabileceğiniz bir program varsa bağlarsınız, önce virajlı yollarda basıp parametreleri incelersiniz, sonra çıkarsınız otobanda tamgaz basıp incelerseniz. En yüksek ısıl strese hangi kullanımda maruz kalıyor araç görürsünüz. Yıllarca yazılım işleri peşinde koşturdum, yolcu koltuğunun altında laptoplarla gezdiğim oldu. Neyin ne olduğunu gayet iyi biliyorum merak etmeyin.

    Örneğin bütün VW grubu araçları yağ sıcaklığını gösteriyor. Buyrun çıkın küçük bir Tsi ile otobana, 5 dakika dipgaz gidince yağ sıcaklığı nasıl 130c'lere yaklaşıyor izleyin, içten yanmalı motorda teorik yağ hasarı limiti 140c civarıdır bu arada, turbonun hassasiyetine değinmiyorum bile. Bu araçlarda ayrı bir yağ soğutucusu yoktur. Gelişmiş bir su soğutma sistemi yoktur, intercooler küçüktür, en önemlisi motor silindir hacmi küçüktür. Bu tip motorlara en fazla bela açabilecek durum motor içi sıcaklığını ayak gazdan çekmediğiniz için kesintisizce yükselten tapagaz otoban sürüşleridir.

    Ayrca yüksek hızlarda SON düşünmeniz gereken şey şanzımandır, çünkü düşük tork değerleri ile kitlenmiş uzun dişli ile yere güç veriyorsunuz, şanzımana ilk viteslerde yük biner, drag otomobillerinden falan bilirseniz kırılacak şanzıman ilk viteslerde kırılır, son viteslerde değil.

    Aracınızın "rahatlıkla" 200'e çıktığını belirtmenize gerek yok. Ben bu kelimeyi sizin kadar "rahatlıkla" kullanamıyorum açıkcası. Bana göre rahatlıkla 200'e çıkan araç bunu en fazla 25 saniyede yapan araçtır, ayak dipte 1 dakikada veya fazlasında çıkan araba bana göre zorlanarak çıkıyor demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Ben hızlandıkça turbo basıncı artar mı dedim? Veya limitörün yakıt beslemesi ile alakası olmadığını mı yazdım? Bu özel derse ne hacet vardı anlayamadım açıkcası.

    Yüksek hızlarda, daha doğrusu uzun süre tam gaz açık kullanımda İLK düşünülmesi gereken artan yağ sıcaklığı, buna paralel düşen yağ basıncı ve bunun hem genel yağlamaya hemde turboya olan etkisidir. Elinizde yağ sıcaklığı ölçüm sensörü olan bir aracınız varsa veya Obd2 portundan bağlayıp değer alabileceğiniz bir program varsa bağlarsınız, önce virajlı yollarda basıp parametreleri incelersiniz, sonra çıkarsınız otobanda tamgaz basıp incelerseniz. En yüksek ısıl strese hangi kullanımda maruz kalıyor araç görürsünüz. Yıllarca yazılım işleri peşinde koşturdum, yolcu koltuğunun altında laptoplarla gezdiğim oldu. Neyin ne olduğunu gayet iyi biliyorum merak etmeyin.

    Örneğin bütün VW grubu araçları yağ sıcaklığını gösteriyor. Buyrun çıkın küçük bir Tsi ile otobana, 5 dakika dipgaz gidince yağ sıcaklığı nasıl 130c'lere yaklaşıyor izleyin, içten yanmalı motorda teorik yağ hasarı limiti 140c civarıdır bu arada, turbonun hassasiyetine değinmiyorum bile. Bu araçlarda ayrı bir yağ soğutucusu yoktur. Gelişmiş bir su soğutma sistemi yoktur, intercooler küçüktür, en önemlisi motor silindir hacmi küçüktür. Bu tip motorlara en fazla bela açabilecek durum motor içi sıcaklığını ayak gazdan çekmediğiniz için kesintisizce yükselten tapagaz otoban sürüşleridir.

    Ayrca yüksek hızlarda SON düşünmeniz gereken şey şanzımandır, çünkü düşük tork değerleri ile kitlenmiş uzun dişli ile yere güç veriyorsunuz, şanzımana ilk viteslerde yük biner, drag otomobillerinden falan bilirseniz kırılacak şanzıman ilk viteslerde kırılır, son viteslerde değil.

    Aracınızın "rahatlıkla" 200'e çıktığını belirtmenize gerek yok. Ben bu kelimeyi sizin kadar "rahatlıkla" kullanamıyorum açıkcası. Bana göre rahatlıkla 200'e çıkan araç bunu en fazla 25 saniyede yapan araçtır, ayak dipte 1 dakikada veya fazlasında çıkan araba bana göre zorlanarak çıkıyor demektir.
    Küçük bir ekleme yapayım düşük hacimli turbo benzinlilerin ısınma karakteristiği yüksek hacimli turbo benzinli ye göre çok çok daha yüksek örneğin 2.0t 160 hp mk1 s40 ile Adana sıcağında 1 saat tapa gaz yapıp ufak performans düşüşleri yaşarken 1.4 tsı 160 hp lik makine 20 dakika sonra gücün önemli bir bölümünü ecu kesecektik burda dizeller in pek bilinmeyen bir avantajıda devreye girmiş oluyor aslında neyse özetle 25 dereceye kadar bence sizin bahsettiğiniz gibi ölümcül bir sonuç olacağını düşünmüyorum fakat 35-40 derece veya üstü bir sıcaklıkta tsi dsg li Bi aracı ciddi performanslı kullanmak ölümcül sonuçlar doğurabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • daha fazla gidemez zaten.
  • Rs6'da aynı ibre var. Adam niye farklı üretsin. Maliyet bunlar hep.

    Konu baya eskiymiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sheldon-Cooper -- 14 Mart 2019; 23:34:3 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    A5 'i Bilmem ama 2018 model aracım ile zorlanmadan 211 yapıyorum 5. viteste dostum :) sizin a5 nasıl gitmiyor anlamış değilim. antalyadayım, gelin misafir edeyim görelim birlikte nasıl rahatça yaptığını :)

    Not: Rahatlıkla demekteki kastım; 5 dk 'da 211 'e ulaşmak değil. Ortalama 1-1.5 dk ulaşmak. Evet 20-30 sn 'de 220 deviren araçlar var ama 1.4 tonluk ve 1.4 tfsi motorlu audi a4 'den bahediyruz :) bana yeterli hızlanması. tabiki 3.000 motor veya biturbolu 2.000 motorla karşılaştırmamak lazım. sonuçta 0-100 8.4 sn :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulasyasar -- 13 Mayıs 2019; 13:39:51 >
  • Ben top speed degil acceleration (ivmelenme) taraftariyim. Sehir ici atiyorum 30 la giderken 80 e kadar yapistiririm biraz siritirim sonra yola devam. Araba da matrak bir sey degil 1.6 cdti 136 hp 320nm tork

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sheldon-Cooper S kullanıcısına yanıt
    Rs6da ayni ibre yok onunki özel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 model 2.0 tdi 190 lik a5 coupe aracla 258 gordum ben . Limitor soz konusu degil .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Sonradan bir işlem görmüş ihtimali nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4007 kullanıcısına yanıt
    Bayiden ilk sifir aldigimda da aksamina 240 u gormustum .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Bendeki a4 quattro 215 k/h geçmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4007 kullanıcısına yanıt
    Audi a5'in 212 Km/h kısıtlaması

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 258 i gordugumde bende sasirmistim cunku 255 ustune cikamamistim hic . Soylede bir detay veriyim opetten mazot aldigimda 250 nin ustune cikamiyorum . Shell den alinca cok rahat bu hizlara geliyorum . Eminim basmaya devam edebilsem yol musait olsa ve sinirlayici yoksa 270 leri gorurum . Ama turbo isindigi icin gucu azaltiyor sanirim ve max gucte calismiyor 240 tan sonra hizlanma yavasliyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mekatroniks -- 13 Mayıs 2019; 16:42:18 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.4 tfsi motorla 300 mü basmayı düşünüyosunuz anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.