Şimdi Ara

benzinli ağaç motoru???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
44.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar benzinli ağaç motorum var.Hani ipi çekip çalıstırıyoruzya.İste o ip artık cekilmiyor.icini açtım.2 tane kablo vardı.o galiba atesleme kablosu.simdi o ipi çekinçe motor elektrik uretip buji yimi ateşliyor.Eğer öyleyse 6v 4ah lik aküyle bujiyi ateslesem ipi çekmeden motor çalışırmı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzinli Ağaç Motorlarında İp Çekilmeme Sorunu

    Bir benzinli ağaç motorunun ipini çektiğinde ipin çekilmemesi, motor çalıştırmayı engelleyebilen yaygın bir sorundur. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    İşte motorlu tırpan, motorlu testere veya benzinli su motoru gibi benzinli ağaç motorlarında ip çekilmeme sorununun olası nedenleri:

    • Karbüratör Sorunu: Karbüratör, motora yakıt ve hava karışımı sağlar. Kirli veya tıkalı bir karbüratör, ipin serbestçe çekilmesini engelleyebilir.
    • Kirli Yakıt Filtresi: Kirli bir yakıt filtresi, motora yeterli yakıt akışını engelleyerek ipi çekmeyi zorlaştırabilir.
    • Buji Sorunu: Arızalı veya kirli bir buji, motorun ateşlemesini ve çalışmasını engelleyebilir, bu da ipin çekilmemesine neden olabilir.
    • Hasarlı İp veya Gergi Yay: Hasarlı veya gergin bir ip veya gergi yayı, ipin düzgün şekilde çalışmasını engelleyerek çekilmesini zorlaştırabilir.
    • Silindirdeki Su veya Buz: Soğuk havalarda, silindirde su veya buz birikmesi ipin çekilmesini engelleyebilir.

    İp çekilmeme sorunu yaşıyorsan,??? adımları izleyerek sorunu giderebilirsin:

    1. Karbüratörü temizle veya değiştir.
    2. Yakıt filtresini değiştir.
    3. Bujiyi kontrol et ve gerekirse değiştir.
    4. İpi ve gergi yayını incele ve hasar olup olmadığını kontrol et.
    5. Soğuk havalarda motoru çalıştırmadan önce silindiri ısıt.

    Bu adımları izleyerek benzinli ağaç motorundaki ip çekilmeme sorununu çözebilir ve motoru tekrar çalıştırabilirsin. Sorun devam ederse, profesyonel bir tamirciden yardım almalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sana bir marş motoru lazım gibi direk akü ile ateşleme olmaz sonuçta araçlarda kulanılan akülerde marş motoruyla ilk hareketi sağlıyor.
  • aynı motordan bendede war iple motoru hareketlendiriyosun marş motoru olmadan çalıştıramazsın başka türlü
  • ne gerek var bence çalıştırmak çok eğlenceli. hele birde havada çalıştırmak zevkli oluyor sadece bujiyi ateşlemen yetmez, pistonada ilk hareketi vermen gerekir. küçük 2 zamanlı scoterların marşmotoru kullanılabir (onlarınki biraz küçük)
  • arkadaslar buji ateşlemiyor galiba.çekiyom ipi çalışmıyor.benzini yağı herseyi tam ama çalışmıyor.Boğulma ayarı varya. iste onu çalıstırırken kapalımı tutmam lazım
  • hani cekersinde çalışır gibi olurda çalısmazya.öylede olmuyor.sadece çektigim ip kadar dönüyor motor.
  • markası ne?
  • Dostum, jikle kullanmayı bile bilmiyorsan buradan tarifle zor. İki zamanlı motordan anlayan birini bulman iyi olur.

    Bu motorlara marş motoru bağlayamazsın, ayna dişli yok.

    Kolay gelsin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ReBeR

    markası ne?


    HOMOLİTE XL2 AUTO
  • bu ağaç motorlarının çalışma prensiblerini nerden bulabilirim.Anlamadığım sey su.Ben 12v 8ah lık akü ile bujiyi ateşliyemiyorum.E motor nerden ateşliyor.ipi çekince elektrik mi üretiyor.Ürettigini varsayalım.En fazla kaç V ve A üretebilirki?
  • ateşleme olduğundan eminsen eger hava filtresine yanıcı etkisi yüksek sprey sık anında çalışır
    (ether,deodorant,hatta sinek ilacı)garip gelecek fakat ben iki zamanlı jeneratörümü bu yöntemle çalıstırıyorum iki zamanlı motorlarda benzin ve yag karıştırıldıgında
    motor bi süre çalışmadıgı zaman karbüratördeki yag dibe çökerek ilk çalışmada bogulur daha parlayıcı bi gazla ilk çalışmayı saglayabilirsin.tabi herhangi bi sorun yoksa ateşlemeyle ilgili falan.
  • bujiyi sökebilsem bakacam ateşliyormu amabuji anahtarım yok.Bugün etherle deniyecem.bakalım nolacak
  • Bujiyi sök ve temizle üst kapağın altında basit kumaş gibi bir hava filtresi var anu da temizle birde bujiyi takmadan önce ipi yavaşça çekerek motor içindeki gazı dışarı çıkart, bijiyi söküp o kablonun ucuna tak bujinin dışına şaseye yaklaştır ipi çek eğer bujiden şaseye elektrik atlamıyorsa ateşleme bobini arızalıdır.
  • sonunda başardım.sansar06 nın dediği gibi hava filtresine ether sıktım.Sonra birkaç kez çektim ipi çalıştı.
    arkadaslar hava filtresindeki kumaşı çıkarsam bi sorun olurmu?motoru calıştırıyorum.Gaza basmıyorum 30-40 sn sonra stop ediyor.Bu sorun gaz ayarıylamı ilgili.

    Cevap yazan herkese çokk tesekkür ediyorum.......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EECFCE0DC -- 27 Şubat 2007; 17:16:31 >
  • gaz koluna baglı yaylı bir vida var onu ayarla
  • ipi çektigimde bujiye kaç V ve kaç A geliyorki??bujinin başlıgına bi kablo geçirip bujiye taksam.motoru çalıstırıp bujiden çıkardıgım kabloyu bi ampule takıp saseye baglasam ampul çalışırmı?birnevi jeneratör görevini görürmü?
  • by*cambaz bendede bu motor war ilk çalışmamıştı temizledim benzin koyudm çalıştırdımda sorun gaz ayarı yapamıorum onuda geçelim asıl sorun birtane daha düğme var çekiyorsun hava filtresnin orda bi kapağı açıp kapıyor bu ne görev yapıyor bilen varmı
  • cigle olabilirmi acaba. gaz ayarı gaz koluna baglı bir mekanikte vida var ordan ayarlanıyor olması gerek
  • lazrails o filtre yerindeki kapağın çalıştırırken açık olması lazım.benzin yanarken oksijenle birleşmesi gerekiyorya işte onun için ora galiba.
  • arkadaslar motor ethersiz çalışmıyor.Etherle çalıstırıyorum.Stop edip 15 dk sonra çalıstırınca çalısmıyor.Bujiyi yenilesem bu sorun ortadan kalkarmı?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.