Şimdi Ara

'Automatic Gear Fault' arızası 2004 model 307

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
45.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 2004 model triptronic vites 307'de son zamanlarda bu hata mesajını alıyorum.İlk başlarda çok önemsemedim.15 günde bir bu mesajı veriyor ve vites ekranı gidiyor.Yol bilgisayarı "Automatic Gear fault"mesajı veriyor ve aracı sağa çekip tekrardan çalıştırdıktan sonra düzeliyordu.Ayrıca aracın saat radyo kanalları gibi bütün kayıtlı özeelikleri sıfırlanıyor.


    Bu hata çok sık olmaya başlayınca bugün servise gittim ve aracın şanzıman revizyonuna veya program yenilenmesine ihtiyaç duyabileceğini söylediler.
    Şanzıman revizyonu 1800 ytl kadar tutarmış.
    Pogram sorun değil 60 ytl.

    Şimdi olduki bunlar bana şnzıman revizyonu gerekiyor dediler.Serviste 1800 ytl'yemi veya dışarda daha ucuza yaptırabilirmiyim.
    Veya hiç yaptırmasam arada bir kontak açar kaparım dersem araca bir zararı olurmu.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası

    Peugeot 307 sahiplerinin karşılaşabileceği yaygın sorunlardan biri, "otomatik vites arızası" olarak bilinen bir arızadır. Bu hata genellikle gösterge panelinde "Automatic Gear Fault" mesajıyla birlikte ortaya çıkar.

    "Automatic Gear Fault" arızası, otomatik şanzıman sistemindeki çeşitli sorunlardan kaynaklanabilir. Bu sorunlar şunları içerebilir:

    • Şanzıman sıvısı seviyesinin düşük olması
    • Şanzıman solenoidlerinin arızalanması
    • Vites seçme sensörlerinin arızalanması
    • Şanzıman dişlilerinin aşınması

    Bu arıza ile karşılaşırsanız, aracınızı bir an önce yetkili bir servise götürmelisiniz. Arızanın nedenini belirlemek için aracın teşhis edilmesi gerekecektir. Teşhis sonucunda gerekli onarımlar yapılır ve arıza giderilir.

    "Otomatik vites arızası" arızasını önlemek için, aracınızın şanzıman sıvısını düzenli olarak kontrol ettirmeniz ve değiştirmeniz önemlidir. Ayrıca, aracınızı sert bir şekilde sürmekten kaçınmalı ve vites değiştirirken dikkatli olmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Google'da yazınca başka forumlarda da buldum sıkıntı yaşayanları.Arızanın Kronik bir 307 hatası olmasından dolayı diğer forumlardan alıntı yapıyorum.
    Bu arada benim aracımda 44.000km.bu sorunu verdi.38.000 de servise girmişti.


    peugeot 307 (automatic gear fault)

    --------------------------------------------------------------------------------

    arkadaşlar merhaba.belki konuyla daha önce karşılaşmış veya karşılaşan birini tanıyor olabilirsiniz.kardeşimin şu an arabasında yaşadığı bir problem.araç 2004 peugeot 307,benzizli,otomatik ,full.araç geçenlerde 40.000 km. bakımına girdi.43.000 km.sıralarında araç seyir halinde iken bir anda ani bir sarsıntı sonucu ekranda ''automatic gear fault'' beliriyor.kontağı kapatıp açmadan(sistem reset)arıza silinmiyor.araç başka bir servise götürülerek konu anlatıldı,teknisyenden alınan cevap aynen şöyle ''abi bu araçların 40.000 km. de otomatik şanzıman yağı değişmeli fakat servislerde şanzıman karteri ve yağ boşaltma yeri zor bir yerde olduğu için üşeniyorlar,bu yüzden yağ değişimini es geçiyorlar''deyip yağı orada değiştiriyorlar.ancak bu işlemden yaklaşık 400 km. sonra araç yine aynı problemi yaptı(ben kullanıyordum).bu konuda ustalarımızın ve konu ile ilgili bilgi sahibi arkadaşların görüşlerine ihtiyacım var.yorumlarınız nelerdir? teşekkürler.
    __________________---------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar forumda da araştırdım automatic gear fault uyarısı genelde valflerden kaynaklanan bir hataymış. Önce antalyada otomatic şanzımancıya götürdüm bana valfler kirlendiği için yeterli miktarda yağ geçmez dedi ve şanzımanın içini temizlemeye ve yağ değişimi için 650 YTL para istedi. Servise gittim arızaya bilgisayardan baktılar basınç hatası yazıyor hata kayıtlarında valfler kesin değişir en az 1000 ile 1500 ytl arası masraf çıkar eğer başka arıza varsa 2000 ytl yi de geçer dediler. Başka bir ustaya götürdüm peugeot serviste çalışmış oda bilgisayardan baktı ve hidrolik blok değişmesi lazım dedi sadece valfler değişerek olmaz dedi 1600 ytl hesap çıkardı. Başka bir usta ise elektronik vanalar değişirse büyük ihtimalle çözülür dedi çünkü ısındığı zaman araç bu hatayı vermiyor dedi o da elektro vanaların ve yağ değişimi işçilik dahil 450 ytl ye olur dedi. Hangisine güvenebileceğim anlamadım 1600 ytl ye yaptırıp kazıklanmayım diyorum ama 450 ytl yede elektronik vanaların değişimi ile ya çözülmezse diyorum kafama takıldı. Sizce!... Yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kolay gelsin.

    ----------------------------------------------------------------

    kardeş bu arıza bende de vardı. kontağı kapatıp yeniden çalıştırınca siliniyor. Arıza verdiğinde araba gitmiyor. Peugeot servisinin birinde hidrolik blok değişecek 1500 ytl dediler.Başka bir serviste onlara arızaya bakın demedim kendim iki valfi değiştirin şanzuman yağını değiştirin dedim. Belki onlara kalsa onlarda hidrolik blok diyecekler. 120 ytl tanesi o zaman 400 ytl yi buldu . arıza gitti . 7 8 ay oldu bir problem yok . Bu kronik bir arıza el kitabına bakarsanız orda var. hatta arıza olduğunda sesler geliyor bir yerler kırılıyor sanıyorsun. El kitabında bunların şanzumana zararı olmadığını yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetvel -- 27 Ekim 2008; 15:34:51 >




  • Evet Servise bıraktım aracı ve bugün Hidrolik blok arızası için 1500 ytl istendi.Dışarıda daha ucuza yaptırma şansım varmıdır.
  • 1500 ytl'ye serviste yaptırdım.Şu an sorun kalmadı gibi. Pm'le sorulduğu için buradan cevaplıyorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetvel -- 14 Ocak 2009; 13:06:54 >
  • Keşke dışarda yaptırsaydınız 1500ytl ne o öle yaw
  • Öncelikle geçmiş olsun artık ama emin olun ki dışarda daha uygun fiyata yaptırabilirdiniz
  • geçmiş olsun çok yüksek bir rakam ...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yüksek bir rakam ama işinizin doğru yapıldığını bilme hissi daha yüksek

    Ben işimin doğru yapıldığını bildiğim sürece aracımı yetkili serviste baska bir yere götürmem..

    İnşallah sorunlarınız sona erer..

    Zaten arkadaşlarında dediği gibi kronik bir sorun.

    Bu yüzden yapılacak birşey yok
  • arkadaşım geçmiş olsun aynı araçtan babamda da mevcut

    araç 40,000 de bakıma girdi demişsin 40,000 km otomatik şanzıman yağının bozulması için erken olmakla beraber eğer araç şehiriçinde kullanılmışsa yağ daha kolay bozulabiliyor. servisler her zaman yağ değişimi gerekli değil bahanesini uydururlar ben kendim otomatik şanzımancı olmama rağmen sadece servisleri denemek için kendi aracım volvo ve babamın 307 sw si ile servise gittiğimde de bana eğer kutu ile ilgili uyarı lambası yanmıyorsa değişim gerekmez demişlerdi ama ne oldu biliyormusun ben volvonun şanzımanın değiştirmek zorunda kaldım. parçayı dışarıdan getirtip montajı kendim yaptım. servise size arıza lambası yanmazsa değişim gerekmez der ama şanzıman ciddi bir arıza çıkarınca da değiştirelim de çünkü paranızı almak ister.

    gelelim uzun lafın kısasına ben babamın aracında herhangi bir sorun olmamasına rağmen yağı 60,000 kmde değiştirdim.içim rahat etsin diye.

    bazı 307lerde şanzımanlarda fabrikasyon sorunlar olabiliyor keşke araç garanti kapsamında iken bir kontrol ettirseydin.çünkü tamir her şekilde maliyetli sen 1500 lira vermişsin peki ya şanzıman değişmesi gerekse ne olacaktı? muhtemelen aracı hurdalıklardan birine satacaktınız. bundan sonra aracın yağını tedbiren her 40,000 km de bir değiştirmeni öneririm.




  • otomatik triptronik c5 dizel var bende.2003 model ve 198bin kmde.bizde ve aynı arıza mesajıekranda görülüyor.sevisin dediğine göre araç daha tam ısınmadan yüklendiğinden dolayı buarızayı veriyor.gerçektende sabahlar ısınmadan biraz devirli gidince birden uyarı mesajı çıkıyor.ama ısınmış motorda da hiçbir sorun olmuyor.bence bunu bi dene.eğer araç ısındıktan sonrada aynı şeyi yapıyorsa izdeki sorunla aynı değil demektir.(aracın ısınması ile şanzıman arasındaki bağlantıyı bende anlamış değilim.)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cetvel

    1500 ytl'ye serviste yaptırdım.Şu an sorun kalmadı gibi. Pm'le sorulduğu için buradan cevaplıyorun.



    gözden kaçırmışım.araç servise çekilmiş.
  • Bende de 307 benzinli var ve bu hatayı alıp duruyorum.
    Arkadaslarimdan peugeotu olanlarda da bu sorun çıkmış, kimisi satıp kurtuldu.
    Internette arastirma yaptigimda ise sorunun - yurt ici ve yurt dısı - oldukca bilinen kronik arıza oldugu anlasiliyor.
    Bu tur sorunlar ya uretim ya da tasarim hatasi ile ilgili olmali cünkü elektro-valf denen valflerden 2sini değistiren sorunla karşilaşmiyor..

    Aşağıdaki alıntı ve linkte detayını görebileceğiniz gibi,, son satırlar dikkat cekici..
    (http://www.autostalk.com/peugeot/406-automatic-gear-fault-357501.html)
    >
    >The diagnose system of my car, indicated a problem with two of the shift
    >valves. (There are 7 or 8 shift valves). These two valves was replaced,
    >and this solved the problem. This could be done with the gear box in the
    >car, but it was quite expensive anyway.
    >
    >There have been a number of faults with these valves, and Peugeot are
    >now using a different kind of valves!
    >

    peugeot dogru duzgun calismayan valflerle dolu arabaları her yer de satmis durmus.Bu konu hakkında peugeut Türkiye ile görüşeniniz oldu mu??




  • ARKADAŞLAR "Automatic Gear Fault" ARIZASI İÇİN FAZLA PARA HARCAMANIZA VE İŞİ BİLMEYEN SERVİSLERDE SÜRÜNMENİZE GEREK YOK.

    BU HATA BENİM ARABAMDA DA OLDU,SİZE TAVSİYEM İŞİ BİLEN İYİ BİR USTA BULUP ARIZANIN SADECE ŞANZIMANDA SOL TARAFDA BULUNAN VALF YADA DİĞER ADIYLA VANA DEDİKLERİ PARÇANIN DEĞİŞMESİ SORUNU HALLEDER,BU ARIZA BAZI MODELLERDE FABRİKA ÇIKIŞLI BİR SORUNDUR.

    BEN 140 TL VALF 80 TL HİDROLİK YAĞI(HİDROLİK YAĞINI DEĞİŞTİRMESİNİ BEN İSTEDİM9 VE 80 TL İŞÇİLİK VEREREK KURTULDUM BU SORUNDAN.VE GÜNCEL YAZILIM ATILIYOR BİLGİNİZE..

    İZMİT VE CİVARINDA OTURANLAR VARSA İYİ BİR USTA TAVSİYE EDEBİLİRİM..
  • slm arkadaslar 1 yıldır 2006 model lpg li307 sw kullanıyorum. lpgden hicbir sorun yaşamadım. aracım 135binde arabamı gecen ay genel bakıma soktum.. sokmaz olaydım.. sanzıman yağını da değistirdim ama değiştirdikte sonra 1. vitesten 2. vitese gecerken taklama oluyor.. zaman zaman ve uzun yolda düz yolda vites geciş oranlarını yüksek devirlerde yapmaya başladı ve sanzımandan yağ tahliye etti ustaya goturdum fazla yağı tahliye etti.. daha sonra her sabah moto soğukken arabayı çalıştırdıgımda marş basılıyken dıt diye bir ses gelmekte ustaya soruyorum gelmez oyle bir ses diyorlar bu sorunları yaşayan arkadaşlar yardım lütfen
  • pejodan her zaman uzak durmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    pejodan her zaman uzak durmak lazım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    pejodan her zaman uzak durmak lazım.


    katılıyorum..

    Aynı sorunlar bende de baş gösterdi ve giderilemiyor ustaya söyleyeyim de elektro valflere de bir baksın umarım bu sefer çözülür yoksa ben elime bir tornavida alıp tek tek çözeceğim arabada ne varsa
  • Arkadaşlar benimde 2005 model 47.000 km de 307 XT otomatik arabam var arabamı Ankara'dan aldım memleketim Elazığ'a geldim gelinceye kadar hiç bir sorun yaşamadım. LPG taktırdım devrini filan aldım derken bu lanet olası "Automatic Gear Fault" arızası baş gösterdi hatta arabamı yeni almama rağmen soğumuş satmayı bile düşünmüştüm sonra günlerce internette araştırmalar yaptım aynı sorun başkasında da varmı diye araştırıp soruşturdum birde ne göreyim aynı arızadan meğer bir çok mağdur varmış. Şimdi iyi okuyun lütfen. Hergün mutlaka 1 veya 2 kez yaşadığım "Automatic Gear Fault" arızasını bir gün hiç yaşamadım ve merak ettim neden olmadı diye benim bir önceki günden lpg bitmişti o gün hep benzinle dolaştım durdum bunu peugeot servisine söylediğimde abi LPG nin markası ne dediler markasını söyledim abi geçişlerde yeterli yakıt alamadığı için vites atıyordur dediler pek inandırıcı değildi ama yine benzinle kullanmaya devam ettim gerçekten arıza olmadı ilk işim yarın LPG ustama gidip bu sorunu söyleyip biraz gaz vanalarını açtırmam olacak. Sonraki gelişmelerden sizleri haberdar ederim inşallah sorun çözülürde sizlerde rahatlarsınız bende görüşmek dileği ile.




  • Eveetttt bu "Automatic Gear Fault" sorununu yaşayan değerli arkadaşlar lütfen iyi okuyunuz.

    Madde 1 - İlk önce yetkili bir peugeot servisine gidiniz ve (yanlış duymadıysam ismi yakıt kelebeği idi) yakıt kelebeğinizi temizletiniz benim arabam 47000 km de içi bayağı bi kurumlaşmıştı sadece bu cihazı temizlemek için üretilmiş bir spreyle pırıl pırıl oldu. Dolayısıyla hava ve yakıt karışımı birbirini dengeledi.

    Madde 2 - Aracınız LPG ile çalışıyorsa benzinden LPG ye geçiş ısısını mutlaka ama mutlaka 45 dereceye getirtin. LPG ustanız bilgisayara bağlayarak bunu maksimum 3 dakikada yapar.

    Madde 3 - Şanzıman yağınızın seviyesini yine yetkili bir peugeot servisinde kontrol ettiriniz.

    Madde 4 - En önemlisi LPG yakıt enjektörlerinizi 2 numaralı tığ ile delik çapını genişlettirin ondan sonra "Automatic Gear Fault" yazısını bir daha görmezsiniz. Ben kurtuldum çok şükür bu lanet olası arızadan. Bu dediklerimi uygularsanız inşallah sizde kurtulursunuz. ,

    Madde 5 - Selam ve Sevgi ile kazasız belasız sürüşler dilerim. Rabih YÜKSEL - ELAZIĞ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SOLARE -- 7 Şubat 2010; 0:07:35 >




  • Enterasan bir arızamış
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.