Divinity oyanamadığımdan soruyorum, bu turn based sistem heroes of might and magic'deki gibi yani grupla haritada gezerken karşıya mob çıkınca oyun kendiliğinden duracak sırayla karakterler bizden komut mu bekleyecek satranç tahasındaki gibi? 1 turn içinde belli bir hareket etme alanı ve skill atma olayı mı olacak? APR'si 5 olan fighter sırası geldiğinde 5 ayrı düşmana tek tek vurabilecek mi?
Ya da güçlü bir büyücünün olduğu alana bir kaç iskelet summon edip haritanın karanlık tarafına ya da thief ile haritayı açıp büyücüyle isketelleri savaştırabilcez mi?
Ya da kallavi bir fighter kasıp tüm trashin arasında whirlwind'le salamıcaz mı? Ya da bir combatta büyücüyü geride tutup hiç combata sokmadan önde fighter paladinlerle alanı temizleyebilcez mi? Haritada ilerlerken thief önden giderken düşmana yakalanınca ne oluyor? Arkada kalanlar savaşa turn turn yürüyerek mi geliyor?
Bir de cast time'ı farklı olan büyüler ne olacak? Büyüler okçuyla interrupt edilebilecek mi?
Temelde rtwp ile aynı. Yani düşman seni gördüğünde savaş başlar istersen gizlenerek yanından geçip de gidebilirsin istersen savaşabilirsin de. Aynı şekilde rtwp'de olduğu gibi düşmandan yeterince uzaklaşırsan combat'dan çıkabilirsin bile yani TB olması gözünü korkutmasın tamamen sana kalmış bir durum bu. Harita da gezme durumu IE oyunları gibi değil bildiğin açık dünya'da tek bir haritada geziyorsun ve bunu act1 mantığında düşün. Yani yükleme ekranları gibi şeyler yok mağara mı gireceksin basıyorsun giriyorsun aynı şekilde bir han'a mı gireceksin direk giriyorsun. Yanı IE oyunları gibi han'a girince dungeon'a girmiş gibi apayrı bir şey görmüyorsun. Combat tarafı AP'nin sayısına kalıyor yani fighter yeterli AP puanı varsa ayrı ayrı düşmanlara saldırabiliyor. Summon etme olayını yapabiliyorsun dediğim gibi temelde rtwp ile aynı önceden summon edip düşmanın üstüne gönderebilirsin hatta sende karakterinle gizlenerek düşmanın arkasına yanaşıp critic atabilirsin. Gizlendiğin durumda savaş olsa dahi seçtiğin karakter sürekli aksiyonda kalıyor ancak summon edip gönderdiğin iskeletler TB combatında (yani sıra'a giriyor) kalıyor. Bu söylediğim geçiş olayı çok yumuşak oluyor zaten yani tamamen senin strateji kurmana kalıyor. Fighter'ınla whirlwind yaptın daldın ortaya diyelim bunu gizlenerek yaptıysan zaten düşmanlar ww hasarını alıp seni combat sırasına sokuyor. Combat'da büyücünü geride tutup hiç combat'a sokmadan fighter ve paladininle alanı temizleyebilirsin. Büyücünü seçtiğinde baya aksiyon halindesin gezebilirsin bile ama combat'da olan fighter ve paladini seçtiğinde onların savaşta sıraya girdiğini görürsün yani ister saldırırsın istersen kaçarsın. dos2'de fane karakterinle ölü taklidi bile yapıyordun combatdan kaçmak için oradan anla işte ya da topuklarsın sana kalmış hepsinin opsiyonu var sonuçta.
Kullanım süresi olan farklı büyüler aksiyon halindeyken hızlıca dolarken savaş ekranında sıradan dolayı yavaş doluyor. Büyüleri okçuyla kesebilirsin yada karşı bir büyü ile karşılık verebilirsin.
Ya aslında her şey aynı sadece rtwp'de aynı anda her şey olurken TB'de bu durum daha yavaş ilerliyor ve daha kontrollü oluyor.
Bg3 de dos2'den farklı olarak savaşlar daha hızlı olacak bu arada ki RTWP hızına biraz yaklaşıyor aslında. Bunun en büyük nedeni AP'nin yanında BA'nın olması. Yani iki farklı aksiyon noktamız var artık. Birini (AP)kullanırken BA'yı daha farklı amaçlar için kullanacağız. Zaten dnd5e'nin getirdiği özellikler bunlar ki ciddi ciddi dnd5'e baya uyarlamışlar aslında. Dos2'de bu durum lone wolf yapıp ekstra AP alarak yapılabiliyordu.
Özetle bence anlatmak istediğimi anlamanın en iyi yolu dos2'yi alıp oynaman. Zaten oynadıkça her şey kafanda oturacaktır.
Valla ilk oyunu hepi topu beş saat o da çoğunluğu karakter yaratma ekranında takılmak üzere oynamışımdır. Ki yaşım falan da yetmez seriye. Ancak ben bile bunun bir Baldur's Gate oyunu olmadığının farkındayım. Dinozor abilerime sabır dilerim. Larian bence de kötü bir tercih olmuş. Her ne kadar oyunu Larian yapacak dendiğinde umutlanmış olsak da adamlar Divinity kafasından çıkamamış belli ki. Pillars of Eternity'yi yapan elemanlar yapsaydı keşke. Obsidian mıydı o oyunu yapanlar?
undy1ng
kullanıcısına yanıt
korktuğum kadar değişik değilmiş açıkcası, çok kafamda canlanmadı aslında ama dediğin gibi DOS2'yi biraz oynamak lazım. Onuda BG3'ü Larian ilk duyurduğunda steam'den almıştım ama hala oynamaya fırsat bulamadım
Konsol üssü video yapmış
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Disket kutusu video yapmış
Erken erişimden çıktığı gün steam'dan satın alırım,bakalım fiyatı ne kadar olacak.
@zebercet; O zaman poe2'nin aynısı olurdu ki poe2'nin başarısı ortada. Şunu kabul etmek lazım bg3'ü larian'dan başka yapabilecek bir firma günümüzde malesef yok. Owlcat çok yeni, inxile ya da obsidan yıllardır IE kodları ile oyunlar yapıyorlar lakin ortalığı sallayacak bir oyun çıkartamadılar. Larian ise crpg'de şuan bir devrim yapıyor aslında. Kocaman bir dünyayı günümüz modern dünya'nın şartlarına uyduruyorlar. Onlarca mekanik, sistemler ve modern ara sahnelerin olduğu bir oyun. Üstelik bunu divinity ismi ile (kendi markaları ile) de yapmayacaklar.
Özetle sırf görsellik ya da combat sistemi yüzünden koca bir dünya'yı çöpe etmek son derece mantıksız ve gereksiz.
Bu arada bir gameplay daha düşmüş dialog tarafında bg'de olduğu gibi grubu bir arada tutmakta baya zorlanacağız galiba -) ;
@aeris; Umarım oynayacak zaman bulursun zaten combat'a alıştığında oyun oynarken zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksın hikayeler arasında kaybolup gideceksin -)
undy1ng
kullanıcısına yanıt
Videoyu paylaşan kişinin kanalına baktım, 3 gün önce bir tane daha paylaşmış. Bu videoda da savaş kısmını gösteriyor.
quote:
Orijinalden alıntı: CheKD
Videoyu paylaşan kişinin kanalına baktım, 3 gün önce bir tane daha paylaşmış. Bu videoda da savaş kısmını gösteriyor.
Evet biliyorum izlemiştim bunuda. -)
Bu arada swen'den yeni bir bilgi geldi. (twitter'da)
"As a reminder - our big Baldur's Gate 3 AMA will be this Thursday 12th March at 11am PT/2pm ET/6pm GMT. See you there!"
Soru: "will we be able to hear the spell words while casting spells in the game? (as in the old series)"
Cevap: "Most likely cause we’ve been recording a lot of Latin lately :D ...but we weren't finished in time for the public presentation."
Bunun gibi ince ayarda düşünüyorlarsa oyunu oynarken baya ilginç nostalji hissi yaşayacağız galiba..
Özet geçiyorum; Guerrilla Collective dijital sunumda larian da yerini aldı. (Haziran 6-8) Artık bg3 ile ilgili yeni bilgileri o zaman göreceğiz. Divinity serisi ile ilgili de haberler de duyacakmışız(belki divinity fallen heroes ?) Ayrıca Korona yüzünden swen bg3'ü geliştirmenin zorluklarla ilgili bir roportaj da yapmış.
Sonuç olarak haziran'a kadar yeni bir şeyler öğrenemeyeceğiz gibi görünüyor
undy1ng
kullanıcısına yanıt
Zaten çok yavaş veriyorlar ki bilgileri, damla damla...
quote:
Orijinalden alıntı: siberarmi
Zaten çok yavaş veriyorlar ki bilgileri, damla damla...
Aynen o değil oynayacak oyun da bulamıyorum bu aralar. Şuan radarımdaki tek oyun wasteland 3 onu bekliyoruz bakalım muhtemelen rpg açısından yılın sürprizi olacak. Tek korkum outer worlds gibi kısa olma ihtimali.. Hayırlısı bakalım.
gamecube'de baldurs'gate varmış ya la değişik kafalar
Anlaşılan Larian çıkaracağı BG serisini BG1-BG2 ve BG2-TOB benzeri 3 seri olacak şekilde planlamışlar. Yapılan soru cevap bölümünde BG3'in level kapasitesini 1-10'a kadar olduğunu söylüyor Swen. Bu da şahsen beni oldukça mutlu etti. Yani bu oyun çıktıktan sonra ufukta devam niteliğinde 2 oyun daha var gibi. Muhtemelen çıkacaksa BG4 level 10-18 BG4 expansionıda level 18-25'e kadar yolu var. Yavaş yavaş , hikaye içimize işleye işleye -umarım- harika bir oyun oynayacağız. Birde sanırsam BG3 120-140 saat civarı geçecek. Ayrıca oyunda eski karakterleri muhtemelen görmüş olacağız. Mesela Minsc olmadan olmaz herhalde Minsc'i son level sınırına gelmiş şekilde göreceğiz gibi.Ya da Elminster..
MsbayramlaRM
kullanıcısına yanıt
Larian işin içinde olduğudan kesin Minsc veya Elminister gibi sulu karakterleri göreceğiz diye düşünüyorum ben. Düşük seviye campaingler her zaman eğlencelidir ama umarım iyi dengelerler bunu. BG1 bu dengeyi en güzel sağlayan oyunlardan, özellikle bizimkisi gibi partilere karşı yaptığımız savaşlar.
siberarmi
kullanıcısına yanıt
Larian Divinity OS1 ve OS2 ile ne kadar kaliteli iş yapabildiklerini kanıtladılar zaten hocam ama şu var.. BG1 ve BG2'yi defalarca bitiren kişiler alışagelinen formatın dışında bir oyun yapısıyla karşılaşılacağı için -en azından kendi açımdan- biraz sıkıntı çekecek gibi. Bu da artık Larian'a kalıyor. Gerçi kendi açımdan Baldur's Gate gibi bir oyunu çöp bir firma dahi yapsa yine oynardım diye düşünüyorum. Hatta beğenirdim. Çünkü hikaye üretebilme altyapısı çok yüksekte. Hikayesi bile oyuna çekmesi açısından yeterli benim için. Bir an önce zamanında güzel bir şekilde çıkar umarım oyun. Elde RPG oyunlar bitti.
Larian bugün kısa bir şeyler gösterecek gibi duruyor..