herkese iyi akşamlar aracım 2004 model 108.000 km de alfa 156 t.s 14.11.2011 tarihinde aracımının periyodik bakımı daha gelmemesine rağmen muayene tarihi yaklaştığı için muayeneden önce beylikdüzü birmota getirdim. yapılacak işlemler olarak -periyodik bakım -fren disk ve balataların değişmesi -termostat değişmesi -sileceklerin değişmesi -far ayarı ve aydınlatma kontrol -sol aynanın segmanına oturtulması
17.11.2011 tarihinde aracımı servisten aldım, fren disk balatalarının daha ömrü olduğu bir 15000 km daha idare edeceği için değiştirilmediğini öğrendim, tamam dedim. faturada bujilerde değiştirilmiş olarak gördüm 10000 km önce değiştirilmişti neden yine değiştirildi dedim müşteri temsilcisi sorun vardır herhalde ondan değişmiştir dedi yine bişey demedim, benim aracın hararet göstergesi sıkışık trafik hariç genelde 75 civarındaydı forumdan okuduğum kadarıyla bu bir arıza olarak söyleniyordu termostatıda o yüzden değiştirdim. gel gelelim aracı servisten aldım işe gittim yeşilköye akşamada bahçeşehirde evime götürüp parkettim. termostat yine aynı değerlerdeydi bir değişiklik yoktu onu farkettim. bundan 4-5 gün sonra aracımı hadımköye muayeneye götürdüm. muayene sonuçlarında far ayarları bozuk dendi nasıl olur dedim yeni yapıldı dedim özellikle gösterdi sağ far çok yukarıda dendi. şanzıman yağ kaçağı yazılmış servisten kalan lekedir diye sormadım asıl sorunum olan tescil ruhsatında şasi no da bir rakam yazılmış onu düzeltmeye uğraştım ek bir düzenlettim falan aracımı muayene geçirdim eve götürdüm akşam olmuştu bu arada. işyerime servisle gittiğim için haftasonuna kadar aracım otoparkta bekledi haftasonu aracıma baktığımda aracın önüne kadar yağ birikintisi olduğunu gördüm yağ seviyesini kontrol ettim kısa mesafede sorun çıkarmayacak düzeydeydi tekrar servise götürdüm. karter tapasından yağ kaçırıyordu kayıt falan yaptırmadım düzeltiriz biz dediler yarın alırsın arabanı dediler arabayı bırakıp gittim. ertesi gün aldım arabayı tamam düzelttik dediler hiç bakmadım bile. aradan bir hafta geçmeden yağmurlu bir gün gezerken yolcu tarafındaki silecek yerinden çıktı otobanda kenara çektim takmaya uğraştım ama uygunsuzluk vardı sileceklerde yerinne tam oturmuyor küçük geliyordu. servise götürdüm bunlar buraya uygun değil dedim tek çeşit silecek var dediler silecek demirini biraz sıkıp gönderdiler. ufak bir şey diye sorun edip canını sıkma diye yine sesimi çıkarmadım. dün avcılar ziebarta ses yalıtımın ikinci katını attırmak için gittim aracı lifte kaldırdıklarında bir bakayım dedim karter tapası eskisi kadar olmasada hala kaçırıyordu aracı direk servise götürdüm beni görünce ustalar geldi hemen, yine kaçırıyor dedim, sana ayıp ettik bu kez kesin çözeriz dediler yarın gel arabanı dediler tamam dedim yine ne sabırsa artık bende. son olarak bugün servise arabayı almaya gittim. ne oldu bizim durum dedim olmadı dediler damlatma şeklinde kaçak var sorun olmaz böyle idare et dediler. istersen carteri de değiştirebiliriz fiyatı işcilik hariç 1030 TL dediler. zamanla aşınabiliyormuş, yumuşak malzemeymiş falan dediler. bende nerde görülmüş karter tapası için karter değiştiği dedim, sonuçta küçük olan sürekli sökülüp takılan bir malzemeyi üreticinin daha yumuşak malzemeden yapacağını söyledim. tam tersi dediler karter yumuşak malzemeymiş tapası sert malzemeymiş. ben yine malzemesi ne olursa olsun düzgün takıldığı zaman(diş kaptırmadan) malzemeye gereğinden fazla sıkma torku uygulamazsan yine birşey olmaz dedim. öyle bişey olmaz bizde dediler. suç ne kullanıcı da nede işcilikteymiş tek suç malzemedeymiş böyle izah etti bana. bende servis müdürüne gittim şikayetimi bildirdim, aracın yanına geldik tekrar ustayla aynı şeyleri konuşmamıza tanık oldu. ustadan yana tavır aldı ama biz yine de tekrar bi deneyelim araç bugünde burada dursun dedi bende tamam dedim eve geldim. bakalım yarın neler olacak onu bekliyorum. birşeyin düzeleceğini sanmıyorum çok büyük ihtimalle tüketici hakem heyetine başvuracağım görünüyor. sizce başka yapabileceğim bir şeyler varmı ve bu konuda ben haksız olabilirmiyim sizinde görüşlerinizi almak isterim.
merhaba ben de alfa 156 1998 sahibiyim ben de çok gittim geldim birmot beylikdüzüne o kadar para harcıyosunuz ama bir o kadar ilgisizler insanı gerçekten pes ettiriyorlar
bugün arabamı aldım sonunda. düzeltmişler sorunu ne yaptılar tam olarak öğrenemedim ama kaçak falan görünmüyor şimdilik. bundan sonra tekrar oraya götüreceğimi sanmıyorum güvenim kalmadı birmota.
kuzenimin alfa romeo 156 sı vardı bir dönem biz neredeyse hep beylikdüzü birmota götürüyorduk fakat hiç sıkıntı yaşamıyorduk efendim. demekki bize iyi tarafları denk gelmiş. ancak küçükyalı birmot , milano alfa ya da bostancı daki alfa romeo servislerine götürün isterseniz birdahakine özellikle bostancıdakinden memnun kalanlar var duyduğuma göre
bir buçuk sene önce birmot benimde gözümden düştü, hasarlı arabanızı zincirlikuyu birmot'a sakın götürmeyin nasıl olsa kaskosu var diye sağlam parçalarıda değişiyorlar bir sonraki sene kasko primi artarak size fatura ediliyor. En güzeli özel servisler, nasıl olsa arabalarımızın garantisi de çoktan bitti yetkili servise götürmek mantılsızlık olur, keza birmottaki fiyatlar gerçekten çok uçuk.
2002-03 yılları arasında kuzenimin arabası da çok girip çıktı oraya (2000 SS) özellikle SS deki sorun yüzünden günlerce serviste kalıyor bizde arabasız kalıyorduk o zaman başka serviste bilmediğimiz için ( en güvenilir yer bize göre aracın kendi yetkili servisidir) araçtaki sorununların çözülemeyeceğini düşündüler ve araba 2003 sonlarında yok pahasına satıldı.......
valla hem para vercez oakdar hemde ılgı olmucak pes yanı.