Şimdi Ara

ARABA ÇALIŞTIRMA DİZEL-BENZİNLİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
12.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar benzinli araba nasil calistirilir?
    Vitesi bosa aldik kontagi cevirdik sonra debriyajami basiyoruz gazami?
    Bazi yerlerde gordum debriyajla calistirma falan diyolar babamin arabasi dizel onu calistirirken vitesi bosa aliyorum ayagi debrjyajdan cekiyorum kontagi cevirip biraz gaza basip calistiriyorum.
    Bu calistirma sekli benzinli ve dizelde farklimi yardimci olurmusunuz merak ettimde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    ARABA ÇALIŞTIRMA: DİZEL VE BENZİNLİ MOTORLAR

    Arabanızın motorunu çalıştırmak basit bir işlem gibi görünse de, dizel ve benzinli motorlar arasındaki farklılıklar bu süreci değiştirebilir. İşte her iki motor türü için de araba çalıştırma talimatları:

    Dizel Araba Çalıştırma

    • Anahtarınızı kontağa takın.
    • Ön ısıtma lambasının sönmesini bekleyin (varsa).
    • Debriyaja tam olarak basın.
    • Anahtarı "Çalıştır" konumuna çevirin ve birkaç saniye bekleyin.
    • Motor çalışana kadar anahtarı tutun.

    Benzinli Araba Çalıştırma

    • Anahtarınızı kontağa takın.
    • Debriyaja tam olarak basın veya park vitesinde olduğunuzdan emin olun.
    • Anahtarı "Çalıştır" konumuna çevirin ve motor çalışana kadar bekleyin.

    Benzinli Arabanın İlk Çalıştırılması

    Benzinli bir arabanın ilk çalıştırılması, yeni veya uzun süre çalışmamış bir araba için ek bir adım gerektirir:

    • Anahtarı "Açık" konuma getirin ve 2-3 saniye bekleyin.
    • Bu, yakıt pompasının sisteme yakıt doldurmasına olanak tanır.
    • Debriyaja tam olarak basın veya park vitesinde olduğunuzdan emin olun.
    • Anahtarı "Çalıştır" konumuna çevirin ve motor çalışana kadar bekleyin.

    Benzinli Motor Çalışma Prensibi

    Benzinli motorlar, silindirlerde hava ve yakıt karışımının yanmasıyla çalışır:

    • Emme supapları açılır ve hava/yakıt karışımı silindirlere girer.
    • Sıkıştırma supapları kapanır ve piston karışımı sıkıştırır.
    • Bir kıvılcım bujisi karışımı tutuşturur ve yanma odasında bir patlama meydana getirir.
    • Genleşen gazlar pistonu yukarı doğru iter ve krank miline güç iletir.
    • Egzoz supapları açılır ve yanmış gazlar dışarı atılır.

    Yukarıdaki talimatları izleyerek, dizel veya benzinli aracınızı güvenli ve etkili bir şekilde çalıştırabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Debriyaja basılı tutarak çalıştırılması tavsiye edilir çoğu araç kitapçığında. Gaza basmanıza gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu nerden çıktı şimdi ehliyeti simdimi aliyosun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni öğreniyorsunuz sanırım. İlk öğrendiğim sıralar ben de araştırıp en doğrusunu yapayım demiştim. Çünkü nasıl öğrenirseniz öyle alışırsınız ve öyle gider. Şimdi en doğrusu şudur. Araca binip debriyaja basın vitesi boşa alın ayağınız debriyajdayken kontağı açın araç gerekli kontrolleri yapıp sönmesi gereken ışıklar sönünce marşa basıp çalıştırın. Marşa basma esnasında farlarınız açık olmasın ve aynı şekilde aracı stop etmeden önce farlarınızı kapatın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazi araclarda bur 30 saniye kadar daha bekle kadrandaki isiklar sondukten somra yoksa beyin arizasi verebilir arac(cok spesifik araclarda var bu durum gerci) araci calistirinca hemen hareket etme bir 30 sn daha bekle yaglama vb baslasin motor cok az isinsin(ozellikle kisin)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaja basarak aracı çalıştımak, alışkanlığınız olsun. Birincisi araç özelikle soğuk havalarda hem daha kolay çalışır (Tecrübeyle sabit..zamanında eksi 27'de şahin çalıştırmış adamım), ikincisi gün gelir bir gün boşa almayı unutursun, önündeki nesneye veya insana çarpabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan1636 -- 11 Ocak 2015; 9:51:57 >
  • Çalıştırırken en sağlıklısı VİTES BOŞTA ve DEBRİYAJ SONUNA KADAR BASILI olarak çalıştırmak en doğrusudur. Bazı üreticiler bunun için debriyaja basmadan çalışmayı engelleyen sistemler koymuşlardır (benim aracımda var ).
    Bunun nedeni ise debriyaja basıldığında vites kutusunun içindeki hiç bir dişli dönememktedir. Ancak vites boşta ve debriyaja basılmıyor ise motordan gelen ana mil, ve dişliler dönmekte ancak senkromeç bağlı pozisyonda olmadığındna güç çıkış miline aktarılmamaktadır. Bu fazladan dönen miller ve dişliler marş motoruna daha fazla yük bindirmektedir. Özellikle kış aylarında dişli kutusu yağının soğuk olduğu zamanlarda bu yüklenme daha fazla olur.

    Özet: Her zaman debriyaja tam basılı olarak aracı çalıştırınız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hangi 2000cc dizel araç?
    13 yıl önce açıldı
    VW Polo otomatik şanzuman?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aracın özellikle motor sogukken bu yaz kış farketmez marşı çabuk alması için 5 te 1 oranda gaza basıp marş aldıgında çekmenizi tavsiye ederim buda hem akünüzü hem hem marş motorunuzun ömrünü uzatır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Çalıştırırken en sağlıklısı VİTES BOŞTA ve DEBRİYAJ SONUNA KADAR BASILI olarak çalıştırmak en doğrusudur. Bazı üreticiler bunun için debriyaja basmadan çalışmayı engelleyen sistemler koymuşlardır (benim aracımda var ).
    Bunun nedeni ise debriyaja basıldığında vites kutusunun içindeki hiç bir dişli dönememktedir. Ancak vites boşta ve debriyaja basılmıyor ise motordan gelen ana mil, ve dişliler dönmekte ancak senkromeç bağlı pozisyonda olmadığındna güç çıkış miline aktarılmamaktadır. Bu fazladan dönen miller ve dişliler marş motoruna daha fazla yük bindirmektedir. Özellikle kış aylarında dişli kutusu yağının soğuk olduğu zamanlarda bu yüklenme daha fazla olur.

    Özet: Her zaman debriyaja tam basılı olarak aracı çalıştırınız.

    Ben her zaman ne debriyaj ne de gaza basmadan, sadece kontak anahtarını çevirerek çalıştırırım. Araba kendiliğinden çalışır. Öyle alışmışım. Ancak bu açıklama mantıklı geldi, demek ki yaptığım şey pek doğru değilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Çalıştırırken en sağlıklısı VİTES BOŞTA ve DEBRİYAJ SONUNA KADAR BASILI olarak çalıştırmak en doğrusudur. Bazı üreticiler bunun için debriyaja basmadan çalışmayı engelleyen sistemler koymuşlardır (benim aracımda var ).
    Bunun nedeni ise debriyaja basıldığında vites kutusunun içindeki hiç bir dişli dönememktedir. Ancak vites boşta ve debriyaja basılmıyor ise motordan gelen ana mil, ve dişliler dönmekte ancak senkromeç bağlı pozisyonda olmadığındna güç çıkış miline aktarılmamaktadır. Bu fazladan dönen miller ve dişliler marş motoruna daha fazla yük bindirmektedir. Özellikle kış aylarında dişli kutusu yağının soğuk olduğu zamanlarda bu yüklenme daha fazla olur.

    Özet: Her zaman debriyaja tam basılı olarak aracı çalıştırınız.

    hocam 20 yıllık şoförüm debriyaja basarken çalıştırmam gerektiğini yeni öğrendim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sound_of_silence!

    Aracın özellikle motor sogukken bu yaz kış farketmez marşı çabuk alması için 5 te 1 oranda gaza basıp marş aldıgında çekmenizi tavsiye ederim buda hem akünüzü hem hem marş motorunuzun ömrünü uzatır.

    Hocam yeni dizel araçlarda gaza basmaniza gere yok ilk çalıştırmada verilen gaz motoru en çok aaşındıran şeydir. Zaten soğuk havalarda dizel Araçlar otomatik olarak yüksek devirde çalışır.
    Ha eski araçlarda evet doğru bir yöntem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karburatorlu broadway varken, gaza basmadan calismazdi.. debriyaja basmak ise izdirapti..
    Simdikiler cocuk oyuncağı; yanlis zamanda cocuk olmusuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Yeni öğreniyorsunuz sanırım. İlk öğrendiğim sıralar ben de araştırıp en doğrusunu yapayım demiştim. Çünkü nasıl öğrenirseniz öyle alışırsınız ve öyle gider. Şimdi en doğrusu şudur. Araca binip debriyaja basın vitesi boşa alın ayağınız debriyajdayken kontağı açın araç gerekli kontrolleri yapıp sönmesi gereken ışıklar sönünce marşa basıp çalıştırın. Marşa basma esnasında farlarınız açık olmasın ve aynı şekilde aracı stop etmeden önce farlarınızı kapatın.

    Far olayının mantığı nedir hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen.md


    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Yeni öğreniyorsunuz sanırım. İlk öğrendiğim sıralar ben de araştırıp en doğrusunu yapayım demiştim. Çünkü nasıl öğrenirseniz öyle alışırsınız ve öyle gider. Şimdi en doğrusu şudur. Araca binip debriyaja basın vitesi boşa alın ayağınız debriyajdayken kontağı açın araç gerekli kontrolleri yapıp sönmesi gereken ışıklar sönünce marşa basıp çalıştırın. Marşa basma esnasında farlarınız açık olmasın ve aynı şekilde aracı stop etmeden önce farlarınızı kapatın.

    Far olayının mantığı nedir hocam?

    Farlar açıkken marşa bastığınızda veya stop ettiğinizde farların titrediğini fark edersiniz yani anlık bir akım dengesizliği oluyor bu olayın far ampullerinin ömrünü azalttığını okumuştum. Zaten dikkat edersiniz araçta havalandırma teyp gibi elektrikli aletler açıkken marşa bastığınızda bunları araç otomatik olarak saniyelik kapatıp açıyor. Farda böyle bir durum olmadığı için kendimiz kapatmak zorundayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rubelhizb -- 11 Ocak 2015; 12:05:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracı vites boşta ve debriyaja basarak çalıştırmak gerekir. bazı üreticiler debriyaja basmadan arabayı çalıştırmayan sistem geliştirmişler, eski arabam hyundai ix35'de öyleydi mesela. karbüratörlü arabalarda ise gaz pedalına basılarak çalıştırılır.
  • Hocam fazla detaya girmeden anlatiyim.

    Önce arabanin koltuguna oturulur, aynalar ayarlanir, ehliyet kemeri baglanir, fites boşa alinir ve 7 defa saga sola sallanarak boşta oldugu teyit edilir. Sonra besmele çekilerek anahtar sokulur, ışıklar yanincaya kadar cevirilir ve gaza 3 defa pompalandiktan sonra marşa basilir.

    Umarim faydali olabilmişimdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Yani vitesi bosa aldiktan sonra ayagimiz debriyajda tam basiliyken kontagi cebirincede arac calisir? Babadan ogrenmistim broadway vardi o zaman tupluydu onda gaza basip calistirmaktan dizeldede oyle yapiyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rivollo kullanıcısına yanıt
    eski karbüratörlü araçlarda gaza basmak gerekebilir, ancak yeni enjeksiyonlu araçlarda bu gereksizdir (en azından ben hiç denk gelmedim) Gaz vermeden çalışır , hatta gaz vererek çalıştırmak iyi değildir diyebilirim yeni araçlar için. Dizel içinde aynı şey geçerli araç gaz vermeden çalışıyorsa boşuna gaz vermeyin
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Bir zorunluluk değil ancak aracın sağlığı ve uzun ömürlü olması adına faydalıdır.
  • Yeni araçlarda yakıt pompası olduğundan kontak çevirmeden önce gaza basmak ya da pompalamak gereksizdir. Kontağı takıyoruz on konumuna alıyoruz tüm ışıklar yanıyor bu arada yakıt pompası devreye giriyor 4-5 saniye bekliyoruz ki elektrik sistemi ve yakıt pompası işlevini tamamlasın, debriyaja basmaya gerek yok nedeni araç vitesi boşta zaten ancak önlem olarak viteste unutulduğu hesaba katılarak debriyaja da basılabilir sonra marşa geçilir çalıştırılır. Çalıştıktan sonra yine 5-10 sn rölantide beklenir ki motor ve varsa turbo yağlamaya tam başlamış olsun, sonra 2000-2500 devir geçirmeden hareket edilir ki bu da motor ısınana kadar. Olay bu kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.