Şimdi Ara

b sınıfı dizel araçlar hızlanma farkları?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    aynen katılıyorum,ayrıca 1.4 accent olayı da doğru bende de 1.4 accent blue cvt var yokuşları makul hızlarda çıkmak için aracın muhakkak 4000-5500 devir çevirmesi lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Schneeflocke kullanıcısına yanıt
    Konuyu açan arkadaş 1.2 TDI'dan bahsetmeyince, benim de aklıma gelmedi. Direk 1.6 TDI ile kıyasladım. 1.2 TDI'ın çok az yaktığı doğrudur. Fakat performans olarakta 90 beygirlik motorlara göre maalesef biraz zayıf kalıyor. Siz hangi 1.6 HDi ile tüketim denemesi yaptınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    102 beygir Manuel jazz çok zevkli bir araç hocam, gaz tepkisi ve üst devirlerdeki canlılığı çok iyi, hacim düşük ama o kasayı gayet iyi yürütüyor, ben geçen sene test ettiğimde kendi kullandığım 1.6 dizel octaviadan daha seri olduğunu hissetmiştim, özellikle debriyaj ve gazın ayarını çok iyi bulmuştum her kırmızı ışıkta tam gaz kalkış yapmaya teşvik ediyordu insanı Tüketimi de otobanda 100-110u pek geçmeden 4.5 ltlere düşürebilmiştim.



    180e kadar ivmelenmesi de yeterli, sonrasında belki c-d segmenti 105-130 bg aralığındaki araçlar hacim avantajı ile önde olacaktır.



    Tek sıkıntı, baz fiyatı maalesef. Galiba 70 bin civarında fiyatı var, daha da yüksek olabilir. 50-55 bin tl gibi bir fiyatı olsa baz donanımla alınır, 2 bine lpg takılsa başka birşeye gerek yok zaten. Arkası bir çok üst sınıf araçtan daha geniş.

    Hocam, fiyatı yüksek deyin canımı yiyin. Kabul, doğrudur. Dizel clio 42-44 ederken benzinli jazz 45lerde geziniyor. Bu da doğru. Fakat arkadaşlar, işin teknik detayı konusunda yanlış bilgilenmişler, ben ona tutuluyorum

    Konu da dizelden bahsedilince, herkes 1.500-1750 devirde 200 civarı tork veren dizel araçların çok iyi kaçtığını felan düşünüyor. Aslında torkun yük ve yokuş çıkışı gibi durumları dahil etmediğimiz sürece tek başına bir anlamı yok. Alt devirler canlı eyvallah, yokuşta büyük nimet gerçekten.

    Ama performans söz konusu olunca her zaman önemli olan beygir gücü ve ağırlıktır. Özellikle de düz yolda gazlarken. Ve bir de hacim faktörü var ki o da yüksek hızlarda devreye giriyor.

    Turbosuz bile olsa denk hacim ve güçteki atmosferik araç, turbo dizel araçtan belirli bir oranda daha ağır olmadığı sürece, 6.500 devirlerde vites atıldığı sürece geride kalmaz. En kötü beraber yürürler, aktarması iyi olan belki 1 boy civarı geçer. Fakat arada milletin atmosferik gitmiyor çekmiyor dediği gibi bir durum yok. Atmosferik araç devir çevirince beygiri kadar gayette gidecektir.

    Otobanda gazlarken atmosferik araca devir çevirtmek lazım, dizelin şişmeye başladığı üst devirlerde atmosferik araçlar canlanıyor. Dizel aracın belirli devir aralığında sabit bir beygir gücü yoksa, (Örneğin 1.6 TDI motor beygirini 3000-400 arasında verirken, 1.5 dCi motor sadece 4.000 devirde veriyor) atmosferiğe karşı şansı azalacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    Ben de bunu defalarca açıkladım. Önemli olan tork değil, güçtür diye. Çoğu dizelin 1750-2000 devirde gittiği yerde benzinli motor 3000 devirde gider.

    Bir kez daha anlatacağım üşenmeden.

    Clio 1.5 90 hp dci'ın torku 220 Nm @ 1750 rpm. 54 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1100 kg. 0,04909 hp düşer kg başına.
    Honda jazz 1.33 102 hp, yaklaşık olarak 119 Nm @ 3000 rpm. 50 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1150 kg. 0,043478 hp düşer kg başına.

    Yani aralarında dağlar kadar fark yok düşük devirlerde bile. İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?

    Herkesin atladığı şey şu, dizel 1500-1750 ile giderken benzinliyi de o devirlerde sürmeye çalıştığımızı sanıyorlar. Çok büyük hata. Dizelin maksimum gücü 4000, benzinlinin 6000. Kalan devir bandını da bu oranda dağıtacaksın. 1500'deki dizelle 1500'deki benzinliyi kıyaslamak hatadır.

    Bak güzel kardeşim, jazz'ın direksiyonuna geç. Beşinci vites 3200 devirle giderken gaza basarsan, araç gayet makul şekilde hızlanmaya başlar. Clio dci kullanan arkadaşım, bir jazza bindi benimle beraber. "Abi bayırlarda bayılacak sanıyordum, hiç de öyle değil durum" dedi. Çünkü GÜÇ öyle sanıldığı kadar düşük değil. Motorda ne kadar tork ürettiğinizden ziyade, o hızda tekere ne kadar tork gittiği önemlidir. Güç budur zaten. Düşük devirde yüksek torkçuların unuttuğu olay: Şanzıman dişli oranı.

    "İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?"

    Bakalım. 1.5 Clio DCI 90 beygir veriyor, pik gücüne ulaşıp. Jazz ise 4000 devirde 69 HP verecek. Aradaki fark 21 HP.

    Ki bu karşılaştırdığımız motorların arasında baz olarak 12 beygir Clio aleyhine fark var. Aslında Euro 4 zamanlarındaki 110 CRDi olsa neredeyse 41 beygir fark olacaktı.

    Yukarıda yazdığımdan zerre bir şey anlamamışsın.

    Güzel kardeşim , clio'nun 4000 devirde gittiği yerde jazz 4000 devirle mi gidiyor ? 4000'li devirlerden kasıt, jazz'ın 4000 devirde olduğu yerler. Yani clio'nun 2600 devir dolaylarında olduğu yerler.

    Aslında size böyle matematiksel olarak anlatmak boş. Gerçek hayatta, 160'a kadar üç boy fark atarak göstermek lazım da hangi birinizle uğraşalım ?

    Öğrenemediniz gitti. Dizel motor çevrimi ekonomi odaklıdır. Performans beklemek , zorlamaktan ibarettir. 1.5 litre hacimli , 1-1.5 bar turbo destekli motor, 1339 cc atmosferik benzinli motora oranla geriden geliyor. Jazz sadece yarım bar turbo desteği alsa, 2.0 dizel koysanız clio'ya, ancak yetişirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    102 beygir Manuel jazz çok zevkli bir araç hocam, gaz tepkisi ve üst devirlerdeki canlılığı çok iyi, hacim düşük ama o kasayı gayet iyi yürütüyor, ben geçen sene test ettiğimde kendi kullandığım 1.6 dizel octaviadan daha seri olduğunu hissetmiştim, özellikle debriyaj ve gazın ayarını çok iyi bulmuştum her kırmızı ışıkta tam gaz kalkış yapmaya teşvik ediyordu insanı Tüketimi de otobanda 100-110u pek geçmeden 4.5 ltlere düşürebilmiştim.



    180e kadar ivmelenmesi de yeterli, sonrasında belki c-d segmenti 105-130 bg aralığındaki araçlar hacim avantajı ile önde olacaktır.



    Tek sıkıntı, baz fiyatı maalesef. Galiba 70 bin civarında fiyatı var, daha da yüksek olabilir. 50-55 bin tl gibi bir fiyatı olsa baz donanımla alınır, 2 bine lpg takılsa başka birşeye gerek yok zaten. Arkası bir çok üst sınıf araçtan daha geniş.

    Hocam, fiyatı yüksek deyin canımı yiyin. Kabul, doğrudur. Dizel clio 42-44 ederken benzinli jazz 45lerde geziniyor. Bu da doğru. Fakat arkadaşlar, işin teknik detayı konusunda yanlış bilgilenmişler, ben ona tutuluyorum

    Konu da dizelden bahsedilince, herkes 1.500-1750 devirde 200 civarı tork veren dizel araçların çok iyi kaçtığını felan düşünüyor. Aslında torkun yük ve yokuş çıkışı gibi durumları dahil etmediğimiz sürece tek başına bir anlamı yok. Alt devirler canlı eyvallah, yokuşta büyük nimet gerçekten.

    Ama performans söz konusu olunca her zaman önemli olan beygir gücü ve ağırlıktır. Özellikle de düz yolda gazlarken. Ve bir de hacim faktörü var ki o da yüksek hızlarda devreye giriyor.

    Turbosuz bile olsa denk hacim ve güçteki atmosferik araç, turbo dizel araçtan belirli bir oranda daha ağır olmadığı sürece, 6.500 devirlerde vites atıldığı sürece geride kalmaz. En kötü beraber yürürler, aktarması iyi olan belki 1 boy civarı geçer. Fakat arada milletin atmosferik gitmiyor çekmiyor dediği gibi bir durum yok. Atmosferik araç devir çevirince beygiri kadar gayette gidecektir.

    Otobanda gazlarken atmosferik araca devir çevirtmek lazım, dizelin şişmeye başladığı üst devirlerde atmosferik araçlar canlanıyor. Dizel aracın belirli devir aralığında sabit bir beygir gücü yoksa, (Örneğin 1.6 TDI motor beygirini 3000-400 arasında verirken, 1.5 dCi motor sadece 4.000 devirde veriyor) atmosferiğe karşı şansı azalacaktır.

    İnanın şu mesajı anlatmak için forumda yıllarımı harcadım Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    102 beygir Manuel jazz çok zevkli bir araç hocam, gaz tepkisi ve üst devirlerdeki canlılığı çok iyi, hacim düşük ama o kasayı gayet iyi yürütüyor, ben geçen sene test ettiğimde kendi kullandığım 1.6 dizel octaviadan daha seri olduğunu hissetmiştim, özellikle debriyaj ve gazın ayarını çok iyi bulmuştum her kırmızı ışıkta tam gaz kalkış yapmaya teşvik ediyordu insanı Tüketimi de otobanda 100-110u pek geçmeden 4.5 ltlere düşürebilmiştim.



    180e kadar ivmelenmesi de yeterli, sonrasında belki c-d segmenti 105-130 bg aralığındaki araçlar hacim avantajı ile önde olacaktır.



    Tek sıkıntı, baz fiyatı maalesef. Galiba 70 bin civarında fiyatı var, daha da yüksek olabilir. 50-55 bin tl gibi bir fiyatı olsa baz donanımla alınır, 2 bine lpg takılsa başka birşeye gerek yok zaten. Arkası bir çok üst sınıf araçtan daha geniş.

    Hocam, fiyatı yüksek deyin canımı yiyin. Kabul, doğrudur. Dizel clio 42-44 ederken benzinli jazz 45lerde geziniyor. Bu da doğru. Fakat arkadaşlar, işin teknik detayı konusunda yanlış bilgilenmişler, ben ona tutuluyorum

    Konu da dizelden bahsedilince, herkes 1.500-1750 devirde 200 civarı tork veren dizel araçların çok iyi kaçtığını felan düşünüyor. Aslında torkun yük ve yokuş çıkışı gibi durumları dahil etmediğimiz sürece tek başına bir anlamı yok. Alt devirler canlı eyvallah, yokuşta büyük nimet gerçekten.

    Ama performans söz konusu olunca her zaman önemli olan beygir gücü ve ağırlıktır. Özellikle de düz yolda gazlarken. Ve bir de hacim faktörü var ki o da yüksek hızlarda devreye giriyor.

    Turbosuz bile olsa denk hacim ve güçteki atmosferik araç, turbo dizel araçtan belirli bir oranda daha ağır olmadığı sürece, 6.500 devirlerde vites atıldığı sürece geride kalmaz. En kötü beraber yürürler, aktarması iyi olan belki 1 boy civarı geçer. Fakat arada milletin atmosferik gitmiyor çekmiyor dediği gibi bir durum yok. Atmosferik araç devir çevirince beygiri kadar gayette gidecektir.

    Otobanda gazlarken atmosferik araca devir çevirtmek lazım, dizelin şişmeye başladığı üst devirlerde atmosferik araçlar canlanıyor. Dizel aracın belirli devir aralığında sabit bir beygir gücü yoksa, (Örneğin 1.6 TDI motor beygirini 3000-400 arasında verirken, 1.5 dCi motor sadece 4.000 devirde veriyor) atmosferiğe karşı şansı azalacaktır.

    Dizel motora bir türlü ısınamadım. Neden derseniz;
    -Gürültülü çalışıyor.
    -Geç ısınıyor.
    -Bazı turbo dizellerde turbo lag denen durum var.

    En iyisi Atmosferik benzinli. Bakımını yaptır, yakıtını koy git. Dizele göre performanssız ama napalım olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    Ben de bunu defalarca açıkladım. Önemli olan tork değil, güçtür diye. Çoğu dizelin 1750-2000 devirde gittiği yerde benzinli motor 3000 devirde gider.

    Bir kez daha anlatacağım üşenmeden.

    Clio 1.5 90 hp dci'ın torku 220 Nm @ 1750 rpm. 54 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1100 kg. 0,04909 hp düşer kg başına.
    Honda jazz 1.33 102 hp, yaklaşık olarak 119 Nm @ 3000 rpm. 50 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1150 kg. 0,043478 hp düşer kg başına.

    Yani aralarında dağlar kadar fark yok düşük devirlerde bile. İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?

    Herkesin atladığı şey şu, dizel 1500-1750 ile giderken benzinliyi de o devirlerde sürmeye çalıştığımızı sanıyorlar. Çok büyük hata. Dizelin maksimum gücü 4000, benzinlinin 6000. Kalan devir bandını da bu oranda dağıtacaksın. 1500'deki dizelle 1500'deki benzinliyi kıyaslamak hatadır.

    Bak güzel kardeşim, jazz'ın direksiyonuna geç. Beşinci vites 3200 devirle giderken gaza basarsan, araç gayet makul şekilde hızlanmaya başlar. Clio dci kullanan arkadaşım, bir jazza bindi benimle beraber. "Abi bayırlarda bayılacak sanıyordum, hiç de öyle değil durum" dedi. Çünkü GÜÇ öyle sanıldığı kadar düşük değil. Motorda ne kadar tork ürettiğinizden ziyade, o hızda tekere ne kadar tork gittiği önemlidir. Güç budur zaten. Düşük devirde yüksek torkçuların unuttuğu olay: Şanzıman dişli oranı.

    "İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?"

    Bakalım. 1.5 Clio DCI 90 beygir veriyor, pik gücüne ulaşıp. Jazz ise 4000 devirde 69 HP verecek. Aradaki fark 21 HP.

    Ki bu karşılaştırdığımız motorların arasında baz olarak 12 beygir Clio aleyhine fark var. Aslında Euro 4 zamanlarındaki 110 CRDi olsa neredeyse 41 beygir fark olacaktı.

    Yukarıda yazdığımdan zerre bir şey anlamamışsın.

    Güzel kardeşim , clio'nun 4000 devirde gittiği yerde jazz 4000 devirle mi gidiyor ? 4000'li devirlerden kasıt, jazz'ın 4000 devirde olduğu yerler. Yani clio'nun 2600 devir dolaylarında olduğu yerler.

    Aslında size böyle matematiksel olarak anlatmak boş. Gerçek hayatta, 160'a kadar üç boy fark atarak göstermek lazım da hangi birinizle uğraşalım ?

    Öğrenemediniz gitti. Dizel motor çevrimi ekonomi odaklıdır. Performans beklemek , zorlamaktan ibarettir. 1.5 litre hacimli , 1-1.5 bar turbo destekli motor, 1339 cc atmosferik benzinli motora oranla geriden geliyor. Jazz sadece yarım bar turbo desteği alsa, 2.0 dizel koysanız clio'ya, ancak yetişirsiniz.

    Bir anlamadınız gitti. Eğer bir arabada beygir gücü olarak 268 da yazıyorsa 102 de yazıyorsa motor bunu belirli bir devir aralığında zaten verecektir, ben bunun tersini iddia etmiyorum, 6000 devirde pik değerini veriyor atıyorum. Ama gerçek hayat kullanımında bu olmuyor işte. Siz 6000 devir çevirirken motor gürültüsünden başınız ağrırken, turbo benzinli ve dizel sessizce gidecek yanınızdan. Ayrıca normalde yakıt tasarrufu endeksli kullanan Jazz sürücüsü sizin gibi 3000 deviri beklemeyecek, vites uyarısı çıktığı zaman atacak vitesi kağnı gibi kalkacak trafikte. Evinizin önü yokuş, iki motor da soğukken yokuş çıkacaksınız, Jazz atm. o yokuşun sonu gelmez. Ya da atıyorum trafikte üçüncü viteste devir düştü 1500'e kadar, Jazz'da vites düşürmeye uğraşırken Clio'da basıp gideceksiniz.



    Kaldı ki sizin karşılaştığınız iki motor arasında 12 beygir fark var, baştan yanlış zaten karşılaştırma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    Ben de bunu defalarca açıkladım. Önemli olan tork değil, güçtür diye. Çoğu dizelin 1750-2000 devirde gittiği yerde benzinli motor 3000 devirde gider.

    Bir kez daha anlatacağım üşenmeden.

    Clio 1.5 90 hp dci'ın torku 220 Nm @ 1750 rpm. 54 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1100 kg. 0,04909 hp düşer kg başına.
    Honda jazz 1.33 102 hp, yaklaşık olarak 119 Nm @ 3000 rpm. 50 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1150 kg. 0,043478 hp düşer kg başına.

    Yani aralarında dağlar kadar fark yok düşük devirlerde bile. İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?

    Herkesin atladığı şey şu, dizel 1500-1750 ile giderken benzinliyi de o devirlerde sürmeye çalıştığımızı sanıyorlar. Çok büyük hata. Dizelin maksimum gücü 4000, benzinlinin 6000. Kalan devir bandını da bu oranda dağıtacaksın. 1500'deki dizelle 1500'deki benzinliyi kıyaslamak hatadır.

    Bak güzel kardeşim, jazz'ın direksiyonuna geç. Beşinci vites 3200 devirle giderken gaza basarsan, araç gayet makul şekilde hızlanmaya başlar. Clio dci kullanan arkadaşım, bir jazza bindi benimle beraber. "Abi bayırlarda bayılacak sanıyordum, hiç de öyle değil durum" dedi. Çünkü GÜÇ öyle sanıldığı kadar düşük değil. Motorda ne kadar tork ürettiğinizden ziyade, o hızda tekere ne kadar tork gittiği önemlidir. Güç budur zaten. Düşük devirde yüksek torkçuların unuttuğu olay: Şanzıman dişli oranı.

    "İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?"

    Bakalım. 1.5 Clio DCI 90 beygir veriyor, pik gücüne ulaşıp. Jazz ise 4000 devirde 69 HP verecek. Aradaki fark 21 HP.

    Ki bu karşılaştırdığımız motorların arasında baz olarak 12 beygir Clio aleyhine fark var. Aslında Euro 4 zamanlarındaki 110 CRDi olsa neredeyse 41 beygir fark olacaktı.

    Yukarıda yazdığımdan zerre bir şey anlamamışsın.

    Güzel kardeşim , clio'nun 4000 devirde gittiği yerde jazz 4000 devirle mi gidiyor ? 4000'li devirlerden kasıt, jazz'ın 4000 devirde olduğu yerler. Yani clio'nun 2600 devir dolaylarında olduğu yerler.

    Aslında size böyle matematiksel olarak anlatmak boş. Gerçek hayatta, 160'a kadar üç boy fark atarak göstermek lazım da hangi birinizle uğraşalım ?

    Öğrenemediniz gitti. Dizel motor çevrimi ekonomi odaklıdır. Performans beklemek , zorlamaktan ibarettir. 1.5 litre hacimli , 1-1.5 bar turbo destekli motor, 1339 cc atmosferik benzinli motora oranla geriden geliyor. Jazz sadece yarım bar turbo desteği alsa, 2.0 dizel koysanız clio'ya, ancak yetişirsiniz.

    Bir anlamadınız gitti. Eğer bir arabada beygir gücü olarak 268 da yazıyorsa 102 de yazıyorsa motor bunu belirli bir devir aralığında zaten verecektir, ben bunun tersini iddia etmiyorum, 6000 devirde pik değerini veriyor atıyorum. Ama gerçek hayat kullanımında bu olmuyor işte. Siz 6000 devir çevirirken motor gürültüsünden başınız ağrırken, turbo benzinli ve dizel sessizce gidecek yanınızdan. Ayrıca normalde yakıt tasarrufu endeksli kullanan Jazz sürücüsü sizin gibi 3000 deviri beklemeyecek, vites uyarısı çıktığı zaman atacak vitesi kağnı gibi kalkacak trafikte. Evinizin önü yokuş, iki motor da soğukken yokuş çıkacaksınız, Jazz atm. o yokuşun sonu gelmez. Ya da atıyorum trafikte üçüncü viteste devir düştü 1500'e kadar, Jazz'da vites düşürmeye uğraşırken Clio'da basıp gideceksiniz.



    Kaldı ki sizin karşılaştığınız iki motor arasında 12 beygir fark var, baştan yanlış zaten karşılaştırma.

    Turbo dizel sessizce yanımdan mı geçecek Dizel fiestam vardı 2012 model. Arabanın içinde , gaza bastığım zaman dikkatli dinleyince mazot pompasının bile şıkırtısı geliyordu kulağıma, sen ne anlatıyorsun ?

    Vites uyarısı çıktığı zaman vites atmayı kafana koymuşsan, dizel motorlarda 1750 devirde yükselt vitesi diyor. Yükseltirsen 1400 lere düşüyor, turbonun verimli devrinin altında kalıyor. Görürsün o zaman tork nerelere gitmiş. Sonraki viteste de turbo iyi çeksin dersen 2500 lere yürüyüp öyle vites atacaksan zaten benzinlide de 3000 lere yürü, problem kalmasın.

    Dizel de 102 hp olsa niye karşılaştırayım güzel kardeşim ? Birinin alt devirleri zaten dolu turboyla. Burada mesele "alt devir torku yüksek dizel mi yoksa gücü yüksek benzinli motor mu" meselesi. Her ikisini de uzun süre kullanmış biri olarak diyorum ki, atmosferik benzinlinin şoförü iyiyse hiç sıkıntı olmaz. Yeter ki kaçıncı viteste gideceğini bilsin.

    "Yakıt tasarrufu endeksli kullanan" diyorsun, "kağnı gibi kalkacak trafikte" diyorsun. Tezatın kralısın. Yakıt tasarrufu endeksli kullanan adam ne yapsın ivmeyi ? Turbo dizellerde alt devirde turbo var rahat kalkıyor diye az yakıyor zannediyorsan, 1750-2000 devirde gazı köklerken anlık yakıt tüketimini izle bakalım kaç yazıyor ?

    Bir de soğukken yokuş çıkmak demiş. Benzinli motor dizelden çok daha hızlı ısınır. Rampanın yarısına gelmişken benzinli motor ısınıp tam performans gösterirken dizel daha yeni yeni ısınmaya başlıyor oluyor. Ayrıca dizel motor ısınan havaya püskürtülen yakıtın yanması prensibiyle çalışır. Motor ne kadar soğuksa yanma o kadar zorlaşır. Soğuk, dizelin dezavantajınadır. Ayrıca soğukta viskozitesi yüksek olan mazotu, gaza bastığında yüksek basınçla pompalamak daha zordur. Bu sebeplerden ötürü performans veremez dizel soğukken. Ne söylesen alayı ofsayt.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    Ben de bunu defalarca açıkladım. Önemli olan tork değil, güçtür diye. Çoğu dizelin 1750-2000 devirde gittiği yerde benzinli motor 3000 devirde gider.

    Bir kez daha anlatacağım üşenmeden.

    Clio 1.5 90 hp dci'ın torku 220 Nm @ 1750 rpm. 54 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1100 kg. 0,04909 hp düşer kg başına.
    Honda jazz 1.33 102 hp, yaklaşık olarak 119 Nm @ 3000 rpm. 50 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1150 kg. 0,043478 hp düşer kg başına.

    Yani aralarında dağlar kadar fark yok düşük devirlerde bile. İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?

    Herkesin atladığı şey şu, dizel 1500-1750 ile giderken benzinliyi de o devirlerde sürmeye çalıştığımızı sanıyorlar. Çok büyük hata. Dizelin maksimum gücü 4000, benzinlinin 6000. Kalan devir bandını da bu oranda dağıtacaksın. 1500'deki dizelle 1500'deki benzinliyi kıyaslamak hatadır.

    Bak güzel kardeşim, jazz'ın direksiyonuna geç. Beşinci vites 3200 devirle giderken gaza basarsan, araç gayet makul şekilde hızlanmaya başlar. Clio dci kullanan arkadaşım, bir jazza bindi benimle beraber. "Abi bayırlarda bayılacak sanıyordum, hiç de öyle değil durum" dedi. Çünkü GÜÇ öyle sanıldığı kadar düşük değil. Motorda ne kadar tork ürettiğinizden ziyade, o hızda tekere ne kadar tork gittiği önemlidir. Güç budur zaten. Düşük devirde yüksek torkçuların unuttuğu olay: Şanzıman dişli oranı.

    "İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?"

    Bakalım. 1.5 Clio DCI 90 beygir veriyor, pik gücüne ulaşıp. Jazz ise 4000 devirde 69 HP verecek. Aradaki fark 21 HP.

    Ki bu karşılaştırdığımız motorların arasında baz olarak 12 beygir Clio aleyhine fark var. Aslında Euro 4 zamanlarındaki 110 CRDi olsa neredeyse 41 beygir fark olacaktı.

    Yukarıda yazdığımdan zerre bir şey anlamamışsın.

    Güzel kardeşim , clio'nun 4000 devirde gittiği yerde jazz 4000 devirle mi gidiyor ? 4000'li devirlerden kasıt, jazz'ın 4000 devirde olduğu yerler. Yani clio'nun 2600 devir dolaylarında olduğu yerler.

    Aslında size böyle matematiksel olarak anlatmak boş. Gerçek hayatta, 160'a kadar üç boy fark atarak göstermek lazım da hangi birinizle uğraşalım ?

    Öğrenemediniz gitti. Dizel motor çevrimi ekonomi odaklıdır. Performans beklemek , zorlamaktan ibarettir. 1.5 litre hacimli , 1-1.5 bar turbo destekli motor, 1339 cc atmosferik benzinli motora oranla geriden geliyor. Jazz sadece yarım bar turbo desteği alsa, 2.0 dizel koysanız clio'ya, ancak yetişirsiniz.

    Bir anlamadınız gitti. Eğer bir arabada beygir gücü olarak 268 da yazıyorsa 102 de yazıyorsa motor bunu belirli bir devir aralığında zaten verecektir, ben bunun tersini iddia etmiyorum, 6000 devirde pik değerini veriyor atıyorum. Ama gerçek hayat kullanımında bu olmuyor işte. Siz 6000 devir çevirirken motor gürültüsünden başınız ağrırken, turbo benzinli ve dizel sessizce gidecek yanınızdan. Ayrıca normalde yakıt tasarrufu endeksli kullanan Jazz sürücüsü sizin gibi 3000 deviri beklemeyecek, vites uyarısı çıktığı zaman atacak vitesi kağnı gibi kalkacak trafikte. Evinizin önü yokuş, iki motor da soğukken yokuş çıkacaksınız, Jazz atm. o yokuşun sonu gelmez. Ya da atıyorum trafikte üçüncü viteste devir düştü 1500'e kadar, Jazz'da vites düşürmeye uğraşırken Clio'da basıp gideceksiniz.



    Kaldı ki sizin karşılaştığınız iki motor arasında 12 beygir fark var, baştan yanlış zaten karşılaştırma.

    Turbo dizel sessizce yanımdan mı geçecek Dizel fiestam vardı 2012 model. Arabanın içinde , gaza bastığım zaman dikkatli dinleyince mazot pompasının bile şıkırtısı geliyordu kulağıma, sen ne anlatıyorsun ?

    Vites uyarısı çıktığı zaman vites atmayı kafana koymuşsan, dizel motorlarda 1750 devirde yükselt vitesi diyor. Yükseltirsen 1400 lere düşüyor, turbonun verimli devrinin altında kalıyor. Görürsün o zaman tork nerelere gitmiş. Sonraki viteste de turbo iyi çeksin dersen 2500 lere yürüyüp öyle vites atacaksan zaten benzinlide de 3000 lere yürü, problem kalmasın.

    Dizel de 102 hp olsa niye karşılaştırayım güzel kardeşim ? Birinin alt devirleri zaten dolu turboyla. Burada mesele "alt devir torku yüksek dizel mi yoksa gücü yüksek benzinli motor mu" meselesi. Her ikisini de uzun süre kullanmış biri olarak diyorum ki, atmosferik benzinlinin şoförü iyiyse hiç sıkıntı olmaz. Yeter ki kaçıncı viteste gideceğini bilsin.

    "Yakıt tasarrufu endeksli kullanan" diyorsun, "kağnı gibi kalkacak trafikte" diyorsun. Tezatın kralısın. Yakıt tasarrufu endeksli kullanan adam ne yapsın ivmeyi ? Turbo dizellerde alt devirde turbo var rahat kalkıyor diye az yakıyor zannediyorsan, 1750-2000 devirde gazı köklerken anlık yakıt tüketimini izle bakalım kaç yazıyor ?

    Bir de soğukken yokuş çıkmak demiş. Benzinli motor dizelden çok daha hızlı ısınır. Rampanın yarısına gelmişken benzinli motor ısınıp tam performans gösterirken dizel daha yeni yeni ısınmaya başlıyor oluyor. Ayrıca dizel motor ısınan havaya püskürtülen yakıtın yanması prensibiyle çalışır. Motor ne kadar soğuksa yanma o kadar zorlaşır. Soğuk, dizelin dezavantajınadır. Ayrıca soğukta viskozitesi yüksek olan mazotu, gaza bastığında yüksek basınçla pompalamak daha zordur. Bu sebeplerden ötürü performans veremez dizel soğukken. Ne söylesen alayı ofsayt.

    Evimin önünde aktif olarak kullandığım iki araba var, 95 Focus TDCi MK3 (PSA motorlu) ve Accent Era 1.5 CRDI. Yalıtımı sıfır olan Accemt Era bile yokuşta neredeyse sessiz gidiyor. Bu bir, ikincisi Focus 240 torku 1500'den itibaren veriyor ve 1750'de vites at demiyor bu da yanlış. Focus'u yakıt tasarruf endeksli olmadan da kullansam 5.7'yi geçmiyor, devir de çeviriyorum, ekonomi kasmıyorum. 55 lt anlık yazsa bile uzun dönem değişmiyor.



    Son olarak mazot viskozitesi falan gerçek dünyada hiçbir etki göstermiyor, araba ısınmasa da 1500 altdevirde rahat rahat çıkıyor yokuşu soğuk motorda. Stres olmuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.