Şimdi Ara

BİR FİKRİ OLAN VARMI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
1.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vc over there

    arkadaşlar, bu soruma detaylı cevap verebilecek var mı?? standart bakım dışında 100k kmden sonra dizeller nasıl baş ağrıtabilir???????????????????????


    quote:

    Orjinalden alıntı: vc over there

    bazı arkadaşlar 100.000 kmden sonra dizeller için bakım masrafının oldukça pahalı olduğunu söylüyor. rica etsem 100k ve sonrası için masraf hanesine ne yazılacağı hakkında bilgi verebilirmisiniz?? bu şekilde daha sağlıklı maliyet hesabı yaparız.

    önemli not : kötü yakıt kaynaklı arızaları (3000 ytl lik mazot pompasının bozulması gibi) ve kullanım hatalarını (ilk çalıştırmada ve stop ederken beklenmemesi turbonun zarar görmesi gibi.. )hariç tutmanızı rica ediyorum. yani standart bakımlar için.....




    enjektörler

    mazot pompası

    ve turbo problemi olabilir

    onun dışında gerisi aynı zaten benzinli ile

    enjektör markadan markaya değişiyor clio symbolun tanesi 400 lira iken eski opel combonun 4 tanesi 250 liraya almıştık orjinal




  • bence dizel alırkende pahalı arıza yapsa parçası pahalı en iyisi fazla yol yapmiyacaksanız benzinli alın yani şehir içinde benzinli ideal benim arabam dizel ben çok fazla yol gidiyorum şu anda arabam 70 000 de dizel in avantajı uzun yolda belli oluyo
  • bendede 1.6 dizel var pul parası aynı, bakım olayına gelince ford da yağ değişim süreleri benzinli işle aynı , diğer farklarıda abartmayın. opelde farklı ise bilemem.ayrıca dizeli satarken farkını alamıyorsun söylentilerini bırakın artık. bal gibide farklı satılıyor , günümüzde o fikirler artık değişti hatta gelecekte 2. elin yıldızları yeni dizeller olacak, zaman la göreceksiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanios

    bende 2005 astra 1,6 benzinli var arkadaşımda ise 2004 1,3 cdti corsa var geçen çarşamba servise girdik ikimizde 30000 bakım astra benzinli 230 tuttu corsa dizel 395 corsanın yag değişimi 15000 km de bir astra 30000 de yani açacak olursak corsa 30000 de 790 ytl masraf yedi astra 230+100(15000 deki filtre değişimi sadece)=330 işte dizel benzinli farkı birde DİZEL DİYE 1,9 motor bora alanlar var senede 1000 ytl pul parası veriyorlar bezinli 1,6 sı ise senede 450 veriyo 1 yılda 20000 km yol yapan zaten durduğu yerde km de puldan dolayı 27000 tl maliyet ekliyo birde dizelin alırken verdiğin fiyat farkınıda satarken alamıyorsun




  • Benim bir arkadaşım 10000 bakımında 150ytl vermiş araç hyundai admire
    Bir arkadaşım VW cadyy' ye 96 ytl vermiş
  • arkadaşım bende senin gibi dizel focusumu almadan önce çok tereddüt içindeydim,inanın çok inceledim ve sonunda kararımı verdim 11 ay oldu 14000 km deyim çok şükür çok memnunum bir yere gideceğim zaman düşünmeden gidiyorum , bu bambaşka bir zevk.için rahat etmek istiyorsa dizel kullanan ama taksisi kendine ait olan yani yakıtını kendi alan bir dizel taksiden fikir alabilirsin. benim bir taksici arkadaşımın dizel cliosu şu an 300 000 km de ve sorun yok , anlatılan sorunlarda olmadı sadece bakımları düzenli yapıldı ve yakıta dikkat edildi. yani korkmana gerek yok ...
    quote:

    Orjinalden alıntı: vc over there

    arkadaşlar, bu soruma detaylı cevap verebilecek var mı?? standart bakım dışında 100k kmden sonra dizeller nasıl baş ağrıtabilir???????????????????????


    quote:

    Orjinalden alıntı: vc over there

    bazı arkadaşlar 100.000 kmden sonra dizeller için bakım masrafının oldukça pahalı olduğunu söylüyor. rica etsem 100k ve sonrası için masraf hanesine ne yazılacağı hakkında bilgi verebilirmisiniz?? bu şekilde daha sağlıklı maliyet hesabı yaparız.

    önemli not : kötü yakıt kaynaklı arızaları (3000 ytl lik mazot pompasının bozulması gibi) ve kullanım hatalarını (ilk çalıştırmada ve stop ederken beklenmemesi turbonun zarar görmesi gibi.. )hariç tutmanızı rica ediyorum. yani standart bakımlar için.....






  • dizel arabaların çoğu rölantide çalışırken minibüs gibi tor tor diye rahatsız edici bi ses çıkartıyo yani seni aracından soğutmaya çalışan en büyük etki bu ses.dizel alırsan aracını beğenmemeye başlıcandan emin olabilirsin.
  • yeni nesil dizellerde tor tor diye ses yok. kullanırken dizel olduğunu bile anlamazsın...yeni focusa bir binin kullanın sonra yorumunu yapın lütfen.......
  • kardeş ben yeni nesle bişi demiyom sadece bu albeadır nebilim eski puntodur.hatta ve hatta cipler'(sorento vb.) benim dediğim kategorilere giriyo.focus'u bilemem ona bi lafımız yok benim dediğim 2003-4-5 model dizeller böle ses çıkartıyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    yeni nesil dizellerde tor tor diye ses yok. kullanırken dizel olduğunu bile anlamazsın...yeni focusa bir binin kullanın sonra yorumunu yapın lütfen.......


    alla alla nasıl olur hocam senin dediğin ya!!
    geçen gün yanımdan sedan focus tdci geçti kuşadasında... gerçekten de traktör gibiydi hemde rölantide değil normal bi hızda...(araba yeniydi plakası daha yoktu üzerinde)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ForteVeloce -- 10 Nisan 2006; 19:08:59 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 10ur_1

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    yeni nesil dizellerde tor tor diye ses yok. kullanırken dizel olduğunu bile anlamazsın...yeni focusa bir binin kullanın sonra yorumunu yapın lütfen.......


    alla alla nasıl olur hocam senin dediğin ya!!
    geçen gün yanımdan sedan focus tdci geçti kuşadasında... gerçekten de traktör gibiydi hemde rölantide değil normal bi hızda...(araba yeniydi plakası daha yoktu üzerinde)


    arkadaş sende benzincilerdensin heralde.bende benzincilerdenimde ondan sordum.walla ben arabanın tısır tısır ses çıkartmasına motosikletin ise broww browww sesine hastayım




  • Sessiz dizel yoktur. Dizel araçları kabaca ik gruba ayırabiliriz. Birinci grup gürültüsü kamyonet kıvamında olup ciddi rahatsızlık verenler (örn. Accent Admire 1.5CRDi), ikinci grup ise nispeten katlanılabilir seviyede gürültü yapanlar (örn. 307HDi).

    Ne alacağıma karar vermeye çalıştığım dönemde bir kaç marka ile test sürüşü yaptım. Yaris D4-D bence gürültüsü katlanılabilir olanlardan idi. Fusion 1.4TDCi ise bence rahatsız edici derece ses yapıyordu. Hatta yeni City'mden sonra bugün şirketin Accent ile biraz yol yaptım, resmen attan inip eşeğe binmek gibi geldi.

    Ama şu da var ki dizel araba kullanırsan ve bu arada herhangi bir benzinli araç kullanmazsan dizelin sesine de alışırsın ve onu normal sanmaya başlarsın

    PS: Bugün sabah çalışan arabanın kontağını tekrar çevirdim. N'apayım hiç anlaşılmıyor ki




  • kardeş bence benzinli al.km si de çok geçmemiş olsun şöyle 30-40bin lerde bulursan ideal(nasıl olsa fazla km yapmıyormuşsun).dizel araç biyerden sonra adamın kafasını şişiriyor.ayrıca çoğu dizel otomobil sorun çıkarıyor.
    ben az km yapsam hiç düşünmem benzinli araba alırım.
  • doğru haklısın bu konuda. dizel araçlar gerçekten sorun çıkarıyor ama kullanmasını bilmeyene.
    şu forumda tonlarca dizelle ilgili yorum yapıldı. benim genel kanaatim yeni nesil common rail sistemlerde araç doğru dürüst kullanılırsa dizel olmasından dolayı sorun çıkarmaz. fakat şuda var ki benzinliye göre biraz daha hassas ve dikkatli olmak lazım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: codelinker

    kardeş bence benzinli al.km si de çok geçmemiş olsun şöyle 30-40bin lerde bulursan ideal(nasıl olsa fazla km yapmıyormuşsun).dizel araç biyerden sonra adamın kafasını şişiriyor.ayrıca çoğu dizel otomobil sorun çıkarıyor.
    ben az km yapsam hiç düşünmem benzinli araba alırım.




  • Yeni nesil dizeller çıkalı, eski dizellerin dezavantajları kaybomaya başladı. Artık yeni nesil dizeller daha sorunsuz, B segmenti için benzinliyle arasında pek öyle büyük bir fark da yok. O km dizel almak baya mantıklı...
  • kaç km yaparsan yap bana dizel daha iyi geliyo.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.