< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 24 Temmuz 2020; 13:55:27 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 24 Temmuz 2020; 13:55:27 > |
Oyunda 5.saatimi devirdim ve şu ana kadar oyunun birkaç kez çökmesi dışında herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Oyunu ilk gördüğümde ilgimi çekmesini sağlayan şey tasarımları ve ne kadar hoş olduklarıydı, gerçekten oyunu oynayınca bir kez daha ne kadar güzel tasarımlara sahip olduğuna tanık oldum. Gerek karakter tasarımlarında gerekse de dünya tasarımında inanılmaz bir emek var, her piksel oyun göze hoş gelmez ama bu oyunda tasarımlar o kadar iyi ki oyun çok orijinal ve hoş görünüyor. Hikayesi karmaşık bir oyun, özellikle dili çok edebi ve bazen anlaşılması zor bir hal alıyor. Oyunda Mucize isimli bir lanet tarafından lanetlenen bir yeri kurtarmaya çalışıyoruz ve ana karakterde Mucize'den payına düşeni sessiz kalma lanetiyle almış. Oyundaki her karakterin farklı bir laneti var ve oyunun dünyasında en azından şu ana kadar gördüklerimle söyleyebilirim ki karakterler bu lanetleri kabulleniş ve artık hoş karşılıyorlar. Karakterlerin hikayesini öğrenmek için görevlerini yapmak gerekiyor bu yüzden de bir karakter ile konuştuktan hemen sonra o görevi bitirmekte fayda var zira yukarıda da yazıldığı gibi karakter ölebiliyor. Oyundaki eşyalar Dark Souls'daki gibi çeşitli açıklamalar içeriyor ve karakterlere, Mucize lanetine ve oyunun dünyasına dair çeşitli bilgiler barındırıyorlar.
Harita tasarımı anlamında da oyun başarılı olmuş bence bölgeler birbirlerine güzel bağlanmış, hızlı seyahat olmasa da(Sonradan keşfettim varmış.) bölgeler arasında seyahati kolaylaştıran kestirmeler koyulmuş, bunlar açıldığında bölgeler arası geçiş oldukça kısa sürüyor. Oynanış olarak zor bir yapısı var ve bunu yapımcı özenerek ayarlamış orası çok belli oluyor. Platform ögelerinin ve düşmanların yerleştirildikleri yerler o kadar ince düşünerek ayarlanmış ki genelde tek hatada ölüyorsunuz ve en son oturduğunuz sunağa gidiyorsunuz. Dark Souls'daki gibi düşmanları geçip ilerlemekte pek mümkün değil zira düşmanlar ilerlerken her türlü vuruyor ve bir platform ögesini kaçırırsanız hemen tepenize biniyorlar. Oynanış bu sebeplerden ötürü zor ve bazen sinir bozucu seviyelere ulaşabiliyor. Oyunda iki çeşit toplanabilir var bir tanesi ölen karakterlerin parçaları diğeriyse uçarak taşınan bebekler. Bebeklerin şuana kadar ne işe yaradığını çözemedim fakat ölü karakterlerin parçalarını bir odaya götürüp yerleştiriyorsunuz, hepsini yerleştirdiğimizde bir boss gelme ihtimali muhtemel. Karakter gelişiminde ise kılıcı, karakterin canını, karakterin özel güçlerini ve özel saldırı barını geliştirebiliyoruz. Bunlara ek olarak karakterin belli sayıda kendine yardımcı olan eşyalar kullanabilmesi de mümkün mesela benim kullandığım eşyalardan bir tanesi düşmanın ne kadar canı kaldığını görmemi sağlıyor, normalde bu görünen bir şey değil. Oyundaki ölüm cezalandırması ise Dark Souls vb. oyunlardaki kadar ağır değil, öldüğünüzde oyunda bir nevi suç, günah işlemiş oluyorsunuz ve bu yüzden karakterinizin özel güç kullanımı kısıtlanıyor, ne kadar çok ölürseniz günahınız o kadar birikiyor ve karakterin özel güç kullanım barı o kadar çok daralıyor. Oyunda bu günahlardan kurtulmanın iki yolu var birincisi ve akla ilk gelen öldüğünüz yere gidip karakterin siluetini almak, ikincisi ise haritada bazı noktalarda özel odalar oluyor burada büyük diz üstüne çökmüş bir heykel var, ona gidip Tears of Atonement karşılığında günahlarınızdan kurtulabiliyorsunuz. Oyundaki tecrübe puanı Tears of Atonement olarak geçiyor ve bunlarla karaktere yeni özel güçler alıp, satıcıdan işinize yarayabilecek eşyalar ve görev eşyaları alabiliyorsunuz. Oyunun şuana kadar bıraktığı izlenime dayanarak söyleyebilirim ki oyun özellikle görsel ve tasarım anlamında bu tür içerisindeki oyunlar arasında kendini yukarı çekebilmeyi başarmış, oynanış olarak tür içerisindeki rakiplerinden aşağı kalır yanı pek yok, zaman zaman fazla zorlaşsa da atmosferi ve dünyası oynayanı oyunda tutmayı başarıyor. |
9 Aralıkta oyunun son DLC'si Wounds of Eventide çıkış yapacak. Devam oyunu ise 2023'de gelecek. IGNyoutube Join the Penitent One on his final trial in Blasphemous, with the introduction of the game's final DLC chapter, Wounds of Eventide, available for free on December 9th, as well as a teaser for the sequel coming in 2023.
Thanks for checking out gamescom 2021 on IGN. Be sure to visit IGN from August 25th through August 27th for the daily gamescom 2021 stream to check out shows like gamescom Opening Night Live, gamescom Awesome Indies, and gamescom Best of show. And for gamescom 2021 highlights, IGN will have them all. Throughout gamescom2021, we’ll be dropping new gamescom announcements, gamescom reveals, and gamescom trailers you don’t want to miss.
#IGN #gamescom2021 https://www.youtube.com/watch?v=RKg34fPKaQU&feature=youtu.be |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 12 Eylül 2019; 14:58:52 > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |