Şimdi Ara

Ayak freni ve el freni hangi tekerleri kilitler? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
79.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bir arabada maximum frenleme kuvveti tekerlek üzerine düşen dimanik yük G* ile tekerlek-yol arası tutunma-sürtünme katsayısı ile yapılabilir.
    Taşıt dinamiğinde fren esnasında . atalet kuvveti etkisi altında ön tekerlerklere binen dinamik yük - kısacası ağırlık - artacağından , bunun için arabalarda fren sistemlerinde dağıtım oranı vardır. Buna otomotivde B harfiyle gosterilir. Almancadan gelmedir.Tabi bu B oranı arabadan arabaya değişir.Çünkü arabaların sistem parametreleri değişiktir.Kütle gibi.Ve ilk başta bir fren oranı ile tutunma sürtünme katsayısı grafiği çiziler ona göre karar verilir.Bunları sadece yukardaki aşınma parametrelerine ek olarak yazdım.Asıl olarak ön tekerleğe niye fazla fren kuvveti yaptırılmasının nedeni budur.
    Bunların hesaplarını sınavlarda çok yaptım :).Anti-Blokaj System ayrı bi konu ona girmeyelim baya uzun suruyor o.:)Neyse sonuç itibariyle fren kuvvetinin dağılımını - hangi tekerleğe geleceğini - sistem tasarımcısına bağldır.Isterse sadece ön tekerleğede verebilir.Isterse sadece arka tekerleğede.Ama genel olarak en verimli olan iki tekerleğe vermekte.vsvs.
    El freni sadece arka tekerleklere fren kuvveti uygular.




  • arka tekerlerdeki abs el freni çekilince devre dışımı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: br251

    ayak frenine basınca 4 tekere birden fren uygulamış olursunuz,önden arkadan çekiş farketmez,el freni ise arka tekerlere hükmeder.El freni duran aracı sabitlemek için kullanır.



  • quote:

    El freni sadece arka tekerleklere fren kuvveti uygular.


    Bence çok kesin ifade kullanmayın. Bir iki istisnası var çünkü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    arka tekerlerdeki abs el freni çekilince devre dışımı.


    Bu güzel soru işte
  • quote:

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    arka tekerlerdeki abs el freni çekilince devre dışımı.


    Bu güzel soru işte


    Tabiki devre dışı çünkü el freni araca mekanik bir müdahaledir yani tel vasıtasıyla balataların diski ya da kampanaları sıkıştırması işlemidir. ABS bu durumda ayak frenine basılmadığı için hiçbir müdahalede bulunmaz. Yalnız şöyle bir soru çok daha çetrefilli bir soru olabilirdi.

    ABS fren sistemine sahip bir araçta el freni de arka tekerleri kumanda etmektedir. Sürücü ayak frenine basarken aynı anda el frenini de çekerse ABS.nin ve aracın tepkisi ne olurdu?

    Size şunu söyleyeyim ki benim aracımda el freni ön tekerleri kumanda ediyor ve ESP mevcut. Buzlu yolda el frenini çektiğimde ne ESP ne de ABS müdahale etmiyor. Yani anlayacağınız el freni çekildiğinde tüm elektronik sistemler devre dışıdır. El freni aracı yerine sabitlemek için kullanılır ve birde drift yapmak için. Yalnız el freni ön tekerlere kumanda eden araçlarda drifte müsade etmiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    yanlıs bilmiyorsam saablarda el freni ön tekerleri kitliyor....


    bende tam onu diyecektim SAAB larda entresan bir sekild eonden tutar
  • ABS ve EBD sistemi olan araclarda ayak frenı 4 tekere esıt olarak aynı gucu ,kılıtlenmeyecek sekılde uygular.El frenıde arka tekerleklerı tutar.
  • Marka Citroen gibi güvenliğe düşkünse el frenide ön tekerleri yavaşlatır(kilitler)
  • Kimde ne tarafi kitliyor bilmem ama,, benim 206 da yavas hizlarda frene dokundugum zaman once arka devreye giriyor ve kiçi yere cekiyor
  • Soruyu biraz farklilastiralim simdi Park halinde ve el freni cekilmis bir arac var diyelim;bu araci bulundugu yerden biraz ileri hareket ettirmemiz gerektiginde(arac kilitli ve surucusu yok,geldiginde surpriz olacak) aracin on tekerleri mi yuvarlanmaya serbesttir yoksa arka tekerlekleri mi? Yani el frenini cektigimizde aracin on tekerleri mi kitleniyor arkalari mi,yoksa dort teker birden mi? Bunu bilmemiz halinde aracin kilitli tekerleri ondeyse arac onden kaldirilacak ve arka tekerler yere temas halinde iken arac itildiginde kolayca yuvarlanmak suretiyle yer degisimi saglanacak, ya da tam tersi yonden yapilacak. Evet efendim merakla bekliyorum bilgilendirmeyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babayasar06


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    ayak freni 4 lastiğe hükmeder ancak arkadaşların dediği gibi önlere daha fazla olacak şekilde dağıtılır çünkü ön lastiklerde kayma eğilimi arkalara göre daha düşüktür böylece frenaj etkisi ve güveni artar. klasik olarak da el freni arka lastiklere mekanik basınç gönderir.


    Yanlış...Frene basıldığı zaman güç bütün tekerleklere eşit olarak dağılır.Fren pompası ön tekerleklere yakın diye ön tekere fazla fren diye bir şey olamaz.Öne fazla güç giderse araba takla atar.El freni ise arkadaşın da belirttiği gibi sadece duran aracı sabitler.Hepsi o kadar.

    Araba takla atar ne kardeşim bilmeyen konuşmasın..



    Ön tekerlere daha fazla fren gücü uygulanır hatta disk frenli aracınızda dikkat ederseniz ön diskin arkadan daha büyük olduğunu göreceksiniz.



    El freni ise arka lastiklere etki eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • konu hort olmuş benim corsa da kampana var. Frene köküne kadar basınca arkaları da sıkıyor. Ses yaptığından anlıyorum yani ayak freni 4 tekere de etki ediyor ama öne fazla arka ya az mı yoksa eşit oranda mı onu bilmiyorum. Kampanalı araçların frenleri zayıf oluyor zaten. Elfreni de sadece arkalara etki ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RX 480


    quote:

    Orijinalden alıntı: babayasar06


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    ayak freni 4 lastiğe hükmeder ancak arkadaşların dediği gibi önlere daha fazla olacak şekilde dağıtılır çünkü ön lastiklerde kayma eğilimi arkalara göre daha düşüktür böylece frenaj etkisi ve güveni artar. klasik olarak da el freni arka lastiklere mekanik basınç gönderir.


    Yanlış...Frene basıldığı zaman güç bütün tekerleklere eşit olarak dağılır.Fren pompası ön tekerleklere yakın diye ön tekere fazla fren diye bir şey olamaz.Öne fazla güç giderse araba takla atar.El freni ise arkadaşın da belirttiği gibi sadece duran aracı sabitler.Hepsi o kadar.

    Araba takla atar ne kardeşim bilmeyen konuşmasın..



    Ön tekerlere daha fazla fren gücü uygulanır hatta disk frenli aracınızda dikkat ederseniz ön diskin arkadan daha büyük olduğunu göreceksiniz.



    El freni ise arka lastiklere etki eder.

    Bence de bilmeyen konuşmasın kardeşim..Aracın servis frenine basılınca aracın tüm tekerleklerinde eşit frenleme olur.Önce ön tekerin freni diye bir şey yok..Önce ön tekerin freni tutsa arka tutana kadar takla atarsınız..El freni dediğiniz gibi arka tekerlere komuta eder..Servis frenine basıldığında önce arka tekerler tutsaydı bu seferde araş bulunduğu yerde dönerdi.Örnek giderken el frenini çekiverin..Ön teker diskinin olayla ilgisi yok..Tüm tekerlekleri diskli veya balatalı olan araçlarda var..Selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babayasar06


    quote:

    Orijinalden alıntı: RX 480


    quote:

    Orijinalden alıntı: babayasar06


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    ayak freni 4 lastiğe hükmeder ancak arkadaşların dediği gibi önlere daha fazla olacak şekilde dağıtılır çünkü ön lastiklerde kayma eğilimi arkalara göre daha düşüktür böylece frenaj etkisi ve güveni artar. klasik olarak da el freni arka lastiklere mekanik basınç gönderir.


    Yanlış...Frene basıldığı zaman güç bütün tekerleklere eşit olarak dağılır.Fren pompası ön tekerleklere yakın diye ön tekere fazla fren diye bir şey olamaz.Öne fazla güç giderse araba takla atar.El freni ise arkadaşın da belirttiği gibi sadece duran aracı sabitler.Hepsi o kadar.

    Araba takla atar ne kardeşim bilmeyen konuşmasın..



    Ön tekerlere daha fazla fren gücü uygulanır hatta disk frenli aracınızda dikkat ederseniz ön diskin arkadan daha büyük olduğunu göreceksiniz.



    El freni ise arka lastiklere etki eder.

    Bence de bilmeyen konuşmasın kardeşim..Aracın servis frenine basılınca aracın tüm tekerleklerinde eşit frenleme olur.Önce ön tekerin freni diye bir şey yok..Önce ön tekerin freni tutsa arka tutana kadar takla atarsınız..El freni dediğiniz gibi arka tekerlere komuta eder..Servis frenine basıldığında önce arka tekerler tutsaydı bu seferde araş bulunduğu yerde dönerdi.Örnek giderken el frenini çekiverin..Ön teker diskinin olayla ilgisi yok..Tüm tekerlekleri diskli veya balatalı olan araçlarda var..Selamlar..

    Ben ayak freninden bahsediyorum ayak trenine bastığınızda ön ve arka aynı anda devreye girer fakat ön fren daha fazla kuvvet uygular



    El freni ise sadece arkayı kilitler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.