Şimdi Ara

Bmw 3.16i (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
123
Cevap
4
Favori
151.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmanca

    Arkadaşlar,
    Bmw 3.16i Advantage 1994 model LPG li 205bin km otomatik vites nasıl bir araba? Tavsiye eder misiniz? Bmw kullanıcıları her zaman farklı görürler özellikle bu modelleri.
    Bu yorum yapanların yarısı acaba 3.16 ile gezmişlermi merak ediyorum. Yok şahin geçermiş yok ölü motormuş yuh diyorum. Evet çok agresiv bir motoru yok ama çokta kotu değil. Aracın boş ağırlığı yaklaşık 1.6 ton bü yüzden kalkışta hantal Yani bir fluance, focus, vb tüm atmosferık araçlar ile benzer performansa sahip hatta ileri viteslerde bu araçların sızı yakalamasına imkan yok. Ama TDİ ve TSİ gibi aşırı beslemeli motorlara rakip olamaz. Ben bu araçta ailemi taşıyorum güvenliğin bedeli olmaz. güvenlik, konfor, İzolasyonu ve yol tutusu cok iyi. 3,20 d ile arasında 30.000 TL fiyat farkı+ yıllık 1200 TL vergi farkı + bakım farkı oldugundan dolayı 3,20d yı tercıh etmedım. Araçta güvenlik ve konfor bana yeter dersenız 3.16i işinizi görür. Yok illa performans olsun derseniz o zaman 3.20d veya 3.20i alabılırsınız. Ha şuda var benzın ıle dızelın makası kapandı 3.20d de ortalama 8-9 LT/100 km yakıyor diyorlar. Amorti suresi kaç yıl olur siz hesaplayın artık.Ayrıca 3.20 d de ole manyak performaslı bı arac degıl 140 bg golflerın bile gectıgını gösteren yıgınla video var çünkü araç çok agır.




  • Cançevik C kullanıcısına yanıt
    Cançevik kardeş,

    Yorumunun üzerinden neredeyse 5 sene geçtiği hâlde BMW, ne e90 ne de yeni kasa f30 araçları için halen 1,3 LT motor üretmedi. Bunun sebebine gelecek olursak; Opel ve Vw'nin üretmiş olduğu Opel'in Insignia Turbo ve Astra Turbo'larında kullandığı turbolu 1.4 ve 1.6 LT turbolu motorlu araçlarının ve VW'nin yine 1.4 ve 1.6 LT turbolu araçlarının, birinci eli ve ikinci eli arasındaki fiyat uçurumunun sebebi gösterilebilir. Öte yandan Cançevik kardeş, dsg, bir motor teknolojisi değil, bir şanzumandır. Kaynak olarak;

    1.http://forum.donanimhaber.com/m_58291785/tm.htm
    2.http://www.otomagazin.net/haber/981-dsg-sanziman-nedir-nasil-calisir-avantajlari-neler.html
    3. google amcaya dsg nedir diye yazınız. bu gün 2014'teyiz lâkin 200'lerin ortalarında bile google amca yine amcalık görevini yerine getiriyor idi. yazmadın mı hiç nedir? :)

    Diğer bir konu da tsi, fsi ve tfsi motorlar ile ilgili söyledikleriniz, tam bir facia! Cançevik hocam, sen hiç merak etmedin mi tsi, fsi ve tfsi motorların performansları neden yüksektir diye ve neden gaza bastığında 4.000 devri geçtiğinde ivmelenme düşüyor diye düşündün mü hiç?... fsi 10 bar seviyelerinde enjeksiyon basıncına sahipdir. tfsi turbolu fsi'dır diyebiliriz. Son olarak ise tsi, turbo ve supercharger teknolojileri ile donatılmış motorlardır. BMW 3.16i'de ise atmosferik motor bulunmaktadır. e46 üzerindeki yeni jenerasyon (e90'da da kullanılmıştır) 1.6 LT motorlar, sadece atmosferiktir. Atmosferik motorlu bir araç ile 1.000.000 km yol yaparsın, motor yıpratılmadan kullanıldıysa gider de gider. Ancak turbolu, supercharger'lı kaç tane motor gördün ki 1.000.000 km'ye ulaşsın? tdi, hdi, tdci, cdi da dahil olmak üzere (bilmiyorsun diye söyleyeyi, bunların hepsi dizeldir!) 1.000.000 km yol yapan motor zor bulunur!

    Sanırım VW'ye karşı bir ilginiz var ve/veya VW sahibisiniz, saygı duyarım. Ancak Nisan 2009'da yazdığınız bu mailin ardından hiç araştırma yaptınız mı diye sorasım geliyor; 2009'da övdüğünüz kaç VW CC, şu anda box motor olmadan halen yollarda? sahibinden.com'da az önce baktım; pert ve hasar kaydı olmayan 2006 Vw Passat 1.6 fsi (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2006-1.6-fsi-passat-comfortline-hatasiz-149561031/detay) , 2012 VW Passat1.4 tsi bluemotion (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-cok-temiz-2012-passat-comfortline-151045329/detay), 212 VW Golf 1.4 tsi (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-memurdan-golf-6-tsi-dsg-otomatik-kazasiz-boyasiz-150563460/detay) ve örneklerini çoğaltabileceğimiz tüm VW'lere bakınız; sıfır alındığı zamanki fiyatları ile ikinci el fiyatlarına dikkat ediniz, neredeyse yarı yarıya fark görünmektedir. Bir de BMW araçlarına bakınız; sıfırı ile ikinci eli arasındaki fark, aracın her 1 sene için yıpranma farkıdır. 2010 modem bir 3.20D'ye, 80.000 TL istenir ve bu çok makuldür; E90 eski kasa olup bununla birlikte her bir yıl için de 8.000-10.000 TL arasında fiyatı düşmektedir. Eski kasadan dolayı da fiyatının düştüğünü unutmadınız umarım. Siz turbolu motorlardan bahsediyorsunuz, hem de atmosferik motorlu bir araç ile ilgili bilgi almak isteyenlerin olduğu bir topic'te, sizi dehşetle karşılıyorum sayın Caçevik!... :) Bunca bilgisizliğinizi, 2009'da 15, 2014'te ise 19 yıllık deneyimli şoför (!) olmanıza bağlıyorum ki, 1.4 ve 1.6 motorlu VW'ler ile bizim ufaklık tayfasının altındaki 330'ların yanında efelenen, sonra da çevre yollarında makas atarken perte çıkan araçların şoförlerinin kim olduğunu da sayenizde öğrenmiş oluyoruz.

    Cançevik hocam sizin şoförlük yaptığınız yer ve araçları çok merak ettim doğrusu; zira aklı başında hiç bir şoför; turbolu ve/veya supercharge'lı bir araçla atmosferik motorlu araçları kıyaslamazlar! An itibariyle 3.20i ED'yi üretmiş olan BMW'nin bahsi geçen turbolu 1.6 motorunu dahi tasvip etmediğimi, elimden geldiğince de turbolu motorlara binmeyeceğimi, size sunduğum saygılarımla birlikte iletmek isterim.

    BMW 3.16i'yi; ford, renault, toyota, opel, honda, vw, citroen, peugeot v.b. gibi araçların 1.6 LT motorlu araçları ile karşılaştırınız. Karşılaştırmayı yaptığınızda idrak edilmesi gereken şey şudur; 3.16i'de kullanılan şase, güvenlik paketleri, kasa, aracın tüm camları, fren sistemi, motor teknolojisi ve mühendislik hassasiyeti, motor verimliliği, sürücüsüne ve yolcusuna verilen değer ve gösterilen hassasiyet, konfor paketleri ve gösterişi, stabilitesi, uzun yolda yormayışı, 2006'dan bu yana 6 ileri oluşu, havası, cıvası, gösterişi, dolgunluğu, v.s.'si ile ele alındığında, başka hiç bir otomobil üreticisinin size göstermediği opsiyonları ve hümanizmi göreceksiniz! Başka hangi modelde 1.000.000 TL'ye anca alınabilecek en dolusundan X6'da kullanılan güvenlik donanımları ile 100.000 TL'ye alabileceğiniz 1.16'nın en boşunda kullanılan güvenlik donanımları bire bir aynıdır? CC'nin en dolusunda kullanılan ESP ve ABS'nin versiyonu ve teknolojisi ile Polonun en boşunda kullanılan ESP ve ABS versiyonu ve teknolojileri aynı mıdır? Bastığında gitmesinden çok bastığında durması önemli olduğunu idrak edemiyor muyuz halen? Ve halen 245 Km/saat gibi saçma sapan hızlara ihtiyaç neden ve nasıl duyuluyor diye merak ediyorum! Memleketin bir ucundan diğer ucuna 245 KM/saat ile gideceğine, o parayı yakıta vereceğine, gideceğin yere uçakla git, altındaki aracın aynısını kirala, koy yakıtını sür, rahatına bak. Çoluk çocuk sahibi değilseniz, bir ana evladı da mı değilsiniz arkadaşım? Hadi ana-baba da yok diyelim, sizin canınız da anlaşılan tek kuruş etmiyor, yahu arkadaşım benim canımın var olduğu bir dünyada 245 KM/saat hızla senin ne işin var? Bir an önce göç bu diyarlardan da, ne bana, ne selefime ne de benden sonrakilere bir zararın dokunmasın; kendine hayrın yok madem, başkalarına da zararınız olması. Ha eğer ben o hızlarda gezinmiyorum, aracımı "insan evladı" gibi belirli hız limitlerinde kullanıyorum diyorsanız, lafım size değil, alınmayınız lütfen.

    Sevgi ve saygılarıma...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sednateknoloji

    Cançevik kardeş,

    Yorumunun üzerinden neredeyse 5 sene geçtiği hâlde BMW, ne e90 ne de yeni kasa f30 araçları için halen 1,3 LT motor üretmedi. Bunun sebebine gelecek olursak; Opel ve Vw'nin üretmiş olduğu Opel'in Insignia Turbo ve Astra Turbo'larında kullandığı turbolu 1.4 ve 1.6 LT turbolu motorlu araçlarının ve VW'nin yine 1.4 ve 1.6 LT turbolu araçlarının, birinci eli ve ikinci eli arasındaki fiyat uçurumunun sebebi gösterilebilir. Öte yandan Cançevik kardeş, dsg, bir motor teknolojisi değil, bir şanzumandır. Kaynak olarak;

    1.http://forum.donanimhaber.com/m_58291785/tm.htm
    2.http://www.otomagazin.net/haber/981-dsg-sanziman-nedir-nasil-calisir-avantajlari-neler.html
    3. google amcaya dsg nedir diye yazınız. bu gün 2014'teyiz lâkin 200'lerin ortalarında bile google amca yine amcalık görevini yerine getiriyor idi. yazmadın mı hiç nedir? :)

    Diğer bir konu da tsi, fsi ve tfsi motorlar ile ilgili söyledikleriniz, tam bir facia! Cançevik hocam, sen hiç merak etmedin mi tsi, fsi ve tfsi motorların performansları neden yüksektir diye ve neden gaza bastığında 4.000 devri geçtiğinde ivmelenme düşüyor diye düşündün mü hiç?... fsi 10 bar seviyelerinde enjeksiyon basıncına sahipdir. tfsi turbolu fsi'dır diyebiliriz. Son olarak ise tsi, turbo ve supercharger teknolojileri ile donatılmış motorlardır. BMW 3.16i'de ise atmosferik motor bulunmaktadır. e46 üzerindeki yeni jenerasyon (e90'da da kullanılmıştır) 1.6 LT motorlar, sadece atmosferiktir. Atmosferik motorlu bir araç ile 1.000.000 km yol yaparsın, motor yıpratılmadan kullanıldıysa gider de gider. Ancak turbolu, supercharger'lı kaç tane motor gördün ki 1.000.000 km'ye ulaşsın? tdi, hdi, tdci, cdi da dahil olmak üzere (bilmiyorsun diye söyleyeyi, bunların hepsi dizeldir!) 1.000.000 km yol yapan motor zor bulunur!

    Sanırım VW'ye karşı bir ilginiz var ve/veya VW sahibisiniz, saygı duyarım. Ancak Nisan 2009'da yazdığınız bu mailin ardından hiç araştırma yaptınız mı diye sorasım geliyor; 2009'da övdüğünüz kaç VW CC, şu anda box motor olmadan halen yollarda? sahibinden.com'da az önce baktım; pert ve hasar kaydı olmayan 2006 Vw Passat 1.6 fsi (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2006-1.6-fsi-passat-comfortline-hatasiz-149561031/detay) , 2012 VW Passat1.4 tsi bluemotion (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-cok-temiz-2012-passat-comfortline-151045329/detay), 212 VW Golf 1.4 tsi (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-memurdan-golf-6-tsi-dsg-otomatik-kazasiz-boyasiz-150563460/detay) ve örneklerini çoğaltabileceğimiz tüm VW'lere bakınız; sıfır alındığı zamanki fiyatları ile ikinci el fiyatlarına dikkat ediniz, neredeyse yarı yarıya fark görünmektedir. Bir de BMW araçlarına bakınız; sıfırı ile ikinci eli arasındaki fark, aracın her 1 sene için yıpranma farkıdır. 2010 modem bir 3.20D'ye, 80.000 TL istenir ve bu çok makuldür; E90 eski kasa olup bununla birlikte her bir yıl için de 8.000-10.000 TL arasında fiyatı düşmektedir. Eski kasadan dolayı da fiyatının düştüğünü unutmadınız umarım. Siz turbolu motorlardan bahsediyorsunuz, hem de atmosferik motorlu bir araç ile ilgili bilgi almak isteyenlerin olduğu bir topic'te, sizi dehşetle karşılıyorum sayın Caçevik!... :) Bunca bilgisizliğinizi, 2009'da 15, 2014'te ise 19 yıllık deneyimli şoför (!) olmanıza bağlıyorum ki, 1.4 ve 1.6 motorlu VW'ler ile bizim ufaklık tayfasının altındaki 330'ların yanında efelenen, sonra da çevre yollarında makas atarken perte çıkan araçların şoförlerinin kim olduğunu da sayenizde öğrenmiş oluyoruz.

    Cançevik hocam sizin şoförlük yaptığınız yer ve araçları çok merak ettim doğrusu; zira aklı başında hiç bir şoför; turbolu ve/veya supercharge'lı bir araçla atmosferik motorlu araçları kıyaslamazlar! An itibariyle 3.20i ED'yi üretmiş olan BMW'nin bahsi geçen turbolu 1.6 motorunu dahi tasvip etmediğimi, elimden geldiğince de turbolu motorlara binmeyeceğimi, size sunduğum saygılarımla birlikte iletmek isterim.

    BMW 3.16i'yi; ford, renault, toyota, opel, honda, vw, citroen, peugeot v.b. gibi araçların 1.6 LT motorlu araçları ile karşılaştırınız. Karşılaştırmayı yaptığınızda idrak edilmesi gereken şey şudur; 3.16i'de kullanılan şase, güvenlik paketleri, kasa, aracın tüm camları, fren sistemi, motor teknolojisi ve mühendislik hassasiyeti, motor verimliliği, sürücüsüne ve yolcusuna verilen değer ve gösterilen hassasiyet, konfor paketleri ve gösterişi, stabilitesi, uzun yolda yormayışı, 2006'dan bu yana 6 ileri oluşu, havası, cıvası, gösterişi, dolgunluğu, v.s.'si ile ele alındığında, başka hiç bir otomobil üreticisinin size göstermediği opsiyonları ve hümanizmi göreceksiniz! Başka hangi modelde 1.000.000 TL'ye anca alınabilecek en dolusundan X6'da kullanılan güvenlik donanımları ile 100.000 TL'ye alabileceğiniz 1.16'nın en boşunda kullanılan güvenlik donanımları bire bir aynıdır? CC'nin en dolusunda kullanılan ESP ve ABS'nin versiyonu ve teknolojisi ile Polonun en boşunda kullanılan ESP ve ABS versiyonu ve teknolojileri aynı mıdır? Bastığında gitmesinden çok bastığında durması önemli olduğunu idrak edemiyor muyuz halen? Ve halen 245 Km/saat gibi saçma sapan hızlara ihtiyaç neden ve nasıl duyuluyor diye merak ediyorum! Memleketin bir ucundan diğer ucuna 245 KM/saat ile gideceğine, o parayı yakıta vereceğine, gideceğin yere uçakla git, altındaki aracın aynısını kirala, koy yakıtını sür, rahatına bak. Çoluk çocuk sahibi değilseniz, bir ana evladı da mı değilsiniz arkadaşım? Hadi ana-baba da yok diyelim, sizin canınız da anlaşılan tek kuruş etmiyor, yahu arkadaşım benim canımın var olduğu bir dünyada 245 KM/saat hızla senin ne işin var? Bir an önce göç bu diyarlardan da, ne bana, ne selefime ne de benden sonrakilere bir zararın dokunmasın; kendine hayrın yok madem, başkalarına da zararınız olması. Ha eğer ben o hızlarda gezinmiyorum, aracımı "insan evladı" gibi belirli hız limitlerinde kullanıyorum diyorsanız, lafım size değil, alınmayınız lütfen.

    Sevgi ve saygılarıma...
    Araba modelleri insanlari siniflandirmak icin var oldugunu dusunuyorum. 316 - 330 - M3 modellerinden birine sahip olunmasi parasal guc degil, toplum icinde belli bir sinifa dahil oldugunu gosterir. Belki kac tane otomobil markasi vardir su dunyada bunu yapabilen. En guvenilir Mercedes'in bile en dusuk modeli A serisi inanilmaz pahali iken, BMW toplumsal yargi yapmayi basarmistir.
    BMW 316 kasasina gore agirmis. Sanirim bunu BMW muhendislerine kimse soylememis yillarca! Temiz BMW 316 compact 2003 aldim (hem seveni olmayan, hemde 11 yasinda full+ full) ve guvende oldugumu, 1.6 gibi hizlanip gidecegimi biliyorum. Ben zaten bunu istiyorum gunluk arabamdan.

    Bakin size 2 ayri yok 4 ayri ulke mantigini siralayacagim;

    1) Turk Mantigi ile BMW 316= 11.0 sn'de 100 Km/h cok yavas, en son hiz 201 km/h (kaplumbag hizi), Sahin bile daha iyi kalkisi var, Performans `0` (ama neyin performansi?) uzun yolda Hyundai accent bile sollar, cok yakar (ulen 14 tl yakmanin cok yada az olmasi aslinda benzin parasinin ucu veya pahali olmasindandir ayrica o kadar zorladin arabayi birakta yaksin o kadar), disaridan biri gorse parasi yokmusta 316 almis derler v.s.

    2) Alman Mantigi ile BMW 316= 11.0 sn'de 100 Km/h olmasi Aile icin ideal. Son hiz 201/h sportife yakin performans oldugunu gosteriyor ama niye 200 degilde 201 ?. Ayni sinif araclardan daha verimli ve guvenilir. Aracin tum detaylari onceden planlanmis ve `0` hataya yakin uretilmeye calisilmis. Surucu koltuguna oturdugunda tum goster geler sana yakin ve foksiyonel. Her arizaya karsin bir uyari sistemi var. Arabaya 15' 16' 17' 18' Jant ile rahatca kullanabilirsin.

    3) Ingiliz Manitigi ile BMW 316= Alman'lari ne kadarda cok sevmeselerde :) 11.0 sn'de 100 Km/h olmasi yogun trafik zamanlarinda ideal, Son hiz 201 km/h Ferrari istesem gider onu alirdim. Ayni sinifin cogu Alman ama BMW kadar trend degil. Guvenlik paketi ile cok onde olan 1.6 motoru ile ideal yakit harcamasina sahip.

    4) Fransiz Mantigi ile BMW 316= Alman'lari ne kadarda cok sevmeselerde :) 11.0 sn'de 100 Km/h olmasi cokta umrumda degil gotursun yeter. Son hiz 201 km/h cok iyi, ya 190 olsaydi ! manuel vites basarili ve yakiti normal. nereye gitsen insanlar sana bakiyor, ailen senin icin sevkli kisilik yorumunu yapiyor.

    Yukaridaki millet farklarini o ulkeder de bulunarak ve otomobil yorumlarini okuyarak yazdim!


    Bence en onemli nokta bizim anlayisimizi duzeltmemiz gerek!

    Neden mi?

    A) Benzin dunyanin en pahalisi ve kimse ses cikarmiyor. Istedigin kadar zengin ol ama zamlardan alinan bir zevk mi var ki her kez orgasm sonrasi rahatlamis gibi suskun ?
    B) Arabama tup takdirdim diye sevinen kisilerde tam bir Turk mantigi sergiliyor. Benzinden kacisi yolu aramaktansa sorunlari cozmeye calismak gerek (bu arada LPG benzinden daha performanslidir bu sebep ile kullaniyorum diyen kimse benim icin daha makbuldur).
    C) Arabalar icin alinan vergiler inanilmaz! ben sirf bu sebepten `0` araba almam! Eger avrupa gibi vergi uygulansa inanin kimse araba manyakligina girmezdi sadece herkes yeni model arabaya binerdi. Renault seven gider yine alirdi.
    D) Yol kurallarini bilmiyoruz. Kim yaya gecitinde once yayalara yol veriyor ? Kim yapiyor bunu ? Elinizi kalbinize koyup dogruyu soyleyin kendinize.

    Turk olmaktan gururluyum ama duzeltmemiz gereken daha cok sey var. Su anda biz avrupadan daha cok Hindistan a benziyoruz. Sosyete kanallarindan, dizilerden basinizi kaldirin ve dunyayi tanitan programlara bakiniz.

    Herkes istedigi hizda araba kullanir ancak sonuclarinada kendi katlanmalidir!

    Aklima geldikce cok kizdigim bir animi yazmak istiyorum:

    Ucak ile Ataturk Hava limanina inis biraz zor oldu. Pilot havanin kotu oldugundan iniste zorlandigini soyledi. Yere iner inmez on kotukta oturan adam yuksek ses ile hatim indirdi. Ne dua'lar okudu. Millet bizim icinde oku falan soylendiler. Ucaktan indik beni ablam karsiladi. Bavullarimi hizlica bagaja koydum. Cikisa dogru tam giderken arkadan bir araba makas yapa yapa geldi ve ablam dikkatli araba kullanmasina karsin feci sekilde bizi kenara carpmaya kadar zorladi. Plakayi polise verdik ve cikisa yakin bilet alaninda o arabanin Polis tarafindan durdurukdugunu gordum. Arabayi kullanan o dua eden adam oldugunu gorunce dayanamadim indim arabadan. Adam sunu soyledim " Senin beynin deyismekdikce insan olamazsin. Keske ucak yere carpsaydida seninle birlikte hepimiz olseydi. Daha 2 dakika once Allah dua ederken simdi kasap gibi araba kullaniyorsun" adam hic cevap vermedi hala Polise onu kimin sikayet ettigini soruyordu. Neden mantigimizin degismesi gerekitigini o zaman iyice anladim.

    Sonuc BMW 316 almak isteyen ekspertiz yaptirsin eger temiz olduguna emin iseniz alin ve keyifli dikkatli surunuz! VW gibi cok konusmazsiniz en azindan :P



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_T_ -- 3 Şubat 2014; 0:00:48 >




  • Şahin bile 3.16i'yi geçer denilmiş ya daha diyecek söz bulamıyorum.

    Kim sallıyorsa bunları kendisine uçan tabut şahinde mutluluklar diliyorum.
  • enteresan millet 3.16 ya laf soyluyor , ama okuyamadiklari yada okuduklarini anlamadiklari icin 3.16 yani 1.6 motor 115 ps 1500 kg araba ne bekliyorsunuz beyler 7 sn 0-100 olcak degilya benim gariban toyota 1.6 132 bg anca goturuyor o koca kasayi , aile arabasi bunlar performans isteyen 3.20 alsn , lpg ile sahane olur bu arac
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanlevent

    enteresan millet 3.16 ya laf soyluyor , ama okuyamadiklari yada okuduklarini anlamadiklari icin 3.16 yani 1.6 motor 115 ps 1500 kg araba ne bekliyorsunuz beyler 7 sn 0-100 olcak degilya benim gariban toyota 1.6 132 bg anca goturuyor o koca kasayi , aile arabasi bunlar performans isteyen 3.20 alsn , lpg ile sahane olur bu arac
    Şahin bile 3.16i'yi geçer denilmiş ya diyecek söz yok gerçekten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Knıght

    Şahin bile 3.16i'yi geçer denilmiş ya diyecek söz yok gerçekten.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar öncelikle iyi formlar. Bir şey danışmak istiyorum bende BMW 316 2004 model civarı bir araç düşünüyorum. Maximum fiyat 25.000 TL kadar. Önerileriniz nedir alınabilecek bir kasa mıdır? Yoksa başka önerileriniz olur mu yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Deal34

    Araba gitmiyormuşmuş bmw alan herkez hız için mi alıyor ? Araba 10 numara kullanıp yolda bastıgım zaman araba deliriyor tabiki 320 330 gibi olamaz ama gitmiyor demeyin ayıp 2011 bmw var şuan 73.000 e satılıyor bu fiyata madem arabayı kötülüyorsunuz 2000 motor passat alın bmw 316 gene tozunu yutturur passata

    Alıntıları Göster
    iyi günler ben 18 yaşındayım ve ilk arabamın bi tane bmv 3.16 olmasını iştiyorum yani bi e 30 ve 1985 1992 model araları almayı düşünüyorum sizden bilgi amaçlı yardım iştiyorum hangi motorunu ve ne gibi önerileriniz önerirsiniz araçı hız yapmak için almıyorrum satece e30 olsun yeter bana ve parça konusundan da biraz uygun bi model önerilerinizi bekliyorum teşekürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayta1996

    iyi günler ben 18 yaşındayım ve ilk arabamın bi tane bmv 3.16 olmasını iştiyorum yani bi e 30 ve 1985 1992 model araları almayı düşünüyorum sizden bilgi amaçlı yardım iştiyorum hangi motorunu ve ne gibi önerileriniz önerirsiniz araçı hız yapmak için almıyorrum satece e30 olsun yeter bana ve parça konusundan da biraz uygun bi model önerilerinizi bekliyorum teşekürler...

    Alıntıları Göster
    her gencin boş hayalidir bmw....
    o yıllarda araba alırsan hayal kırıklığına uğrarsın...




  • Ya ben aldım 3.16i premium vala araç performans olarak çok güzel tüp tak sınıfında ki tüm araçlara bin basar 700 lira bakımları yap kullan taş gibi araba :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: latifargok48

    Ya ben aldım 3.16i premium vala araç performans olarak çok güzel tüp tak sınıfında ki tüm araçlara bin basar 700 lira bakımları yap kullan taş gibi araba :))
    Merhaba arkadaşlar. Benim size danışmak istediğim bişey olacak. Araçlardan pek aşırı derecede anlamam ondan dolayı soruyorum. Elimizde Citroen C4 picasso vardı 2011 model. Bir kaç nedenden dolayı ve sedan araca geri dönüş isteği nedeniyle sattık. İkinci el 2010-2011 model 3.16i almayı düşünüyoruz. Kullanacak kişi genelde babam ve ben. Ben henüz ehliyet almadığım için küçük yollarda kullanıyorum. Zaten ehliyet alsam bile çok aşırı hız yapan biri değilim. Şehirler arası yolda en fazla 160 ile gitmişliğim var dahada hızlı gitmedim. Yani hız için almıyoruz aracı. Benim BMW olan bir sevdam ondan dolayı BMW ye zorluyorum babamı hem vergiler olsun hemde yakıt perofrmansı olsun 3.16i daha çok yakışıyor bize. Ancak bir sorum var. Biz C4 ile bir dolu depo ile ( dizel ) yaklaşık 800KM gidiyorduk. Bu araçta bu değerler nasıl olur ? Çok aşırı derecede yakmayan bir araç istiyoruz yani. Aile amaçlı kullanılacak. Birde seneye üniversite sınavlarına giriyorum kazanırsam ben alacağım aracı yani yine aşırı derecede hıs tutkunu biri değilim. Tabiricaiz ise üniversite ortamına 3-0 önde başlamak istiyorum gibi bişey bu. Bir havamız olsun hesabı. Hız yaparsam şehirler arası yolda yaparım dediğim gibi çok hızlı kullanmam. Ayrıca otomatik vites bakıyoruz. Bu araç hakkındaki yorumlarınız neler yani bu araç size/sana uyar mı diyorsunuz yoksa bu size uygun değil hiç bulaşmayın mı diyorsunuz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Deal34

    Araba gitmiyormuşmuş bmw alan herkez hız için mi alıyor ? Araba 10 numara kullanıp yolda bastıgım zaman araba deliriyor tabiki 320 330 gibi olamaz ama gitmiyor demeyin ayıp 2011 bmw var şuan 73.000 e satılıyor bu fiyata madem arabayı kötülüyorsunuz 2000 motor passat alın bmw 316 gene tozunu yutturur passata

    Alıntıları Göster
    2006 model 3.16i kullaniyoruz.

    Arac piyasadaki tenekelerle kiyaslanamayacak kadar kaliteli ve güvenlidir. Yol tutusu cok iyi. Viraja girdiginizde savrulmayacaginizi biliyorsunuz. Konforlu ve donanimlidir. 1.6 motor vergi avantaji var. Üst devirlerde cok keyifli bir arac. Birinci ve ikinci viteste devrini alana kadar performans sunamiyor ancak 3. vitesten sonra buradayim diyor. Agresif ve performansli arac kullanmiyorsaniz ki Istanbul trafiginde arac yürüyorsa bile performanstir :) bir Hyundai, Toyota, Fluence, Ford fiyatina BMW prestiji...

    Performans ariyorum diyorsan zaten 2000 cc ve üstü araclara bakman gerekir. Bunlarin da vergi, arac fiyatlari 3.16i ile arasinda büyük fark var.

    Ortalama 45-50 bin TL'ye tam donanimli 3.16i bulurken, 2000 cc performansli ve dizel araclari kazasiz ise öyle 65-70 bin TL'ye cok zor bulursunuz.

    Benzinli 2000 cc tercih etmeniz halinde bile en az 10-15 bin TL farki gözden cikaracaksiniz ve üstüne yakiti ekleyeceksiniz.

    Saygilar..




  • Bazı yorumları okudum saçma buldum 3.16 i e36 kasa kullanıcısıyım araçım orjinal 134 bin km de 1.6 motordan fazla bir performans beklenemez ama bir şahinle kıyaslayamazsın bazıları şahin gibi felan demiş arabanın tırbanışı cok iyi fakat 130 dan sonrası sıkıntı tırmanmıyor uzun yol olması lazım yakıt tüketimi tamamen sana bağlı birşey kesiciye kadar uzatırsan deviri pompacıyla knka olursun daha çok gençlere hitap eden bir araba duruşu ve asaleti var 1-2 oynamayla daha fazla tırmanma sağlayabilirsin chip tuning konusuna gelince araştırmadığım nokta kalmadı dizel araçlarda türüne göre 20-50 beygir arası performans alabiliyorsun ama benzinlilerde 5-20 arası 3.16 i için 5-8 beygir oynar dediler belki size az gelebilir ama o 5 beygir kendini hissettiriyor pejo 208 veya 308 tam hatırlamıyorum abim yazılım attırdı 30 beygir aldı gerisini siz düşünün 5 beygir oynatmak için hava filtresinin söküp egzoz taktıran felan var ama değermi konusuna gelince araçın hastasıysan değmez diye birşey yok ama 3.20 3.30 hız konusunda tercihimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marduk58

    Bazı yorumları okudum saçma buldum 3.16 i e36 kasa kullanıcısıyım araçım orjinal 134 bin km de 1.6 motordan fazla bir performans beklenemez ama bir şahinle kıyaslayamazsın bazıları şahin gibi felan demiş arabanın tırbanışı cok iyi fakat 130 dan sonrası sıkıntı tırmanmıyor uzun yol olması lazım yakıt tüketimi tamamen sana bağlı birşey kesiciye kadar uzatırsan deviri pompacıyla knka olursun daha çok gençlere hitap eden bir araba duruşu ve asaleti var 1-2 oynamayla daha fazla tırmanma sağlayabilirsin chip tuning konusuna gelince araştırmadığım nokta kalmadı dizel araçlarda türüne göre 20-50 beygir arası performans alabiliyorsun ama benzinlilerde 5-20 arası 3.16 i için 5-8 beygir oynar dediler belki size az gelebilir ama o 5 beygir kendini hissettiriyor pejo 208 veya 308 tam hatırlamıyorum abim yazılım attırdı 30 beygir aldı gerisini siz düşünün 5 beygir oynatmak için hava filtresinin söküp egzoz taktıran felan var ama değermi konusuna gelince araçın hastasıysan değmez diye birşey yok ama 3.20 3.30 hız konusunda tercihimdir.
    Dün itibariyle 2009 Model 3.16i Araç sahibi olduk.
    Eşime kullanması için bebeğimiz olduğundan güvenli bir araç bakıyorduk ve Bmw'de karar kıldık.Gerçi ben Volvo taraftarıydım fakat o Bmw istedi.
    Aracı alıp Bursa'ya geldik (alır almaz ilk uzun yol denemesi)
    Şimdi ben uzun uzadıya aracı size anlatamam sadece bi İzmir bursa arası deneyimim oldu.
    Öncelikle şunu söyleyeyim araç sessiz.
    2009 Model olmasına rağmen çok kaliteli izolasyon yapmışlar yol sesi namına diğer markaların (Üst segment markaları kenara koyuyorum) çok daha ilerisinde.
    Gelelim motor performansına.
    Motor zayıf.Bunu net olarak söyleyebilirim.
    Sonuçta 1.5 tonluk bir araç( Bu hissiyatı gerçekten hissediyorsunuz) ve 1.600 cc motor.Yani bunu bilerek bu aracı alın.Ben bu bilincin farkında olarak aldığımdan hayal kırıklığına uğramadım.
    Çünkü aldığım araçla PİST ŞAMPİYONASINA yada RALLİ ŞAMPİYONASINA katılmayacağımdan, benim için güvenlik ve sessizlik - konfor ön planda idi.
    Ama yolda araç sollarken yada yokuş çıkarken insan güç ister mi ister.
    Benim mantalitemde 4.vitesle çıkamıyorsan 3 'e atacaksın.
    Ama ülkemizde birçok kişi "AAA vites düşürmem lazım GEBERİKMİŞ BU" yaftası yakıştırmaya meyilli olduğundan birşey demiyorum.
    Ben 1.vitesle de olsa araç çıkıyorsa benim için kafidir.Ama araç çıkamıyor kalıyorsa ozaman söylenirim.
    Adam 1.2.3.4. vitesi boşa yapmamış.6 yla çıkamıyorsan 5'le çıkamıyorsan 4'le çıkacaksın.
    Ben anlamıyorum her yokuşu 6.vitesle çıkayım mantığını zaten insanlarımızın.
    Neyse araç İzmir Bursa arası 7.2 litre yaktı.Ortalama hızım 120'ydi. Arabada bebek olduğundan agresif kullanmadım.Sadece bi ara performansına bakayım dedim 200'ü rahat görüyor (Yol düz)
    Artık Allahtan belamımı isteyeyim. Araba 200'üde görüyorsa yeterlidir benim için.
    düşüncelerim değişirmi bilmiyorum.
    Ama ilk gün izlenimim açısından KEŞKE ALMASAYMIŞIM demedim.
    Niye mi demedim.
    Öncelikle aracı eşim için bebeğimle güvenli seyehat edebilsin diye aldım.
    Güvenlimi = Güvenli
    Zaten Bmw alıyorum yanlıyorum gazlıyorum diyen gençlik için
    M serisi alsınlar 2 litre, Mercedes Amg paketli performans araçları alsınlar.
    Golf Gti, Opel Opc, Skoda Rs serisi filan alsınlar.
    Adamların aile için ürettikleri ekonomik 1.6 benzinli motordan SHOW beklemesinler

    Not:Yeni 3.20iED araçlar 1.6 modot onlar 170 Bg onlar için (Kulanmadığımdan) birşey diyemem.
    Benim yazım 2009 model makyajlı kasalar için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdalm -- 3 Ocak 2015; 14:52:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdalm

    Dün itibariyle 2009 Model 3.16i Araç sahibi olduk.
    Eşime kullanması için bebeğimiz olduğundan güvenli bir araç bakıyorduk ve Bmw'de karar kıldık.Gerçi ben Volvo taraftarıydım fakat o Bmw istedi.
    Aracı alıp Bursa'ya geldik (alır almaz ilk uzun yol denemesi)
    Şimdi ben uzun uzadıya aracı size anlatamam sadece bi İzmir bursa arası deneyimim oldu.
    Öncelikle şunu söyleyeyim araç sessiz.
    2009 Model olmasına rağmen çok kaliteli izolasyon yapmışlar yol sesi namına diğer markaların (Üst segment markaları kenara koyuyorum) çok daha ilerisinde.
    Gelelim motor performansına.
    Motor zayıf.Bunu net olarak söyleyebilirim.
    Sonuçta 1.5 tonluk bir araç( Bu hissiyatı gerçekten hissediyorsunuz) ve 1.600 cc motor.Yani bunu bilerek bu aracı alın.Ben bu bilincin farkında olarak aldığımdan hayal kırıklığına uğramadım.
    Çünkü aldığım araçla PİST ŞAMPİYONASINA yada RALLİ ŞAMPİYONASINA katılmayacağımdan, benim için güvenlik ve sessizlik - konfor ön planda idi.
    Ama yolda araç sollarken yada yokuş çıkarken insan güç ister mi ister.
    Benim mantalitemde 4.vitesle çıkamıyorsan 3 'e atacaksın.
    Ama ülkemizde birçok kişi "AAA vites düşürmem lazım GEBERİKMİŞ BU" yaftası yakıştırmaya meyilli olduğundan birşey demiyorum.
    Ben 1.vitesle de olsa araç çıkıyorsa benim için kafidir.Ama araç çıkamıyor kalıyorsa ozaman söylenirim.
    Adam 1.2.3.4. vitesi boşa yapmamış.6 yla çıkamıyorsan 5'le çıkamıyorsan 4'le çıkacaksın.
    Ben anlamıyorum her yokuşu 6.vitesle çıkayım mantığını zaten insanlarımızın.
    Neyse araç İzmir Bursa arası 7.2 litre yaktı.Ortalama hızım 120'ydi. Arabada bebek olduğundan agresif kullanmadım.Sadece bi ara performansına bakayım dedim 200'ü rahat görüyor (Yol düz)
    Artık Allahtan belamımı isteyeyim. Araba 200'üde görüyorsa yeterlidir benim için.
    düşüncelerim değişirmi bilmiyorum.
    Ama ilk gün izlenimim açısından KEŞKE ALMASAYMIŞIM demedim.
    Niye mi demedim.
    Öncelikle aracı eşim için bebeğimle güvenli seyehat edebilsin diye aldım.
    Güvenlimi = Güvenli
    Zaten Bmw alıyorum yanlıyorum gazlıyorum diyen gençlik için
    M serisi alsınlar 2 litre, Mercedes Amg paketli performans araçları alsınlar.
    Golf Gti, Opel Opc, Skoda Rs serisi filan alsınlar.
    Adamların aile için ürettikleri ekonomik 1.6 benzinli motordan SHOW beklemesinler

    Not:Yeni 3.20iED araçlar 1.6 modot onlar 170 Bg onlar için (Kulanmadığımdan) birşey diyemem.
    Benim yazım 2009 model makyajlı kasalar için.

    Alıntıları Göster
    2006 Model 316i manuel vites aracım var. Aracın performansı çok yüksek değil, ancak prestiji yüksek. Performansı diğer marka model 1,6 motor benzinli atmosferik araçlar gibi. Araç 1450kg, şehir içi ara hızlanmalarda alt devirlerde biraz hantal kalabilir. Ancak yüksek devirlerde kullanırsanız fena değil. Uzun yolda 6. viteste çok rahat 200km'yi görüyor. Ortalama yakıt tüketimim 9,3 l/100km şehir içi, 7,5l/100km şehirdışı (120km hız ile). Bir depo ile 650-700km gidebiliyorum. Araç LPG li değil. Burada bence en önemlisi aracın manuel vites olması. Üst motorlarda manuel vites seçeneği olmayışı. Ben de 320d veya 320i alabilirdim. Sırf manuel diye bu aracı tercih ettim. Maalesef borusan bize böyle bir seçenek sunmuyor. Madem 316i alıyorum donanımlı olsun dedim. Araştırdım ve en dolularından birisini, özel sipariş bir aracı buldum. Herkes performanstan bahsetmiş ancak aracın güvenliği ve donanımları da son derece önemli. Recaro ısıtmali bel ve baldır destekli sismeli deri spor koltuk var. Uzun yolda inanılmaz rahat. Sunroof, Bi-xenon farlar, far yıkama, kumanda ile katlanır, geri viteste otomatik yere ayarlanır dikiz aynaları, kutu içecek soğutmalı ön kol dayama gözü, elektrikli arka perde, dijital çift yönlü klima, business mp3 cd aux çalar, ön koltuk altlarında fabrikasyon subwoofer hoparlörler, iç dış ışık paketi kapı kollarında led aydınlatma, m deri fonksiyonel direksiyon, m vites kolu, cruise control, far, yağmur, park, lastik basınç sensörleri, 17 inc 9kg orijinal hafif alaşım jantlar, ABS, ESP, DTC, 8 Airbag vs. Bu donanımların hepsi bir arada hangi arabada var? Çok nadir markalarda bulabilirsiniz. Bunun dışında sürüş keyfi ve performansı için 1,5cm alçak orjinal M spor süspansiyon paketi ve kule gergisi araçta fabrikasyon olarak mevcut. Üzerindeki spor süspansiyon ile daha güçlü motorlu normal süspansiyon araçları virajda affetmem:) Virajları lastik sesleri duyarak, yatmadan, kaymadan dönebileceğiniz bir araba. E90 kasa ön arka %50-50 ağırlık dağılımlı nadir arabalardan birisi. Keyif alarak bindiğim bir araba. Keşke 2.0L olsaydı ama benim mantığım 1,6 olsun manuel vites olsun... Bu aracı düşünen kişilere fikir verebildiysem ne mutlu. Kalın sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msungur

    2006 Model 316i manuel vites aracım var. Aracın performansı çok yüksek değil, ancak prestiji yüksek. Performansı diğer marka model 1,6 motor benzinli atmosferik araçlar gibi. Araç 1450kg, şehir içi ara hızlanmalarda alt devirlerde biraz hantal kalabilir. Ancak yüksek devirlerde kullanırsanız fena değil. Uzun yolda 6. viteste çok rahat 200km'yi görüyor. Ortalama yakıt tüketimim 9,3 l/100km şehir içi, 7,5l/100km şehirdışı (120km hız ile). Bir depo ile 650-700km gidebiliyorum. Araç LPG li değil. Burada bence en önemlisi aracın manuel vites olması. Üst motorlarda manuel vites seçeneği olmayışı. Ben de 320d veya 320i alabilirdim. Sırf manuel diye bu aracı tercih ettim. Maalesef borusan bize böyle bir seçenek sunmuyor. Madem 316i alıyorum donanımlı olsun dedim. Araştırdım ve en dolularından birisini, özel sipariş bir aracı buldum. Herkes performanstan bahsetmiş ancak aracın güvenliği ve donanımları da son derece önemli. Recaro ısıtmali bel ve baldır destekli sismeli deri spor koltuk var. Uzun yolda inanılmaz rahat. Sunroof, Bi-xenon farlar, far yıkama, kumanda ile katlanır, geri viteste otomatik yere ayarlanır dikiz aynaları, kutu içecek soğutmalı ön kol dayama gözü, elektrikli arka perde, dijital çift yönlü klima, business mp3 cd aux çalar, ön koltuk altlarında fabrikasyon subwoofer hoparlörler, iç dış ışık paketi kapı kollarında led aydınlatma, m deri fonksiyonel direksiyon, m vites kolu, cruise control, far, yağmur, park, lastik basınç sensörleri, 17 inc 9kg orijinal hafif alaşım jantlar, ABS, ESP, DTC, 8 Airbag vs. Bu donanımların hepsi bir arada hangi arabada var? Çok nadir markalarda bulabilirsiniz. Bunun dışında sürüş keyfi ve performansı için 1,5cm alçak orjinal M spor süspansiyon paketi ve kule gergisi araçta fabrikasyon olarak mevcut. Üzerindeki spor süspansiyon ile daha güçlü motorlu normal süspansiyon araçları virajda affetmem:) Virajları lastik sesleri duyarak, yatmadan, kaymadan dönebileceğiniz bir araba. E90 kasa ön arka %50-50 ağırlık dağılımlı nadir arabalardan birisi. Keyif alarak bindiğim bir araba. Keşke 2.0L olsaydı ama benim mantığım 1,6 olsun manuel vites olsun... Bu aracı düşünen kişilere fikir verebildiysem ne mutlu. Kalın sağlıcakla.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhabalar.
    B5.5 Passat aracımı sattım 2005 BMW 3.16i düşünüyorum. Özellikle kullanıcı yorumları önemli benim için.
    Yakıt tüketimi nedir? Periyodik Bakım masrafları? Kronik Sorunları? Lütfen kullanıcılar ve anlayanlar cevap verisin.
    İnternet üzerinden yaptığım küçük bir araştırma sonucu 2004 ve önceki 3.16ların 1595cc 105ps 150nm torka sahip
    benim baktığım araç 2005 3.16i fakat 1796cc 116ps 170nm torka sahip. 1.6 çekmez falan diyorlar çeker bu kadar mühendis mal olmasa gerek.
    önceki aracım 1595cc 102ps(148nm tork) Passat dı. Şimdi 1796cc 116ps (170nm tork) bana fazlası ile yetecektir.
    Bahsettiğim 2005 model 3.16i alınır mı?
    Karşılaşacağım olası sorunlar nelerdir?
    Ne gibi masraflar açar (kronik).
    baktığım araç 140.000km sunrooflu. tek parça boya.
    Cevaplarınızı bekliyorum.
    Teşekkür ederim.




  • Winston29 kullanıcısına yanıt
    aracın kronik hiç bir sıkıntısı yok. ufak tefek sorunlar her araçta olur. ben bi ara kullanmıştım 2011 di benimki. ön konsol üzeri cam havalandırmasından stabilize yolda tıkırtı geliyordu. basit bi işlemle düzeldi. kronik değil ama bir çok otomatik 316i de zincir gergisinde tek seferlik kaçırma oluyormuş. düzeltildikten sonra sorun yok.

    son belirteceğim nokta lci den öncekiler 116hp dir. lci den sonrakiler 122hp dir. çekişte çok fark hisstmiyorsunuz çünkü 116ps olan araşların lastik yuvarlanma dirençleri ve çapları daha küçük. lci de lastik çapları arttı. bu fark sadece son hızda hissediyliyor.

    sonuş olarak temiz bir 316i sorunsuz sıkıntısızdır. turbo derdi yok. 1.6 atmosferik araç sizin için yetiyorsa 316i hayli hayli sizi mutlu eder.
  • e90 316i eleştiren yanlış bir motor olduğunu söyleyen arkadaşlar. bmw nin yanlş bir politika izlediğini söylediniz ama yıl olmuş 2015 mercedes c180 blutech adı altında 1.6 atmosferik 116 hp güce sahip model sunuyor.

    http://www.oto.info.tr/mercedes-c-180-bluetec-1598-cm3-116-hp/

    http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/c-class/new-mercedes-benz-c-class-engine-lineup-and-details-revealed/

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=20813




  • Dizel ile benzinliyi karşılaştırıyorsun bilmem farkında mısın?
  • Winston29 kullanıcısına yanıt
    hocam merhaba aracı aldınız mı acaba?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.