Şimdi Ara

dizel motoru ısıtma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
13.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar

    Yeni bir araç aldık aileye kia rio crdi. Daha önce hiç dizel tecrübemiz olmadığı için yardım almak istedim.

    91 model corollamızın motoru ısınana kadar yaptığım 2000 deviri geçmemekti. Sanırım dizel motorun ısınma süresi daha uzun. Sorum yine motor ısınana kadar 2000 deviri geçmemekmidir doğrusu? Dizeli hakkıyla kullanmak için devirli kullanmak gerektiğini biliyorum.

    şimdiden teşekkürler...



  • hiç mi bir fikri olan yok??
  • dakikalarca beklemene gerek yok.
    yolda ısıt ama zorlama ısı ibresi ideale gelince dilediğin gibi kullan.
  • ben astra ctdi kullanıyorum arabanın sadece gece soğuk havada geri geriye giderken yamuğunu gördüm motoru ısıtmadan kaldırdım motor boğuldu öyle uzun uzun beklemene gerek yok yalnız arabayı durduğun anda kontağı kapatma bir kaç saniye bekle sonra kapat.
  • Her sabah kış yaz çıkıyorum, ısıtma değilde çalışırken kızdırma bujisi var bütün ışıkların sönmesini bekle 2 sn. kadar alıyor
    sonra aracı çalıştır, benzinlide nasılsa aynısını yap, zaten dizelde 2000 devire çıkman gerekmio genelde 1750 devirde vites değiştirmek yeterli oluyor.
  • Benzinli araçta yaptığım motor ısınana kadar olduğum yerde beklemek değil. bir miktar bekler sonra harekete geçerim vites değiştirirken 2000 deviri geçmeden ve 3. viteste ısınana kadar kullanırım.

    dizel araçta da böyle yapmak mantıklı mı? başka bir şekli varsa nasıldır?
  • Özellikle turbo dizellerde,yağın turbo ünitesine tam olarak gitmesi için bir süre hiç gaza basmadan beklenmeli..
    Bu ne kadar 1 dk.dan daha az.Tabii bu söylediğim sabah ilk çalıştırmada.

    Daha sonra da her araçta olduğu gibi yağın ve motor bileşenlerinin ısınmasına kadar fazla zorlamadan kullanmak.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik dizel motor.
    8 yıl önce açıldı
    toyota corolla motor yıkama
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Özellikle turbo dizellerde,yağın turbo ünitesine tam olarak gitmesi için bir süre hiç gaza basmadan beklenmeli..
    Bu ne kadar 1 dk.dan daha az.Tabii bu söylediğim sabah ilk çalıştırmada.

    Daha sonra da her araçta olduğu gibi yağın ve motor bileşenlerinin ısınmasına kadar fazla zorlamadan kullanmak.




  • göstergede ısıtma bujilerinin sönmesini bekle,
    aracı çalıştır o arada araca gaz vermeden rolantide çalışsın teyple felan biraz oyna vakit geçsin yoksa insanın bekleyesi gelmiyor kendimden biliyorum,
    dizeller geç ısınır başlangıçta gaza fazla abanma motor hararetinden anlarsın motor ısınınca daha iyi olur,

    CYBORG00TR arkadaşın dediği 1750 devirde vites atma işine ben pek katılmıyorum benim aracım 82 bg 1.5 crdi motor ve vitesleri 2600 devirden aşağı atmam atarsam motor boğuluyor devri düşüyor arkadaşın arabası nedir bilmiyorum ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 20 Mart 2008; 19:54:56 >
  • Araç CRDI olduğuna göre ısıtma bujisini çok soğuk olmadıkça görmeyeceksiniz.
    Soğuk motoru çalıştırdıktan sonra 4-5 dakika beklemeniz yeterli, ancak su sıcaklığı göstergesi bir çeyrek ilerlemeden asla tam gaz yapmayın.
    Fiesta tdci için örnek vermek gerekirse, 60-120c arası su sıcaklığı göstergesi. 75 derece olmadan 2500rpm'i geçmiyorum, 60'dan yukarıya çıkmadan önce ise 2000rpm'i geçmiyorum mümkün olduğunca.
    Turbonun kendine gelmesini beklemek lazım.

    Diğer aktarma organlarının da ısınmasını iyi yapmak lazım. Bozuk yola girilecekse çok yavaş gidilmeli.
  • bna bu devir göstergesi konusu biraz şaçma geldi ben araba kullanırken hiç bakmam devir göstergesine. yani 1750 devirden falan bahsedilmiş..devir göstergesi olmayan arabalar da var onlar napcak.. yani demek istediğim bir motorun zarar görmesi 1750 devirle 2000 devir arasındaki farkamı bakar...
  • 1750 2000 çok farketmese de, soğuk bir motorda 1750-2750 fark eder.
  • Eğer vites değiştirdiğinizde devir saati 2.000 e gelmiyorsa arabayı devirsiz kullanıyorsunuz demektir. (3-4 ve 5. viteslerde)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 21 Mart 2008; 8:43:27 >
  • en basit yolla

    -araca binip anahtarı çevir
    -ışıkların sönmesini bekleyip çalıştır
    -kemeri tak, farları yak, radyoyu ayarla,havalnadırmayı ayarla,ayna kontrolü yap(bunlar sana 1 dakka geçirtir)

    -yola çık ama maksimum torkun olduğu devir çevresinde kal üstüne fazla çıkma
    -dizel sesinin azaldığını fark ettikten sonra keyfine bak

    şimdi geldik en önemli noktaya, araba durunca;
    -el frenini çek, radyoyu kapa, havalandırmayı kapa, farları kapa, kemeri çöz (burdada 30 sn geçer)
    en son olarak arabayı stop et,

    turbonun soğuması için arabanın durduğu yerde(daha doğrusu turbosuz devirlerde demek lazım ama bu da rölantiye denk gelir yaklaşık) çalışır durumda kalması lazım ki turbonun soğuması için, eğer aracı hemen stop edersen fanlar turboyu soğutamaz, bi süre sonra, turboyu eline alırsın(tecrübeyle sabittir-fiestada 3 kaat)




  • ben stop etmeden 30sn ile 1 dk arası rölantide bekliyorum ,
    arkadaşlar ne o ya boşa gidiyor mazot diyorlar,
    ben turboyu soğutuyorum felan desemde dalga geçiyorlar
    ama ben onları takmayıp yinede bekliyorum,
  • 99 model L300 ümüz var yukarıda arkadaşın belirttiği gibi kontak açıldığında ısıtma bujilerinin lambasının sönmesini bekliyorum sadece.Devirli kullanan zihniyetlerdenim motor soğuk olduğundada kullanış şeklim değişmiyor soğuk sıcak 4000 - 4500 ü görüyorum.Tabi böyle kullanmam japona güvendiğimden kaynaklanıyor.Araba 4 senedir bizde hiç bir sorun yok şükürler olsun ..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: The_BUTZ

    en basit yolla

    -araca binip anahtarı çevir
    -ışıkların sönmesini bekleyip çalıştır
    -kemeri tak, farları yak, radyoyu ayarla,havalnadırmayı ayarla,ayna kontrolü yap(bunlar sana 1 dakka geçirtir)

    -yola çık ama maksimum torkun olduğu devir çevresinde kal üstüne fazla çıkma
    -dizel sesinin azaldığını fark ettikten sonra keyfine bak

    şimdi geldik en önemli noktaya, araba durunca;
    -el frenini çek, radyoyu kapa, havalandırmayı kapa, farları kapa, kemeri çöz (burdada 30 sn geçer)
    en son olarak arabayı stop et,

    turbonun soğuması için arabanın durduğu yerde(daha doğrusu turbosuz devirlerde demek lazım ama bu da rölantiye denk gelir yaklaşık) çalışır durumda kalması lazım ki turbonun soğuması için, eğer aracı hemen stop edersen fanlar turboyu soğutamaz, bi süre sonra, turboyu eline alırsın(tecrübeyle sabittir-fiestada 3 kaat)


    kesinlikle.bütün bunları yapman senin için yeterli..zaten kullanım kılavuzuna bakarsan da zaten turbonun soğutulması gerektiği yazar,30-50 sn.ama çok kısa mesafelerde buna gerek olduğunu sanmıyorum.eğer ki devirli kullanmadıysan..kullanma kılavuzunda yazar gereken bilgi..

    bi de ısınması için,sanırım senin aracında hararet(ısı) göstergesi yok,onun yerine mavi bir ışık var,bu motorun soğuk olduğunu gösterir.ve sıcaklık 60 derece olana kadar sönmez.eğer varsa daha iyi anlarsın zaten..

    motoru yığmamaya dikkat et,yok 1750 yok 2000,bu devirler turbonun yüksek basınçla çalışmaya başladığı devirlerdir,sürekli bu devirlerde oynatırsan arabanı,turbo stabil basınçta çalışamayacağından belki zarar görebilir.. motor soğukken 2500 i geçmemeye dikkat et.ısındıktan sonra da 2500-3000 arasında kullanmanı tavsiye ederim.yakıt falan az da olsa artabilir ancak motorun ve turbon rahat eder.

    yaklaşık iki yıldır dizel kullanıyorum ve ilk yılda çok araştırma yaptım. yine de yanlışım varsa,bir bilen düzeltir nasılsa..

    hayırlı olsun,güle güle kullanın arabanızı..umarım yardımcı olabilmişizdir..

    bir de,turboşarjlı motoru doğru kullanım konusunu okumanı tavsiye ederim,dizeller için de ufak ama önemli bilgiler içeriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 21 Mart 2008; 21:27:07 >




  • Selam

    Aynı araçtan bende de var.. Ben tecrbemi aktarayım.. İşin aslı , aracın yanındaki kullanma klavuzunda bu mevzuudan bahsedilmiş , şahsen bende orada okuduklarımı uygulamaktayım aracımı aldığımdan beri..

    sabah ilk çalıştırırken o sarı sarmal işareti (kızdırma bujisi denir) onun sönmesini ve onun bir üstündeki mazot pompası ışığının sönmesine dikkat et. Sonra motoru çalıştır ama çalıştırırken ve çalıştırdıktan sonra ASLA GAZA BASMA ! bırak o kendi rölantisinde zaten çalışır .. yani benzinli motorlar gibi gaz verip çalıştırılmaz Turboya uzun vadede zarar verirsin.

    Aracı çalıştırdıktan sonra rölantide 20-30sn beklerim.. Sonra ağır ağır gaz vermeden bile aracı yerinden kaldırır ve 2000 devre gelmeden 1700 - 2000 arasında yine motora aniden gaz vermeden yavaş yavaş hızlanırım.. aracın en verimli olduğu sıcaklık , hararet göstergesinin tam oratada durduğu yerdir.. O ibre oraya gelene kadar aracı sakin kullan.. ondan sonra yüklenebilirsin..

    ha birde aracı kapatma prosedürü var.. Özellikle aracı yüksek devirli kullandıysan veya uzun yoldan geldiysen aracını STOP etmeden önce en az 1-2dk rölantide bırakıp sonra moturu durdurmandır.. ben 1,5-2dk bekliyorum uzun yoldan geldiysem veya turboyu zorladıysam.. Burada turbo soğumalıdır yoksa zarar görür...

    Ayrıca malesef insanlarımızca bir bilginin yanlış algılandığını düşünüyorum.. Dizel araçlardaki Turbo diğer araçlarla yarışmak için değil , zor ve sıkışılan durumlarda zorlanmak için tasarlanmıştır ( örneğin , bir kamyonu solalyacaksınız yokuşta , karşıdan da araç geliyor gördünüz , gaza yüklendiniz mi turbo o sıkışık durumdan sizi kurtarır ).. Bunu neden söylüyorum , çoğu insanın trafikte turbom var diyip gaı köklemesi ve kendince saçma yarışlara girmesidir.. benim aracımın da turbosu var ama , yarışmak için imal edilmediğinin bilincindeyim.

    saygılar hayırlı sürüşler




  • beni aydınlattığınız için teşekkürler. Motoru ısıtmak için izlediğim yolun doğru olduğunu gördüm ama bir yandan da aracı stop etmeden önce turboyu dinlendirmeyi öğrenmem iyi oldu.

    Tekrardan teşekkürler...
  • Bir tavsiye de benden olsun.Yolda giderken kaloriferinden sıcak hava gelmeye başladığı an normal devirlerde aracını kullanabilirsin.En şaşmaz yöntemlerden birisidir.Eskilerden...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.