Şimdi Ara

Audi'yi satıp Honda almak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
1.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mesajınızı Allah kabul etsin hayırlara vesile olsun inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizi anlıyorum . Ben de aracınızın 5 kapılı modelini kullanmaktayım. Gerçekten çok çok zevkli bir araç. Hele bu devirde bu fiyatlarda bizim hb civic'lerdeki gibi direksiyon sistemi bulmak mümkün değil. Sürüşe müthiş bir tat katıyor. Aracınız güç olarak eksik kalıyor ise malesef değiştirmekten başka çare yok. Atmosferik motora yatırım yapmak bence günümüz dünyasında çok da mantıklı değil. Ha ne almalı o kısmı zor gerçekten.
    Fiyat performans olarak iyi noktada olan ve sürüşü gerçekten zevkli olan araçlara bakacak olursak:
    Alfa Mito fena değil güç olarak potansiyeli çok yüksek yüklerseniz iyi yürüyor, iyi de tutuyor ama direksiyon civic'i aratır.
    Alfa Guilletta yazılmış, doğrudur birazcık hissiz direksiyon harici süper yol tutuyor.
    BMW'den 3 ti compact olabilir. 320d,325ti filan bulunursa çok zevkli bir araçlar , sürüşe bu kadar meraklı iseniz arkadan itiş ilaç gibi gelebilir. Temizini çok aramanız gerekli ama.
    Mazda rx-8 olabilir, 50bin lira altında pusuya yatarsanız belki bulabilirsiniz.
    Renault Clio RS olabilir;ancak sürüşü harika olmasına rağmen aracın bütünü artık günlük kullanım için yetersiz gelebilir.
    Seat Leon ve VW Golf'ü sevmediğinizi belirtmişsiniz ancak biraz uğraşmanız durumunda işinizi görebilirler. Yani stock halleri dediğiniz gibi çok düz geliyor insana ama biraz uğraşınca çok zevkli oluyorlar. Bu iş için önce temiz bir 1.4 TSI bulacaksınız , sonra coilover ya da uygun bir amortisör+yay+kule gergisi işine girmeniz gerekiyor. Benim de kişisel tavsiyem 1.4 TSI 170'lik motoru ile golf gt olurdu. 40 civarına temiz bir gt bulabilirseniz. Motoru zaten stage 1'de bile çok çok tatmin edici oluyor. Bir de üstüne coilover+kule gergisi gibi ufak modifikasyonlarla beklentilerinize uygun bir hale gelebilir.40 bine aracı bulsanız,2 bin lira amortisör+yay,bin lira lastik, 2 bin motor modifiyesi, 250 de kule gergisi dersek 45 civarına işinizi görecek bir makine oluşturabilirsiniz.
    ,




  • Öncelikle 1.4 turbo 140hp performans kullanımında dağ yolunda herkesi tatmin etmez. Normaldir. Benzer torkta, benzer güçte 2.0 bir motor çok daha tatmin edici olacaktır. That is the dağ, this is the dağ.

    - Günümüz turbo motorları düşük devirde turbonun etkisini göstermeye başladığı, turbonun ekonomi maksimizasyonu için ayarlandığı araçlar. Eskiden ise turbo araçlarda bugünkü mantıkta turbo yoktu. Size eski mantıkla üretilmiş turbo motorlu araç lazım.

    - Viraj ve dağ yolları diyorsanız, bitch please, Subaru it is. Veya Mitsu Evo, Veya S3 (Quattro). O zaman işin rengi değişir.

    2.0 wrx imprezalar var, düşünülebilir.

    Kendi aracınızı gıdıklamak çok doğru bir hareket olmaz. Zaten 1.4'e 140hp. Çok zorlamaya gerek yok. Alınabilecek fazladan 30hp bırak yerinde kalsın. Elbette performansta artış olacaktır; ancak virajlı yokuş dağ yollarında alacağın performans artışı gene seni tatmin etmez. Bir noktadan sonra turbo işlevini kaybediyor. Sebep basit: Aracın doğal olarak çektiği havanın turbonun bastığı havaya yaklaştığı durumlar oluyor. Bu durumda turbonun etkisi düşüyor. Turbo ne kadar uzun bir devir aralığında motorun doğal olarak çekebildiğinden ciddi daha fazla motora hava basabilirse, turbonun etkili olduğu devir o kadar uzun oluyor. Bu devir aralığını çok uzun tutmak mümkün değil; ancak devir aralığını yukarılara taşımak mümkün. Bu zaten eski nesil turbo araçlarda kullanılan yöntem. Yeni nesilde ise turbo mümkün olduğunca erken işini görebilecek şekilde ayarlanıyor. Böylece az yakıt tüketerek optimum performans alıyorsun. Eski nesilde öyle bir dünya yok. Arabayı sakin kullanırsan turbosuz bir arabadan %3-5 fazla yakar. Abanırsan 2 kat fazla yakar. Eğlenceli turbo budur.

    Bu minvalde güncel arabalarda önerebileceğim şey 2.0 wrx ve EVO 10. S3 piyasasını bilmiyorum; ancak fahiş olacağını sanıyorum.

    Bunun dışında otoban faresi sınıfına da göz atılabilir; ancak yol tutuş olarak yukarıdaki arabaların tırnağı olamazlar. GTI'lar, OPC'ler, Type-S falan... Yol tutuşu arttırmak için araba biraz gıdıklanabilir; ancak suyu çıkarılmamalıdır. Bu konuda satılan Aftermarket ürünlerin yarısı pist işi veya apaçi işidir. Cadde işi olanlarını aralarından özenle seçmek gerekir. Yoksa araba at arabasına dönebilir.




  • Senin araban alfa 145 Qv yada 156 2.2 motor olanlardan. Alican gazlican hondayi aratmaz yol tutusunda hatta daha iyi ama daha sorunlu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SqhuzaVoche

    Yazıyı kendimi daha iyi anlatmak için uzun tuttum. Okumaya usenen arkadaşlar son paragrafı okursa yeterli olacaktır.

    Merhabalar, önclikle bu konuyu çok ciddi olduğum bir konuda cidden yardım istemek için açıyorum, lütfen yardımcı olabilecek insanlar yardımcı olur veya beni yönlendirebilirlerse çok memnun olurum.

    Bizler insan oğlu olarak yapamadığımız şeyleri yada yaptığımız şeyleri daha iyi bir alet kullanarak yapmayı hep çok sevmişizdir bu yüzden tarihten beri kayak, at sürmek vs. çok hoşumuza gider. Bende arabada aynı şeyi arıyorum, tutkum benim, benim için a noktasından b noktasına götürmek için tasarlanmış makinalrdan ziyadeler. O yolculuğu bir alet aracılığı ile yapmktan ve bunu hissetmekten müthis zevk alıyorum. Yani bana hissedebileceğim bir araç lazım.

    Ben araba sürmeyi dağ yollarında öğrendim, dağları ve arabaları bebekliğimden beri çok severim. Ondan mıdır bilmiyorum lakin; ben şehir içinde magandalık, makas, düz yolda gazlama vs. hoşlanmıyorum milletin cnını tehlikeye atmakta istemiyorum, ben dağ yollarında, daracık ve ultra virajlı yollarda apexten apexe, inişli çıkışlı, virajları limitleri zorlayarak almaktan müthiş zevk alıyorum(Yollar ezberimde ve kimseler yok çok ücra). Yaşlılarımız köyde(köyümüz dağın eteklerinde bir çerkez köyü) oldukları için ve bende en büyük torun olduğum için yılın bazı aylarını köyde geçiriyorum ve hemen hemen her gün yada 2-3 günde bir şehire gidip geliyorum yani dağ yollarının, virajların ustasıyım. Hayır İnitial-d çakması bir hikaye değil. :D

    Ben daha önceden Supremum vs. abilerime yine bu forumda danışıp Honda Civic 1.8HB i-shift almıştım. Araç çok hoşuma gidiyordu yayları sert vs diye çok eleştiriliyor fakat dar ve virajlı yollarda yol tutuşu ve bana elektrikli direksiyon olmasına rağmen yolu ve yukarıda anlttığım duyguları hissettirmesi mükemmeldi. Vites geçişlerinden normal kullanımda rahatsız değildim fakat benim için bir eksiydi. Honda prelude aldım ve onu sattım. Ardından birkaç araç değiştirdim ve Honda Type-s Manuel aldım. Yani forumlarda vs. çok fazla araç yorumu vs. mevcut fakat ben araçtan o yollarda o kadar memnundum ki size tarafsız birşeyler söyleyemem. Sadece şunları söyleyeyim insanların ne dediğine bakmayın, o aracın o yollardaki viraj kabiliyeti vs. başka bir araçta bulamadım ki çok araç kullandım. Bir iki örnek vermek gerekirse ben oldukça hızlı bir şekilde viraja gelip ayağımı gazdan çektiğimde(kilitli diff. yok çünkü) apexte iken aracın 4 tekerlekle birlikte kaydığına yolu arkasını önünü hiç bir yerini savurmadan kavradığına defalarca şahit oldum. Ve sık sık çok daha güçlü araçlarla(Mercedes, Land Rover) vs. gitmeme rağmen bununla daha kısa sürede varıyordum. Neyse şimdi konuya gelelim.

    Onu da satıp çünkü bu araba şeytan, bir gün beni kazaya sürkleyecek diyerek bir Audi A3 aldım. 1.6 hitler motorlu tüpsüz bir eski kasa ve VW'nin en çok yol tuttuğu söylenen şasisine(Golf 5) sahip bir araç. Aracım deri koltuk, cruise control, esp vs. vs. full bir donanıma sahip ve beni a noktasından b noktasına çok sükür oldukça rahat bir şekilde götürüyor. Özellikle hitler motoru aldım çünkü sorun çıkarmasın istedimçok sükür sorunda çıkarmıyor.

    Ama; VW grubu halk için a noktasından b noktasına en iyi şekilde götürmeyi planlayan bir şirket ve ben çok mutlu değilim aracımdan. Bu gruptan oldukça fazla aracı kullanmış biri olarak golf 7'den vs. de memnun değilim bu konuda çünkü sırf vw değil Mercedes, BMW vs. şirketler de zaten apex tutturan, hisli vs. araçlar üretmeyi hedeflemiyor, hedefi o doğrultuda olan araçlar da malum çok çok yüksek fiyata satılıyor.

    Bu uzun yazıda derdimi anlatmaya çalıştım, şimdi asıl olaya geliyorum:

    Ben aracımı satıp manuel type-s almayı planlıyorum fakat şehir içi sakin kullanan, uzun yollarda da mutlaka hız sınırları dahilinde giden biride olsam dağ yollarında vs.140 hp bana yetmiyor. Bu aracı mutlaka kuvvetlendirmem lazım yoksa almayı düşünmüyorum kaldı ki daha önceden de aldığım için değişiklik yapmakta istemiyor değilim. Bu aracı nasıl kuvvetlendiririm. Caucass abi vardı buralarda civicine yazılım ile 15 hp katkı sağlatabilmişti, ona benzer yazılım+filtre+egsoz vs. ile 20-30 hp sağlanabilirse ki atmosferik araca motoruna dokunmadan çok zor bana yeterli olur fakat olur mu? Veya turbo yaptırmaya kalksam çok düşük barda motor ömrüne çok bir zararı olmayacak bir turbo ne kadara patlar, olur mu? Başka araç önerileriniz varsa yukarıdaki kriterlere uygun max. 35-40bin tlye önerir misiniz? Bunca maceraya değer mi?


    edit: imla



    AUDİ DEN İNİP HONDA YA BİNMEK
    ATTAN İNİP EŞEĞE BİNMEYE BENZER




  • Alfa Romeo 156 2.5v6 virajlarda yeniden keşfet kendi limitini. 190hp v6 sesi inanılmaz. Temizini bulmak kaydıyla severek kullanırsınız. Alfa Romeonun, alfaromeo olduğu zamanların son aracı 156.

    156 2.0Ts 155hp
    147 2.0Ts 155hp alınabilir. Yol tutuşunda ve güçte hondadan çok daha fazlasını bulacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaLCoN^ -- 2 Ocak 2016; 12:47:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış forumda, yanlış mevzular peşindesiniz.

    Üreticiler sizin aradığınız özellikte otomobil üretme peşinde değil. Aradığınız şeyler çoğunluk otomobil tüketicisinin aradığı şeyler değil. Buradaki yorumlardan anlayabilirsiniz.

    Yeni arabalar, agır, karmaşık yani keyif için değil. Son model bir araçtaki 140 hp, 20 yaşında bir arabadak, 140 hp etmez.

    Bu yüzden şahsi görüşüm dağ yolu için ayrı eski bir araç almanız yönünde. Arabaya ne yaparsanız ne alırsınız, tamamen mevzu arabaya yönelik bir mesele, seçtiğiniz arabayı bilene sorun. Burada onlardan pek yok.

    Son tavsiyem, NA herzaman pahalıdır, boost herzaman daha ucuza gelir velakin turbo lag ı bu tür durumlarda çok can sıkıcı olabilir. Sonradan boost olayına girecekseniz supercharger düşünülebilir.

    Diğer bir tavsiyem de japon yönünde. Almanlarda bu tür bir ortam yok, adamların çıkış noktası Autobahn, bu yüzden en iyi cruiser onlardan çıkar ancak bu arabalar dağ yolunda iyidir demek değil.

    İyi eğlenceler.




  • SqhuzaVoche S kullanıcısına yanıt
    Yazınızı baştan sona okudum. Yazdıklarınzdan yola çıkarak sizin kadar şoförlük ve otomobil bilgim yok. Ancak bende otomobil tutkunu bir insanım.
    Ford Focus 1.5 Ecoboost motor seçeneğini Ford İngiltere sitesinde görüp bunlardan Türkiye'de neden yok diye iç geçirirken, 2011-2014 yılları arasında Türkiyede Ford Focus 1.6SCTİ 180 HP 240NM satıldığını öğrendim.
    Sizin kullandığınız araçlara rakip olur mu iyi midir kötü müdür yorum yapamam ama beni heyecanlandırdığı için belki işinizi görebileceğini düşünüyorum.
  • durumumuz yoktu okuyamadım.
  • Toyota Corolla 2014 Model 1.6 132 hp CVT Otomatik…:https://www.youtube.com/watch?v=c3Ad-c6pNHs&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.