Şimdi Ara

Bir iki sorum olacak arkadaşlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
3.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese iyi günler. Sonunda ben de 320 sahibi oldum. 2015 320ied sportline 49 bin km geçen hafta satın aldım.

    Arkadaşlar ilk defa otomatik vites bir araba kullanacağım. Fakat aklım çok karıştı. Bazı yorumcular kırmızı ışıkta (İstanbul'da yaşıyorum) D'den N'ye alınmasını söylerken bazıları D'de kalmasını söylüyor. Hangisi doğrudur acaba?

    Bir diğer sorum da aracı park ederken D'den N'ye alıp o şekilde mi park ediyoruz?

    Arada uzun yol da yapacağım için bir diğer sorum da sürüş modları olacak. Uzun yolda hangi modda sürüyoruz eco pro mu comford mu

    Arkadaşlar basit sorular belki ama yardımcı olursanız çok sevinirim. (Özellikle vites konusunda)
    Saygılar iyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW Eco Pro Modu: Bilmeniz Gerekenler

    BMW'nizin Eco Pro modu, yakıt verimliliğini artırmayı amaçlayan bir sürüş modudur. Bu mod, gaz tepkisini azaltarak, vites değişimlerini optimize ederek ve klima gibi aksesuarların kullanımını kısıtlayarak çalışır.

    Bununla birlikte, Eco Pro modunun bazı potansiyel dezavantajları da vardır. Motorun daha az tepki vermesi, özellikle sollama veya hızlı hızlanma gerektiğinde güç eksikliğine yol açabilir. Ek olarak, klima sisteminin kısıtlanması, sıcak havalarda rahatsızlığa neden olabilir.

    Eco Pro modu, Comfort modu ile karşılaştırıldığında, yakıt verimliliğini artırabilir ancak sürüş dinamiklerini azaltabilir. Hangi modun ihtiyaçlarınıza en uygun olduğuna karar vermek size kalmıştır.

    Eco Pro modunun BMW araçları için bir yakıt tasarrufu özelliği olduğu ve sürücüye yakıt tüketimini azaltma seçeneği sunduğu bilinmelidir. Ancak, bireysel sürüş tercihlerine ve koşullarına bağlı olarak, Eco Pro modunun herkes için en iyi seçenek olmayabileceğini unutmamak önemlidir.

    Eco Pro modunu etkinleştirmek için, sürüş modları seçicisini "Eco Pro" konumuna getirin. Bu mod etkinleştirildiğinde, gösterge panelinde bir "Eco Pro" simgesi görünecektir.

    Eco Pro modunu kullanırken, mümkün olduğunca sabit hızla sürün ve sık sık hızlanmaktan veya yavaşlamaktan kaçının. Bu, yakıt verimliliğini daha da artırmaya yardımcı olacaktır.

    Sonuç olarak, Eco Pro modu yakıt tasarrufu için yararlı bir özellik olabilir, ancak sürüş deneyiminiz üzerindeki potansiyel etkilerini de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Eco Pro modu ve Comfort modu arasındaki farkları dikkatlice değerlendirin ve ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize en uygun olanı seçin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 15 seneden fazladır sadece otomatik vites kullanıyorum; ya 2 ya da 3 kez N’ye almışımdır.

    Aracı park ettikten sonra P(Park)’a alacaksınız.

    Otomatik vites için size tavsiyem mümkün olduğunca az müdahale ile kullanmanızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agrimo -- 9 Aralık 2018; 13:22:25 >
  • sürekli D'de kalmasında sakınca yok. Ayağınız frende olsun. Sürekli vitesi N'den D'ye D'den N'ye almak sağlıklı değil.

    Park ederken yapmanız gereken şöyle: Aracı park ettiniz, önce vitesi boşa alıyorsunuz, frenden ayağınızı çekip el frenini çekiyorsunuz. Böylece bütün yük el freninde olacak. Sonrasında P'ye basıp kontağı kapatıyorsunuz (bunu çok dik yokuşlarda denemeyin). Ayağınız frendeyken de el frenini çekebilirsiniz. Asıl olay bütün yükü şanzımandan almak.

    Aslında eco pro modu uzun yollarda pek tavsiye edilmez, çünkü motora daha çok yük biniyor. Hatta kendiniz de test edebilirsiniz. Eco pro modunda motor yağı sıcaklığı, comfort ve sport moda göre daha hızlı yükseliyor ve yağ sıcaklığı daha fazla oluyor. Comfort modu en stabil olanıdır.
  • gakhturr kullanıcısına yanıt
    Çok sağol hocam, detaylı açıklamışsınız. Daha önce hiç kullanmayınca tereddüt fazla oluyor haliyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Hayırlı olsun öncelikle. Eco pro konusunda arkadaşım yorumuna katılmıyorum. Eco pro modu uzun yol içindir. Aracı eco pro moduna alıp eğer varsa crusie control ile kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Eğer yoksa ani sert hızlanmalar yapmadan ayağınızı gazda sabit tutarak sabit bir hız koruyarak kullanmanızı tavsiye ederim. Eco pro araçtaki gaz tepkimesini azalatır bu nedenle şehir içinde kesinlikle kullanılmamalıdır aracı kalkışlarda ve hızlanmalarda zorlar, sadece uzun yolda sabit hızla giderken kullanılmalıdır. Kesinlikle aracınıza zarar vermez veya yağ sıcaklığını arttırma, motoru zorlama gibi bir durum olmaz içiniz rahat olsun.
  • Eco pronun tek zararı motor düşük devirde çalıştığı için karbon birikimi daha yüksek oluyor. Onun dışında şehir içinde eco proda kullanabilmek için çelik gibi sinirler gerekiyor bence. Şahsen aracı aldığım gün ilk işim carly ile aracın eco proda başlamasını kapatıp comforta aldım ve start stopu da kapalı başlayacak şekilde ayarladım.

    Bir de şöyle birşey gözlemledim ne derece doğru bilmiyorum, comfortta sürerken eco proya aldığımda eğer comforttaki gibi kullanmaya devam edersem, (yani aynı ivmelenmeyi yakalamak için daha fazla gaza basmam gerekiyor) araç comforttan daha fazla yakıyor, yani eco proya direnince takıt artıyor, ama ona ayak uydurursan bir nebze düşüyor, o düşüş de bana göre karbon birikimini göze alamayacağım düzeyde oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 1 Mart 2019; 22:58:38 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    arkadaşlar acil bir sorum var !
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.