Şimdi Ara

Kampana ile disk arasındaki fark (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
19.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.



    İzmitte arada bir gittiğim eğitim ve araştırma hastanesi var. Yokuşu çıkarken problem değil de inerken bi yerden sonra benim Lada da frenler şişiyor. Çok dik bayır, bir de bayırın bitişinde trafik ışıkları var. İki defa kırmızıya denk gelip öndeki aracın tamponunun dibinde anca durabildim. Hem disklerim hemde kampanalarım çok iyi değildi.

    Daha çabuk soğusun diye Rusyadan özel delikli ve hava kanallı spor disk getirttim, kampanaları da değiştim, özellikle test için aynı yolu kullandım yine aynı.

    Şimdi de brembonun disk ve balatasını buldum her an alabilirim ama arka frenleri nasıl yapacaz onu bilmiyorum.

    Yokuş aşağı pek frene bile basmam ben. Yokuş başına gelene kadar hızımı azaltır , vitesi küçültür öyle inerim. Arkalar kampana bende de. Zaten fren yaparken , büyük yük öndeki disk frenlerde. Bir sorun yaşamadım. Arkalar ıslanır suyu atamaz denmiş. Neresinden su giriyor bilmiyorum. (Açıp içine bakmadım.) Ama, madem çok ısınıyor, o anda su da buharlaşır mantıken.




  • Tırlarda disk-kampana karşılaştırması:

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    kampana'da en gıcık olduğum olay ses yapması. bunun dışında kar yağışlı havalarda donar. yağmurda ıslanır geç kurur. hemen ısınır disk'e göre.

    Kampana kapali bir kutu nasil islanacak? Adamlar acarken binbir zahmetle aciyorlar kampanayi.



    Sert surus haric ( ard arda ani hizlanma frenleme) kampananin diskten aman aman dezavantaji yoktur, maliyet acisindan yuzde elliden avantaji vardir arac sahibine



    100 km-0 fren testinde, 4 teker disk hyundai accent blue,ayni segmentte arkalar kampana mitsubishi attrage dan daha uzun mesafed durur mesela.



    illa 4 teker disk diye iyi bir arabanin frenaji iyidir de denemez bu baglamda.

    Ayrica ayarlari duzgun yapilmis bir kampana dengsizlik filan da yaratmaz ip gibi durur araba.



    Muhim olan islevini basarili bir sekilde yapiyor mu yapmiyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 31 Aralık 2017; 14:20:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qnedim


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Disk fren daha çabuk soğur. Kampana çabuk ısınıp geç soğur. Bu açıdan özellikle yokuşlu yerlerde disk fren daha iyidir.
    Ayrıca kampananın içine su sızıp uzun süre orada kalıp zarara(pas vb.) sebep olabilir.

    Bunların yanı sıra normal fren performansında disk daha iyidir. Örnek olarak yüksek sürat için tasarlanmış arabarlarda 4 tekerde disk fren bulunur.



    İzmitte arada bir gittiğim eğitim ve araştırma hastanesi var. Yokuşu çıkarken problem değil de inerken bi yerden sonra benim Lada da frenler şişiyor. Çok dik bayır, bir de bayırın bitişinde trafik ışıkları var. İki defa kırmızıya denk gelip öndeki aracın tamponunun dibinde anca durabildim. Hem disklerim hemde kampanalarım çok iyi değildi.

    Daha çabuk soğusun diye Rusyadan özel delikli ve hava kanallı spor disk getirttim, kampanaları da değiştim, özellikle test için aynı yolu kullandım yine aynı.

    Şimdi de brembonun disk ve balatasını buldum her an alabilirim ama arka frenleri nasıl yapacaz onu bilmiyorum.

    Yokuş aşağı pek frene bile basmam ben. Yokuş başına gelene kadar hızımı azaltır , vitesi küçültür öyle inerim. Arkalar kampana bende de. Zaten fren yaparken , büyük yük öndeki disk frenlerde. Bir sorun yaşamadım. Arkalar ıslanır suyu atamaz denmiş. Neresinden su giriyor bilmiyorum. (Açıp içine bakmadım.) Ama, madem çok ısınıyor, o anda su da buharlaşır mantıken.

    Vites küçültüyorsun, araç kompresyon da çok bağırıyor bu sefer, mecburen basıyorsun. Yüksek viteste zaten basıyorsun.

    Öyle böyle bi bayır değil yani, hem virajlı hem çok dik. 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    kampana'da en gıcık olduğum olay ses yapması. bunun dışında kar yağışlı havalarda donar. yağmurda ıslanır geç kurur. hemen ısınır disk'e göre.

    Kampana kapali bir kutu nasil islanacak? Adamlar acarken binbir zahmetle aciyorlar kampanayi.



    Sert surus haric ( ard arda ani hizlanma frenleme) kampananin diskten aman aman dezavantaji yoktur, maliyet acisindan yuzde elliden avantaji vardir arac sahibine



    100 km-0 fren testinde, 4 teker disk hyundai accent blue,ayni segmentte arkalar kampana mitsubishi attrage dan daha uzun mesafed durur mesela.



    illa 4 teker disk diye iyi bir arabanin frenaji iyidir de denemez bu baglamda.

    Ayrica ayarlari duzgun yapilmis bir kampana dengsizlik filan da yaratmaz ip gibi durur araba.



    Muhim olan islevini basarili bir sekilde yapiyor mu yapmiyor mu ?

    Ne kadar eski teknoloji var ne kadar tasarimi kotu araba var hepsini nedense siz savunuyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arka frenler dengeleyicidir. Asıl işi ön frenler yapar. Bu yüzden aslında kampana olmasının zararı yok. Ancak kampananın bazı dezavantajları vardır:



    Kampananın ayarı daha kolay bozulabilir. Bu da dengesiz frenlemeye sebep olur.

    Eskiden diskler için periyodik bakımda fren balata değişim işçiliği almazlardı. Kampananın değişimi daha zor olduğu için kampanadan alırlardı. Daha sonra ikisinden de almaya başladılar ama kampanadan daha çok alıyorlardı. Uzun zamandır kampanalı aracım yok. Artık nasıl bilmem



    Kampanalı araç almam. Yukardaki dezavantajlarından başka bir araçta kampana varsa ordan burdan kırpmaya çalıştıklarını gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    kampana'da en gıcık olduğum olay ses yapması. bunun dışında kar yağışlı havalarda donar. yağmurda ıslanır geç kurur. hemen ısınır disk'e göre.

    Kampana kapali bir kutu nasil islanacak? Adamlar acarken binbir zahmetle aciyorlar kampanayi.



    Sert surus haric ( ard arda ani hizlanma frenleme) kampananin diskten aman aman dezavantaji yoktur, maliyet acisindan yuzde elliden avantaji vardir arac sahibine



    100 km-0 fren testinde, 4 teker disk hyundai accent blue,ayni segmentte arkalar kampana mitsubishi attrage dan daha uzun mesafed durur mesela.



    illa 4 teker disk diye iyi bir arabanin frenaji iyidir de denemez bu baglamda.

    Ayrica ayarlari duzgun yapilmis bir kampana dengsizlik filan da yaratmaz ip gibi durur araba.



    Muhim olan islevini basarili bir sekilde yapiyor mu yapmiyor mu ?

    Soğukta donduğu doğru. Islanmasa nasıl donacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2006 fabiamda bile 4 disk var frenler zımba günümüzün çoğu araçlarında bile yok clio, c segment egea en dolularında dahi yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karahancer2 -- 31 Aralık 2017; 16:35:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    bence yapmıyor. colt'ta mesela en gıcık olduğum olay arkaların kampana olması. fren kalitesini düşürüyor ne yazık ki..
  • 2000 model polo aracımda bile 4 disk var kampana devri bitti kampana eski teknoloji disk fren gibisi varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karahancer2 kullanıcısına yanıt
    Benim egea'da disk görünümlü kampana var o zaman...





    Sedan egea'da 1.6 dizel motorla beraber tüm donanımlarda 4 teker disk fren. Diğer motorlarda tüm donanımlarda kampana.



    Hb kasada bütün motor-donanım kombinasyonlarında 4 teker disk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.