Şimdi Ara

Benzinli Arabanın Motor Ömrü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese 2000 model 1.4 motor atmosferik araca sahibim kilometresi 192.000de 5 yıldır bende aldığımda 152.000deydi bakımlarını zamanı gelmeden yaptırıyorum örneğin ustam 10.000 km sonra getir diyor ben 7.500 8.000 olunca yağını antifirizini falan değiştiriyorum kullanım tarzım 2500-3000 devir arası ama kimisi 200.000den sonra motor sorun vermeye başlar dedi bu konu kafamı karıştırdı sizcede problem yaratırmı?




  • Neye göre söylemiş bunu arkadaş. Halihazırda 1.4 benzin lpgli aracım 415 bini devirdi üstelik 45 bin km den bu yana lpg li. Motorla ilgili çok şükür hiçbir sıkıntısı yok. Dediğiniz gibi yağını, filtrelerini( özellikle hava filtresi), antifirizini zamanında değiştirin kolay kolay sorun yaşamazsınız. Araç nedir bu arada?

    verilenler kabaca kilometreler. belli zamandan sonra parçalar çürümeye başlıyor. zaten ülkedeki parça ve işçilik kalitesi malum. istisnasız her araç 100.000 den sonra sıkıntı çıkarmaya adaydır. 20 yıllık araçta düzgün de kullansan artık contalar çürümeye başlar. 200 binde hemen dağılmaz. zaten adam da dağılır dememiş.sorunlar başlar demiş ki normal . eski araba kullanıyorsan her sene rahat 1000 lira bakım parasını cebinde tut. çünkü ön takımı bozulur,enjektörü bozulur,bobini bozulur,derdi bitmez. ama yeni arabadan da hesaplı işte.


    şunu da söyleyeyim 10binde yağ değiştirme işi hikay. arabamın ingiltere kılavuzunda 20bin km şehir içi 30 bin km şehir dışı kullanımda yağ değiştir demiş. türkiyede servislerde yıllardır 20binde yağ değiştirmiş. o şimdi yolma politikası. aracımda 2002 model. şimdi bakımlarını ben yapıyorum. büyük tamirhane işi olmazsa sanayiye gitmiyorum. arabayı asıl işçilik dağıtıyor.


    başıma geleni yazayım; zamanım yok diye lpg regülatörünü atiker servisine değiştirttim. adam sıcak su borusu adam gibi takmadığı için su kaçırmaya başladı 1 hafta sonra, yolda hararet yapınca durup baktım şakır şakır akıyor. allahsız köpek. neyse onu hallettik. sonra lan, aracı çalıştırıyorsun 5-10 saniye sonra araç lpg ye geçiyor ama bi sarsıntı stop etme falan. taktım lpg kablosunu ısı müşürü hep -52 gösteriyor araba 5 saniyede otomatik gaza atıyor aldım anahtarı sıktım ,ayarını yaptım oldu bitti. her işte böyle.arabaları km değil bu leş işçilik öldürüyor.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzinli Arabaların Motor Ömrü: Bilmeniz Gerekenler

    Bir benzinli aracınız varsa, muhtemelen motorunun ömrünün ne kadar olduğunu merak ediyorsunuzdur. Bu makalede, benzinli motor ömrünü etkileyen faktörleri ve motorunuzun ömrünü nasıl uzatabileceğinizi inceleyeceğiz.

    Benzinli Motorun Ömrü Kaç KM'dir?

    Benzinli motorların tipik olarak 150.000 ila 250.000 kilometre (93.000 ila 155.000 mil) arasında bir ömrü vardır. Ancak bu rakam, sürüş alışkanlıkları, bakım ve araba modeline bağlı olarak değişebilir.

    Benzinli Motor Ömrünü Etkileyen Faktörler

    • Sürüş Alışkanlıkları: Agresif sürüş, sert fren ve hızlanma motor ömrünü kısaltabilir.
    • Bakım: Düzenli bakım, motorunuzun sağlıklı çalışmasını sağlayarak ömrünü uzatır.
    • Yağ Değişimleri: Yağ değişimlerini üreticinin önerdiği aralıklarla yapmak hayati önem taşır.
    • Hava Filtresi Değişimi: Kirli hava filtreleri motora daha az hava girmesine neden olarak ömrünü kısaltabilir.
    • Soğutma Sistemi Bakımı: Soğutma sisteminin düzgün çalışması, motorun aşırı ısınmasını önleyerek ömrünü uzatır.
    • Motor Tipi: Farklı motor tiplerinin farklı ömürleri vardır. Örneğin, turboşarjlı motorlar genellikle doğal emişli motorlardan daha kısa ömürlüdür.
    • Araba Modeli: Bazı araba modelleri daha dayanıklı motorlarla üretilmiştir.

    Motor Ömrünü Uzatma İpuçları

    • Agresif Sürüşten Kaçının: Motorunuzu gereksiz yere zorlamayın.
    • Bakımları Düzenli Olarak Yapın: Üreticinin bakım programına uyun.
    • Yağı Zamanında Değiştirin: Yağı üreticinin önerdiği aralıklarla veya daha sık değiştirin.
    • Hava Filtresini Düzenli Olarak Değiştirin: Kirli bir hava filtresi motor performansını ve ömrünü etkileyebilir.
    • Soğutma Sistemini Kontrol Edin: Soğutma sisteminin düzgün çalıştığından emin olun.
    • Motoru Aşırı Isınmadan Koruyun: Motor aşırı ısınmasına izin vermeyin.
    • Kaliteli Yakıt Kullanın: Motorunuz için uygun oktanlı yakıt kullanın.

    Benzinli motorların ömrü, bir dizi faktörden etkilenir. Motorunuza iyi bakarak ve sürüş alışkanlıklarınıza dikkat ederek ömrünü uzatabilirsiniz. Böylece, aracınızdan uzun yıllar güvenli ve verimli bir şekilde faydalanabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Neye göre söylemiş bunu arkadaş. Halihazırda 1.4 benzin lpgli aracım 415 bini devirdi üstelik 45 bin km den bu yana lpg li. Motorla ilgili çok şükür hiçbir sıkıntısı yok. Dediğiniz gibi yağını, filtrelerini( özellikle hava filtresi), antifirizini zamanında değiştirin kolay kolay sorun yaşamazsınız. Araç nedir bu arada?
  • Motora göre değişir. Ama çok hırpalanmamışsa ve sorunlu bir motor değilse 300 bini çok rahat devirmesi lazım. Toyota motoru ise 700 bin'i de geçer.
  • ford toyota honda motorları ile 1.5 milyon km yapmış tamir görmemiş motor örnekleri var. 1 milyona kadar yolu var, illa sorun çıkaracak tamir görecek diye bir şart yok.

  • verilenler kabaca kilometreler. belli zamandan sonra parçalar çürümeye başlıyor. zaten ülkedeki parça ve işçilik kalitesi malum. istisnasız her araç 100.000 den sonra sıkıntı çıkarmaya adaydır. 20 yıllık araçta düzgün de kullansan artık contalar çürümeye başlar. 200 binde hemen dağılmaz. zaten adam da dağılır dememiş.sorunlar başlar demiş ki normal . eski araba kullanıyorsan her sene rahat 1000 lira bakım parasını cebinde tut. çünkü ön takımı bozulur,enjektörü bozulur,bobini bozulur,derdi bitmez. ama yeni arabadan da hesaplı işte.


    şunu da söyleyeyim 10binde yağ değiştirme işi hikay. arabamın ingiltere kılavuzunda 20bin km şehir içi 30 bin km şehir dışı kullanımda yağ değiştir demiş. türkiyede servislerde yıllardır 20binde yağ değiştirmiş. o şimdi yolma politikası. aracımda 2002 model. şimdi bakımlarını ben yapıyorum. büyük tamirhane işi olmazsa sanayiye gitmiyorum. arabayı asıl işçilik dağıtıyor.


    başıma geleni yazayım; zamanım yok diye lpg regülatörünü atiker servisine değiştirttim. adam sıcak su borusu adam gibi takmadığı için su kaçırmaya başladı 1 hafta sonra, yolda hararet yapınca durup baktım şakır şakır akıyor. allahsız köpek. neyse onu hallettik. sonra lan, aracı çalıştırıyorsun 5-10 saniye sonra araç lpg ye geçiyor ama bi sarsıntı stop etme falan. taktım lpg kablosunu ısı müşürü hep -52 gösteriyor araba 5 saniyede otomatik gaza atıyor aldım anahtarı sıktım ,ayarını yaptım oldu bitti. her işte böyle.arabaları km değil bu leş işçilik öldürüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crow in cornfield -- 22 Ağustos 2021; 15:48:53 >




  • Gözümle kaç tane w211 Mercedes gördüm Kıbrıs'ta dizel benzin.Belki inanmazsınız bir tanesi 1.6 milyon km de daha cıvata sökülmemişti.Eğer LPG yoksa ve servisi düzenli yapılıyorsa 300 değil 800 bin 1 milyon da gider.
  • Lpg li 1.3 Hyundai Accent i arkadaşım 450 bin km.de rektefiye ettirdi

    Araç yolda kalmadi yağ yakması çoğalınca yaptırdı komple.

    Km.sini bilmediğim Serçem var, 93 model rektefiye olmadı hiç. 2010 dan beri lpg ile kullanılıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mondeo Dizel Motorların ömrü
    14 yıl önce açıldı
    motor ömrü kaç km ?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 200 binde motor reflektiye isterse o aracın vakti zamanında kmsi düşürülmüş demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    200 binde motor reflektiye isterse o aracın vakti zamanında kmsi düşürülmüş demektir.

    Ne alakası var benim babam 2004 yılında 1998 model seat ibiza aldı 70.000 kmde 2016 yılında 190.000de yağ yakmaya başladı kilometresi kesinlikle orjinaldi arabanın ama 220.000de motor rektefiye edildi sizin dediğiniz saçma geldi bana kullanıma bağlı bir durum bence arabayı hırpalarsan motor çabuk biter

  • Matheas kullanıcısına yanıt

    Kastamonu da bir taksi biliyorum. Denetim olmadığı için gri bir Peugeot ticari araçtı. 2 senelik aracın 500.000 kmsi vardı. Büyük ihtimalle km düşürüp satmışlardır. Sonra alan adamı düşünün 300.000 de motor yaptırdım der. Yağına suyuna bakarsan fazla zorlamazsan motorlar o kadar dayanıksız değil.

  • Her motorun tabiki bi ömrü var ama öyle 200,400bin civarlarinda değil bunu kisaltan etkenler motor bakimlaridir en başinda gelen motor yağ kalitesi ve flitresi, yakitidir.Arac cikmiyor gaz yemiyor tirmanamiyor diyipde dip gazla basarsan herşeye katlanirsin.Bazi kişiler aracini sevdigi halde 300,400k sonrasi motor yeniliyor.Kisa ömürlü motorlar bnm için dizeller olmuştur aksini inkar eden bizden değildir:)
  • "Arac cikmiyor gaz yemiyor tirmanamiyor diyipde dip gazla basarsan herşeye katlanirsin."

    Sırtımızda mı taşıyalım ne yapalım.... 

  • BİZ 2013 MODEL SIFIR KM FLUENCE ALMIŞTIK. SATTIĞIMIZDA 400 BİNDEYDİ. SORUNU YOKTU.. ARAÇ DA DİZEL Dİ BU ARADA

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    BİZ 2013 MODEL SIFIR KM FLUENCE ALMIŞTIK. SATTIĞIMIZDA 400 BİNDEYDİ. SORUNU YOKTU.. ARAÇ DA DİZEL Dİ BU ARADA

    Aynı motorlu araç kullanıyorum da 400 bin km sorunsuz kullanılamaz bir araç isterse Mercedes olsun. Mutlaka sorunlar yaşanıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Her motorun tabiki bi ömrü var ama öyle 200,400bin civarlarinda değil bunu kisaltan etkenler motor bakimlaridir en başinda gelen motor yağ kalitesi ve flitresi, yakitidir.Arac cikmiyor gaz yemiyor tirmanamiyor diyipde dip gazla basarsan herşeye katlanirsin.Bazi kişiler aracini sevdigi halde 300,400k sonrasi motor yeniliyor.Kisa ömürlü motorlar bnm için dizeller olmuştur aksini inkar eden bizden değildir:)

    Asıl dizel motorlar yapıları gereği benzinli motorlardan daha uzun km yaparlar ki üretiliş amacı bu zaten. Bkz: filo araçları  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Funnerman33

    Asıl dizel motorlar yapıları gereği benzinli motorlardan daha uzun km yaparlar ki üretiliş amacı bu zaten. Bkz: filo araçları  



    Alıntıları Göster

    Filo araçlarının dizel olmasının sebebi, uzun ömürlü değil kısa vadede benzinlilere göre daha düşük tüketime sahip olmaları.





  • zed Z kullanıcısına yanıt

    Amaç sadece tüketim ise fabrikasyon lpg'li araçları neden tercih etmiyorlar öyleyse  

  • Kapalı otopark/müşterilerin lpg ye karşı önyargısı gibi sebepler....

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Funnerman33

    Aynı motorlu araç kullanıyorum da 400 bin km sorunsuz kullanılamaz bir araç isterse Mercedes olsun. Mutlaka sorunlar yaşanıyor.



    Alıntıları Göster

    MOTOR SORUNU YAŞAMADIK. YANİ CONTA YAKMADI. TURBO DA SORUN ÇIKMADI. YA DA ENJEKTÖR DE DEĞİŞTİRMEDİK. MOTOR DA YAPTIRMADIK. SADECE SERVİS BAKIMLIYDI ARAÇ..

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.