Şimdi Ara

Kampana ile disk arasındaki fark

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
19.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4 disk frenle kampana arasında ne fark vardır? yararı nedir kimileri kampana'nın diskten daha iyi olduğunu söylüyor doğrumu arkadaşlar ?



  • Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    kampana'da en gıcık olduğum olay ses yapması. bunun dışında kar yağışlı havalarda donar. yağmurda ıslanır geç kurur. hemen ısınır disk'e göre.

    Kampana kapali bir kutu nasil islanacak? Adamlar acarken binbir zahmetle aciyorlar kampanayi.



    Sert surus haric ( ard arda ani hizlanma frenleme) kampananin diskten aman aman dezavantaji yoktur, maliyet acisindan yuzde elliden avantaji vardir arac sahibine



    100 km-0 fren testinde, 4 teker disk hyundai accent blue,ayni segmentte arkalar kampana mitsubishi attrage dan daha uzun mesafed durur mesela.



    illa 4 teker disk diye iyi bir arabanin frenaji iyidir de denemez bu baglamda.

    Ayrica ayarlari duzgun yapilmis bir kampana dengsizlik filan da yaratmaz ip gibi durur araba.



    Muhim olan islevini basarili bir sekilde yapiyor mu yapmiyor mu ?

    Ne kadar eski teknoloji var ne kadar tasarimi kotu araba var hepsini nedense siz savunuyorsunuz
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Kampana ve Disk Fren Arasındaki Fark

    Otomobillerde kullanılan iki yaygın fren sistemi vardır: kampana frenler ve disk frenler. Her bir sistemin kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır ve aracınız için en iyi seçimi yapmak önemlidir.

    Kampana Frenler

    Kampana frenler, tekerleğin iç kısmına monte edilen bir davul ve fren pabuçlarından oluşur. Fren pedalına basıldığında, fren pabuçları dışarı doğru iterek davul duvarına sürtünür ve tekerleği yavaşlatır.

    • Avantajları:
      • Genellikle disk frenlerden daha ucuzdur.
      • Basit yapıları nedeniyle bakım gerektirmezler.
      • Isı birikimine karşı dayanıklıdırlar.
    • Dezavantajları:
      • Disk frenlere göre daha az etkilidirler.
      • Su ve kir biriktirebilirler, bu da fren performansını azaltabilir.
      • Fren pabuçlarını düzenli olarak değiştirmek gerekir.

    Disk Frenler

    Disk frenler, tekerleğin göbeğine takılı bir disk ve disk üzerine basan kaliperden oluşur. Fren pedalına basıldığında, kaliper pistonları fren balatalarını diske doğru iter ve tekerleğin dönmesini yavaşlatır.

    • Avantajları:
      • Kampana frenlere göre daha etkilidirler.
      • Su ve kire karşı daha dayanıklıdırlar.
      • Daha iyi soğutma sağladıkları için fren solmasını azaltırlar.
    • Dezavantajları:
      • Kampana frenlerden daha pahalıdır.
      • Düzenli bakım gerektirirler.
      • Isı birikimine karşı kampana frenlerden daha az dayanıklıdırlar.

    Kampana vs. Disk

    Genel olarak, disk frenler kampana frenlere göre daha üstündür. Daha etkilidirler, daha iyi soğurlar ve su ve kire karşı daha dayanıklıdırlar. Bununla birlikte, disk frenler daha pahalıdır ve düzenli bakım gerektirir.

    Aracınız için en iyi fren sistemi, sürüş alışkanlıklarınıza ve bütçenize bağlı olacaktır. Daha agresif bir sürücüyseniz veya ağır bir araç kullanıyorsanız, disk frenleri tercih etmeniz önerilir. Daha bütçe dostu bir seçenek arıyorsanız ve çoğunlukla ılımlı sürüş koşullarında araç kullanıyorsanız, kampana frenleri yeterli olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu konu hakkında bir çok açılmış konu var hocam
  • Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.
  • Kampana iyidir görüntüsü yeter
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Kampana balata degisim araliginin uzun olmasi disinda pek bi avantaji yok hatta sisip icteki mekanizmalarin birbirine kayndigini bile gordum
  • Benim bildigim 4 teker kampana olmuyor genelde onler disk fren arkalar kampana oluyor.



    Kampana kapali sistem oldugu icin isindikca bu isiyi vermekte zorlanir ve kacirmalar olmaya baslar.



    Disk frende ise hava geldikce kendini sogutur yani isinma problemleri cok uzun sureli yokus asagi haric gorulmez veya pist haric.



    Santrifuj etkisinden dolayi araba gittikce disk fren gelen suyu kiri veya tozu disari atar . Kampanada yine gorulmez genelde bu.



    Sogukta veya asiri yuklu araclarda kampana park halindeyken sıkısabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 31 Aralık 2017; 3:8:34 >
  • Disk daha iyi tutar her zaman kampana eski bir teknolojidir günümüzde hala bazı araçlarda kullanılmasının sebebi maliyetinin düşük olmasıdır yalnız kampana daha uzun ömürlüdür diske göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.



    İzmitte arada bir gittiğim eğitim ve araştırma hastanesi var. Yokuşu çıkarken problem değil de inerken bi yerden sonra benim Lada da frenler şişiyor. Çok dik bayır, bir de bayırın bitişinde trafik ışıkları var. İki defa kırmızıya denk gelip öndeki aracın tamponunun dibinde anca durabildim. Hem disklerim hemde kampanalarım çok iyi değildi.

    Daha çabuk soğusun diye Rusyadan özel delikli ve hava kanallı spor disk getirttim, kampanaları da değiştim, özellikle test için aynı yolu kullandım yine aynı.

    Şimdi de brembonun disk ve balatasını buldum her an alabilirim ama arka frenleri nasıl yapacaz onu bilmiyorum.




  • Kampanalı arabaya para verip almam kapının önüne koymam.

    4 disk fren dengeli fren sağlar , ayrıca sert frenlerde aracın Öne doğru yığılmasını önler.Abs sistemi daha iyi çalışır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 31 Aralık 2017; 10:07:19 >
  • Kampananın faydası yok. Disk avantajlı. Kampana sadece maliyet kaygısıyla üretiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.



    İzmitte arada bir gittiğim eğitim ve araştırma hastanesi var. Yokuşu çıkarken problem değil de inerken bi yerden sonra benim Lada da frenler şişiyor. Çok dik bayır, bir de bayırın bitişinde trafik ışıkları var. İki defa kırmızıya denk gelip öndeki aracın tamponunun dibinde anca durabildim. Hem disklerim hemde kampanalarım çok iyi değildi.

    Daha çabuk soğusun diye Rusyadan özel delikli ve hava kanallı spor disk getirttim, kampanaları da değiştim, özellikle test için aynı yolu kullandım yine aynı.

    Şimdi de brembonun disk ve balatasını buldum her an alabilirim ama arka frenleri nasıl yapacaz onu bilmiyorum.

    Arka frenlerde sıkıntı yoktur sizin. Arkaya fazla iş düşmüyor çünkü. Orjnal balata ve disk kullanmak işeyarayabilir. Veya iyi bir markadan disk balata. Delikli diske para verip almazdım şahsen. Fren yağını değiştirmeyi unutmayın. Sebebi o olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr

    Kampana iyidir görüntüsü yeter

    ilk defa kampana görüntüsü beğenen birini gördüm , Millet genellikle disk sevef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.



    İzmitte arada bir gittiğim eğitim ve araştırma hastanesi var. Yokuşu çıkarken problem değil de inerken bi yerden sonra benim Lada da frenler şişiyor. Çok dik bayır, bir de bayırın bitişinde trafik ışıkları var. İki defa kırmızıya denk gelip öndeki aracın tamponunun dibinde anca durabildim. Hem disklerim hemde kampanalarım çok iyi değildi.

    Daha çabuk soğusun diye Rusyadan özel delikli ve hava kanallı spor disk getirttim, kampanaları da değiştim, özellikle test için aynı yolu kullandım yine aynı.

    Şimdi de brembonun disk ve balatasını buldum her an alabilirim ama arka frenleri nasıl yapacaz onu bilmiyorum.

    Arka frenlerde sıkıntı yoktur sizin. Arkaya fazla iş düşmüyor çünkü. Orjnal balata ve disk kullanmak işeyarayabilir. Veya iyi bir markadan disk balata. Delikli diske para verip almazdım şahsen. Fren yağını değiştirmeyi unutmayın. Sebebi o olabilir.

    Orjinalde de aynıydı, diskler bayağı inceydi ama iyi kötü iş görüyordu yine de.

    Ne yapıp edip brembo almam lazım.

    Yağ ve hortumları her muayenede değişiyorum zaten.




  • kampana'da en gıcık olduğum olay ses yapması. bunun dışında kar yağışlı havalarda donar. yağmurda ıslanır geç kurur. hemen ısınır disk'e göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.



    İzmitte arada bir gittiğim eğitim ve araştırma hastanesi var. Yokuşu çıkarken problem değil de inerken bi yerden sonra benim Lada da frenler şişiyor. Çok dik bayır, bir de bayırın bitişinde trafik ışıkları var. İki defa kırmızıya denk gelip öndeki aracın tamponunun dibinde anca durabildim. Hem disklerim hemde kampanalarım çok iyi değildi.

    Daha çabuk soğusun diye Rusyadan özel delikli ve hava kanallı spor disk getirttim, kampanaları da değiştim, özellikle test için aynı yolu kullandım yine aynı.

    Şimdi de brembonun disk ve balatasını buldum her an alabilirim ama arka frenleri nasıl yapacaz onu bilmiyorum.

    Arka frenlerde sıkıntı yoktur sizin. Arkaya fazla iş düşmüyor çünkü. Orjnal balata ve disk kullanmak işeyarayabilir. Veya iyi bir markadan disk balata. Delikli diske para verip almazdım şahsen. Fren yağını değiştirmeyi unutmayın. Sebebi o olabilir.

    Orjinalde de aynıydı, diskler bayağı inceydi ama iyi kötü iş görüyordu yine de.

    Ne yapıp edip brembo almam lazım.

    Yağ ve hortumları her muayenede değişiyorum zaten.

    Hiç duymamıştım hocam şehiriçi yokuş aşağı iniyor diye frenleri şişen araba. Şaşırdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr

    Kampana iyidir görüntüsü yeter

    ilk defa kampana görüntüsü beğenen birini gördüm , Millet genellikle disk sevef.

    Bence güzel bide kırmızıya boyayacaksın çok süper duruyor
  • Kampana cok uzun omurludur fazla bakim gerektirmez

    Disk e gore sadece yogun kullanimda dezavantajlidir kapali kutu oldugundan cabuk isinir performansi duser
  • İyi bir usta ve iyi bir ayarla arkadaşlar kampana frenlerden de güzel verim alınır herkes otomobil açısından bakmış sanki bi fren otomobilde var. Kamyon ve tırlar da yıllarca kampana fren kullanıldı iyi usta iyi ayar güzel fren performansı ve en önemlisi orjinal yedek parça. Benim aracım grande punto arkalar kampana balataları aldığımda değiştirdim güzelce ayarlattım çok dolu ve güzel bi freni var muayene de arka frenler %1 sapmayla geçti ayrıca da. Yani disk tabi ki çok daha iyi konforlu güzel ama kampana iş görmez diyenler işten anlamayanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anadolu86

    Kampanalı arabaya para verip almam kapının önüne koymam.

    4 disk fren dengeli fren sağlar , ayrıca sert frenlerde aracın Öne doğru yığılmasını önler.Abs sistemi daha iyi çalışır.

    ayrıca kampanalarda self-locking olayı vardır. disklerde bu durum yoktur. self-locking kampananın fren pabuçlarından birinin hareket yönü ve kuvvete bağlı olarak kendini kitlemesidir. istenmeyen bir durumdur arabalarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 31 Aralık 2017; 12:12:52 >
  • Normal kullanımda disk ve kampanın farkını kimse anlayamaz. Ama bizim üşengeç ustalarimiz kampanyayı sevmezler disk frenlerin balatasinin değiştirmek 5dakika kampana da ise 20dakika kampanayi çıkarma temizleme yayı takması vs. Bu sebepten genelde belli km sonra fren performansı düşer
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.