Şimdi Ara

2009 Connect Motor ve Esp Arızası HK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
2
Favori
74.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2009 model 110 ps 21 binde olan Ford Connect GLX aracımla 23 Haziranda Sakaryadan İstanbula gelirken otoyolda aniden aracımın gazı kesmesi sorunu ile karşılaştım ve bu sorunda tamda 120-130 km hızda araç sollarken başıma geldi malum sol şeritteydim ve arızaya geçince de gaz kesildiği için sağa zor çekebildim biraz dinlektikten sonra kontağı açtım sorun gözükmedi yaklaşık 10 km kadar gittim ve yine aynı arıza ... Bu şekilde 1.5 saatlik yolu 5 saate ancak gelebildim . 24 Haziranda aracı Ford Yetkili Servisine götürdümsede bir şey anlamadılar bir kaç kez test ettikten sonra geri verdiler 1 hafta kadar sorun çıkmadı sonrasında sorun tekrardan çıktı aynı yere götürdüm bu sefer yazılım güncellemesi yaptılar tekrar gönderdiler ve bügün itibari ile de aynı araçla otoyolda Viaportu geçtikten sonra yine arıza verdi sağa çekip biraz bekledim düzeldi sonra tekrar tekrar derken araç tamamen gitmez oldu Orhanlı Tuzla sapağına çekip çekici çağırdık servise çektirdik .

    Sorunu biraz açmam gerekirse ; Araç giderken o sorunu yapacağı zaman ara ara topallama yapıyor sonrada birden gazı kesip ilkde bilgi ekranında ekte resminide paylşıyorum " MOTOR ARIZA " bir kaç saniye sonrasında ise " ESP ARIZA " olarak hata verip oylece kalıyor kontağı kapatıp açınca genelde sorun düzeliyor bazen tekrarlıyor ama bugün en sonunda hiç düzelmedi ve devamlı aynı sorunu verdi çekicide kontağı açtığımda düzelmişti araç arıza verdiğinde gaza sonuna kadar bassamda 1.5 devri araç geçmiyor haliylede 1. vitese bile taktığımda gitmiyor .

    Bügün yine yolda şans eseri bir usta baktı enjeksiyonlarda sorun var değişmesi lazım dedi bende kendi Ford bayimi aradım sorun belki beyinde de olabilir ona getirdiğinizde tamamen aracın herşeyini sökücez tek tek test edicez ancak o zaman anlayabiliriz dedi enjektörlerde değişirse teki 700 TL 4 tanesi işçilik hariç 2800 TL tutuyor piyasaya sorduğumda ise 1000 - 1200 TL arasına yapan bir çok yer mevcut fakat şuan sorun tam burada mı oda mechul .

    Konu hakkında bilgi ve tecrubesi olan arkadaşlar varsa paylaşabilirse sevinirim .
     2009 Connect Motor ve Esp Arızası HK







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Connect Motor ve ESP Arızası: Nedenleri ve Çözümleri

    Ford Connect sahipleri, "ford connect motor arızalı uyarısı" veya "connect esp arızası" gibi sorunlarla karşılaşabilirler. Bu arızalar, çeşitli nedenlere bağlı olabilir ve zamanında çözülmediğinde daha ciddi sorunlara yol açabilirler.

    "ESP arızası connect" olarak da bilinen ESP arızası, Elektrikli Stabilite Programının (ESP) arızalandığını gösterir. ESP, aracın kaymasını veya savrulmasını önlemeye yardımcı olan bir güvenlik sistemidir. Bu arıza, sensör arızaları, kablo sorunları veya ESP kontrol ünitesindeki hatalar nedeniyle oluşabilir.

    "Ford connect motor arızalı uyarısı" ise, motorla ilgili bir sorunu işaret eder. Bu arıza, ateşleme sistemi arızaları, yakıt besleme sorunları veya mekanik hasarlar gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Ford Connect ESP Arızası Nasıl Giderilir?

    Connect ESP arızasını gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Aracını güvenli bir yere park et.
    • Motoru kapat ve anahtarı kontağından çıkar.
    • ESP sisteminin sigortasını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Tekerlek hız sensörlerini ve kablolarını kontrol et ve hasar veya gevşeklik olup olmadığını tespit et.
    • ESP kontrol ünitesini kontrol et ve hasar veya gevşeklik olup olmadığını gör.

    Ford Connect Motor Arızası Nasıl Giderilir?

    Ford Connect motor arızasını gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Aracını güvenli bir yere park et.
    • Motoru kapat ve anahtarı kontağından çıkar.
    • Ateşleme sistemini kontrol et ve bujilerin, bobinlerin ve kabloların durumunu incele.
    • Yakıt besleme sistemini kontrol et ve yakıt filtresinin tıkanmadığından ve yakıt pompasının düzgün çalıştığından emin ol.
    • Motoru fiziksel olarak kontrol et ve yağ sızıntıları, hasarlı parçalar veya aşırı aşınma olup olmadığını tespit et.

    Bu sorunları kendi kendine gidermekte zorlanıyorsan, yetkili bir Ford servisine başvurman önerilir. Profesyonel teknisyenler, arızanın doğru teşhisini koyacak ve uygun onarımları yapacak donanıma ve uzmanlığa sahiptir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracı yetkili ford servisine bıraktık enjektörlerde arıza var diyorlar değişmek istiyorlar bedeli 5 bin tl civarında başka bir ustaya sorduk oda elektronik sistemden olabilir çünkü enjektör bir bozulunca daha çalışmaz bu bir çalışıyor bir çalışmıyor diyor . Yarın farklı bir ford servisine aracı bırakacağız bakalım onlar ne diyecekler ayrıca burada da hiç yazan olmadı sanırım on binde bir olan hatanın şansıda bana vurdu gibi gözüküyor .
  • anlayan biri yok demek ki. Allah yardımcın olsun.
  • @ ebulkenan

    Nadir olan bir sorun yaşıyorum anlaşılan bu aracı kullanan on binde bir kişinin yada daha fazlasıdır başına gelen bir sorunu yaşıyorum sağolasın .

    Arkadaşlar 22.07 tarihinde Ford Genel Müdürlükten geri dönüş yapıldı servis ile görüşülmüş serviste " yakıt kaynaklı bir sorun yakıtında su yada kalitesiz yakıt kullanıldığı için enjektörler arıza yapmış " diyerekten bilgi vermiş. Forddan geri dönüş yapan yetkili de yakıtınızı nereden alıyorsunuz diye sordu bizde zaten aracı aldığımızdan bu yana Ford Servisinin de dediği gibi hep Opetten aldık ve yakıt alımlarımızıda Opet karta hepsini işlettik . Ford Yetkiliside Konuyu öyleyle Opetle görüşün onlar eğer olay ispatlanması halinde masraflarınızı karşılayacaklardı dediler numara verdiler aradık .

    Opet ile irtibata geçip 22.07 de konuyu onlara aktardık gerekli bilgileri alıp yakıt aldığımız istasyonların isimlerini aldılar .

    23.07 de Opet tarafından arandık istasyondan yakıt örneği alınmaya gidildiğini eğer yakıtta bir sorun varsa tüm masrafları Opet in karşılayacağına dair bilgi aldık .

    Şuan beklemedeyiz .




  • Aynı sorun 5 ay önce benimde başıma geldi. 2009 model 75lik connect istanbuldan rizeye giderken yolda 3 kere bu arızayı verdi. Rize ford servisine getirdik enjektör arızası dedi acelemiz olduğu için istanbula kadar idare ettik. Rami keleşler forda getirdik birinci enjektör değişti. Bir ay sonra yine aynı arızayı verdi. Bu sefer 4. enjektör bozulmuş dediler. Arızanın tam olarak ne olduğunu sorduğumuzda yakıttan vs olabileceği bahanelerini bizede söylediler. Biraz daha üsteleyince şans işi bunlar mekanik araçlar dedi. 4. enjektörüde değişsek daha sonra diğerleride arıza verebilir hepsini değişsek daha iyi olur gibi saçma şeyler söylediler. Aracı alıp pompacıya getirdim daha önce arızalı diye değişen ve araçtaki enjektörleri makinede testen geçirdik. Sonuç arızalı diye değişen enjektör ve araçtaki enjektörlerin hepsi çok iyi çalışıyor. Pompacıda bosch makineye bağlandı araç elektrik arızası gösterdi. Motora zarar gelmemesi için enjektörleri kilitliyor ve gazı kesiyor.
    Ford genel merkezini arayarak durumu iyice anlattık ama kendi bayilerini koruyorlar. 1.200 tl arızalı diye değişen enjektörde sağlam olarak elimizde kaldı. Size tavsiyem aracınızı iyi bir pompacıya getirip önce enjektörleri test ettirin ve makineye bağlatın büyük ihtimalle elektrik hattı veya beyinden gelen kablolarda arıza çıkıcak.




  • @ fkgr

    Demek ki sorunu yaşayan sadece ben değilmişim . Araç bugüne kadar iyi kötü gidiyordu bügün sanki hepten battı gibi hiç bir türlü düzelmiyor çekici çağırıp yakınımda olan farklı bir ford servisine götürücem eğer arızayı elektronikten demezlerse sizinle aynı yöntemi izleyeceğim .

    Aracı nerede test ettirdiniz lakin ben bir pompacıya götürdüm, usta aracı tamir ettim dedi ama yine aynı arızayı verdi her pompacıyada güven olmuyor . Ayrıca test işlemi engektörler için mi oldu yoksa aracın beyni felan mı test edildi .

    Sizin araçta sorun tam olarak nerde çıktı ne yapıldı da onarıldı kaç günde servisten yada sanayiden çıktı ve ne kadara maal oldu .

    Sorunun onarımı yaptırdıktan sonra üzerinden ne kadar süre geçti şuan için herhangi bir problem eskiye göre bir değişiklik v.s var mıdır bilgi verebilirseniz sevinirim .




  • Aracın garantisi bitmiş sorunlar başlamış okuyunca gerçekten üzüldüm bende de 2010 90lık silver var umarım bir şey olmaz
  • 27.07 de bir önce ki günden beri araç çalışmadığı ve aynı sorunu verdiği için çekici çağırıp servise göndermek için hazırlık yaptık çekici geldi bu seferde kontağı açtık baktık sorun gitmiş aldım yaklaşık bir 3 km yaptım aynı sorunu verdi kontak açık şekilde çekici ile farklı bir ford servisine götürdük baş usta ile görüştük sorun var iken bilgisayarı araca bağladı baktı test etti bize dediği " enjektör hataları çok nadir olan hatta milyonda bir olan hatalardır şimdi burada bilgisayar bana enjektör hatası veriyor fakat sadece enjektör hatası vermiyor enjektöre giden modül ve elektronik tesisatıda kontrol et diyor bununda enjektöründe bir sorun olma ihtimali %1 bile değildir sorun elektroniktedir bunun içinde aracı burada 1 - 2 gün bırakacaksınız bakıcaz ona göre size bilgi vericez " dedi bizde hafta sonu olmasından dolayı aracı aldık Bostancı sanayiye sorunsuz bir şekilde arıza vermeden götürdük Bosch Car Servise de enjektörün ön ölçümlerini yaptırdık 1-2-3 numaralı enjektörlerde sorun gözüküyor dedi daha kapsamlı bakım için enjektörleri alıp bizim burada bir kaç gün test etmemiz lazım dediler orada ki usta da " ben elektronikten sorun olacağını sanmıyorum sorun varsa enjektördendir " diyerekten bilgi verdi bizde pazartesi günü en iyi servise bırakalım elektronik bir problem çıkarsa baksınlar yine bize enjektör derlerse artık gider bosch car servise de enjektör ölçümü yaptırır o şekilde de bir sonuca varırırz diyerekten karar aldık bu arada eve gelmeden yaklaşık 400 metre kala aynı sorunu verdi kontağı açıp kapatınca düzeldi .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xug

    27.07 de bir önce ki günden beri araç çalışmadığı ve aynı sorunu verdiği için çekici çağırıp servise göndermek için hazırlık yaptık çekici geldi bu seferde kontağı açtık baktık sorun gitmiş aldım yaklaşık bir 3 km yaptım aynı sorunu verdi kontak açık şekilde çekici ile farklı bir ford servisine götürdük baş usta ile görüştük sorun var iken bilgisayarı araca bağladı baktı test etti bize dediği " enjektör hataları çok nadir olan hatta milyonda bir olan hatalardır şimdi burada bilgisayar bana enjektör hatası veriyor fakat sadece enjektör hatası vermiyor enjektöre giden modül ve elektronik tesisatıda kontrol et diyor bununda enjektöründe bir sorun olma ihtimali %1 bile değildir sorun elektroniktedir bunun içinde aracı burada 1 - 2 gün bırakacaksınız bakıcaz ona göre size bilgi vericez " dedi bizde hafta sonu olmasından dolayı aracı aldık Bostancı sanayiye sorunsuz bir şekilde arıza vermeden götürdük Bosch Car Servise de enjektörün ön ölçümlerini yaptırdık 1-2-3 numaralı enjektörlerde sorun gözüküyor dedi daha kapsamlı bakım için enjektörleri alıp bizim burada bir kaç gün test etmemiz lazım dediler orada ki usta da " ben elektronikten sorun olacağını sanmıyorum sorun varsa enjektördendir " diyerekten bilgi verdi bizde pazartesi günü en iyi servise bırakalım elektronik bir problem çıkarsa baksınlar yine bize enjektör derlerse artık gider bosch car servise de enjektör ölçümü yaptırır o şekilde de bir sonuca varırırz diyerekten karar aldık bu arada eve gelmeden yaklaşık 400 metre kala aynı sorunu verdi kontağı açıp kapatınca düzeldi .

    Bu olayı ford otosana mail attınız mı acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @ batkent

    Mail atıldı form açıldı yukarıda süreçlerden bahsettim ford sorun yakıttan deyip Opete yönlendirdi bir yandan da Opetten sonuç bekliyoruz süreç devam ediyor .
  • 29.07.2013 de ( yaklasik bir saat once ) aracimi ford servise biraktim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xug

    29.07.2013 de ( yaklasik bir saat once ) aracimi ford servise biraktim .

    hadi bakalım hayırlısı merakla bekliyorum bende yakıtımı sürekli opetten alırım eğer böyle bir şey varsa shelle geçicem
  • @ batkent

    Opetten yakıt analizine dair henüz geri dönüş malesef olmadı gelişmeleri buradan paylaşacağım . Servisten 2 saat kadar önce arandım söylenen " bujiler ve kutup başları fazla ısınıyor değişmemiz lazım bu aşamayı geçmeden diğer soruna geçemiyoruz onaylıyor musunuz ücretide 200 TL dir parça yarın akşama doğru elimizde olur " dendi eğer bahsettikleri parça akü kutup başı ise 5 TL lik parçayı 200 TL ye alıcaz gibi gözüküyor neyse deyip onayladık .
  • Daha önce aracımı servise bırakmıştım 31.07 tarihinde tekrardan arandım ve bana söylenen " beyin ve enjektörlere giden kablolarda sorun var bunların değişmesi lazım " fiyat olarak da takriben 3.000 - 3500 TL arasında bir değer söylüyorlar . Tabi bizde beyne müdahale etmediğimizi sorunun bizden değil fabrikadan kaynaklandığını söyledik usta da bir şey demedi çok fazla olan bir problem değil haklıda olabilirsiniz dedi biz kendimiz konuyu ford ile görüşeceğiz sizde forda iletin dedi .

    İzleyeceğim yol ise ilk forda durumu anlatıp bir servinizde " enjektörler değişecek dediniz 5000 TL istediniz kayıtlarıda sizde mevcuttur servisle görüşüp beni sorun yakıt kaynaklı diyerek opete yönlendirdiniz " diğer servisinizde " beyin ve enjektörlere giden kablolar değişecek dedi 3500 TL yakın para istiyor " bu ne biçim iştir Ford markasına bu olan hiç yakışıyor mu, derhal mağduriyerimin giderilmesini aksi takdirde sorunla alakalı yasal haklarımı kullanıcağımı belirtmek isterim diye konuşacağım eğer olumsuz bir durum olursada yargı yoluna gideceğim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xug

    Daha önce aracımı servise bırakmıştım 31.07 tarihinde tekrardan arandım ve bana söylenen " beyin ve enjektörlere giden kablolarda sorun var bunların değişmesi lazım " fiyat olarak da takriben 3.000 - 3500 TL arasında bir değer söylüyorlar . Tabi bizde beyne müdahale etmediğimizi sorunun bizden değil fabrikadan kaynaklandığını söyledik usta da bir şey demedi çok fazla olan bir problem değil haklıda olabilirsiniz dedi biz kendimiz konuyu ford ile görüşeceğiz sizde forda iletin dedi .

    İzleyeceğim yol ise ilk forda durumu anlatıp bir servinizde " enjektörler değişecek dediniz 5000 TL istediniz kayıtlarıda sizde mevcuttur servisle görüşüp beni sorun yakıt kaynaklı diyerek opete yönlendirdiniz " diğer servisinizde " beyin ve enjektörlere giden kablolar değişecek dedi 3500 TL yakın para istiyor " bu ne biçim iştir Ford markasına bu olan hiç yakışıyor mu, derhal mağduriyerimin giderilmesini aksi takdirde sorunla alakalı yasal haklarımı kullanıcağımı belirtmek isterim diye konuşacağım eğer olumsuz bir durum olursada yargı yoluna gideceğim .

    yargı olayı o kadar sıkıntılı ki. Adamlar 4-5 tane avukat ve oradan buradan buldukları başka davalarda verilen kararlar ile yargıyı saptırıyorlar. Onun yerine sosyal medya ve televizyon aracılığını kullanıcam derseniz belki daha kaliteli olur. Hatta televizyon veya gazeteci bulubilirseniz büyük ihtimalle hemen çözerler




  • 01.08 de Ford Servisinden aracımı alarak Bostancı Sanayi de özel ford servisine bıraktım . Bırakmamda ki en büyük neden ilgili firmanın işini garantili yapması " örneğin siz bunu onardınız enjektör değiştiniz 4 ay sonra başıma aynı şey geldi ne olacak dediğimde firma yetkiliside oyle bir şey olmaz olursada bir ürünümüzün 1 yıl arkasındayız ne işlem yapıp ne parça taktıysak onları alırız paranızı olduğu gibi iade ederiz " dediler . Firmalarına gittiğimde de güven duygusu oluştu aracımı 01.08 de ustaya bıraktım " çok yoğunluk var bayram sonrasına yetişir " demesine rağmen 02.08 de aradı " aracınız hazır alabilirsiniz " dedi . Hemen gittik ne olduğunu öğrendik ustanın anlattığı " ilk olarak beyni değişip test ettim sorun yine çıktı göstergeleri değiştim sorun devam etti - bir kaç bir şey daha saydı ama aklımda değil - sonrasında normalde 1 - 2 - 3 numaralı enjektörler arıza veriyordu 2 ile 3 ün yerini değiştim arıza gitti 1 in yerini değiştimsede devamlı değiştiğim yerden arıza verdi ondan dolayı 1. enjektörü tamamen değiştim test ettim bir problem olmadı benim taktığım enjektörden problem olmaz olursa diğerlerinden olabilir diyelim ilerde kalitesiz yakıt aldığınız bu sorunu mutlaka yapar " diye de ekledi .

    Ayrıca bu sorunlada ilk kez karşılaştığını normalde enjektör hatası olmadığını enjektör elektroniğinde hata olduğunu söyledi " kaç yıldır ustayım çok olmamakla birlikte enjektör hatalarına rastladım ama bu şekilde bir enjektör hatasına rastlamadım " diyede ekledi bizim enjektörü uygunsa alıp bakmak istediğini belirtti bende bir daha hata yaparsa bırakacağımı söyledim ve ayrıldım .

    Ayrıca daha önce Dudullu sanayide enjektör tamiri yapan bir yere enjektörleri tamir ettirmiştim bu tamir olayını hem ford hemde arızayı gideren özel ford servisinde ki usta anlamış " acemice yapılmış bunların tamirleri yok " diyede ekledi . Biraz sesli çalıştığını belirttimsede " o ses enjektörlerden geliyor tamir edildiği için bu şekilde çalışıyor " dendi .

    Bir kaç gün öncesinde Opetten de geri dönüş oldu fakat olumsuzdu ayrıca Ford dan da arandım büyük ihtimal bu fabrikasyon gibi dendi ama sonrasında yine red cevabı aldım .

    Şuan için araçta sorun gözükmüyor ilerleyen zamanlarda bir sıkıntı olursa yine buradan paylaşacağım . Başına aynı olay gelen biri olursa özelden yada buradan da hem bilgi sahibi olabilir hemde benimle irtibata geçebilir .




  • toplam ne kadara maal oldu bu olayların hepsi
  • Maddi olarak servis ve ustalara verdiğim ücret 1320 TL dir birde bunun yakıt ücreti var sanırım 1 depodan fazlada yakıt test aşamasında bitti hepsi birlikte kabaca 1500 TL diyebilirim .

    Şuan için aracı en son yaptırdığım yerden aldıktan sonra ilk 777. km de aynı arızayı yaptı fakat kontağı kapatıp açınca düzeldi sonrasında yakaşık 200 km daha yaptım sorun olmadı ve yine tekrarladı aynı şekilde kontağı aç kapa yapınca hemen düzeldi .

    Dün ( 13.09.2013 ) yakıt sinyali veriyor iken yaklaşık 7 km lik bir yola gittim giderken arızayı bir kaç kez yaptı bazen kontağı aç kapa yapınca da düzelmedi sonrasında geçti yakıtını uygun bir yerde doldurduğumda şuan için problem yok ama yakıtla yada yakıtın düşük seviyede olmasıyla mı alakalı tam olarak bilmiyorum en önemlisi sorunun fiziksel olarak neden olduğunu kullanım esnasında tespit ettim şu şekilde oldu ; aracımı eğer tam vitesinde kullanmayıp bir üste attığımda devir düşüyor ve vitese geçmek için turbo devreye giriyor tam o anda problemi yapıyor şuan için ancak bunu tespit ettim . Daha açık yazmak gerekirse yaklaşık 30 derece yada daha düşük olarak yukarı doğru eğimli bir yoldasınız normalde orada vitesin 2 de olması lazım siz 3 e atacak tam gaz vermeden vitesi 3 e atıyorsunuz arac biraz zorlanıp turbo devreye giriyor işte bu anda da aynı arızayı veriyor tabi 100 kez aynı durumda oluyorsunuz ancak 1-2 kez arıza veriyor .




  • 24.09.2013 de aracı tanıdığım ustaya çektirdim kontrol etti 3. enjektör sorunlu diye bilgi verdi bilgisayara bağladı bilgisayarda 3. enjektörü sorunlu gösterdi çıkma bir tane elinde vardı 200 TL ye aldım bir sürede bozulursa garanti verdi şimdilik yine bu şekil devam edicem . Km yide not ettim bakalım kaç km sonra arıza yapacak eğer yaparsa ki inşallah yapmaz onuda buradan paylaşıcam .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xug

    24.09.2013 de aracı tanıdığım ustaya çektirdim kontrol etti 3. enjektör sorunlu diye bilgi verdi bilgisayara bağladı bilgisayarda 3. enjektörü sorunlu gösterdi çıkma bir tane elinde vardı 200 TL ye aldım bir sürede bozulursa garanti verdi şimdilik yine bu şekil devam edicem . Km yide not ettim bakalım kaç km sonra arıza yapacak eğer yaparsa ki inşallah yapmaz onuda buradan paylaşıcam .

    sizi birileri bununla sınıyor galiba :(
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.