Şimdi Ara

BMW 1.20i Antifriz Bölümüne Motor Yağı Girmesi (YARDIM LÜTFEN)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Bugün antifriz kontrolü için BMW servisine gittiğimde antifriz kısmının pekmez gibi siyah renkte olduğunu fark ettik. Araba durduğunda bayağı dumanlar çıktı ve su fiskirdi. Usta baktığında antifriz sogutucusunun delindiğini bu sebeple motor yağının antifrize dolduğunu belirtti. Motor için yağ çubuğunu daldirdigimizda fazla azalma yoktu ve yol bilgisayarında hata mesajı vermedi.

    Daha önce basına gelen veya tecrübeli arkadaşlar yardımcı olabilir mi? Benlik bir hata midir?

    Teşekkürler


    BMW 1.20i Antifriz Bölümüne Motor Yağı Girmesi (YARDIM LÜTFEN)
    BMW 1.20i Antifriz Bölümüne Motor Yağı Girmesi (YARDIM LÜTFEN)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Realist- -- 7 Aralık 2019; 23:14:0 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Benim aracım dizel ve yağ soğutucusu var.
    Geçen sene aynısı başıma geldi, hangi ustaya gittiysem conta, motoru açmamız lazim yok efendim 3-4bin belki artabilir vs.vs. diye diye kafa utulediler.

    Foruma da konu açtım, herkes conta yakmissin kardeşim dedi.
    Gittim aldım aracıma uygun yağ soğutucu, dedim ustam sok hele şunu tak bakayim, takdirdim. Sorunuma nokta atışını kendim yaptım.

    Sizin aracınız benzinli yorum yapamıyorum, lakin herkesin ağzı torba değil buzemezsiniz. Trafikte sola dönüş için, yolun en sol şeridinde ani fren yapıp dönenler burda gelip motor hakkında ahkam kesebiliyor.
    BMW 1.20i Antifriz Bölümüne Motor Yağı Girmesi (YARDIM LÜTFEN)
    Benim aracım dizel ve yağ soğutucusu var.
    Geçen sene aynısı başıma geldi, hangi ustaya gittiysem conta, motoru açmamız lazim yok efendim 3-4bin belki artabilir vs.vs. diye diye kafa utulediler.

    Foruma da konu açtım, herkes conta yakmissin kardeşim dedi.
    Gittim aldım aracıma uygun yağ soğutucu, dedim ustam sok hele şunu tak bakayim, takdirdim. Sorunuma nokta atışını kendim yaptım.

    Sizin aracınız benzinli yorum yapamıyorum, lakin herkesin ağzı torba değil buzemezsiniz. Trafikte sola dönüş için, yolun en sol şeridinde ani fren yapıp dönenler burda gelip motor hakkında ahkam kesebiliyor.
  • Up

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim delecek bidonu? Nasıl böyle bir şey oluyor hayret

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba conta yemiş, ustayım diyen adam bunu anlamıyorsa lütfen bu işi bıraksın. Anlattıklarınızdan başka hiç bir sonuç çıkmaz, bu araba conta yemiş. Ustada kafayı yemiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Head gasket

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl olur bu, araç kaç kmde?
    Conta ilk akla gelen..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracım dizel ve yağ soğutucusu var.
    Geçen sene aynısı başıma geldi, hangi ustaya gittiysem conta, motoru açmamız lazim yok efendim 3-4bin belki artabilir vs.vs. diye diye kafa utulediler.

    Foruma da konu açtım, herkes conta yakmissin kardeşim dedi.
    Gittim aldım aracıma uygun yağ soğutucu, dedim ustam sok hele şunu tak bakayim, takdirdim. Sorunuma nokta atışını kendim yaptım.

    Sizin aracınız benzinli yorum yapamıyorum, lakin herkesin ağzı torba değil buzemezsiniz. Trafikte sola dönüş için, yolun en sol şeridinde ani fren yapıp dönenler burda gelip motor hakkında ahkam kesebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 8 Aralık 2019; 1:38:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • şanzıman yağ soğutucun sağlam mı baktırdın mı ona ? 116i de benzer sorunu yaşadımda , bende öyle duman ve fışkırma yoktu yalnız
  • İyi geceler geçmiş olsun sanmıyorum ama düşük ihtimal veriyorum blok çaklak olabilir
  • Aynı sorun zamanında e90 320d aracımda vardı conta yemişsiniz. Devamı halinde üst kapak daha da devamı halinde komple blok isteyen bir olay. Eğer anladığım gibiyse dikkat ederseniz araç fan açıyorsa sürekli benzer sorundur. Hemen önlem alınması gereklidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attorney58

    Kim delecek bidonu? Nasıl böyle bir şey oluyor hayret
    Conta değişimi zor mudur? Tahmini fiyat nasil olur mağlum bütçe :(

    Tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Realist- -- 8 Aralık 2019; 8:3:22 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Benim aracım dizel ve yağ soğutucusu var.
    Geçen sene aynısı başıma geldi, hangi ustaya gittiysem conta, motoru açmamız lazim yok efendim 3-4bin belki artabilir vs.vs. diye diye kafa utulediler.

    Foruma da konu açtım, herkes conta yakmissin kardeşim dedi.
    Gittim aldım aracıma uygun yağ soğutucu, dedim ustam sok hele şunu tak bakayim, takdirdim. Sorunuma nokta atışını kendim yaptım.

    Sizin aracınız benzinli yorum yapamıyorum, lakin herkesin ağzı torba değil buzemezsiniz. Trafikte sola dönüş için, yolun en sol şeridinde ani fren yapıp dönenler burda gelip motor hakkında ahkam kesebiliyor.
    BMW 1.20i Antifriz Bölümüne Motor Yağı Girmesi (YARDIM LÜTFEN)




  • Normalde basitten zora gidilmesi adına yağ soğutucusu derdim ama su fışkırdığına göre conta da hasarlı olabilir. Yine de anlamanın bazı yolları var. En basitinden araç durduğu yerde motor sıcaklığı ideal seviyedeyken, yani devirdaim varken radyatör hortumlarında özellikle gaza basıldığında aşırı sertlik var mı? Genleşme tankının kapağını açıp motoru çalıştırıp devirdaim başlayınca gaza basıldığında genleşme tankından su ve hava atıyor mu? Normalde su, genleşme tankının altından sisteme gittiği için, gaza basıldığında oradan suyun aşağı doğru çekilmesi lazım. Ancak kompresyon soğutma tesisatına giriyorsa oradan su çekmek yerine su/hava basabilir. Yine kompresyon testi yapılarak silindir içi basınçlarda kayıp var mı bakılabilir, en azından silindirlerden bir tanesi diğerlerinden kayda değer miktarda düşük (Yani 3 silindir 180 4. silindir 165 gibi) değer veriyorsa o silindirin olduğu yerden conta hasarlı olabilir. Bunlara bakılmadan körlemesine kapak açtırmayın.

    2. Fotoğraftaki yağ, radyatör vanasını açtığınızda boşalan yağlı antifiriz mi?




  • Araçta motor yağı soğutucusu veya şanzıman yağı soğutucusu varsa ilk önce bunların kendilerinde patlak çatlak varmı kontrol edilmeli bunlar kontrol amacı ile söküldüğünde bunların bağlantısında yağ ile suyun karışmasını engelleyen 1 veya 2 liralık oringleri vardır bu oringlerde hasar varmı bakılmalı eğer soğutucular var vede sağlamsa oringleri yenilenip takılmalı buralar sağlamsa silindir kapak contası gitmiş demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paylaşımcı -- 8 Aralık 2019; 9:53:52 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • veni60 kullanıcısına yanıt
    ustam bu arkadaşın ayrıca motorundada yağ soğutucu var. bizim 116i lerde sadece şanzuman soğutucu varken. İed ve 20i lerde yanılmıyorsam hem şanzuman yağı soğutucu hemde motorda bulunan motor yağ soğutucu. Arkadaşın sorunu büyük ihtimal öndeki yağ soğutucadan kaynaklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Normalde basitten zora gidilmesi adına yağ soğutucusu derdim ama su fışkırdığına göre conta da hasarlı olabilir. Yine de anlamanın bazı yolları var. En basitinden araç durduğu yerde motor sıcaklığı ideal seviyedeyken, yani devirdaim varken radyatör hortumlarında özellikle gaza basıldığında aşırı sertlik var mı? Genleşme tankının kapağını açıp motoru çalıştırıp devirdaim başlayınca gaza basıldığında genleşme tankından su ve hava atıyor mu? Normalde su, genleşme tankının altından sisteme gittiği için, gaza basıldığında oradan suyun aşağı doğru çekilmesi lazım. Ancak kompresyon soğutma tesisatına giriyorsa oradan su çekmek yerine su/hava basabilir. Yine kompresyon testi yapılarak silindir içi basınçlarda kayıp var mı bakılabilir, en azından silindirlerden bir tanesi diğerlerinden kayda değer miktarda düşük (Yani 3 silindir 180 4. silindir 165 gibi) değer veriyorsa o silindirin olduğu yerden conta hasarlı olabilir. Bunlara bakılmadan körlemesine kapak açtırmayın.

    2. Fotoğraftaki yağ, radyatör vanasını açtığınızda boşalan yağlı antifiriz mi?
    Antifriz vanasini açtığımda gelen yağ antifriz karışımı hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaşlar,

    Usta ile şimdi görüştüm, bir paçanın içinde kılcal bir çatlak oluyor alüminyum gibi o değişecekmiş sonrasında sistem temizlenecekmiş bir kaç gün kullandıktan sonra tekrar temizlenecek son çare kapak contası motorun içine girilecekmiş.

    Herkes kapak contasından şüphelenmişti ama inşAllah ona gerek kalmadan hallolur.

    Yorumlarınızı rica ediyorum.

    Saygılarımla,
  • Üst kapak contası

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • -Realist- kullanıcısına yanıt
    5 6lira gibi görün ama sizin bahsettiğiniz olay olması için yağda su olucak, suda yağ degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.