Şimdi Ara

BALATA DİSKE SÜREKLİ SÜRTÜYOR ÇÖZÜMÜ NEDİR NORMAL BİR DURUM MU BU?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
55.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabanın sağ Ön sağ tekeri havaya kaldırdım krikoyla
    tekeri çevirince sürtme sesi geliyor
    aracı çalıştırdım gene denedim aynı

    her balata diske sürter mi
    yoksa temizlenip pistonunun geri mi itilmesi gerekiyor
    sprey sıktım dıştan bişe değişmedi

    sürekli bir sürtme sesi
    kesik kesik değil baya da sürtüyor

    napcez bunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 30 Eylül 2013; 6:32:02 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Diskten Gelen Sürtme Sesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Fren yaparken ya da araç hareket halindeyken diskten gelen sürtme sesi, can sıkıcı ve endişe verici bir durum olabilir. Bu ses, genellikle balatanın diske sürtünmesinden kaynaklanır ve çeşitli nedenlerden dolayı meydana gelebilir.

    Balatanın Diske Sürtmesinin Nedenleri:

    • Yeni Balata Değişimi Sonrası: Yeni takılan balatalar, disklere tam olarak oturmadan sürebilir. Bu nedenle, sürtünme sesi ilk birkaç gün boyunca normal kabul edilir.
    • Aşınmış Balatalar: Balatalar aşındığında incelerek disklere temas edebilir, bu da sürtünme sesine neden olur.
    • Mukavim Balatalar: Bazı balatalar, fren performansını artırmak için daha mukavim malzemelerden üretilir. Bu tip balatalar, daha yumuşak balatalara göre disklere daha fazla sürtünebilir.
    • Kirli veya Paslı Diskler: Diskler kirli veya paslıysa, balatalar disklere düzgün bir şekilde oturamayabilir ve sürtünme sesi oluşabilir.
    • Fren Balata Sacının Diske Sürtmesi: Fren balata sacı, balataları yerinde tutan metal bir parçadır. Bu sac zamanla eğilebilir veya hasar görebilir ve diske sürtünerek ses çıkarabilir.

    Çözümler:

    Diskten gelen sürtme sesini gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Aracı Kullanmaya Devam Et: Yeni takılan balataların disklere oturması birkaç gün sürebilir. Sürtünme sesi birkaç gün içinde geçmezse, diğer nedenleri araştırman gerekir.
    • Balataları Kontrol Et: Balataları görsel olarak inceleyerek aşınma veya hasar olup olmadığını kontrol et. Gerekirse, balataları değiştirmen gerekebilir.
    • Diskleri Temizle: Diskleri nemli bir bezle veya fren temizleyiciyle temizleyerek kir veya pas olup olmadığını kontrol et. Gerekirse, diskleri zımpara kağıdı veya tel fırça ile temizleyebilirsin.
    • Fren Balata Sacını Kontrol Et: Fren balata sacının eğilip eğilmediğini veya hasar görüp görmediğini kontrol et. Gerekirse, sacı düzeltmen veya değiştirmen gerekebilir.
    • Profesyonel Yardım Al: Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra hala sürtünme sesi geliyorsa, profesyonel bir tamirciye görünmeni öneririz.

    Diskten gelen sürtme sesini görmezden gelmek, zamanla daha ciddi sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, sesi duyduğunda sorunun kaynağını belirlemek ve uygun çözümü uygulamak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fren balatası sadece fren basıncı uygulandığında diske sürter. Fren yokken sürtme sesi geliyorsa ve ses kesikliyse özellikle bakmanız gereken parçalar: Teker rulmanı, Fren diski, Balata. Kesikli sesten anladığım kadarıyla sizin fren diskinizde sorun olabilir. Rulman ve balata bozulmuşsa değiştirilir. Disk bozulmuşsa tornayla kurtarma şansınız var. Masraflar 200 tl yi geçmez korkmanıza gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 30 Eylül 2013; 10:56:46 >
  • Yetkili servise götürün baksınlar. Bu şekilde balatanız erken biter, aracınız fazla yakar ve disk yüzeyini bozar torna gerektirir ve ömrünü kısaltır. Ufak bi ayarla düzelebilir, Balata değişiminden sonra falan olduysa kaliperi düzgün ayarlamamış olabilir yapan kişi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Fren balatası sadece fren basıncı uygulandığında diske sürter. Fren yokken sürtme sesi geliyorsa ve ses kesikliyse özellikle bakmanız gereken parçalar: Teker rulmanı, Fren diski, Balata. Kesikli sesten anladığım kadarıyla sizin fren diskinizde sorun olabilir. Rulman ve balata bozulmuşsa değiştirilir. Disk bozulmuşsa tornayla kurtarma şansınız var. Masraflar 200 tl yi geçmez korkmanıza gerek yok.

    yok abi kesikli degil
    tekere balata surekli surtuyor
    yoldayken ses belli olmuyor
    surekli bir sürtünme var

    iyice yapışmış durumda balata diske
    hatta bazen arabayi yikayinca disk hafif pas tutar ya
    ondan fren etkisi yapıyor bazen
    arabayi zor kaldirdigim oluyor bu nedenle nadir de olsa
    cat diye ses geliyor araba hareket ediyor
    frene basılmış gibi oluyor bu durumda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Fren balatası sadece fren basıncı uygulandığında diske sürter. Fren yokken sürtme sesi geliyorsa ve ses kesikliyse özellikle bakmanız gereken parçalar: Teker rulmanı, Fren diski, Balata. Kesikli sesten anladığım kadarıyla sizin fren diskinizde sorun olabilir. Rulman ve balata bozulmuşsa değiştirilir. Disk bozulmuşsa tornayla kurtarma şansınız var. Masraflar 200 tl yi geçmez korkmanıza gerek yok.

    yok abi kesikli degil
    tekere balata surekli surtuyor
    yoldayken ses belli olmuyor
    surekli bir sürtünme var

    iyice yapışmış durumda balata diske
    hatta bazen arabayi yikayinca disk hafif pas tutar ya
    ondan fren etkisi yapıyor bazen
    arabayi zor kaldirdigim oluyor bu nedenle nadir de olsa
    cat diye ses geliyor araba hareket ediyor
    frene basılmış gibi oluyor bu durumda

    Alıntıları Göster
    Fren kaliperinin içinde bir piston vardır. Uç kısmında da toz keçesi falan. Tamir takım diye geçer. Onların değişmesi gerekir. Piston frene bastığınızda balatayı diske bastırır, freni bırakınca geri gelerek balata ile diskin arasını açar. Sizin araçta piston geri gelmiyor, fren sıkmaya devam ediyor.

    İlave: Piston bu. Bunun uç kısmına conta,keçe falan takılır. Onlara bakılması lazım.

     BALATA DİSKE SÜREKLİ SÜRTÜYOR ÇÖZÜMÜ NEDİR NORMAL BİR DURUM MU BU?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 30 Eylül 2013; 15:23:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Fren kaliperinin içinde bir piston vardır. Uç kısmında da toz keçesi falan. Tamir takım diye geçer. Onların değişmesi gerekir. Piston frene bastığınızda balatayı diske bastırır, freni bırakınca geri gelerek balata ile diskin arasını açar. Sizin araçta piston geri gelmiyor, fren sıkmaya devam ediyor.

    İlave: Piston bu. Bunun uç kısmına conta,keçe falan takılır. Onlara bakılması lazım.

     BALATA DİSKE SÜREKLİ SÜRTÜYOR ÇÖZÜMÜ NEDİR NORMAL BİR DURUM MU BU?


    Doğru bilgi bu. İlave olarak pistonların çıkartılıp zamanla hidrolik içindeki pisliklerden pistonun hareketini engelleyen kurumlanmaların temizlenerek piston ve kaliper içine bakım yapılması, yukarıdaki mesajda bahsedilen contaların yenilenmesi sorununuzu çözecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Fren kaliperinin içinde bir piston vardır. Uç kısmında da toz keçesi falan. Tamir takım diye geçer. Onların değişmesi gerekir. Piston frene bastığınızda balatayı diske bastırır, freni bırakınca geri gelerek balata ile diskin arasını açar. Sizin araçta piston geri gelmiyor, fren sıkmaya devam ediyor.

    İlave: Piston bu. Bunun uç kısmına conta,keçe falan takılır. Onlara bakılması lazım.

     BALATA DİSKE SÜREKLİ SÜRTÜYOR ÇÖZÜMÜ NEDİR NORMAL BİR DURUM MU BU?


    Doğru bilgi bu. İlave olarak pistonların çıkartılıp zamanla hidrolik içindeki pisliklerden pistonun hareketini engelleyen kurumlanmaların temizlenerek piston ve kaliper içine bakım yapılması, yukarıdaki mesajda bahsedilen contaların yenilenmesi sorununuzu çözecektir.

    Alıntıları Göster
    Bende de o sesi arka lastikleri çevirince yapıyordu ikisi de. Porya rulmanlarını değiştirdim hala ses kesilmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Fren kaliperinin içinde bir piston vardır. Uç kısmında da toz keçesi falan. Tamir takım diye geçer. Onların değişmesi gerekir. Piston frene bastığınızda balatayı diske bastırır, freni bırakınca geri gelerek balata ile diskin arasını açar. Sizin araçta piston geri gelmiyor, fren sıkmaya devam ediyor.

    İlave: Piston bu. Bunun uç kısmına conta,keçe falan takılır. Onlara bakılması lazım.

     BALATA DİSKE SÜREKLİ SÜRTÜYOR ÇÖZÜMÜ NEDİR NORMAL BİR DURUM MU BU?


    Doğru bilgi bu. İlave olarak pistonların çıkartılıp zamanla hidrolik içindeki pisliklerden pistonun hareketini engelleyen kurumlanmaların temizlenerek piston ve kaliper içine bakım yapılması, yukarıdaki mesajda bahsedilen contaların yenilenmesi sorununuzu çözecektir.

    Yeri gelmişken söylemekte fayda var. Fren hidroliğinizi iki yılda bir değiştirin. Ucuz ve basit bir bakımdır ancak yararı çok büyüktür. Hele ki uzun yıllar değiştirmediyseniz değişim sonrası farka inanamayacaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Fren kaliperinin içinde bir piston vardır. Uç kısmında da toz keçesi falan. Tamir takım diye geçer. Onların değişmesi gerekir. Piston frene bastığınızda balatayı diske bastırır, freni bırakınca geri gelerek balata ile diskin arasını açar. Sizin araçta piston geri gelmiyor, fren sıkmaya devam ediyor.

    İlave: Piston bu. Bunun uç kısmına conta,keçe falan takılır. Onlara bakılması lazım.

     BALATA DİSKE SÜREKLİ SÜRTÜYOR ÇÖZÜMÜ NEDİR NORMAL BİR DURUM MU BU?


    Doğru bilgi bu. İlave olarak pistonların çıkartılıp zamanla hidrolik içindeki pisliklerden pistonun hareketini engelleyen kurumlanmaların temizlenerek piston ve kaliper içine bakım yapılması, yukarıdaki mesajda bahsedilen contaların yenilenmesi sorununuzu çözecektir.

    Yeri gelmişken söylemekte fayda var. Fren hidroliğinizi iki yılda bir değiştirin. Ucuz ve basit bir bakımdır ancak yararı çok büyüktür. Hele ki uzun yıllar değiştirmediyseniz değişim sonrası farka inanamayacaksınız.

    Alıntıları Göster
    Teker boştayken elinizle rahat çevirebiliyorsanız ve çevirdikten sonra yinede lastik dönüyorsa o kadar sürtmenin normal olacağını düşünyorum. Çok hafif tırs tırs yada tıkır tıkır diye ses gelir.




  • idemo kullanıcısına yanıt
    fren hidroliklerimi birkac ay once degistirdim
    hatta nasil degistirildigine dair resimli konu açtım

    birisi demisti ki farkli marka sivi koyarsan contalari eritir fren tutmaz gibi yorum yapmıştı
    nette de farkli sivi contasini eritir gibi yorumlar a raslamistim
    araba 5 aydir bende
    belki de sürtünme sorunu daha once de vardi bilemiyorum
    arka tekerler kampana onlara baktım surtme yok onlarda

    sag tekerden takir takir sesler geliyordu ani frende
    abs devreye giriyor belki de onun sesidir yeri gelmisken diyeyim dedim

    fren SIVISI degisimi sonrasi fren pedali yumusacik oldu
    tavsiye ederim
    kaynama noktasi meselesi var bir de fren sivisinin
    asiri isida gorev yapamaz oluyormuş

    kac paradir bunun tamir takımı
    kendim halledebilir miyim
    sivi komple bosalmasi mi gerekiyor bu islem icin
    yoksa pistonu işkenceyle geri itip temizlik mi yapmaya çalışayım
  • Araç kataloglarında fren SIVISI için ne koyman gerektiği yazar. Dot4 gibi. kaynama noktası da bununla ilgili.
    değişim için ehil biri olsa iyi olur. Ne de olsa fren işi riske değmez.
  • aynı dertten muzdaribiz dostum

    bende daha kötü ısınınca vik vik vik kağnı gibi yolda gidiyorum.

    balataları değiştirdik çözülmedi.

    sonra ustamlada tartıştım bu yüzden bişe yok sen hassassın diyo gelde delirme.

    servise yaptırıcam ama neden bu sesi çıkarıyo hiçbifikrim yok.

    bu arada disklere dokundum eğrilmiş.içten dışa doğru parmağım sürttüm kabarık ve ince yerleri var.

    acaba disklerde mı sıkıntı var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Araç kataloglarında fren SIVISI için ne koyman gerektiği yazar. Dot4 gibi. kaynama noktası da bununla ilgili.
    değişim için ehil biri olsa iyi olur. Ne de olsa fren işi riske değmez.

    hacı ben cok titizimdir bu gibi konularda
    orijinal abs fren hidrolik sivisini kargoyla getirttim
    tutela top4 tam sentetik fren sivisi(top4 sivinin kendi adı)
    dot 4 ozellikli
    fiyatı castrolden ucuz
    hem de sentetik
    servisten gıcık kaparim
    kendi işimi kendim yapmayi severim

    her seyin omru oldugu gibi fren sivisinin da omru var kaynama noktasi biraz da bununla ilgili
    nemi emen yapida olan dot 4 zamanla ozelligini yitiriyor
    daha dusuk isilarda kaynama yapabiliyor
    baloncuk vs. frenler sakata bağlıyor
    eleman aynen dobrowski oluyor
    falan filan

    vermis olduğunuz cevaplar icin cok tesekkur ederim hepinize
    konu hakkinda degerli yorumları okumaya hazırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    aynı dertten muzdaribiz dostum

    bende daha kötü ısınınca vik vik vik kağnı gibi yolda gidiyorum.

    balataları değiştirdik çözülmedi.

    sonra ustamlada tartıştım bu yüzden bişe yok sen hassassın diyo gelde delirme.

    servise yaptırıcam ama neden bu sesi çıkarıyo hiçbifikrim yok.

    bu arada disklere dokundum eğrilmiş.içten dışa doğru parmağım sürttüm kabarık ve ince yerleri var.

    acaba disklerde mı sıkıntı var?


    Eski araçta ön disklerin yüzeyi bozulmuştu hem ses hem de fren pedalında titreşim yapıyordu. Tornaya soktuk 2 gün sorunsuz bindik sonra daha beter oldu. Sebebini sorduğumuzda da diskin özelliğini kaybettiğini, yüzeyin yumuşayarak şekil değiştirdiğini söylemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Araç kataloglarında fren SIVISI için ne koyman gerektiği yazar. Dot4 gibi. kaynama noktası da bununla ilgili.
    değişim için ehil biri olsa iyi olur. Ne de olsa fren işi riske değmez.

    hacı ben cok titizimdir bu gibi konularda
    orijinal abs fren hidrolik sivisini kargoyla getirttim
    tutela top4 tam sentetik fren sivisi(top4 sivinin kendi adı)
    dot 4 ozellikli
    fiyatı castrolden ucuz
    hem de sentetik
    servisten gıcık kaparim
    kendi işimi kendim yapmayi severim

    her seyin omru oldugu gibi fren sivisinin da omru var kaynama noktasi biraz da bununla ilgili
    nemi emen yapida olan dot 4 zamanla ozelligini yitiriyor
    daha dusuk isilarda kaynama yapabiliyor
    baloncuk vs. frenler sakata bağlıyor
    eleman aynen dobrowski oluyor
    falan filan

    vermis olduğunuz cevaplar icin cok tesekkur ederim hepinize
    konu hakkinda degerli yorumları okumaya hazırım

    Kendin yapabilirsin. Zaten yapmalısın çünkü bu durum sesten daha tehlikeli, ani frende merkezlerin arasında tazyik farkı olacağından aracın daha sıkı olan yöne doğru çekme yapar.

    1 bidon yeni hidrolik al.

    Kaliperleri sök (tek tek), mümkünse fren hortumundan ayır kaliperi eline al bir mengeneye tak orda bakımını yap, yanında yardımcı olacak birisi olsun. Kaliperi fren hortumundan ayırmadan önce, sen kaliper pistonuna bakarken yardımcın frene bir kere bassın. Piston hafif dışarı çıkınca yukarıdaki resimden görebileceğin kertikli yer görününce fren hortumundan ayır mengeneye bağla, piston kertiğine karşılıklı çapraz şekilde 2 adet güçlü düz tornavida tak ve pistonu dışarı çıkart. Biraz güç sarfetmen gerekebilir. Pistonun etrafındaki contada yırtık yıpranma varsa değiştir. Parçacıların hepsinde bulursun ucuzdur.

    Pistonu komple temizle, yüzeyinde kurumlanma varsa çok ince zımpara ile kromu görene kadar zımparala. Aynı şekilde kaliperin içini de temizle. Daha sonra önce contayı yerine geçir, contaya biraz gres sür ki piston contayı yırtmasın. Pistonu takarken dikkatli ol dik oturt çap oturtursan contayı yırtabilirsin takarken. Biraz dikkat yeter. Pistonu geçirdikten sonra yine çapraz 2 adet tornavida yardımı ile pistonu iyice dibe doğru it. Hatta içinde hidrolik olmadığından elinle bile itebilirsin. Eline ince bir tornavida al, hafif dokunuşlarla contanın kıvrılan yerlerini dışa doğru al ve düzgün bir şekilde pistonun etrafını sardığını gör.

    Diğer kalipere de aynı işlemi yapmadan önce, kaliperin içindeki hidrolik boşaldığı ve oraya hava dolduğu için hidrolik ekleyip tahliyelerden havasını alacaksın. Bu çok önemli hava almadan yola çıkma sakın frenin tutmaz. Havayı almaya başlamadan önce kaliperi yerine takma, eline yine 2 adet levye ya da su borusu gibi tornavidadan daha güçlü bir metal al, yine çapraz olarak kaliperin arasına sok levyeleri, yardımcın arabada freni pompalarken sen pistona bakarak piston yuvasından fırlamadan yardımcını dur diye ikaz et, daha sonra levyeler yardımı ile pistonu tekrar dibe kadar itekle, yardımcın tekrar freni pompalasın piston dışarı çıksın, sen tekrar itekle. Pistonun hareketi bunu her yapışında biraz daha yumuşayacaktır bu işlemi birkaç kere tekrar et. Normalde fren çalışırken piston kısa bir kurs gider gelir, bu yaptığımız işlemde pistonu daha uzun kursta çalıştırarark alıştırıyoruz yani.

    Alıştırma işlemi bitince kaliperi yerine tak ve diğer kaliper için aynı işlemleri yap. En sonunda da komple kavalarını düzgün bir şekilde aldınmı işlem tamamdır. Daha yumuşak, daha hisli ve daha güvenli frenlere sahip olacaksın.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Araç kataloglarında fren SIVISI için ne koyman gerektiği yazar. Dot4 gibi. kaynama noktası da bununla ilgili.
    değişim için ehil biri olsa iyi olur. Ne de olsa fren işi riske değmez.

    hacı ben cok titizimdir bu gibi konularda
    orijinal abs fren hidrolik sivisini kargoyla getirttim
    tutela top4 tam sentetik fren sivisi(top4 sivinin kendi adı)
    dot 4 ozellikli
    fiyatı castrolden ucuz
    hem de sentetik
    servisten gıcık kaparim
    kendi işimi kendim yapmayi severim

    her seyin omru oldugu gibi fren sivisinin da omru var kaynama noktasi biraz da bununla ilgili
    nemi emen yapida olan dot 4 zamanla ozelligini yitiriyor
    daha dusuk isilarda kaynama yapabiliyor
    baloncuk vs. frenler sakata bağlıyor
    eleman aynen dobrowski oluyor
    falan filan

    vermis olduğunuz cevaplar icin cok tesekkur ederim hepinize
    konu hakkinda degerli yorumları okumaya hazırım

    Kendin yapabilirsin. Zaten yapmalısın çünkü bu durum sesten daha tehlikeli, ani frende merkezlerin arasında tazyik farkı olacağından aracın daha sıkı olan yöne doğru çekme yapar.

    1 bidon yeni hidrolik al.

    Kaliperleri sök (tek tek), mümkünse fren hortumundan ayır kaliperi eline al bir mengeneye tak orda bakımını yap, yanında yardımcı olacak birisi olsun. Kaliperi fren hortumundan ayırmadan önce, sen kaliper pistonuna bakarken yardımcın frene bir kere bassın. Piston hafif dışarı çıkınca yukarıdaki resimden görebileceğin kertikli yer görününce fren hortumundan ayır mengeneye bağla, piston kertiğine karşılıklı çapraz şekilde 2 adet güçlü düz tornavida tak ve pistonu dışarı çıkart. Biraz güç sarfetmen gerekebilir. Pistonun etrafındaki contada yırtık yıpranma varsa değiştir. Parçacıların hepsinde bulursun ucuzdur.

    Pistonu komple temizle, yüzeyinde kurumlanma varsa çok ince zımpara ile kromu görene kadar zımparala. Aynı şekilde kaliperin içini de temizle. Daha sonra önce contayı yerine geçir, contaya biraz gres sür ki piston contayı yırtmasın. Pistonu takarken dikkatli ol dik oturt çap oturtursan contayı yırtabilirsin takarken. Biraz dikkat yeter. Pistonu geçirdikten sonra yine çapraz 2 adet tornavida yardımı ile pistonu iyice dibe doğru it. Hatta içinde hidrolik olmadığından elinle bile itebilirsin. Eline ince bir tornavida al, hafif dokunuşlarla contanın kıvrılan yerlerini dışa doğru al ve düzgün bir şekilde pistonun etrafını sardığını gör.

    Diğer kalipere de aynı işlemi yapmadan önce, kaliperin içindeki hidrolik boşaldığı ve oraya hava dolduğu için hidrolik ekleyip tahliyelerden havasını alacaksın. Bu çok önemli hava almadan yola çıkma sakın frenin tutmaz. Havayı almaya başlamadan önce kaliperi yerine takma, eline yine 2 adet levye ya da su borusu gibi tornavidadan daha güçlü bir metal al, yine çapraz olarak kaliperin arasına sok levyeleri, yardımcın arabada freni pompalarken sen pistona bakarak piston yuvasından fırlamadan yardımcını dur diye ikaz et, daha sonra levyeler yardımı ile pistonu tekrar dibe kadar itekle, yardımcın tekrar freni pompalasın piston dışarı çıksın, sen tekrar itekle. Pistonun hareketi bunu her yapışında biraz daha yumuşayacaktır bu işlemi birkaç kere tekrar et. Normalde fren çalışırken piston kısa bir kurs gider gelir, bu yaptığımız işlemde pistonu daha uzun kursta çalıştırarark alıştırıyoruz yani.

    Alıştırma işlemi bitince kaliperi yerine tak ve diğer kaliper için aynı işlemleri yap. En sonunda da komple kavalarını düzgün bir şekilde aldınmı işlem tamamdır. Daha yumuşak, daha hisli ve daha güvenli frenlere sahip olacaksın.

    Kolay gelsin.

    Dersn niteliğinde
    Bİrde resimli anlatım yapsan tadından yenmez..Okuyunca insanın frenlere girişesi geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Araç kataloglarında fren SIVISI için ne koyman gerektiği yazar. Dot4 gibi. kaynama noktası da bununla ilgili.
    değişim için ehil biri olsa iyi olur. Ne de olsa fren işi riske değmez.

    hacı ben cok titizimdir bu gibi konularda
    orijinal abs fren hidrolik sivisini kargoyla getirttim
    tutela top4 tam sentetik fren sivisi(top4 sivinin kendi adı)
    dot 4 ozellikli
    fiyatı castrolden ucuz
    hem de sentetik
    servisten gıcık kaparim
    kendi işimi kendim yapmayi severim

    her seyin omru oldugu gibi fren sivisinin da omru var kaynama noktasi biraz da bununla ilgili
    nemi emen yapida olan dot 4 zamanla ozelligini yitiriyor
    daha dusuk isilarda kaynama yapabiliyor
    baloncuk vs. frenler sakata bağlıyor
    eleman aynen dobrowski oluyor
    falan filan

    vermis olduğunuz cevaplar icin cok tesekkur ederim hepinize
    konu hakkinda degerli yorumları okumaya hazırım

    Kendin yapabilirsin. Zaten yapmalısın çünkü bu durum sesten daha tehlikeli, ani frende merkezlerin arasında tazyik farkı olacağından aracın daha sıkı olan yöne doğru çekme yapar.

    1 bidon yeni hidrolik al.

    Kaliperleri sök (tek tek), mümkünse fren hortumundan ayır kaliperi eline al bir mengeneye tak orda bakımını yap, yanında yardımcı olacak birisi olsun. Kaliperi fren hortumundan ayırmadan önce, sen kaliper pistonuna bakarken yardımcın frene bir kere bassın. Piston hafif dışarı çıkınca yukarıdaki resimden görebileceğin kertikli yer görününce fren hortumundan ayır mengeneye bağla, piston kertiğine karşılıklı çapraz şekilde 2 adet güçlü düz tornavida tak ve pistonu dışarı çıkart. Biraz güç sarfetmen gerekebilir. Pistonun etrafındaki contada yırtık yıpranma varsa değiştir. Parçacıların hepsinde bulursun ucuzdur.

    Pistonu komple temizle, yüzeyinde kurumlanma varsa çok ince zımpara ile kromu görene kadar zımparala. Aynı şekilde kaliperin içini de temizle. Daha sonra önce contayı yerine geçir, contaya biraz gres sür ki piston contayı yırtmasın. Pistonu takarken dikkatli ol dik oturt çap oturtursan contayı yırtabilirsin takarken. Biraz dikkat yeter. Pistonu geçirdikten sonra yine çapraz 2 adet tornavida yardımı ile pistonu iyice dibe doğru it. Hatta içinde hidrolik olmadığından elinle bile itebilirsin. Eline ince bir tornavida al, hafif dokunuşlarla contanın kıvrılan yerlerini dışa doğru al ve düzgün bir şekilde pistonun etrafını sardığını gör.

    Diğer kalipere de aynı işlemi yapmadan önce, kaliperin içindeki hidrolik boşaldığı ve oraya hava dolduğu için hidrolik ekleyip tahliyelerden havasını alacaksın. Bu çok önemli hava almadan yola çıkma sakın frenin tutmaz. Havayı almaya başlamadan önce kaliperi yerine takma, eline yine 2 adet levye ya da su borusu gibi tornavidadan daha güçlü bir metal al, yine çapraz olarak kaliperin arasına sok levyeleri, yardımcın arabada freni pompalarken sen pistona bakarak piston yuvasından fırlamadan yardımcını dur diye ikaz et, daha sonra levyeler yardımı ile pistonu tekrar dibe kadar itekle, yardımcın tekrar freni pompalasın piston dışarı çıksın, sen tekrar itekle. Pistonun hareketi bunu her yapışında biraz daha yumuşayacaktır bu işlemi birkaç kere tekrar et. Normalde fren çalışırken piston kısa bir kurs gider gelir, bu yaptığımız işlemde pistonu daha uzun kursta çalıştırarark alıştırıyoruz yani.

    Alıştırma işlemi bitince kaliperi yerine tak ve diğer kaliper için aynı işlemleri yap. En sonunda da komple kavalarını düzgün bir şekilde aldınmı işlem tamamdır. Daha yumuşak, daha hisli ve daha güvenli frenlere sahip olacaksın.

    Kolay gelsin.

    ellerinize sağlık lakin bunu ustalar dahi zor yapabilmekteler iyi bir izleyici ve takipciyim bende..




  • Arkadaş kendim yapacağım dediği için tarif etmeye çalıştım. Zaten tarif ederken de biraz tam açıklayıcı cümleler kullanmadım. Az çok işten anlayan bir arkadaşsa mesajımda yazdıklarımın yarısını biliyordur zaten. İşten anlamıyorsa dediğiniz gibi yapmaması daha mantıklı. Bu yüzden bu tip konularda resimli anlatım vs. olmamalı, çünkü hiç bilmeyen birisi yapmaya kalkar, anlatmayı unuttuğumuz bir detaydan dolayı freni tutmaz vs. kaza yapar. Bunun vebali büyük. Sanayide bile normal mekanikçilerin haricinde sadece fren işi yapan yerler var. Frenci diye geçer bu dükkanlar. Fren bakımı onlar için kolay ama bilmeyenler için zordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    aynı dertten muzdaribiz dostum

    bende daha kötü bu durum. ısınınca vik vik vik kağnı gibi yolda gidiyorum.

    balataları değiştirdik çözülmedi.

    sonra ustamlada tartıştım bu yüzden bişe yok sen hassassın diyo gelde delirme.

    servise yaptırıcam ama neden bu sesi çıkarıyo hiçbifikrim yok.

    bu arada disklere dokundum eğrilmiş.içten dışa doğru parmağım sürttüm kabarık ve ince yerleri var.

    acaba disklerde mı sıkıntı var?


    Eski araçta ön disklerin yüzeyi bozulmuştu hem ses hem de fren pedalında titreşim yapıyordu. Tornaya soktuk 2 gün sorunsuz bindik sonra daha beter oldu. Sebebini sorduğumuzda da diskin özelliğini kaybettiğini, yüzeyin yumuşayarak şekil değiştirdiğini söylemişti.

    ben disk tornalatmaya karşıyım.kesinlikle tehlikeli bence.

    servise yaptırıcam mecbur.

    soğukken bişe yok ama ısınınca öyle bi sürtüyoki yanacak diye korkuyorum.




  • *President* kullanıcısına yanıt
    cok ince zimpara derken hangi numaralari kastediyorsun?
    1200 2000 kum su zimparasi iş görür mü
    temizliği yaparken başka kimyasala gerek var mi balata spreyi gibi
    kaliperde bosch yazıyordu sanırım hangi contanin uyacagini nasil bileceğiz contalar standart mi
    keçe ile conta derken aynı sey mi kastediliyor?
    levye yerine işkence denen aleti kullanarak pistonu itebilir miyiz

    fren kaliperini açacak anahtar var alyan açıyor
    başka hangi anahtarlara ihtiyaç var?
    conta tamir takımı olarak mi geçiyor?
    başka degismesi gereken parça si var mi
    izlenimlerime göre yapılacak işlem cok basit
    ilkinde biraz yabancılık olabilir
    sonra kolay diye sanıyorum

    piston yuvasına levye sokmak oraya zarar vermez mi
    iskence daha uygun sanki

    fren balatalatinin metallere temas eden yerlerini gres türü bir yagla yagliyorlardi videonun birinde öyle bise yapmakgerekmiyor mu?

    1 bidon derken 500 ml 1 kutu dediniz sanırım
    bir kac ay once degistim hidrolik sivisini eski sıvıyı tekrar koysam olur mu
    yoksa tekrar mi sıvı almam gerekecek

    ilk kaliperi çıkardık diyelim komple sivi bosalmiyor mu
    ikinciyi kaliperi sokmeden once tekrar sivi eklemesi mi yapıyoruz?

    sorular çok :)
    demek ki dersi dinliyorum

    ogrenecen hacı bu işleri lazım
    yakinda v kayısı nasil degistirilir konu anlatimi yapacagim insaallah
    resimler hazir

    abs fren sıvısı degisimi resimli konu anlatımın mevcut forumda
    gene antifriz değişimi konu anlatimi konum da mevcut




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.