Şimdi Ara

Bilmek nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bilmenin ve bilginin ne olduğu ile alakalı görüşlerin toplanabileceği bir konu açmak istedim. Düşüncelerinizi bekliyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • bilgi: insan hayatına etki eden şeydir

    bilmek: bilgiyi hayatına aktarmaktır. yaşantısında biliyorum dediği şeye yer vermesidir.
  • Görüşleri toplamaya gerek yok.

    Shannon, bu konuda son noktayı koymuş.

    Veri, dualiter zıtlıklar ve zıtlıklar dizisinden oluşan herşeydir. bilgisayarda 0 ve 1ler gibi

    Malumat onun anlaşılabilir halidir. Sayılar yazılar resimler gibi.

    Bilgi ise malumattan anladığımız şeydir*. Benim 24 yaşımda olmamı Anlamanız gibi. *

    Hikmet ise bilgilerin üstünde bir akıl yürütmedir. *Damlaya damlaya göl olur*. Atasözü gibi.

    Cok az kişi hikmete sahiptir. Çünkü bütünü görmeye çalışmazlar.

    Ezberci Eğitim sistemimiz bilgi vermez,malumat verir . 1453 gibi tarihleri ezberleriz. Bu savaş tarihlerinin ne anlama geldiğini kimse bilmez. Ve unuturlar.

    Malumat düzenin olduğu heryerdedir. Fakat onu sadece akıl sahipleri, anlamdırabilir ve bilgiye çevirblr.

    Veri ise kaos ve düzenin olduğu her yerdedir. Gezegenlerden kuantum boyutuna kadar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Perceptron -- 10 Ekim 2018; 0:51:14 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilgi edinilmis tecrubelerin birikimidir.

    Bilmek ise tecrubelerindir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeopol -- 10 Ekim 2018; 16:19:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • değişik bir bakış açısı ile bakalım.

    bana göre bilim köküne bir bakış atmalıyız. bana göre bilim bir şeyi açıklama çabası ya da bir şeyi icat kökenli metodik araştırma olamaz.

    bilmek özünde ilginç bir şekilde suçlamayı iktiza (taşıyan-gerektiren) eden bir yaklaşım.

    kişi ilim denen metodoloji ile bilme denen şeyi kazandıkça esasen suçlamayı kanıksamakta.

    .....................

    telefon bilimin sonucu dersek esasen bu şey özünde suçlama öngörüsü içerir idi. ancka telefon bana göre yaratımdır ve bu yaratım özünde salt mekanik iş bilirliği açıklar. bunun yaratıcısı da esasen insan değildir. bu açıdan yaratıcı zihnin oluşturduğu eşya yardımcıdır. bunun yardımı ise yaratıcı ile ilintisi ilişkisi olanadır.

    insana tabi olduğu ileri sürülen örneğin telefonun yapımı olsa idi bu suçlama kökenli olarak kullanılacaktı.

    faraza zaman ve mekanın birinde bu telefona ihtiyacı olan kişinin o an elinde bu imkanının olmadığını düşünün. ancak telefon total manada insanlığın bir argumanı oldu.

    bu açıdan toplam dnasal süreçte bilme denen unsur sonrasında gelenin diğerinden baskın olduğu mekanik hızla anlam kazanır. mesela vebanın cadılıkla ilgisi yoktur. cüzzam bir lanet değildir. bir insanın alet yardımı ile uçabilmesi ne sihirdir ne büyü. kuduz hastası olan kişiye büyü yapılmamıştır.

    bunlar süreç içerisinde bilimin öncel olarak açıklanmamış gerçekler üzerindeki açıklayıcı etkisini doğurduğu gibi bizim gibi bilimi tanımaya başlamış kişiler açısından da daha icad edilmemiş unsurlar bakımından suçlayıcı unsur kazanabilir.

    atıyorum bilim şaşılacak bir şeyle ilahın varlığını ispatlasa idi bunca kişi o ilme vakıf olmadığından inançsız gitse hakikatten de o ilim ilahın katında suçlanırdı.

    ....................................

    veya kişiler ispat vasıtası olan aracı unsurları taktir etmedikleri önemsemedikleri veya saptırdıkları için kendilerini suçlarlardı.

    ...................................

    toplam manada bilmek vasıl olunacak hakikat bakımından kasıtsız ertelendiği ve ertelenmek zorunda kalındığı ölçüde cehalet denen şeyin karşısındaki olgunluk seviyesidir.

    ancak saptırılmış olduğu anlaşılıp da ertelenen hakikatlerin bilme seviyesi ise bu kadar olgunlukla karşılanmaz düşüncesindeyim. bu açıdan bilmek ise kendisini hakikatten saptırana karşı yönelecek öfke ve kinin şeklinin tasavvuru olarak cehennem ateşi gibi bir nitelik taşır.




  • bir örnek vereyim.

    biliyorum ki avrupa kara hukuku jenositi, idamı, sömürmeyi vs. esasen cezasız bırakmaktadır. zira kendileri bu suçlardan muzdaripken kendileri aleyhine bir hukuk düzlemi oluşturmaları mümkün değildir. diyelim ki sen iyi bir hukukçu olarak avrupa insan hakları mahkemesinin bir kararını buldun ve bu kararı somut olaya uygulanabilir olduğunu düşündün hatta inandın. ancak somut olayla uygulanmasını istediğin hukuk normu senin anlayışında ne kadar uyumlu olursa olsun sonuç üretmedi.


    klasik manada herkesin yapacağı gibi adalet yok, güçlünün sözü geçer ırkçılık var vs gibi sözlere sığındın. esasen sen o kanunu okumayı beceremedin. zira bilmek denen fiil bize anlatıyor ki esasen sana veya bana veya kamil manada insanlığa tanınmış bir hak yok. sen kanunun ruhunu anlamadığından lafzını ne kadar lehe görsen de sonuç elde edemiyorsun.

    ................................

    bilmenin bir fonksiyonu bakımından evrimcilik de aynı minvalde anlamlıdır. evrime inandığından değil mevcut konjektürün açıklaması için evrim bir paraf olduğundan var.

    esasen kişilerin dini kaygıları olabileceği gibi evrim dahil hiç bir şeye inancının olmadığını bilmek esaslı öğreti açısından bilmeyi açıklar.

    ................................

    ben dnayım ve yaratıcı da olsa evrim de olsa bana bir vade biçilmiş. ben var olmak istiyorum. yani esasen her iki kavrama da inanmıyor sadece benim varlığım açısından sürece tabi tali ancak destekleyici unsurlar olması bakımından ileri sürülen tezlere yandaş veya aleyhe tutum sergiliyorum.

    .................................

    bilme fiilinin kökündeki unsur bana göre yazıtın veya eserin ruhunu anlayıp lafzen yorumlarken ortaya çıkan çelişkiyi giderme adına yazılanın aksettiği kağıdın şekline göre okunması gereken bir anlam çabasıdır. bu değerin sabiti ruh değişkeni ise aksettiği mekan olarak anlam kazanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PomperMan

    Bilmenin ve bilginin ne olduğu ile alakalı görüşlerin toplanabileceği bir konu açmak istedim. Düşüncelerinizi bekliyorum.

    Bilmek bir güçtür ve insana özgüven kazandırır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu nedir?
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bilmek, bildiklerinin yanlış olabileceğini ve hiç bir şey bilmediğini düşünebilmektir.

    “Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir.” (Sokrates).
  • supernova034 kullanıcısına yanıt
    Sokrates ruh hastası gizli bir s*fisttir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1151292116

    Sokrates ruh hastası gizli bir s*fisttir.
    Bu neyi değiştirir? Söz özünde doğru. İnsanın bildiğini sandığı ve doğruluğundan çok emin olduğu şeylerin de yanlış ya da eksik olabileceğini düşünmesi gerekir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.