bmw 3,16 136 bg veya C serisi yeni turbolu 156bg motor lpg ile uyumlu mu?
C serisini bilmiyorum ama Bmw motoru uyumlu değil galiba , psa grubunun THp motorları ile aynı motor ve bildiğim kadarıyla bu motorlar da tsi gibi direk enjeksiyon.
Daturkishulan haklı.
Ancak şöyle bir durumda var benim dikkat ettiğim kadarıyla,
2 Tane Aracı kıyaslarsak,
Mesela 125 Ps 140 Nm torklu ve gene 125 Ps 250 Nm torklu 2 tane araç. Burada , 250 Nm torku olanın, "Ortalama Beygir gücü" biraz daha yüksek olabiliyor. Yani beygirgücü eğrisi sivri değilde daha yatay oluyor, torkun yüksek olmasının burada avantajı var. İşte Dizel motorlar bunu düşük devirde avantaja çevirebiliyorlar zaten onun için şehir içi için çok avantajlı.
Ama maksimum devirlere çıkıldığı vakit torkun pek önemi yok, ama tabi o devire nasıl gelindiğide önemli, benzinlilerde mesela ara hızlanmalar kötü oluyor. Bazen 2. viteste 3500 Rpm'de başlamak zorunda kalıyorsunuz dip gaz yapmaya, 1.'e alamazsınız o hızda öne kapaklanır, ama 3500 Rpm'de pek canlı sayılmaz 4500'den sonra felan ancak kükrüyor vs. vs.
Ama genel olarak, beygirgücü 1. sıradadır önem olarak.
Yani sizin aracn torku yüksek diye, sizden 20-30 hp güçlü arabayı geçmeyi pek beklemeyin.
Tork ile devirin çarpımıyla Hp bulunuyor denildiği gibi.
Mesela şu anki Clio Symbol 65 Ps ve 160 Nm. Ancak torkunu verdiği devir 1900'mu ne. Gücüde sadece 3750'de alıyor.
Eski kullandığım 2006 Corolla 1.6'da 150 Nm tork vardı ancak bunu 4000 Rm gibi alıyordu ve gücünüde 6000 Rpm'de alıyordu. Onun için 65 değilde 110 Ps oluyor işte devirle çok bağlantılı. Ve şimdiki aracım Corolla'nın yanından bile geçemez.
O aracın 0-100'ü 10.4 saniye idi, şimdikinin 16.5 saniye. Çok daha iyi yürüyordu o araba çünkü şanzıman sayesinde yere aktardığı tork daha yüksekti, devir fazla olduğu için.
herkese cok tesekkürler ama arac uyumlu arıza cıkartır mmı ona donsek konu biraz değişmiş oldu :D
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme