Şimdi Ara

Bir Türlü Sorunu Tespit Edemedik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar herkese. Hızlıca açıklayayım, 1.4 Otomatik vites yeni kasa aveo'da rolantide tutarsızlıklar var. Şöyleki yaklaşık 750-800 devirde çalışan araç 5-6 saniyede bir hatırı sayılır miktarda devir azaltarak titriyor. Ancak bunu, vitesi D veya R'ye alınca yapıyor. Vites boştayken herhangi bir rölanti sorunu yok. Sürüş sırasında ise herhangi bir gaz yememe, çekişten düşme gibi bir sıkıntıyla da karşılaşmadım. Sonuçta Bujiler, ateşleme bobini değişti ancak sorun hala devam ediyor. Aküye bile baktırdım. Bu konuda yardımcı olacak varsa çok makbule geçecek



  • Şanzımana baktırdınız mı ?
  • Bilgisayara bağladılar hiç bir arıza gözükmüyor? Şanzımanla ilgilide birşey demediler. Dediğim gibi kullanım sırasında bir sorun gözükmüyor,vites geçişleri normal. Şanzımanda sorun olsa vites geçişlerinde de bir sorun olmaz mı acaba?
  • baskı balata?

    IAC valfi, (hava basınç ve yakıt sensörü)
    rölanti hava kontrol valfi diye de adlandırılır.
  • jringo kullanıcısına yanıt
    Öncelikle boğaz kelebeği ve rölanti valfi temizliği yapın. Aklıma ilk gelen iki şüpheli rölanti valfi ve MAF sensörü.
  • boğaz kelebeği temizliği yaptırın. devam ediyorsa bana maf sensörü gibi geldi
  • Aynı araç bende de var, aynı sorun mevcut hocam . Işıkta beklerken falan rölanti kendi kendine düşüyor geri düzeliyor.

    Ben çok takmıyorum. Sonuçta gidişinde vs. bir sıkıntı yok. Bu arada boğaz kelebeği temizliğini zamanında yaptırmıştım. Biraz farketti ama bir süre sonra durum yine aynı. Yani onla ilgili olduğunu sanmıyorum.
  • Tamamen aracın karakteriyle alakalı,tam otomatik olduğu için vitesteyken araç gitmek istiyor sürekli gaz veriyor.durma esnasında frene tam basın bu şekilde sorununuz çözülür sanıyorum
  • bc_ kullanıcısına yanıt
    Evet sanırım aynı sorunu yaşamışız. Ama daha önce böyle bir şey yoktu ve aracım daha sessiz çalışıyordu. Kafama takılan kısmı bu. Daha önce olmayan, şimdi ne oldu da başladı
  • bc_ kullanıcısına yanıt
    Evet sanırım aynı sorunu yaşamışız. Ama daha önce böyle bir şey yoktu ve aracım daha sessiz çalışıyordu. Kafama takılan kısmı bu. Daha önce olmayan, şimdi ne oldu da başladı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jringo

    Evet sanırım aynı sorunu yaşamışız. Ama daha önce böyle bir şey yoktu ve aracım daha sessiz çalışıyordu. Kafama takılan kısmı bu. Daha önce olmayan, şimdi ne oldu da başladı
    Valla bir ara ben de çok taktım kafaya. Ustaya sürekli söylendim. O da normal olduğunu iddia ediyor. Bu tıpkı direksiyonu tam sola çevirdiğinizde ve zorladığınızda rölantinin düşmesi ya da yazın klimayı açtığınızda rölantinin ufaktan düşmesi gibi bir durum. Ama hiçbir şey yapmıyorken de rölantinin düşmesi saçma geliyor bana. Duruyoruz sonuçta...

    Bu arada bende bir ara ciddi rölanti problemleri vardı. İlk çalıştırmada rölanti 500lere düşüp geri yükseliyordu. Ateşleme bobini ve bujiler değiştirildikten sonra düzeldi. Ama bu durum değişmedi tabi. Işıkta beklerken vs. arada bir rölanti gidip geliyor.




  • Aracın karakteri ile ilgili olabilir. Aracı d ye aldığınızda az da olsa motora yük biner. Bu esnada beyin rölanti motoru ile bu kaybı tolere edip rölantiyi dengelemesi gerekir. Ama aracın üretiminde gerekli hesapları iyi yapılmadıysa rölanti dengelenemez.
  • İlk aklıma gelen enjektörlerde yada yakıt pompasında bir tıkanıklık oldu. Kontrol etmekte fayda var.
  • Şanzımanda sıkıntı büyük gibi .Masraflı görünüyo
  • Hava ile ilgili ne kadar sensör varsa onlara odaklanın.
    Arıza kaydı yok diyorsunuz; o zaman sensörün biri tam bozulmamış ama yanlış bilgi veriyor. Bu durumda sensörlerin olması gereken parametreleri ile olan parametreleri karşılaştırdığınız zaman nokta atışı yapmış olursunuz.
  • Bu hafta muayene var. Ondan sonra son bir kez baktıracağım. Gelişmeleri eklemeye çalışırım.
  • Bende de ayni sorun var. Muhtemel cozumler, bobin degismesi, bogaz kelebegi temizligi, MAF sensoru, LPGli ise gaz ayari, yine LPGli ise 1-2 depo benzinde calistirmak dediler. Ben bogaz kelebegini temizlettim. Bir sure duzeldi. Simdi yine yapiyor. Bende hem rolantide dalgalanma, hem cekiste dusukluk, hem tekleme oluyor(ozellille dusuk viteslerde). Geçen benzine aldım arabayı. Benzinde hicbir sikinti yok. Bi gaz ayarina baktiriyim diyorum. O olmazsa MAF sensorune baktiracam. O da olmazsa bobinler. O da olmazsa benzinde kullanacam bir süre. Yani mecburen deneme yanilma yontemi.
  • Eğer benzinde herhangi bir probleminiz yoksa lpg tesisatınızı kontrol ettirin. Lpg de çekişte falan sıkıntı varsa ilk enjektörlerinizi kontrol ettirin. Arızalı olanı değiştirirsiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.