Şimdi Ara

Bir Aceminin Günlüğü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daha önce buraya yazmıştım. Yeni başlıyorum motora, 35 yas üstü olarak
    İleri de belki bir youtube kanalı veya blog filan açarım diye bu tecrübemi buraya yazayım dedim.
    Sonra unutuluyor. Okuyan, yorum yazan olursa ayrıca sevinirim. Hem de günlük çeşitlenmiş olur.
    Öncelikle neden motora heves ettim. İki faktör var, motorcu arkadaşlarımın gazı ve iğrenç durumda ki İstanbul trafiği.
    İş yerinde 35 yaş üzeri 4,5 arkadaş var bu işe sonradan gönül veren ve hepsi de hayatlarından çok memnun. E önümüz yaz, benim de kanım bitlendi valla.
    Hemen hiç motor tecrübem yok. Bu beni biraz korkutuyor. Ayrıca motorcu arkadaşlarım hariç kime söylediysem bana deli muamelesi yapıyor, vazgeçirmeye çalışıyor.
    Kafam karışık ama yine de deli gibi video izledim kaynak araştırdım. Altın Elbiseli Adam'ın videoları çok hoşuma gitti. Motorcu deyince apaçi veya kurye anlamının dışında da seçenekler olduğunu daha net gördüm.
    Hemen hemen hiç bilmediğim bir dünya idi. Çok okudum, çok izledim. Neredeyse özel teknik terimler hariç terminolojiye hakimim. En sevdiğim kelime artçı oldu. Kim icat ettiyse enfes bir tanım.
    Sonra tabi motor türlerini öğrendim. Aslında biliyordum genel hatlarıyla ama daha detaylı öğrendim ve sonunda gidip bir ehliyet kursuna yazıldım. Pendik'te oturuyorum, eğitim rahat olsun diye buradan bir kursa yazıldım ama hiç memnun kalmadım. İlk defa motor kursu veren bir yer, hoca müsait oldukça geliyor, açıkçası ilk derste hemen hiçbir şey anlatmadı. Allahtan önceden arkadaşın scooter'ı ile deneme yapmıştım da denge sorunum filan olmadığını görmüştüm. Vitesli motor zor. Yani baya zor ya da ben çok tecrübesizim ya da beceriksizim.
    Bir de kurstan eğitime gelenlerin hemen hepsi bir şeyler bilerek gelen tipler. Benim gibi sıfırdan başlayan pek yok. Bi 20 dk filan sürdüm. Pek sürmek de denemez, işte gittim geldim. kalkışı 4. veya 5. seferde yapabildim. Kukalardan slalom yapamıyorum. Ya birini atlıyorum ya da çarpıyorum. 8 çizmek kolay, en iyi yaptığım o. O platformun üstüne çıkmayı ise hiç deneyemedim. Motor kalkar kalkmaz 2. vitese alamıyorum, uzun bir düzlükte ancak alabiliyorum. Baya acemiyim yani
    İlk kurs yerimden anlaşarak ayrıldık
    Kendime başka bir yuva ararken çok ilginç şeylere şahit oldum. Örneğin 2,3 yer biz eğitim vermiyoruz. Geçmek, kalmak sizin sorumluluğunuzda, isterseniz kaydınızı yapalım dediler. Bu arada 770 TL kurs ücreti. Ayrıca sınav ve ehliyet parası da var. Toplam 1000 TL'ye geliyor yani B sınıfı ehliyetiniz varsa. Sadece direksiyon sınavına giriyorsunuz. Yazılı sınav yok.
    A1 veya A2 ehliyeti alabiliyorsunuz. A1 11kw'ya kadar olan motorlar için A2 ise 12 - 35 kw arası motorlar için. A ehliyeti ise 35 kw üzeri motorlar için. Eğer hiç motorsiklet ehliyetiniz yoksa direkt A sınıfı alamıyorsunuz. A2 filan alıp yanlış hatırlamıyorsam 2 sene sonra ancak A sınıfına geçebiliyorsunuz.
    A2'nin direksiyon sınavı vitesli motor ile yapılıyor.
    Düzgün bir motor direksiyon kursu veren yer yok gibi bir şey bu civarlarda.
    İnternette araştırdığım kadarı ile mottoakademi var ama yeri Avrupa Yakası'nda. Bana çok uzak. Kadıköy'de de Gelişim Akademiyi buldum ama o bile uzak geldi. Yine Pendik'te sahiplerini iyi niyetli gördüğüm ve alıştırma motoru da Kawasaki Ninja 250 olan bir kurs buldum.
    Buraya yazıldım.
    Kayıt için neler gerekli?
    6 adet biyometrik fotoğraf (Bazı yerler 2 adet istiyor)
    1 adet biyometrik fotoğraflı sağlık raporu) Büyük hastanelerden almaya çalışmayın, küçük bir poliklinikte 10 dk'da 50 tl karşılığı alıyorsunuz.
    Sabıka Kaydı (e-devlet platformundan iki dk'da alırsınız, aile bireylerini de içerecek şekilde almayı unutmayın)
    Diplomanızın orjinali veya noter tasdikli örneği.
    Nüfus ve ehliyet fotokopisi.

    Eksik bir şey kalmadı sanırım.
    Ha evet bir de 770 tl

    Ben umutsuzca ehliyet kursu ararken o arada Honda Akademi'nin motor eğitim merkezine kaydımı yaptırdım. İyi ki de yaptırmışım çünkü ikinci kurs yerimde fiyasko çıktı.
    Ha motor mükemmel, Ninja'ya aşık oldum gerçektende. Enfes bir motor. Özellikle gaz ayarı çok çok iyi. Çin motorlarının gaz ayarı çok kötü. Bir tanesini denemiştim, iki dk sonra indim motordan. Kendi kendine gaz açıyor, frenler berbat.
    Acemi birisi için gerçekten de çok tehlikeli.
    Ha Ninja'da çok pis kaçıyor ama en azından kontrolü siz de. Ben ne kadar açarsam o kadar gidiyor. benim gibi bir acemi bile milimetrik gaz verebiliyor.
    Kalkışı inanılmaz rahat. Neredeyse gaz vermeden ya da çok az gazla kalktım. Hiç stop ettirmedim ama maalesef ilk denememde dönüşte ön fren yaptığım için motoru yatırdım. Koruma tamponları vardı, bana da motora da hiç bir şey olmadı.
    Biraz şevkim kırıldı ama yılmadım ikinci bir defa hatta sonra üçüncü bir defa bindim ve çok daha iyi kullandım ama tabi yine kukalar arası slalom yapamıyorum. Kalkış, 2. vitese geçiş, dönüş.
    10'ar dakikadan toplam 30 dk ancak binebildim çünkü 9 kişi var sırada beni bekleyen. 10 kişi bir motoru bekliyoruz. Bir de motor Ninja olunca binmek isteyen bir sürü yancı oluyor.
    Bu kurs konusunda çok dertliyim. Tamam acemiyim ama hoca bana bir arkadaşından vitesli motor bul, düz bir alanda bin, dedi. Dedim kim verir ki acemiye motorunu, ayrıca ben niye böyle bir risk alayım. İçimden de 770 TL almasını biliyorsunuz ama icraat, eğitim yok.
    Bana mesela ön freni kullanacaksın dedi, bir şey olursa da debriyaja bas. Ben dönerken hızlıyım diye ön frene bastım, motor olduğu yere yığılınca da debriyaja bastım ve gazı kestim. O arada ayağı koyamadan küt diye yere yapıştım. Bana dönüşte neden fren yapıyorsun diyor sonra. Sonra öğrendim ki dönüşte çok hafifi arka frenle yapılabilinirmiş ama ön fren kesinlikle yapılmamalıymış.
    Bu kursların motor direksiyon kursları hikaye. Yani benim gibi acemiler için hikaye. Yoksa 2-3 yıldır scooter kullanan bir çocuk geldi. O bile vitesliyi kaldırırken çok zorlandı ama alışınca gayet güzel kullanmaya başladı.
    Araç kurslarında özellikle çok acemi bayan sürücülere neredeyse sıfırdan her şey öğretiliyor ama motor kurslarında benim gördüğüm belli bir seviyede olmanız bekleniyor. Tabi kayıt esnasında bundan kimse bahsetmiyor. Ben açık açık bilmiyorum, sadece deneme amaçlı arkadaşımın scooter'unu kullanmıştım dediğim halde adam bana bir arkadaşının motoru ile düz yerde çalış diyor biraz. Arkadaşım sizsiniz yahu. Siz çalıştıracaksınız.
    Yönetmeliğe göre 12 saat eğitim vermeleri gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam. Şu an sadece 30 dk eğitim aldım.
    Bakalım sonrası ne olacak. Aslında tek umudum Honda Akademi Merkezi.
    Bazen ben bu işi kıvıramayacağım diyorum. Yani vitesli motoru. Çünkü çok da çekingen kullanıyorum motoru. Herkes korkuttuğu için.
    Ama güzel olan tek şey yatırmış olmama rağmen Ninja'yı sürtmekten acayip keyif aldım. Öyle böyle değil. Ve keşke bu kadar acemi olmasaydım da şu motorun keyfine varsaydım dedim.
    Boyuda tam bana göre, küçük yeşil böcek.
    Aklımda bir sene Yamaha X-MAX var ama Ninja kafamı karıştırdı.
    Ha bir de 10 kişi aynı kaskı kullanıyoruz. Bu hafta içi gidip kask alacağım kendime. Kask önemli







  • A sınıfı ehlihet için 2 yıl A2 veya 24 yaşından büyük olmak gerekiyor. Yani 2 senelik A2 ehliyetiniz yoksa bile 24 yaşından büyükseniz direkt A ehliyet için başvurabilirsiniz
    Yanlış olmasın ben de merak sarıp bakmıştım her yerde böyle yazıyor:http://www.mototurkiye.net/yeni-ehliyet-yasasinda-neler-degisecek/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi myalperen -- 9 Mayıs 2016; 15:47:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dun 6 saat motor surdum tecrubem 0,kursun egitmeni ise 10 yil honda academyde hocalik yapan Aydin Korkmaz.ozel ders alsaniz daha pahali olurdu ama ben kurs ucreti parasına honda hocasindan aksama kadar ders aldim ve 5 kisi basladik biri kendi notorutla geldi 1 saat takildi gitti digeri dukkana gitcem dedi gitti ve resmen ozel ders oldu benimkisi sizlede akran sayiliriz sizle durumumuzda ayni gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crauls -- 9 Mayıs 2016; 20:11:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • a2 nin sınavı vitesli motor ile yapılıyor demişsiniz de a1 i otomatikle mi yapıyorlar ?
  • wind06 kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de 2 hafta once motto akademiye kayit oldum. Gectigimiz cuma ilk dersimi (9saatlik) aldim. Kursa verdiginiz paraya yazik olmus. Motto da aldigim ilk derste yapilmamasi gereken her seyi tek tek aciklayip kademe kademe ilerliyoruz. Fakat honda academy'ye de basvurdugunuz icin gercekten mutlu oldum. Yoksa anlattiginiza gore cok sakatlik yasarmissiniz. Ben de sizin gibi bir ani konusunu motosiklet.net'te yaziyorum su aralar.

    Haziran basi sinava girecegim umuyoruz kazasiz belasiz gecicez sinavi 😀

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen sene ilk kez ehliyet alırken motorla tanıştım.
    Yaklaşık 3 ay önce de ehliyetimi emniyetten aldım.

    2016 dan önce belgemi aldığım için direk A,A1 ve A2 sınıfım var

    Neyse , ben de 34 yaşımdayım. İlk motorumu 3 hafta önce aldım. 1 hafta şehir dışında olduğum için motor yattı.

    2 haftada 740 km yol yaptım. Ben işe gidip gelmek için değil de akşamları ya da hafta sonu gezmek için kullanıyorum. Şimdilik.

    Uzun lafın kısası çok güzel bir duygu motorsiklet sürmek.

    Ben geç kalmışım diyorum , gerisini siz düşünün.

    :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu içeriği benim gibi yeni başlamak isteyenler için güzel olmuş :).Başlangıç için hangi motoru almayı düşünüyorsun ? Bir de 125 lik bir motor ile 250 lik bir motorda mı başlamak daha mantıklı olur sence ?
  • Baslayan kişiler icin en güzel en dengeli makina honda pcx

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acemi olmanın tadı ayrı bir güzel ama okuduğum kadarıyla da her geçen gün tecrübe kazanmaya devam ediyorsunuz.
    Bende işten bir fırsat yaratıp, sürücü kursuna gitmeliyim :)
    http://motohevesi.blogspot.com/
  • Merhaba bende yeni basladim.35 yas ustu sinifina giriyorum.Insan belli bir yastan sonra kendisi icinde birseyler yapmak istiyor.Motor kullanma hevesim ve istegim olmasina ragmen cok tedirgin yaklasiyorum.Ailem ve sorumluluklarim herseyden once geliyor.
    Bu nedenle ilk is olarak ozel hocadan ders almaya basladim.Ozel ders sayesinde hayatimda ilk kez bir motorsiklet kullandim.Ozel ders istememdeki sebep hizli ve ilgili bir egitim istemem.Baslangic seviyesini gectikten sonra motor academilerinden birinde ileri surus teknikleri egitimi almayi dusunuyorum.Ozel ders hocam ayni zamanda bir surucu kursunda hocalik yapiyor.Ehliyet egitimi ve kurs evrak islerinde de yardimci oluyor.
    Baslangic motoru olarak Yamaha Mt 25 aklimi celdi.125 cc motordan cok cabuk sikilacagimi dusunuyorum.Yas geregi sakin kullanabilecegimi biliyorum.Bu nedenle Mt25 iyi bir secim benim icin. Motoru alir almaz Irc lastikleri Michelin ile degistirmeyi dusunuyorum.
    Ozel dersleride iyice hakim oluncaya kadar almaya devam edecegim.Ilk etapta niyetim motorla yakin yakin gezmek sonrada hafiften acilir ve ozguvenim ofurdumu ise bile gider gelirim.Istanbul trafiginde arabayi gunluk kullanmak artik pek mumkun degil.
    Aksesuar ve guvenlik ekipmanlarimida belirlemeye basladim.Bu konuda motorsiklet . Net forumlarindan cok faydalandigimi belirtmek isterim.
    Kask olarak Arai veya Shoei markalarindan birini tercih edecegim.Mont olarak ise Dainese alacagim.Eldiven Dainese ve Motor botunu deneyerek karar verecegim.Pantolon olarak Dainese nin Kevlar pantalonlarini dusunuyorum.
    Ekipmandan kismayi dusunmuyorum.Herseyden once guvenlik.
    Lazim olacaktir diye aksiyon kameralarinida inceledim.En mantikli ve uzun sureli kullanabilecegim kamera olarak ekranli olmasindan dolayi gopro hero silver diye dusunuyorum.Gopro blackte ekran yok.Ayarlama yapmak zor olur.Birde uzaktan kumandasini almak gerekir diye dusunuyorum.
    Onemli bir konuda motorun calinmasi...
    Sitede oturdugum.icin kapali ve guvenlikli otoparkim mevcut fakat disarida oldugum zamanlar icin disk kilidi almayi planliyorum.Ayrica arac takipte taktirmayi dusunuyorum.Otaparka bir adet celik dolap koymayi planliyorum
    .Malum bakim malzemeleri ve kask mont botlari eve cikarmadan muhazafa edebilmek icin.
    Gordugunuz gibi daha motoru almadan bir suru zaman harcadim.Umarim bu cabanin sonunda iyi ve saglam bir surucu olabilirim.
    Bu isi ciddiye alalim ve tum surecleri sindirerek ve ogrenerek ilerleyelim.Bu konuda tecrubeli arkadaslarimizin da bilgilerini daha fazla yazarak paylasmalirini rica ediyorum.
    Yeni baslayanlar icin ve eski suruculer icin ekteki kitabi siddetle tavsiye ediyorum.Motorsiklet ozel ders veren hocalarinda teorik materyal olarak derslerine katilanlara onermelerini tavsiye ederim.
    Kazasiz surusler dilerim.

    https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.rms.nsw.gov.au/documents/roads/licence/motorcycle-riders-handbook.pdf&ved=0ahUKEwi5-M6pv9zMAhUIcRQKHSn7DkgQFggaMAA&usg=AFQjCNGEyQjgtLFJtPaVvVuyXchlPX3CvQ&sig2=mwJ1cOQBGEW3ZSdzVTbpJA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar tekrar. Konunun ilgi görmesi ve benim yaşlarımda bir çok kişinin motora merak duyması kendi adıma çok sevindirici.
    Telefondan yazıyorum, imla hataları olabilir, şimdiden özür.
    Ben bu arada neler yaptım? Honda akademinin 2 günlük Güvenli Sürüş 1 eğitimine katıldım.
    Sabah 9 akşam 4 arası bir eğitim bu. Ilk gun 2 saatlik teorik eğitimle başlıyor, sonrasında sıfırdan pratik eğitim başlıyor. Önce orta teker üzerinde gaz ve fren çalışması, sonra badi badi sürüş başlıyor. Daha önce motor kullanmasanız da, ehliyetiniz olmasa da bu eğitime katılabiliyorsunuz. Ama bisiklet kullanabilme şartı var.
    Benim düşüncem sıfırdan bu eğitime katılmak doğru değil. Mutlaka daha önce özellikle vitesli motoru deneyin. En az bir kaç saat kullanmış olun. Çünkü ilk bir kaç saatte adapte olamazsanız eğitmenler eğitiminizi dondurabiliyor. Biz de kocası motorcu, yıllarca artçı olarak motora binmiş bir diş hekimi, adapte olamadığı için güvenlik nedeni ile eğitimi donduruldu. Hakkı baki ama biraz tecrübe kazanın öyle gelin dendi.
    Öğle yemeklerini Honda'nın fabrikasında işçilerle yedik. Sonra tekrar eğitim yerine geldik. Ortam güzel, pist büyük, motor olarak cbr 150'ler var. Tüm korumaları veriyorlar. Kurs sonunda buff ve eldivenler siz de kalıyor.
    Eğitime gelen profili birbirine yakındı bizde. 13 kişiydik, bir kişinin yukarı da anlattığım gibi donduruldu eğitimi 12 kişi kaldık.
    Çok iyi bilen bir kişi vardı. Yıllardır scooter kullanıyormuş, 2. kademe eğitimde yer olmadığı için buna gelmiş. Yıllarca motor kullanan ama büyük bir kaza yaptıktan sonra bu kursa gelen birisi vardı, iyi ki gelmiş, çok deli kullanıyor gerçekten de. 3-4 kişi daha motor geçmişi olan kişilerdi. 2 kadın vardı, bir tanesi aktif olarak kullanıyor ama onun sorunu da hız yapamaması idi. diğeri ise ilk defa motorla tanışmıştı ama aktif olarak bisiklet kullanıyordu. Grupta aktif olarak bisiklet kullanan 2 kişi daha vardı ve bu arkadaşlar çok iyi adapte oldular. Özellikle düşük hız dengeleri çok iyiydi.
    Öğleden sonra parkur kuruldu ve parkurda eğitime devam ettik.
    İkinci gün ise ağırlıklı olarak slalom ve parkur yaptık. Parkur çok dar ve kesindi. Gün içinde de yavaş yavaş parkuru daralttılar. Ayrıca yokuşta kalkış, metal platform üzerinden geçiş gibi eğitimler verildi. Günün sonunda Honda 1000 rr ile pistte 4 tur attık.
    Kendi adıma en zorlandığım konu metal dar platform üzerinden geçiş ve dar dönüşlerde kafamı az çevirmemdi. O yüzden bir çok defa dar dönüşlerde parkurdan çıktım, bir defa büyük kukayı motorun altına aldım ve düştüm. Ekipmanlar sayesinde hiçbir sıkıntı olmadı. Zaten 2-3 kişi hariç hemen herkes düştü. Çok büyük bir kaza veya düşüş yaşanmadı. Zaten pistin sonunda çakıl alan var, ondan sonra da lastikler var.
    Düşük hız dengem iyi değil. belli bir hıza gelince ancak dengemi tam koruyabiliyorum. Bir de hocanın dediği dönüşlerde kafamı az çeviriyormuşum. O yüzden keskin dönüşlerde zayıfım.
    Eğitim sonunda birer belge verdiler. Koruyucu ekipmanlar hakkında bilgi verdiler. Burada satış yok ki bu bence son derece doğru bir karar. Hocalar gerçekten de sadece ve sadece verilen eğitimi doğru yapmanızla ilgililer.
    Eksiklikleri var tabi. 12 kişiye 2 hoca az. Eğitim yeri güzel ama ulaşım sıkıntılı. Motorlar hırpalanmışlar bazen zor vites geçiyor. Bu tür ufak tefek sorunlar hariç kesinlikle tavsiye edeceğim bir eğitim.
    En güzel tarafı da çok kurumsal ve dediğim gibi satış, pazarlama olayı hiç yok.
    Eğitimden sonra ehliyet kursunun parkur eğitimine gittim ve daha önce yapamadığım slalom, 8 çizme, ani fren gibi şeyleri kolaylıkla yaptım. Sadece metal platforma çalışamadım olmadığı için.

    Ben başlangıç olarak Yamaha Xmax düşünüyorum. Çünkü ağırlıklı olarak şehir içinde kullanacağım. Vitesli motorla şu aşamada trafikte uğraşmak istemiyorum. Xmax başlangıç için iyi bir tercih gibi geliyor.
    Ehliyetten sonra trafiğe çıkmadan önce 1 günlük özel ders almayı düşünüyorum.
    Ekipman konusunda kafam karışık.
    Bir ana o konudaki görüşlerimi de yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 17 Mayıs 2016; 12:59:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese merhaba,

    Öncelikle bu durumda olan çok kişi var. Hatta ben geçen yaz sonu buradaki birçok gibi işyerinden motorcu arkadaşların gazıyla ehliyet kursuna yazıldım. Bu arada ben 40 yaş üstüyüm.
    Başlayanlar bu konuyu çok okuyacağı için be de kendi yaşadıklarımı kısaca anlatayım. 25 senelik B sınıfı ehliyete sahip olduğumdan fark olarak 2015 sonunda ehliyet kursuna yazıldım.
    Ehliyet kurslarında eğitim maalesef yok gibi birşey. Bir yere götürüp (ekipmanı bile tam vermeden) hadi sür diyorlar. Bu nedenle ben de Honda Güvenli Sürüş 1 Eğitimi aldım. Bu eğitim sonrasında ehliyeti çok rahat aldım. Sonra farkı ehliyete geçen yıl işlettim. Ehliyetler değişince bir kez daha değiştirdim
    Ehliyeti alınca trafiğe çıktın mı derseniz, kış gelmişti ve motorum yoktu hayır çıkmadım. Piyasalar açılmadan tecrübeli arkadaşlarım vasıtasıyla motorumu aldım otoparka yerleştirdim. Trafiğe çıktım mı hayır. Honda Eğitim Merkezinde Güvenli Sürüş 2 Hazırlık eğitimi alıp 1 tam günü pratikle geçirdim ve sonrasında evet trafiğe çıktım. Çok da rahat ettim.
    Ardından bu ay başında Güvenli Sürüş 2 eğitimine katıldım. Şimdi biraz daha trafiğe çıkacağım. Vakit ayırma imkanım olmadığından ve sadece haftasonları kısa sürüşler yaptığım için küçük bir motor ama full ekipmanla güzel vakit geçiriyorum. Bu yaşlarda hobi kazanmak isteyenler için kesinlikle tavsiye ediyorum. Gelelim neler aldığımıza;
    EKİPMAN : Ekipmanlar oldukça pahalı bu nedenle bazı ürünlerde 2. el ekipman seçtim. Örneğin çok temiz ve az kullanılmış bir montu Bursa'dan arkadaşlarım vasıtasıyla yarı fiyatına aldım. Motorcu olmanın verdiği keyifle fuara gittim ve buradan da sırt korumasını aldım. Kask ve eldiven için de 2. el temiz ürünler tercih ettim. Bu ürünlerin hepsi kuru temizleme ve yıkamaya uygun o nedenle sıfır almadan bu alternatifi de düşünün derim. Zira 1/3 ila 1/2 aralığında bir fiyatla sahip olabiliyorsunuz. Tabi bilen birinin yardımı olmalı hasarlı ya da defolu ürün de gelebilir aman dikkat. Bir de yurtdışı seri sonu siteleri takip etmenizde fayda var. Sıfır ürünleri piyasa fiyatının 1/3 ila 1/2 fiyat aralığında bulabiliyorsunuz. Ben ebay üzerinden Amerika'da bulunan siteleri kullanıyorum kesinlikle yurtiçi kadar rahat. Bluetooth intercomu ise uzakdoğudan tercih ettim yine ebay'den aldım o da 1 haftada kapımdaydı. Toplamda 1.250 TL bir bütçeyle tüm ekipmanlarımı tamamladım.
    MOTOR : Çok çeşitli seçenekler var forumda sorun herkes bir yanıt verecektir. Ben Yamaha MT-125 aldım. Naked, kullanımı rahat ve başlangıç için ideal. Bu arada başlangıç motoru ne olur sorusunu ben de çok araştırdım. Eğitim veren hocalarımızın dediği gibi "affedici" bir motor deneyin. Eğitimde tanıdığım bir arkadaş bayiden 600RR satınalmış ve bayi teslim öncesi eğitimi zorunlu kılmış. Bu eğitim yeterlimi derseniz o motor için bence korkutucu. Eğitime katılan arkadaşlar bilirler 1 ve 2. seviye eğitim 150 cc. 3 ve 4. seviye eğitim ise 1000 cc motorla veriliyor. 1000 cc de parkurda 3. vitesi göremiyorsunuz. Lütfen kendinize dikkat edin. Son söz motoru almadan ne yapıp edip deneyin size uygun olup olmadığını anlayın.
    EĞİTİM : Slogan belli "eğitim şart". Zaten google'da arattığınızda seçenekleri görürsünüz. Ben Anadolu yakasında olmasından ötürü Honda Eğitim Merkezini tercih ettim. Diğer markaların da eğitim merkezleri var, orası burası demeyin kesinlikle eğitim alın derim özellikle ehliyet sınavı öncesinde. İstanbul'da trafikte öğrenmeye çalışmak ürkütücü
    Herkese güvenli sürüşler.




  • Hocam ben 2016 25 şubatta ilk defa b+a2 ehliyet aldım. Ama ehliyette A,A1,A2,B,B1,D1,F,M sınıfları yazıyor ozamn ben stajer değilim galiba son kullanma tarihi tüm sonıflara A ya bile 2026 diyor yaş 21

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazmaya devam:

    29 Mayısta motor direksiyon sınavı vardı. Ondan önce ki hafta çalıştık ama şu balık desenli metal platform yoktu. Ona hiç çalışamadım. Sınavda o platformdan düşünce kalıyorsun. Ben kursa biraz arıza çıkartınca Kadıköy'de bir yer ayarladılar. Metal platforma orada çalıştık. Yoksa halledersin deyip geçiştiriyorlar.
    Neyse sınav haftası geldi çattı. Benim sınavım öğleden sonra ama hem heyecandan hem meraktan sabah gittim. Ortalık panayır alanı gibi. Bir sürü kursun kursiyerleri, motorları ortada fink atıyor. Tam bir kargaşa ortamı. Hatta bir ara motorlu yunuslar bile geldi. Arkadaşları varmış sınava girecek. Onlar da parkuru denediler. Sağdan soldan garip garip tipler geliyor, parkura giriyor motorları ile. Artist artist gazlayıp gidiyorlar. Bizim millet çok ezik arkadaş. Adamlar acemi motorculara hava atıyorlar akıllarınca. Ya da kendilerini tatmin ediyorlar.
    Böyle saçma sapan bir ortam. Neyse ki sınav başlayınca biraz müdahale ediliyor, parkur temizleniyor.
    Parkura slalom ile başlanıyor. Sonra 8 çiziliyor, 8 çizmede yere çizilen çizgilerin önemi yok, önemli olan dubalara vurmamak, atlamamak.
    Sonrasında metal platform var, ondan sonra ani fren, ondan sonra da kaçış manevrası. 5 dakika sürmüyor yani ama geçip geçmemeniz de %80 burası etken.
    Slalomda dubaya çarparsanız, atlarsanız kalıyorsunuz. Aynı şekilde 8 çizmede ve kaçış manevrasında da. Metal platformdan düşünce de direkt kalıyorsunuz.
    Ani fren hariç ayağınızı yere koyarsanız kalıyorsunuz.
    Ani fren de mecburen ayağınızı yere koyup, 1 .vitese alıp devam ediyorsunuz.
    Sonrasında sınav hocaları size trafik güzergahını tarif ediyor, telsiz veriyorlar, telsizden komutları takip ediyorsunuz. Kurs ve iki direksiyon hocası arkadan sizi araç ile takip ediyor. Trafikte sağdan yavaş, 2. viteste gitmeniz, sinyal vermeniz, trafiği tehlikeye atmamanız bekleniyor. Ani duruşlarda, ışıklarda ayağınızı yere koyabilirsiniz. onun haricinde ayağı yere koymak da kalma sebebi.
    Öğlen arası oldu, ben motoru aldım ve çalıştım güzelce. Çok da iyi oldu. Metal platformdan düşüyordum bazen. Gerçi o da motorlar üzerinden geçtikte platformun kaymasından kaynaklanıyordu.
    Hocalar geldi. Kolluk, dizlik, kask ve sürücü adayı yeleğimi giydim. Direksiyon hocaları önce sınava giriş belgesindeki, nüfus cüzdanındaki foto ile beni karşılaştırdılar. Sonra motor ile ilgili bilgiler sordular. İşte sinyaller nerede, debriyaj nerede, akü nerede, yağ - su göstergesi nerede gibi sorular.
    Sonra parkura başlayabilirsiniz dediler. O zamana kadar çok heyecanlıydım ama parkura başlarken tüm heyecanım gitti. Gayet sakin bir şekilde başladım. kafama en çok metal platformu takıyordum. Direksiyon öncesi bizim kurs hocasına platformu düzeltmesini söyledim. Sağ olsun ip gibi yapmış. Tüm denemelerimden daha iyi bir şekilde parkuru bitirdim. Sonra trafiğe çıktık. Benim telsiz hiç çekmedi. Arkadan sinyalleri takip ettim. Çok da güzel gidiyorum, sinyaller, yol kontrolüm, sürüşüm çok iyi, artık son turlarım, trafikte yaklaşık 30 dakika sürülüyor. Önce bir tane bayan motor sürücü adayı, arkasında bir tane daha ve rampayı 10 km ile çıkıyorlar. Tabi motorların arkasında onları takip eden araçlar.
    Eğer arkalarında kalırsam rampada durmam gerekebilir. Sonra vitesli motorla rampada kalkış yapmak cidden soru işareti. Ben bunları solladım. Rampa olduğu için de sağlam hızla solladım. Sağa geçtim, aynaya bir baktım benim araç arkada yok. Haha sıçtık dedim. Seni takip eden aracı kaybetmemen gerekiyor.
    Neyse ilerde sağda uygun bir yerde bekledim. Araç geldi, trafik bitti yani kaldın mı diyecekler diye bekliyorum ama hızlı sürüyorsun diye ikaz ettiler.
    Sonra hızımı çok düşürdüm. 1 tur daha attık ve parkurun olduğu yere döndük.
    Yine bana orada sollama yapmamam gerektiğini ama bunun dışında çok güzel bir sürüş yaptığımı söylediler.
    Ben de motor Ninja olunca 1. vitesle gitmek zor hocam dedim, yokuşta kalkmaya korktum demedim tabi
    Böylece sınav maceram sona erdi ve geçtim.
    Çok mutlu oldum. Bu yaşta çocuk gibi sevindim. Hem geçmenin vermiş olduğu gazla hem de Honda'daki eğitimden öğrendiklerimle parkurda 3-5 kişiye yardım ettim. İşte slalom nasıl yapılır, metal platform nasıl geçilir, trafik de nelere dikkat etmeli, motor hakkında bilgiler. Sonra da sınavların hepsi bitti. Olaysız dağıldık ;)]

    Şimdi artık XMAX mı yoksa 200-250 cc vitesli bir şey mi alayım diye yeniden düşünüyorum ama büyük ihtimal XMAX 250 ABS ile başlayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 30 Mayıs 2016; 12:48:27 >




  • Bu motor dünyası gerçekten de ilginç. Ben bu motor aksesuarları satan yerler kadar ilginç, bilgiç, arıza tipleri hiç bir sektörde görmedim. Bu dünyaya giren birisi olarak objektif olarak değerlendirdiğimi düşünüyorum.
    Bir ikinci konuda, yazlık mont bulana kadar canım çıktı. Sanırım tüm mağazalara baktım, tüm internet sitelerini inceledim. En zorlandığım ekipman oldu. Adım adım hepsini yazacağım.
    Öncelikle internet siteleri ile mağazalar arasında dağlar kadar fark var. Sitelere bakınca oooo ne kadar çok çeşit var diyorsun ama özellikle giyim de sıkıntı var. Fiyat, beden, tasarım, koruma gibi etkenleri bir potada eritip f/p canavarı bir marka bulamadım giyimde. Öyle olunca da ya pahalı ürünler aldım ya da ucuz.
    Mağaza ismi vermem doğrumu bilmiyorum ama Okmeydanı'nda ki bir mağaza hariç çoğundan memnun kalmadım. Satıcılar çok fena. Çoğunda garip bir bilgeçlik var. Öğreten adam modundalar. O yüzden çok kişiyi tersledim. En sevmediğim satış tarzıdır. Haklarını yemeyeyim, güvenlik konusunda genel olarak bir farkındalık var ve çoğu önce güvenliği ön planda tutuyor ama tarzları çok fena çok. Hani bir, iki mağaza gezmedim, en az 15 farklı mağaza dolandım. Hasanpaşa, Kızıltoprak, Şirinevler, Okmeydanı...Buradaki her mağazayı tek tek gezdim.

    KASK:
    Alması en kolay ekipman. Çeşit, beden çok, denemesi kolay, sharp çarpışma testleri var. Ben yaptığım araştırmalar sonucunda Nitro markasında karar kıldım. 5 yıldızlı, her yönden darbe testleri çok iyi ama konforu orta seviye. Fiyatları çok iyi bence. Genel kullanıcı yorumları da gayet iyi.
    Linkte ki kaskı aldım:
    http://www.nitrorider.com/Helmets_Full%20Face_KENSHI.html?p=/page/31&category=Helmets&subcategory=Full%20Face&id=91# .V1cu75GLTIU

    Arai, shoei gibi markaların aşırı pahalı olduğunu düşünüyorum. Bazı modelleri 5 yıldız bile alamamış ama fiyatları maşallah.
    LS2 piyasada 4 yıldızlı kask markası diye lanse ediliyor ama bir modeli 4 yıldızlı. Bu konuda dikkatli olmak lazım.

    PANTOLON:
    Korumalı kot aldım, Fransız malı. Üzerime güzel oturdu, model güzel. Benim aldığım ürün şu:http://www.motomaxonlineshop.com/vecton-manx-raw-kevlar-owerhide-pmu3493
    Kot pantolon almak isteyenler Hasanpaşa'da riderdenim'e de mutlaka baksınlar. Ben çok beğendim hatta üst için yazlık kot montları da yeni çıkmış ve çok başarılı idi bence ama yine beden bulamadım. Beden bulsam modelini beğenemedim.

    MONT:
    En zorlandığım ekipman oldu. Yazlık bakıyorum tabi. Çeşit az, beden az, en kötüsü de üzerinize oturanı bulmak çok zor. Bana iki marka tam oturdu: Dainese ve Clover. Dainese fiyat olarak bütçemin çok üzerinde idi Clover'da ise istediğim model ve rengin bedeni yoktu. Clover'a bakmadığım yer kalmadı ama bulamadım maalesef.
    Aslında en mantıklı seçim Richa idi. D30 koruması var, sırt koruması kendinden geliyor ama işte modelleri çok pot durdu üzerimde.
    Çooook uzun uğraşlar sonucu bir mağazadan çok sağlam pazarlıkla %20'ye yakın indirim alınca montum Dainese oldu. İşte bu:
    http://www.mototas.com.tr/dainese-hydra-flux-d-dry-ceket-pmu79

    Yazlık mont için çok para verdim ama içime sinen tek mont bu oldu.

    SIRT KORUMA: Dainese monta uygun Rev'it Seesoft sırtlık aldım.

    ELDİVEN: Aslında eldivende de zorlandım. Yine bazı markalar 300-400 tl'ye çıkıyordu. Scoyco diye Çin malı bir ürün aldım. Elime iyi oturdu, umarım hissi de iyi olur.




  • Merhaba
    Bende ehiyet sınavını tamamladım ve temmuz ayı içerisinde randevu aldım emniyetten.
    Ehliyet çıktıktan sonrada motosikleti alacağım.
    Kaskımı acele edip aldım heves ettim diyelim.
    Shoei Air Gt tercih ettim çünkü güneş vizörü var.Daha kullanışlı olacağını düşündüm.Ayrıca hava kanalları çok iyi duruyor.Henüz motor üsüt
    üstünde denemişliğim yok.
    Geri kalan bir çok kıyafet ve aksesuar içinde Dainese yi beğendim.
    İntercom konusunu araştırdığımda karşıma en iyisi olarak hep Sena çıkıyor. Sena 10U for air gt diye geçiyor.
    Hatta aldığım kask için özel modeli bile var.
    http://www.sena.com/product/10u/#




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.