Şimdi Ara

'Automatic Gear Fault' arızası 2004 model 307 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
45.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 2004 model peugeot 307 xt otomatik aracım var. Bundan 3 yıl kadar önce ''Automatic Gear Fault" hatası verdi bulunduğum yerde tek otomatikçi vardı selenoid dedi değiştirdik. 1 yıl önce kadar aracımda hararet sorunu başladı hararet olunca vites geçişlerinde sıkıntı yaşamaya başladım 4000-5000 devirleri buluyordu geçişler uzun yolda kışın sıkıntı yaratmıyordu. Sonraları bu soruna yokuşlarda çekiş kaybı vites geçişlerinde devrin birden kendiliğinden yükselmesi vitesi boşa alma galiba es kaza yokuşta durma zorunda kalırsam geri kaçırma aracın boşa çıkması yani gaza basınca vuruntuyla vitese geçme olmaya başladı. bu şekilde uzun süre bindim kısa mesafe olduğu için çok önemsemedim. son zamanlarda zorlayınca diğer sorunların yanında şanzıman ısınınca Automatic Gear Fault" hatası vermeye başladı.bugün sanayiye gittim hararet sorunun bir müşür taktırarak hallettiler ama deneme sürüşünden sonra motorda ısınma olmamasına rağman şanzımanda bu hatalar fazlasıyla oldu bende otomatikçiye götürdüm vites geçişlerinde kaydırma var dedi o yüzden revizyon dedi tirübün burç selenoid daha birkaç şey işçilik 2700-2800 dedi. Başka otomatikçi sorunu söyleyince soğutmadan bahsetti deneme sürüşü sonrası kaydırma var burç balata dedi şanzıman inecek dedi 2500-3000 arası çıkabilir dedi. sizce ne yapmalıyım izmirde otomatik şanzımancı önerisi olan varmı deneyimlerinize göre haklılarmı. Araba şanzıman ısınınca çok kötü oluyor evimde yüksekte mecbur tırmanmak zorundayım. ilginç bazende yapmayabiliyor yada çok az yapabiliyor bu sorunları. lütfen yardım.




  • Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim

    1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın
    gelelim sorun çözümlerine;
    2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart)
    3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası.
    4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var.
    5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz
    6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı
    7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı
    8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok.
    9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin
    10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:)
    unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım
    Keyifli sürüşler




  • merhaba 2003 model 1.6 benzinli ve lpgli bir 307 im var ve automatic gear fault dıye uyarı yazısı çıktı araba tekledi ve 3.vitesten sonra 4.vitese çıkmamaya başladı ve bugun araç çalıştıktan onra vitese geçmemeye durduğu yerde sankı vıtes boştaymış gibi sabıt kaldı servise çekici ile gittiğimde bana 4000 tl fiyat çıktı otomatik şanzımancılara gittiğimde ise şanzımanın
    sökülmesi gerektiğini söylediler 1-çıkma şanzıman bulabilirmiyim bulursam işe yararmı ve enreden bulabilirim ve ücreti ne kadar?2- kendi şanzımanımı nerede tamır ettirirrim
    ve ücreti ne kadar 3-0 otomatik şanzımanını enreden bulurum ve ucreti ne kadar?
    bu konuda yardım rica ediyorum

    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pejo 307 ci -- 1 Şubat 2016; 22:03:19 >
  • pejo 307 ci P kullanıcısına yanıt
    Ankaradaysaniz tamir için yer tavsiye edebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • istanbuldayım
  • S.a arkadaşlar benim 2.0 motor citroen c5 2002 model otomatik vites bir aracim var automatic gear fault arizasi vermeye başladı. Akünün kutup başını söküp takınca araç yürüyor ama 2 3 km sonra tekrar ekranda aynı arizayi yazıyor ve araç sanki boşta gibi gaz veriyorum ve gitmiyor. Ustaya gösterdik araca bakmadan 4.000 tl para istiyor sanzuman inecek diyor. Sizce ne yapmalıyım bi yol gösterin litfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galiba yardımcı olabilecek kimse yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • btu3 B kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba size önce bir teşekkür edeceğim sonra bir soru soracağım.

    Aracımda Otomatik Gear Fault hatası veriyordu araç ısınmadan bunu yapıp vitesi 3'ten öteye geçirmiyordu. Valf'leri değiştirerek bu problemi çözdüm teşekkür ederim.

    Fakat usta kendi kafasına göre otomatik aracımın şanzıman yağına total marka bir yağ koydu. Bu da otomatik vitesi arıza vermeden manuel moda çekerken geçmemesine neden olmaya başladı(yani D olarak kalıyor). Bazen yapıyor bazen yapmıyor kafasına göre. Sanırım sizin dediğiniz gibi Şanzıman'a mobil lt71141 yağ mı koymalıyım?

    Tavsiyeniz nedir yağı değişsem çözülecek gibi?


    Şimdiden Teşekkür ederim.
  • melihgk M kullanıcısına yanıt
    Kardeş konu 2008'in konusu aradan geçmiş 9 sene yinede sen bilirsin tabi
  • Allah'tan ümit kesilmez Malesef gördüğüm kadarı ile sadece bu arkadaşımız probleme tam atış yapmış. Bakalım Sonuç ne olacak

    Zaten 2015'de yazmış belki 2017'de de yazar
  • melihgk M kullanıcısına yanıt
    Cevap verdim mi hatırlamıyorum ama önümüz kış al4 şanzımana mobilden başka yağ konmaz müsait bir zamanda değiştir, sakın başka katkı koydurma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • btu3 B kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.