Giriş Öncelikle merhabalar, yapımında sadece üç kişinin bulunduğu, Unreal Engine 4 sürümünden bu yana geliştirilen ve Unreal Engine 5 sürümünü ile geliştirilmeye devam ederken günümüzde yapımı askıya alınmış naçizane Cyberless: Online ve onun yapım hikâyesi; Bu süreç, yalnızca bir oyunun geliştirilme hikâyesi değil, aynı zamanda hayallerin gerçeklerle buluştuğu bir yolculuğun ifadesidir... Proje Başlangıcı 14/06/2019 Steam Mağaza Sayfası İletişim Makine Çeviri Discord Sunucusu Ek Detaylar Cyberless ismi, günümüzden tam olarak dokuz yıl önce iki arkadaşın sohbeti esnasında filizlenmiş olup, oyun yapma hayali, bu sohbetle birlikte bir projeye dönüştü ve bizi Cyberless: Online'a kadar getirdi. Bu ismin seçilmesinin nedeni ise gelecekte insanların oyun hiyerarşisi diye adlandırdığım, günümüzde oyuncuların oyun içi seviye, rütbe ve elo gibi hiyerarşilere odaklanması yerine, basit ve saf bir eğlenceye yönelmelerini sağlamaktı. "Cyberless" (Sibersiz) adı, bu amaca bir alternatif sunmayı hedefliyordu. Ayrıca yapay zekânın etkileri ile birlikte dijital dünyanın giderek hayatımızın daha derinlerine işlemesi ve durumun giderek daha da korkutucu bir hâl almasını da hesaba katarsak güzel bir isim olduğunu hâlâ düşünüyorum. Cyberless: Online, yalnızca bir oyun değil; aynı zamanda iki arkadaşın hayaliydi. Projenin hikâyesini, düşüncelerinizi veya sorularınızı paylaşmaktan memnuniyet duyarım. Proje Başlangıç Hikâyesi Cyberless III: Online projesi, 01/01/2021 tarihinde mağaza sayfasının açılmasıyla oyun dünyasına adım atmış ve başlangıçta dört oyunluk bir serinin ilk piyasaya sürülen oyunu olarak tasarlanmıştı. Cyberless oyun evrenini anlatmayı hedefleyen hikâye oyunu serisi hayali için planlar kurulmuş, Cyberless III: Online'in yapımına başlanmış ve erken erişim ile yayınlamamız gerekirken bir hata sonucu tamamlanamadan serinin çok oyunculu, tek oyunu olarak yayınlanmıştı. Sonrasında karar değişikliği ile III ibaresi kaldırılmış, hikâye ile orantılı olarak çatışma ortamının oluşma nedeni ve oyundaki takımların ayrışma sebepleri serinin diğer oyunları ile işlenip oyunculara sunulması hedeflenmekteydi. Bu sebeple basit bir silahlı çatışma oyunundan ziyade incelikle işlenmiş bir oyun evreni sunulması hedeflenmekteydi. Oyuncuların gerçekten bir taraf belirlemesi, görüşleri ve istekleri doğrultusunda seçtikleri takım için kararlı sebepler sunulacak destekledikleri tarafın arkasında durmaları için sebepleri olacak ve bunu eğlence ortamı ile harmanlayıp rakip kavramının ilham kaynağı olarak da geçmiş ve günümüz sağ-sol kavgası olarak anlatılacaktı. Ki sonuç olarak da her iki tarafın oldukları durumdan daha iyi bir duruma geçmek isteyip ortak çıkar uğruna yol ayrılıklarına uğramasının da güzel bir şekilde işlendiği vakitte insan tarihine hâlâ güzel bir eleştiri olacağını düşünüyorum. Proje Geliştirme Süreci Hikâyesi Cyberless: Online'ın çok oyunculu bir oyun olması, sürekli güncel tutulmasını ve geliştirilmesini gerektiriyordu. Dolayısıyla, bu proje bir tür "servis oyunu" niteliğindeydi. Ancak, kalite odaklı bir çok oyunculu FPS-Shooter oyunu olarak planlandığı için oyunun ücretli olması gerektiğine inanıyorduk. Türkiye'deki çok oyunculu FPS oyunlarına baktığımızda, genellikle ücretsiz olup P2W (pay-to-win) mekanikleriyle gelir elde ettiklerini gördük. Bu modelin Türkiye'de oldukça popüler olduğunu fark etsek de, bu durum fikrimizi değiştirmedi. Çünkü serinin diğer oyunlarının da kaliteli ve akılda kalıcı olmasını istediğimiz için büyük bir bütçe ayırmamız gerektiğini biliyorduk. Cyberless: Online ile elde edilecek tüm gelir, serinin diğer oyunlarının bütçesi olarak planlanmıştı. Böylece sadece Türkiye değil, tüm dünyaya yeni bir oyun serisi kazandırmayı hedefliyorduk. Ancak, bu süreçte ilk oyun projemiz 16'dan fazla kez baştan yapıldı. Günümüzde oynanabilir bir durumda olsa da, çeşitli hatalar ve aşamadığımız sorunlar nedeniyle proje istediğimiz noktaya ulaşamadı. Projenin askıya alınmış olması, hayalimizden vazgeçtiğimiz anlamına gelmiyor. Cyberless evrenine dair pek çok fikir hâlâ canlı. Oyun yapımı ve tasarımı hâlâ büyük zevk aldığım bir hikâye, bir eleştiri ve bir tutku... Genelecek Planı Bugün oyun tasarımı ve geliştirme konusunda daha sağlam adımlar atmayı hâlâ hedefliyorum. Cyberless: Online projesi, benim için hem bir öğrenme süreci hem de oyun yapımı tutkumun bir ifadesiydi. Bu serüven, gelecekte daha tutarlı ve tamamlanmış projelerle karşınıza çıkmam için bir basamak oldu. Bir gün farklı evrenleri tamamlanmış projeler olarak sizinle paylaşmayı umuyorum. Görüş ve önerilerinizi duymaktan mutluluk duyarım. Şimdilik hoşça kalın ve iyi eğlenceler! < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ceaser -- 13 Aralık 2024; 23:59:11 > |
Bildirim