Şimdi Ara

Benzinli Arabanın Motor Ömrü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
4.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ömrü sen artık o arabadan bıkana kadardır , kübada halen 56 model arabalar kullanılıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Kastamonu da bir taksi biliyorum. Denetim olmadığı için gri bir Peugeot ticari araçtı. 2 senelik aracın 500.000 kmsi vardı. Büyük ihtimalle km düşürüp satmışlardır. Sonra alan adamı düşünün 300.000 de motor yaptırdım der. Yağına suyuna bakarsan fazla zorlamazsan motorlar o kadar dayanıksız değil.

    Yani benim pederin arabanın kilometre gerimi çekilmiş muhtemelen 190.000de benzinli motorun yağ yakmamasımı gerekir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AbAs..

    Neye göre söylemiş bunu arkadaş. Halihazırda 1.4 benzin lpgli aracım 415 bini devirdi üstelik 45 bin km den bu yana lpg li. Motorla ilgili çok şükür hiçbir sıkıntısı yok. Dediğiniz gibi yağını, filtrelerini( özellikle hava filtresi), antifirizini zamanında değiştirin kolay kolay sorun yaşamazsınız. Araç nedir bu arada?

    Araç polo 1.4 ahw motor kodu lpg yok hiç takılmamış


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Matheas kullanıcısına yanıt

    Bilemem orasını ama km düşürenler yüzünden insanlar motorların erken bittiğini düşünüyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200.000 km de motor biter gibi bir durum yok. Şimdi aynı aracı sıfır km almış iki farklı kullanıcı olsun, birisi Ali birisi Veli.

    Ali:
    Aracı çalışırdıkdan sonra motor ısınmadan gaza yüklenmiyor.
    Bakımlarını, orjinal parçaları temin ederek gözünün önünde yaptırıyor/kendi yapıyor.
    İşi ile evi arası uzun mesafe/uzun yola gidip geliyor. Motoru çoğunlukla sıcak çalışıyor.
    Alinin aracı 200.000 kmde ve bir sıkıntı yaşamıyor.

    Veli:
    Sabah saat 7 de marsa basıyor, vitesi takıyor ve gaza yüklenerek işe doğru yola koyuluyor.
    Sanayideki gördüğü ilk dükkana arabayi birakip 2 saat sonra geri dönüyor. Bakımlarını yaptırıyor(?)
    Evi ile işi arası çok yakın, terlik niyetine arabayi çalıştırıp neredeyse daha motor isinmadan varacagi yere varıyor. Motoru genellikle soğukken çalışıyor.
    Velinin araci 170. 000 kmde sorun çıkartmaya gebedir.

    Yani işin özü bu iş kullanıcıda bitiyor. Kullanıcı iyi bakarsa çoğu araç çok yüksek kmler gider. İkinci elde aldığın araçta bunu bilmek cok zor ama araç sende belli bir kmdir var ve sen ne kadar iyi bakarsan o kadar etkisi illa ki olur tabi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 600 küsur binde albea sahibi bir abi üst kapak açılmadi daha demişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Funnerman33

    Asıl dizel motorlar yapıları gereği benzinli motorlardan daha uzun km yaparlar ki üretiliş amacı bu zaten. Bkz: filo araçları  



    Alıntıları Göster
    Filo ve ticari araçlar gibi günlük rutin sıcak motor kullanılan dizellerde evet km performansı yüksek olur ama bireysel kullanıcı öyle haftada 1-2 soğuk motor pikiniğe avm ye git gel partiküle boğuyor motoru manifoltu egsozu ki mikro cizikler oluşmaya başlar parçalarda bu şekilde.uzun süre sızan yağ ise daha az piston ve gömlekde olur partikül lü bir karşılama ile mikto cizikler oluşur. yenilerde sık sık dpf regülasyona sokar eskiler verir kara dumanı 😂 ama filo ve ticariler hergün rutin araç çalışır neredeyse vede sıcak motor kullanılır. Hele ki şehirlerarası kullanılan 1.6 üzerinde dizeller az devir ve akıcı kullanımla çok çok yüksek km ler yapar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 2000 model araba o km olmaz , piyasada zaten hiç 300-400-500 binde araba yok ne hikmetse haha


    Arabanız orjinal km olmadığından eskiden nasıl yağ filtre değişmiş bilinmediğinden cevap yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4000Km' den 250.000 Km'ye kadar kullanılan dci araç vardı motorla ilgili hiçbir sorun çıkarmadı sonra da satıldı zaten. Mazotuda hep ucuz yerlerden alınırdı. Ama bakımları hep zamanında yapılır ve üst kalitede yağ kullanılırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Müşterimde 650 binde 2012 focus var. Adam sürekli Manisa-Muğla arası uzun yol yapıyor. Motor için bakım harici sanayiye girmedim diyor. 🙇🏻‍♂️

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370

    2000 model araba o km olmaz , piyasada zaten hiç 300-400-500 binde araba yok ne hikmetse haha


    Arabanız orjinal km olmadığından eskiden nasıl yağ filtre değişmiş bilinmediğinden cevap yok

    Yalan borcumuz yok kardeşim aracın kilometresi orjinal durumda şuanda eskiden 10w40 castrol yağ ve orjinal filtreler kullanılmış 2012 yılına kadar yetkili serviste yapılmış bakımları


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor ömrü bakımla ve kullanımla alakalı. yoksa venüse kadar gidersin (38 milyon km)

  • Motorun tasarımdan gelen kronik hataları yoksa, bakımları zamanında ve kaliteli olarak yapıldıysa 300 bin kmyi rahat görmesi lazım. Eğer normalden daha sakin kullanılıyorsa 400 bin işten bile değil. Eğer üretici tabiri caizse taş gibi yaptıysa aynı şekilde 500 bin rahat görebilir. Üstünde kısmen şans devreye giriyor ama 600-800 binler de hayal değil ellenmemiş motorlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duzenli bakimlari yapılmış, sakin kullanilmiş ve lpg gormemiş benzinli bir motor 500.000km ye kadar tık demez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik benzinli araca göre kilometre çok uygun.


    Araca iyi bakar, bakımlarını düzgün ve işinin ehli bir ustada yaptırtırsanız 600-700.000 km görür.


    Atmosferik taksiler lpg ile 700.000 km leri görüyor. Taksiler bakım periyodları düzenli olduğu için bu kilometrelere çıkıyor.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.