Şimdi Ara

BİR FİKRİ OLAN VARMI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
1.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opelim
    biizm mahallede dızel yasak patates kızartması kokutuyormuş da ondan..hemde cocuklar sesınden korkuyolar yaww..traktör gıbı mubarekk


    Konuşulan konuların (en azından aday alıcılar açısından) ciddiyetini düşünüp biraz aklı başında yorumlar yapsak daha iyi olur. Dizellerin en başarısız örneklerinden olan Accent Admire 1,5 CRDi ile 40.000 km yaptım. Düşük vites ve hızlarda ses gerçekten rahatsız edici idi ama hiç koku falan almadım. Ayrıca bu ses sorununu tüm dizellere yüklemek de doğru değil. Arkadaşta 307 HDI var ve gürültü seviyesi neredeyse benzinli araba gibi. Aynı şekilde deneme sürüşü yaptığım Yaris D4-D de benzinli tadını veremese de gayet sessiz idi.
  • patetes kızartmasi olayini bio dizel için dedim yanı tüm dızeller için değil.şunuda ıtıraf edeyim dızel,i sevmıyorum..


    sevdiğim 2 şey var ailem ve lpg,gem büyüksün lpg




  • quote:

    Orjinalden alıntı: opelim

    patetes kızartmasi olayini bio dizel için dedim yanı tüm dızeller için değil.şunuda ıtıraf edeyim dızel,i sevmıyorum..


    sevdiğim 2 şey var ailem ve lpg,gem büyüksün lpg



    hönk bu tezat

    aile ve lpg




  • 1,6 skoda var bak şöyle anlatıyım sana.benzıne verecegım paranın yarısını lpg ye verıyorum dıyer paraylada sıgaramı alıyorum..yani sigara ve dıyer masraflar için ekstra para harcamıyom.bütün bunlari lpg ye borçluyum..sadece hafta sonlarıda en az bi 150 km yapıyorum arabayla..




  • Dizelin bakım masrafı yüksek lafına hiç katılmıyorum. Turboya zarar vermezseniz ve iyi yakıt kullanarak enjektörleri korursanız benzinli ile bakım masrafı aynı olacaktır.
    Yakıttan yapılacak tasarrufu herkes farklı hesaplamış ama herkesçe kabul edilen gerçek yakıttan yapılan tasarrufun bakım masrafından daha fazla olduğu.
    Ama bence olaya farklı bir açıdan daha bakmak lazım.
    Bu forumda birkaç gün önce 2005 c-max ghia (yanılmıyorsam 5000 km. de) aracına 24 - 25,000 ytl verdiklerinden şikayet eden birini okudum. Aracın 0 fiyatı 37,000 ytl, eğer bu arkadaş 0'ı 35,000 ytl olan trend tdci alsaydı bugün 30.000 ytl civarına rahatlıkla satardı. ( O fiyata satılmaz diyen varsa getirsin Ankara'da 3-5 günde satılır). Yani bakım, yakıt vs. hepsi bir yana benzinli alan arkadaşımızın şu anda reel zararı 7,000 ytl. Sizce bu tablo karşısında dizel mi, benzinli mi daha mantıklı ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opelim

    1,6 skoda var bak şöyle anlatıyım sana.benzıne verecegım paranın yarısını lpg ye verıyorum dıyer paraylada sıgaramı alıyorum..yani sigara ve dıyer masraflar için ekstra para harcamıyom.bütün bunlari lpg ye borçluyum..sadece hafta sonlarıda en az bi 150 km yapıyorum arabayla..


    Üstadım ne yakıyor bu lpg'li araç ?




  • oda satmasaymiş canim.
  • km de 150 kuruş(lpg) yakıyor..artık benzin ne kadar yakar hesapla yanii..


    quote:

    Orjinalden alıntı: özkoçak


    quote:

    Orjinalden alıntı: opelim

    1,6 skoda var bak şöyle anlatıyım sana.benzıne verecegım paranın yarısını lpg ye verıyorum dıyer paraylada sıgaramı alıyorum..yani sigara ve dıyer masraflar için ekstra para harcamıyom.bütün bunlari lpg ye borçluyum..sadece hafta sonlarıda en az bi 150 km yapıyorum arabayla..


    Üstadım ne yakıyor bu lpg'li araç ?





  • quote:

    Orjinalden alıntı: özkoçak

    Dizelin bakım masrafı yüksek lafına hiç katılmıyorum. Turboya zarar vermezseniz ve iyi yakıt kullanarak enjektörleri korursanız benzinli ile bakım masrafı aynı olacaktır.
    Yakıttan yapılacak tasarrufu herkes farklı hesaplamış ama herkesçe kabul edilen gerçek yakıttan yapılan tasarrufun bakım masrafından daha fazla olduğu.
    Ama bence olaya farklı bir açıdan daha bakmak lazım.
    Bu forumda birkaç gün önce 2005 c-max ghia (yanılmıyorsam 5000 km. de) aracına 24 - 25,000 ytl verdiklerinden şikayet eden birini okudum. Aracın 0 fiyatı 37,000 ytl, eğer bu arkadaş 0'ı 35,000 ytl olan trend tdci alsaydı bugün 30.000 ytl civarına rahatlıkla satardı. ( O fiyata satılmaz diyen varsa getirsin Ankara'da 3-5 günde satılır). Yani bakım, yakıt vs. hepsi bir yana benzinli alan arkadaşımızın şu anda reel zararı 7,000 ytl. Sizce bu tablo karşısında dizel mi, benzinli mi daha mantıklı ???



    Daha senesini doldurmamış, 5.000 km.deki bir araç sözkonusu ise dizel elbette çok daha iyi bir bedelle alıcı bulacaktır. Zaten düşük km.de ikinci el dizel araç alınmasını herkes tavsiye ediyor. Ancak bu örnek araçların ikinci el değerlendirmeleri için kullanılamaz. 5.000 km.de araç satmak istisnai bir durumdur. Değerlendirme yaparken, alım esnasında hedeflenen süre ve km. boyunca kullanılacağını varsaymak daha mantıklı olur. Ben istisnai değil genel durumlar için tavsiye vermeye çalışıyorum.

    Dizelin bakım masrafı düzgün kullanıldığı sürece benzinli ile aynı olmasa da korkulacak kadar fazla olmayacaktır. Senede 2 kez bakıma soksan 200 YTL fark eder. Asıl vurgulanmak istenen, yüksek masraflı problem çıkma riskinin yüksekliği ve araç yıprandıktan sonra (örn. +100.000 km) çıkacak marsafların kaçınılmazlığı.




  • Yılda yaptığımız yol 7-8bin km anca ama şimdiye kadar 5 araba değiştirdik hiç biri benzinli değildi. Eğer arada sırada kafana eserde du bi çıkıp gezeyim mangalıda bağaja koyayım. Oh mis gibi ıvırı zıvırı doldurup bi kaçayım dediğinizde dizelin farkı ortaya çıkıyor. Alırken belki biraz zorluyor ama ondan sonra arabanı korkmadan, hesap kaygısı olmada kullanıyorsun. Dizel motorun kullanım zevki de cabası oluyor. Eğer az km yapıyorsan bile hesapsızca ve çok seyrek kullanıyorsan dizel tavsiye ederim. Ama az km yapıyorsan sabit ve kısa bir yolu çok sık gidiyorsan ben olsam benzinli alırım ama tavsiye edebileceğim birşey yok ortada.
  • bazı arkadaşlar 100.000 kmden sonra dizeller için bakım masrafının oldukça pahalı olduğunu söylüyor. rica etsem 100k ve sonrası için masraf hanesine ne yazılacağı hakkında bilgi verebilirmisiniz?? bu şekilde daha sağlıklı maliyet hesabı yaparız.

    önemli not : kötü yakıt kaynaklı arızaları (3000 ytl lik mazot pompasının bozulması gibi) ve kullanım hatalarını (ilk çalıştırmada ve stop ederken beklenmemesi turbonun zarar görmesi gibi.. )hariç tutmanızı rica ediyorum. yani standart bakımlar için.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vc over there -- 8 Nisan 2006; 7:13:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esarikaya


    quote:

    Orjinalden alıntı: sadikxp
    bakım masrafı o kadar çok farklar yok
    misal 200se 300ytl gibi


    İyi ki çok fark yokmuş %50 fazla fiyat örneği vermişsin, daha nasıl fark olsun yaw



    5 milyarken 10 milyar dememişim...
    100 milyon fark demişim.
    kazancın onun kaç katı ?
    Bunu böyle yorumlayan çıkar diye düşündüm zaten




  • arkadaşlar dizellerin bakım masrafı çok farklıdır diyenler servislere gidip gerçek değerleri görüp öyle değerlendirsinler. ben geçen yıl yeni tdci focusumu alırken bu arştırmayı servisin bigisayar kayıtlarından 120000 km gelmiş benzinli ve dizel bakım masraflarını mukayese ettim.rakamları hatırlamıyorum ama inanın arada söylendiği gibi kayda değer farklar yok. dizelin artılarını düşünürsek o farklar bir hiç oluyor.unutmayın dizel motorlar benzinli adaşlarına göre çok daha uzun ömürlüdür...tek dezavantajı alacağın yakıt kalitesine dikkat etmen olacaktır.dikkat etmessen bir süre sonra turboya zarar verdiğini söylediler, oda fcus için 2000 ytl civarı imiş.ancak öyle kolay kolay turbo arızasıda görülmüyormuş. kolay bozulan bir parça olsa 5 yıl garanti vermezlerdi... benim yeni focus tdci tam 5 yıl garantli. 2 normal 1 hediye 2 satın aldım....toplam 5 yıl...32 yıl benzinli (hemen hemen her marka) araba kullandıktan sonra bu yeni dizelin tadı bambaşka geldi tek kelimeyle günümüzün aracı....tabi zevkler tartışılmaz.




  • açıkçası senin maddi durumuna bakar bnce az yol çok yol yok 25.000 yılda yakarsan dizel vs.. doğru mantıklı düşünceler saygı duyuyorum.parayı bankaya koy daha ii dienler oldu dizel farkı var ya..ayrıca dizel daha masraflı motor aşınması çok vs..hepsine katılıorum.ancak bn cebimde günde ayda haftada çıkan paraya bakıorum öğrenciyim ve benzinli aracım olsa cebimde 20ytl ile benzinciye gitmeye belki utanırdım yada yani anladınız işte ama dizelde 20 ytl ile sizi ii bi süre idare edecek kadar motorin alabilirsiniz.yani bnm ki basit bi hesap ancak para kısıtlı ise nereye gideceği rutin olarak belli değilse olur ya 20 ytl paran da kalsa otoüse kalmazsın..ha bide yeni nesil dizeller ii be okadar da masraf çıkarmıolar yanılıomuyum.?bnm görüşüm herkese kolaylıklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shoparr_ -- 9 Nisan 2006; 0:14:43 >
  • bu dizel mi benznlimi kavgası hergün oluyo ama hiç bi sonuç elde edilemiyo
    sen git istedigini al
    hangisi senin hesabına uyuyosa onu al
    hangisinden daha fazla zevk alırsan onu al
    hangisi daha güzelse onu al
    al bireder sıfır araba alda ne alırsan al!!!!!!
    ama asla bi forumda dizelmi benzinlimi diye sorma
    adamın kafasının içine ediyolar
    böyle şeymi olur yaa yardım degil facia, katliam
    herkes kendine birini bulup kavga ediyo
    adama yardım eden yok!!!!!!
  • dizelin tork hissiyatı çok keyifli ..!!! pompa başında rahat ediyorsun 5litre yakıt ortalaması ile gezmek güzel bir duygu...!!!

    günümüzde performans araçları hariç Dizel diyorum sürekli..!!!

    hatta BMW 535 bi turbo 272hp lik versiyonu hiçbirşeye değişmem
  • bende 2005 astra 1,6 benzinli var arkadaşımda ise 2004 1,3 cdti corsa var geçen çarşamba servise girdik ikimizde 30000 bakım astra benzinli 230 tuttu corsa dizel 395 corsanın yag değişimi 15000 km de bir astra 30000 de yani açacak olursak corsa 30000 de 790 ytl masraf yedi astra 230+100(15000 deki filtre değişimi sadece)=330 işte dizel benzinli farkı birde DİZEL DİYE 1,9 motor bora alanlar var senede 1000 ytl pul parası veriyorlar bezinli 1,6 sı ise senede 450 veriyo 1 yılda 20000 km yol yapan zaten durduğu yerde km de puldan dolayı 27000 tl maliyet ekliyo birde dizelin alırken verdiğin fiyat farkınıda satarken alamıyorsun
  • Dizel mi benzinli mi sorusunun cevabı kişiden kişiye ve hatta markaya göre bile değişir sen kendi kullannımına kendi risklerine göre hesabını yapacaksınn.Yılda kaç km yapıyorsun yıllık bakım maliyetin ne kadar olacak alacağın aracın dizeli benzinlisinden ne kadar pahalı yakıt tükeimi değerleri nedir vs.Bakım tamir masrafları konusuna gelince bunun için 0 km mi yoksa 2. el mi aldığın önemli.0 km alıyorsan zaten bir çok arıza garnti kapsamınnda olduğundan tek yapacağın doğru dürüst istasyondan euro dizel almak.Bunu yaptığın takdirde garanti kapsamında olmayan bir arızayla karşılaşma riskin gözardı edilebilir boyutta.Yok 2. el alacaksan ilk kullanıcısının senin kadar titiz olup olmadığını nereden bileceksin dolayısıyla bu riski de hesaplamalısın.
    Markaya göre bile değişir demiştim ya mesela peugeot için benzinli dizel farkı çok az olduğu için yılda 10 bin km bile yapsan dizel avntajlı iken diğer markalarda ort yılda 20-25 bin km den sonrası için dizel daha hesaplı buluyorum.Ben kendim için aşağıda linkini verdiğim exel dosyasını hazırlamıştım istersen referans olarak kullan.Kendi değerlerini gir.Bu arada güncel benzin dizel fiyatların girmeyi ihmal etmeyin.
    aradaki boşluğu kaldırın
    http://rapid share.de/files/14350477/D_ZEL_BENZ_NL__MAL_YET_KAR_ILA_TIRMA.rar.html




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Bence dizel araçların sesi tamamen zevk meselesi. Sevmeyen arkadaşlar olabilir saygı duyuyorum ancak bana şarkı gibi geliyor.

    Ayrıca yeni nesil araçlar turbo dizel olduklarından chip tuning uygulaması öyle başarılı oluyor ki çoğu 1.6 benzinli araçları 170 km/h sürate kadar aratmıyorlar. Benzinli araçlara göre torkları çok yüksek olduğundan özellikle tırmanmalarda bırakın 1.6 benzinli araçları; bir noktaya kadar 2 lt.lik benzinli araçlarla dahi boy ölçüşebiliyorlar. Biliyorum çünkü hem C4 110 bg hdi kullandım hem de 136 bg.lik 200E mercedes.

    Ayrıca performans tipi hava filtresi kullanarak turbo.nun o muhteşem sesini çok daha net duyabilmek inanılmaz zevkli.

    Sonuçta dediğim gibi bu biraz da zevk meselesi. Aracınıza iyi bakar, sürekli çok iyi yakıtı aynı istasyondan alırsanız, bakım aralıklarını inisiyatif alıp biraz daha kısa aralıklarla yaparsanız 40-50 bin km.de de size problem olacak sıkıntılar çıkarmaz.


    Eğer aracınızı 2 sene içinde satmayı düşünüyorsanız ve fazla km yapmıyorsanız dizel almak avantajsız olabilir ancak benim gibi en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorsanız bence her bakımdan dizel avantajlıdır.

    TORK KAZANDIRIR. Hem yakıtta hem de performansta.



    Tork kazandırır doğru ama bi yere kadar 1.6 110HP motor ile(en iyi tanığımız honda) ile 1.6 90HPyi kpıştır dağ bayır honda yer tork fazla olabilir ama dewir aralığı kısıtlı
    örneğin yanlış c4 ile 200e nin ağırlık farklarını sorsam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 9 Nisan 2006; 3:28:57 >




  • arkadaşlar, bu soruma detaylı cevap verebilecek var mı?? standart bakım dışında 100k kmden sonra dizeller nasıl baş ağrıtabilir???????????????????????


    quote:

    Orjinalden alıntı: vc over there

    bazı arkadaşlar 100.000 kmden sonra dizeller için bakım masrafının oldukça pahalı olduğunu söylüyor. rica etsem 100k ve sonrası için masraf hanesine ne yazılacağı hakkında bilgi verebilirmisiniz?? bu şekilde daha sağlıklı maliyet hesabı yaparız.

    önemli not : kötü yakıt kaynaklı arızaları (3000 ytl lik mazot pompasının bozulması gibi) ve kullanım hatalarını (ilk çalıştırmada ve stop ederken beklenmemesi turbonun zarar görmesi gibi.. )hariç tutmanızı rica ediyorum. yani standart bakımlar için.....




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.