Şimdi Ara

b sınıfı dizel araçlar hızlanma farkları??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fiesta 11.9
    corsa 12.3
    i20 13.5
    rio 14.2
    punto 11.7
    208 11.8
    ibiza 10.9
    polo 10.9

    Araçların hepsi 2010 ve üzeri (güncel kasa)
    Punto corsa 95 hp, 208 92 hp, gerisi 90 hp ve hepsi manuel vites.
    Özellikle rio beni çok şaşırttı nasıl iki tane 90 beygirlik araç arasında polo 10.9 rio 14.2 olur bu kadar fark normal midir?



  • Polo ve Ibiza 1.4 TDI'sa eğer o motorun fabrika verileriyle alakası yok hızlanma olarak, sadece az yakıyor, performanslı bir motor değil. 1.3 95 beygirlik punto ile 1.4 tdi polo'yu otobanda 180'de yakalayıp geçmiştik biz 3 onlar 2 kişiydi. Fakat makyajsız Polo'daki 90'lık 1.6 TDI motor 92 beygirlik hdi ile birlikte o sınıfın en iyi performans sunan motoru.

    (Polo'daki 1.4 TDI motor ve 1.6 TDI motor arasında çok ciddi bir performans farkı var; buyrun kanıtı:http://www.zeperfs.com/en/duel5832-2960.htm 0-160 hızlanmasında 10 snlik bir fark söz konusu)

    Kore grubunun tüm araçları rakiplerinden daha ağır, bu yüzden aktarmaları da hep kötü, hala kötü, araçlarının hiçbiri vaad ettiği beygirler kadar iyi yürüyemiyor. (Accent Blue hariç) Gerçi o aracın (Rionun) en kötü 12.5-13 sn civarında 100 yapması lazım, 14 saniye gerçekten çok uzun bir süre.

    Polo ile Rio arasındaki fark normaldir, Polo daha hafif bir otomobil ve gücünü Rio'ya göre daha rahat aktarabilen bir otomobil, fakat Volkswagen AG firması 0-100 değerlerini her modelinde doğru tutturamıyor. 1.4 TDI motor'da ise baya bir bol keseden atmışlar 0-100'ü.

    (1.4 CRDi 2.nesil i20 ile 1.4 TDI Polo'yu kıyasladım:http://www.zeperfs.com/en/duel5832-5830.htm) Polo'daki 1.4 TDI motor performans olarak vasat olmasına rağmen 0-160 değeri rakibinden 3 saniye daha iyi.

    Aralarındaki En performanslı b segment dizel ünite, 208'deki 1.6 hdi 92 beygirlik versiyon. Ayrıca o sınıftaki en az yakan motor da budur. Fiesta'daki de aynı motor fakat şuanda o motorlu fiestayı 0 olarak alabilmek mümkün değil. 75 beygirlik 1.5 TDCi versiyonu var o da vasat bir çekiş sunuyor.

    Ayrıca 1.6 hdi 92 ve makyajsız polodaki 1.6 tdi 90lık ünite hariç, bu motorların neredeyse hepsi 140-150den sonra bıçak gibi kesiliyorlar hızlanma olarak. 105-115 bg aralığındaki c segment dizel otomobillere bu hızlara kadar kafa tutuyorlar fakat sonrasında b segmenti araçların neredeyse hepsi kesiliyor.




  • 110 luk eski kasa riom var.1.6 tuplu c segmenti araclari tokatliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni rio dizel 12 sn.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol şeridin fatihi accent blue nerede

    0-100. 10.1s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gukama -- 27 Mayıs 2017; 23:26:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mitsubishi colt d-id 9.8 saniye.

    hey gidi günler..
  • Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 28 Mayıs 2017; 2:24:13 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    B suv araçlar
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ibiza 9.3 saniye 1.0 motor hakkini yemeyin arabamin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    ibiza 9.3 saniye 1.0 motor hakkini yemeyin arabamin

    Dizel diyor hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz hesaplarken var grubunun verdiği değerlerin üzerine 1.5 sn civarı ekleyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsa ancak manuelde 12,3'u tutturur. Bizdeki Easytronic ile 15'i rahat bulur. Hic olcmedim; ama tek kavrama otomatik vites iste eni sonu bir yere kadar. 1.3 CDTI ve turevlerinin alt devirleri cok kotudur. 0-100 degil de 50-150 denerseniz deger 10 sn civarinda olacaktir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    102 beygir Manuel jazz çok zevkli bir araç hocam, gaz tepkisi ve üst devirlerdeki canlılığı çok iyi, hacim düşük ama o kasayı gayet iyi yürütüyor, ben geçen sene test ettiğimde kendi kullandığım 1.6 dizel octaviadan daha seri olduğunu hissetmiştim, özellikle debriyaj ve gazın ayarını çok iyi bulmuştum her kırmızı ışıkta tam gaz kalkış yapmaya teşvik ediyordu insanı Tüketimi de otobanda 100-110u pek geçmeden 4.5 ltlere düşürebilmiştim.



    180e kadar ivmelenmesi de yeterli, sonrasında belki c-d segmenti 105-130 bg aralığındaki araçlar hacim avantajı ile önde olacaktır.



    Tek sıkıntı, baz fiyatı maalesef. Galiba 70 bin civarında fiyatı var, daha da yüksek olabilir. 50-55 bin tl gibi bir fiyatı olsa baz donanımla alınır, 2 bine lpg takılsa başka birşeye gerek yok zaten. Arkası bir çok üst sınıf araçtan daha geniş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çoğu aracın fabrika verisi doğru değil.

    örn. sandero 1.5 dci 75ps fabrika 14.5 sn gerçekte 12.8 sn



    kia rio 1.4 crdi 90 fabrika 14 sn gerçekte 12.1 sn





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    Ben de bunu defalarca açıkladım. Önemli olan tork değil, güçtür diye. Çoğu dizelin 1750-2000 devirde gittiği yerde benzinli motor 3000 devirde gider.

    Bir kez daha anlatacağım üşenmeden.

    Clio 1.5 90 hp dci'ın torku 220 Nm @ 1750 rpm. 54 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1100 kg. 0,04909 hp düşer kg başına.
    Honda jazz 1.33 102 hp, yaklaşık olarak 119 Nm @ 3000 rpm. 50 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1150 kg. 0,043478 hp düşer kg başına.

    Yani aralarında dağlar kadar fark yok düşük devirlerde bile. İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?

    Herkesin atladığı şey şu, dizel 1500-1750 ile giderken benzinliyi de o devirlerde sürmeye çalıştığımızı sanıyorlar. Çok büyük hata. Dizelin maksimum gücü 4000, benzinlinin 6000. Kalan devir bandını da bu oranda dağıtacaksın. 1500'deki dizelle 1500'deki benzinliyi kıyaslamak hatadır.

    Bak güzel kardeşim, jazz'ın direksiyonuna geç. Beşinci vites 3200 devirle giderken gaza basarsan, araç gayet makul şekilde hızlanmaya başlar. Clio dci kullanan arkadaşım, bir jazza bindi benimle beraber. "Abi bayırlarda bayılacak sanıyordum, hiç de öyle değil durum" dedi. Çünkü GÜÇ öyle sanıldığı kadar düşük değil. Motorda ne kadar tork ürettiğinizden ziyade, o hızda tekere ne kadar tork gittiği önemlidir. Güç budur zaten. Düşük devirde yüksek torkçuların unuttuğu olay: Şanzıman dişli oranı.




  • İ20 fabrika verisi 12.1sn yanlış yazmışsınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polo beast bro

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    102 beygir Manuel jazz çok zevkli bir araç hocam, gaz tepkisi ve üst devirlerdeki canlılığı çok iyi, hacim düşük ama o kasayı gayet iyi yürütüyor, ben geçen sene test ettiğimde kendi kullandığım 1.6 dizel octaviadan daha seri olduğunu hissetmiştim, özellikle debriyaj ve gazın ayarını çok iyi bulmuştum her kırmızı ışıkta tam gaz kalkış yapmaya teşvik ediyordu insanı Tüketimi de otobanda 100-110u pek geçmeden 4.5 ltlere düşürebilmiştim.



    180e kadar ivmelenmesi de yeterli, sonrasında belki c-d segmenti 105-130 bg aralığındaki araçlar hacim avantajı ile önde olacaktır.



    Tek sıkıntı, baz fiyatı maalesef. Galiba 70 bin civarında fiyatı var, daha da yüksek olabilir. 50-55 bin tl gibi bir fiyatı olsa baz donanımla alınır, 2 bine lpg takılsa başka birşeye gerek yok zaten. Arkası bir çok üst sınıf araçtan daha geniş.

    Hocam, fiyatı yüksek deyin canımı yiyin. Kabul, doğrudur. Dizel clio 42-44 ederken benzinli jazz 45lerde geziniyor. Bu da doğru. Fakat arkadaşlar, işin teknik detayı konusunda yanlış bilgilenmişler, ben ona tutuluyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Polo 1.4 tdi'ın gerçek 0-100 verisi 12.2 saniye. Volkswagen cidden güzel sallamış.

    Şu değerleri gördükten sonra atmosferik benzinlinin gözünü seveyim. Jazz'ın son iki kasası 11.2 saniyede 100'e çıkıyor gerçek değer olarak. Şehiriçi ortalaması da 6.5. Tüpte 8.5 yaksa 21.5 kuruş yakarı var. Çoğu dizelden daha ekonomik. Uzun yolda 110-120 gitsen 4.5 yakıyor. Tüpte 6 yaksa 16 kuruş falan. En ekonomik dizellerle kafa kafaya. Ayrıca atmosferik benzinli motor, uzunda üzer dizeli. Daha ne olsun ? 1.6 tdi'ı bile yiyor uzundahttp://www.zeperfs.com/duel5961-2960.htm

    Mitsubishi colt da seri araba. Dizel mizel hikaye gelir. 1.6 dizel gelse onlara bile kafa tutarlar. Turbo derdi yok, dpf derdi yok, enjektör derdi yok, egr derdi az. Yapıştır gitsin.

    Bakın hocam, kaç kere söylendi açıklandı bu. Yeni dizellerde tork 1500 devirden bile başlayabilen düşük devirlerde geliyor. Halbuki atmosferiklerde devir çevir de çevir. Ayrıca maksimum hızlanma için sadece 4000 devir çevirmesi gerekiyor birçok dizelin. Yani normal bir sürüş aralığında o torku sürekli veriyor araba, halbuki NA Benzinlilerde neredeyse ayda yılda bir kullanılan devirde geliyor tork, beygir zaten 6500'e kadar çevirmesi gerekiyor. O yüzden kağıt üstündeki ile gerçek sürüşte çok fark oluyor. Ha Amerika'daki gibi canavar atmosferikler olsa tamam ama Türkiye'de anca 1.2, 1.6 boş beleş atmosferikler, üstüne de performans düşürücü LPG. Ondan sonra Ankara yollarında 1.4 Accent ile 10 ile yokuş çıkan taksiciler. Halbuki altlarında 1.5 Crdi olsa uçacak adamlar.

    Ben de bunu defalarca açıkladım. Önemli olan tork değil, güçtür diye. Çoğu dizelin 1750-2000 devirde gittiği yerde benzinli motor 3000 devirde gider.

    Bir kez daha anlatacağım üşenmeden.

    Clio 1.5 90 hp dci'ın torku 220 Nm @ 1750 rpm. 54 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1100 kg. 0,04909 hp düşer kg başına.
    Honda jazz 1.33 102 hp, yaklaşık olarak 119 Nm @ 3000 rpm. 50 hp güç yapar. Aracın ağırlığı 1150 kg. 0,043478 hp düşer kg başına.

    Yani aralarında dağlar kadar fark yok düşük devirlerde bile. İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?

    Herkesin atladığı şey şu, dizel 1500-1750 ile giderken benzinliyi de o devirlerde sürmeye çalıştığımızı sanıyorlar. Çok büyük hata. Dizelin maksimum gücü 4000, benzinlinin 6000. Kalan devir bandını da bu oranda dağıtacaksın. 1500'deki dizelle 1500'deki benzinliyi kıyaslamak hatadır.

    Bak güzel kardeşim, jazz'ın direksiyonuna geç. Beşinci vites 3200 devirle giderken gaza basarsan, araç gayet makul şekilde hızlanmaya başlar. Clio dci kullanan arkadaşım, bir jazza bindi benimle beraber. "Abi bayırlarda bayılacak sanıyordum, hiç de öyle değil durum" dedi. Çünkü GÜÇ öyle sanıldığı kadar düşük değil. Motorda ne kadar tork ürettiğinizden ziyade, o hızda tekere ne kadar tork gittiği önemlidir. Güç budur zaten. Düşük devirde yüksek torkçuların unuttuğu olay: Şanzıman dişli oranı.

    "İsterseniz 4000 li devirlerde bakalım ne oluyor diye ?"

    Bakalım. 1.5 Clio DCI 90 beygir veriyor, pik gücüne ulaşıp. Jazz ise 4000 devirde 69 HP verecek. Aradaki fark 21 HP.

    Ki bu karşılaştırdığımız motorların arasında baz olarak 12 beygir Clio aleyhine fark var. Aslında Euro 4 zamanlarındaki 110 CRDi olsa neredeyse 41 beygir fark olacaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 28 Mayıs 2017; 13:40:13 >




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    1.2 TDI polom var.
    1.6 HDI'dan çok daha az yakıyor, denendi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.