< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
B-Suv için C Sınıfı HB bırakılır mı? (2. sayfa)
-
-
Station tavsiye ederim yükseltilmiş hb yerine
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
o cümleyi görünce ben de tam cevap yazıyordum ki kullanıcı adını görüp vazgeçtim, arkadaş tescilli troll'dür kendi haline bırakın lütfen...
egea çok tutuyor, o zaman egea çok kaliteli
-
Bu aracı da uzun süre kullandım. Ford focus hb st line dizel otomatik vardı. Kesinlikle çok güzel araç, ancak adblu ve dpf ikilisi bazen bizi sinir etti. Şöyle ki bu aracı alsak bulsak zaten iyi olur. Ama distribütörler de getirmiyor. 1.5 ti-vct atmosferik titanyum araç bile zar zor geliyor. Aynı paraya Puma st line 1.0 ecoboost 155 hp kesinlikle tercih edilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 038poyraz -- 15 Mart 2023; 20:39:33 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu arada Puma özelinde konuşacak olursak; gayet kaliteli teknolojik. Malzeme kalitesi asla focustan kötü değil. Hayalet ekran, koltuk ısıtma, ön cam buğu çözücü, b.o ses sistemi ve cam tavanı en can alıcı albenisini yükselten donanımlar. Motor performansı ise tüm 1.0-1.5 turbo ünitelerle kapışır, ki çok güzel motoru çok sevdim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ST Line için öyle olabilir ama şu Style iç dizaynı bence sportiflikten uzak geliyor bana. Ekran, transit vari direksiyon ve el freni, orta konsol vs. Bence iç dizayna biraz özen gösterseler net 1 numara olurmuş. Arkadan koltuktan öne baksam ya bu araç Focus vs. herhalde derim. Ama dışarı çıksam baksam şok olurum. İç ve dış sportiflik açısından dağlar kadar fark var bence.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hemen her modelin giriş seviyesi kırpılmış olur. Style donanım tabiki daha yavan geliyor. Ama sürüş zevki ve izolasyonu aynı diyebilirim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Anladım.. da cevap alamıyorum maalesef.
İş distrübitör getirmiyora geldi, tüm dizelcilerin çektiği adblue ve dpf sorunlarına geldi.
Neyse demek ki koca forumda şöyle açıkça çıkıp, "tamam sensin kardeşim, C araçlar daha kaliteli de B Suv daha çok seviyoruz, yeni moda dizaynı, bold duruşunu seviyoruz, inip binmesini, popülerliğini, yüksek oturuşunu, pratikliğini seviyoruz ve bize yetiyor" demeyecek.
Anlıyorum B Suv'un tercih edilmesini.. sene 98 2000 değil, artık B sınıf araçlar da herkese yetecek kaliteli konfor teknoloji güven herşeyi sunuyor. eskiden böyle değildi, adam gibi birşey istiyorsan C sınıf araca geçmek zorundaydın.. şimdi C'nin ekstra kalitesi konforu kimsenin umrunda değil.
Müşteri fazlasını istiyorsa C premium'a geçiyor zaten bu yüzden C sınıf ölüyor.. D sınıfı da yok eden C sınıfıydı zaten..
Ford Puma'nın aks mesafesi, Golf 5'i geçmiş.. neredeyse Volvo S40'ın seviyesini bulmuş.. Tabiki insanlara yetecek. 2000'deki insan neyse anatomik olarak bugünkü insan da o.. ama otomobiller neredeyse ikişer sınıf atlamış..
20 sene önce direksiyonda sürücü airbagini görünce evladı gibi sarılcak adam, bugün B sınıf araçta adaptif cruise'da dur/kalk asiastanı yok diye istemezük yapıyor..
Yani B suv tercihini otomotivin gidişatı gereği doğal buluyorum ve bir itirazım yok ama,
Çıkıp C gibi oldu diyecek var mı diyorum.. cevap alamıyorum bir şekilde işte.. insanlar tercih etsin etmesin, C gibi değil.. bir çoğunu bindim kullandım, C sınıf otomobiller kalitesinde değiller. her malzeme her detay, teknik altyapı, kabinin omuz mesafesinden, aracın yol özelliklerine kadar gerideler.
Tercih etmek, almak sevmek, mantıklı olması şu bu.. ayrı konular.
-
Kimse c sınıfından daha kaliteli demiyorki. Ben bu aracı geçen yılın kasım ayında eşim için aldım. Hemen hemen aynı paraya yeni 308 de, 3008 de alabiliyordum. İş kompaktlığa gelince artık c sınıfını insanlar tercih etmiyor. Bakın etmiyor etrafınıza bakın. Kalitesine, genişliğine, bilmem bağımsız süspansiyonuna vs bakmıyor. O otomobil kültürü maalesef evriliyor. Zamanında hiç kullanmayacağın koca koca 250 m2 evler de tercih edilmiyor. Artık her konuda olduğu gibi biraz daha bu konularda insanımız da evriliyor. Kullan at mantığına çok yaklaştı herkes. 2011 yılında sıfır Ford focus almıştım. O zamanlar ne güzel bi hazdı. Be kadar da keyifliydi. Şimdi bayide kapısını açmıyoruz. Heyecan vermiyor. Bunu golf için, toyota için, Honda için, hangi markanın özelinde düşünürseniz düşünün farketmez. C sınıfına insanların gerçekten ihtiyacı yok. İster kaliteli olsun, ister premium olsun, isterse som altın olsun bakmıyor çoğu. Çünkü yollarımız malum, aracın altını garç gurç sürte sürte sürmek istemiyor kimse. Çok az yükselmiş olması, bırakın bizim ülkeyi, koca dünyada neredeyse kabul gördü. Endüstri de buna kayıtsız kalmıyor ve feed back buna göre evriliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Mesajın tamamına katılıyorum (yollar konusu hariç, yolları süper olan ülkelerde de Suvlar rekor kırıyor) da siz kaliteli dediniz demedim zaten.. diyen bir kişi vardı, devamı gelmedi cevap vermedi.. başka cevap veren de çıkmadı.
Siz sadece cevap yazıp farklı konulara, mantıki durumlara, endüstrinin durumuna falan girip cevap verdiniz, yani farklı bir hususa.
Bende gayet farkındayım C sınıfın daha kaliteli araç sunmasının kimsenin umru olmadığının.. B suv'lar yetiyor.. aynı durumun daha ağırı D sınıf-C suv için de geçerli.. Suv veya suvcuk kullanan da geçmez artık bineğe.. bunu da gördüm.
Ama lafım size değil, B suv çok sattı, herkes aldı tutuyor, bu yüzden kaliteli falan böyle müşteri eğilimlerinden bir haber şeyler söylemenin anlamı yok.. bu işler öyle yürümüyor.
-
Çok güzel anlatmışsınız. VW mesela. 3 tane B-Suv çıkarıyor Passat’tan Jetta’dan vazgeçiyor. Sedan aracı yok neredeyse.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kalite dediğiniz şey nedir?
Şimdi bi sorudan uzak otomotiv konusunu da içine alacak birkaç çağımız gerçeklerini konuşalım, dilim döndüğünce anlatayım.
Otomobil bizim ülkemizde bir servet göstergesidir. Çooook uzun yıllar bu böyle devam etti. Hatta dünya da da genel kabul görmüş bir olgudur. Bu dönemin sonlarındayız. Artık süper sport bir otomobil olmadıkça kimse için çok ta birşey ifade etmiyor. Toplumsal yaşantımız, yaşadığımız çağımız artık daha zor; töleransları daha düşük, emek yoğun çalışıp, varlık elde edebilmek artık daha zor.
Yoğun nüfuslu bir şehirde yaşıyorsanız, en basiti temiz hava almak için bile kilometrelerce yok gitmeniz gerekiyor.
İktisadın temel kuralı; sınırsız ihtiyaçlar, sınırlı kaynaklar teorisine karşı insanoğlu bir mücadele içinde. Hergün işe gidebilmek için toplu taşıma kullanmak yada, iş yeri servislerine binmek, bunlarla saatlerce yol gitmek bir işkenceyse, insanoğlu toplam yaşam konforunu arttırmak için türlü türlü yollar deniyor. Kimisi için bisiklet, kimisi için motosiklet, kimisi için eski bir araba bile bu keşmekeş durumdan iyidir mantığı güdüyor. Kalabalıklaştıkça şehirler; insanlar daha müstakil yaşam için çaba gösteriyor. Sosyal yaşamdan vazgeçmeden herkes kendi kuralına göre hareket ediyor.
Daha önce bahsettiğim gibi servetin sembolü olan şeyler( lüks araba, geniş kocaman evler, pahalı zevkler, ünlü markaların kıyafetleri, hatta cep telefonları… ) liste o kadar büyük ki, çalışarak bunlara yetişmek çok zor…
Evliliğimin ilk yıllarında iyi bir arabam olsun, iyi bir evim olsun diye herkes çok çalıştı benim gibi. İyi bir işim var çok şükür. Ancak o zamanlarda iyi olsun dediğim herşey eskidi bile.
İnsanoğluna öyle güzel ve Tatlı geldi ki modern yaşamak, belki ömür boyu kullanacağımız şeyleri gözümüzde eskittik. Modernlik uğruna hemen herkes akışkanlıklarını bambaşka hale getirdi. Starbucks ta bir bardak kahveye 90’tl vermeye kimse acımamaya başladı. Bu saçma ama kabul görmüş düzen bir furya…
Zamanı çok yaklaştı, bu furya da bitecek. Bunu en azından otomotiv sektöründe görmeye başlıyoruz. Bu daha kaliteli, bu daha gösterişli, bu daha büyük, daha modern vs. Diyeceğiniz şeyleri insanlar artık pek önemsemiyor. Sıkışık yaşantının içerisinde daha müstakil olmanın birtakım yollarını arıyor.
Eskiden 1 araçla tüm aile idare ederken, şimdi her evde neredeyse 2 araç var. Hal böyle olunca kalite dediğimiz şeyi tekrar soruyorum. Kalite dediğimiz şey nedir?
Kimisi için dandik malzemeli 2. Araba, kimisi için kendine ait olan etrafından bağımsız gidip kullandığı bir eşya,, örnekleri siz çoğaltın. Kalitenin kelime anlamı; bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.
Kısaca insanoğlu, herşeye aynı anda sahip olmak istemiyor. Bu bana yeter mantığı b sınıfı otomotive inmiş. Bu yüzden zaten bi sürü kasıyor üreticiler b sınıfına. Buradan sonrasını insan alıcı olarak umursamıyor. O yüzden C sınıfı ya da üstü çok daha kaliteli olsa da, çoğulculuk yaşamının içinde tekilcilik ön plana çıkmaktadır.
Bunu C sınıfında da görüyoruz yıllardır. Ön kapıları yumuşak plastik, arka kapıları sert plastik,arka camları manuel ,, bir koltuk arkası cep bile koymuyor bazıları. Çünkü gerek kalmıyor neredeyse. Son yıllarda araçların tekil sürüldüğünü koca endüstri zaten biliyor.
Şahsen ben bile o küçük Puma ya bindiğimde, eski araçlarımdan BMW g30 aracımdan daha fazla keyif alıyorum. Ya da w213 e serisine bakıp bana ne kadar gerekli ki diye soruyorum. Konu biraz amacının dışında ilerledi kusura bakmayın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 038poyraz -- 15 Mart 2023; 23:48:39 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Biliyorlar, üretseler de istenilen satışlar olmayacak. Bugün amerikada bile kimse sedan araçlarının yüzüne bakmıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X