Şimdi Ara

BMW 5.25d XDRİVE ANA KONU inceleme yorumlar ( F10 Kasa ) (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
6
Favori
50.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Herkese merhaba,

    Babam 2013 525d xDrive kullanıcısı ve aracı 25.000 km'de. Ben de aracı toplamda 2-3bin km kadar kullanma fırsatı buldum. Kendim e90 320d kullanıcısıyım. En çok satılan 5 modellerinden biri olduğuna göre görüşlerimi paylaşmak istedim.

    Aracın artıları:

    - Araç mekanik olarak sorunsuz, bakım-parça maliyeti düşük. Bu konuda tüm BMW'ler iyi genel olarak.

    - 4 çeker ve ağır bir araç için yakıt tüketimi iyi. Biz orta-sıkışık İstanbul trafiğinde 8,8 lt civarı görüyoruz. Uzun yolda 7 lt civarlarına iniyor abartmadan orta-seri kullanımla.

    - Konfor ve sessizlik oldukça iyi, ama aşağıda belirteceğim eksileri olacak bunun.

    - Güvenli ve heybetli his güzel, trafikte güven veriyor.

    - Farlar mükemmel ötesi.

    - İç mekan kalitesi, mekan ışıklandırılması iyi. Ferah hissettiriyor.

    - Bagaj geniş.

    - [Eczman'ın uyarısı üzerine]: 4 çekerin kar ve yağmurda sağladığı ekstra çekiş. Ancak bu artının eksilerinin daha fazla olduğunu düşünüyorum, detaylar aşağıda.

    Aracın eksileri:

    - Fiyat, fiyat, fiyat. Bana göre bir dolu gereksiz özellikle fiyatı şişirilmiş Türkiye paketlerinin (4 çeker, vakumlu kapı, hayalet kadran; tümü de bence gereksiz). Bayi karlarını arttırmak için firmalar son zamanlarda gerekli-gereksiz her arabayı 4 çeker getirmeye başladılar. Bu hacim, ağırlık ve güçlerde arabaların kesinlikle 4 çekere ihtiyacı yok.

    - 4 çeker olması. Lüzumsuz ağırlık, ekstra yakıt tüketimi, ayrıca belirgin understeer. İstediğime yakın yol tutması için DSC'yi mutlaka devre dışı bırakmak gerekiyor. DSC off ve trailing fren ile viraja girildiğinde ancak understeer dengelenebiliyor. Katalogdan baktım, xDrive tam 1840 kg . 530d bile 1785 kg! 528i bile dört çeker olarak kakalanmaya çalışıyor, Erzurum'da yaşıyorsanız tamam ama İstanbul'da tamamen gereksiz. Az bilinen bir başka eksi de xDrive'ların 1 cm daha yüksek olması (yerine göre artı sayılabilir tabii).

    - Araç ağır ve hantal, yolda da öyle hissettiriyor. Tamam, bir 3 serisi çevikliği beklemiyoruz ama bu kadarı da kabul edilemez. Temel denge ve 50/50 ağırlık dağılımı bakımından sorun yok, ama yüksek ağırlık ve 4 çeker işi bozuyor. BMW bu jenerasyonda e60'a göre alüminyum kullanımını geriye çekti maliyetler açısından; e60 520d kullandım ve belirgin derecede daha çevik olduğunu söyleyebilirim.

    - Süspansiyonlar aşırı yumuşak. Normalde yumuşak araç sevdiğini söyleyen babam (eski aracı Jag XF) da bundan çok rahatsız. Otobanda direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde araç su yatağındaymış gibi yalpalıyor, sportif sürüşlerde arka yolcuların midesi bulanıyor,frende çok dalıyor, ayrıca araç şehir içinde kasis, çukur vs. gibi yerlere frenle girerseniz hemen burnunu sürtüyor. Muhtemelen RFT lastiklerin sertlik ve konfor sorunlarını dengelemek için böyle yapılmış, bence olmamış.

    - Motor sesi hoş değil. Performans idare eder ama tam gazda ve devir 2500'ü geçer geçmez araç bağırmaya başlıyor. Hiçbir zaman 0-100'ü 7 sn olan bir araç gibi hissetmiyor ama. Bence e90'ın yüksek devirlerdeki sesi daha güzel. Bu belki çift turboyla ilgili olabilir, e60'ın sesi biraz daha iyiydi, yeni 520d'leri bilemiyorum. Bu dediklerim canlı sürüş için geçerli, düşük devirlerde ses yalıtımı başarılı.

    - Start-stop çok sarsıntılı çalışıyor, bence BMW'ye yakışmamış. 4 silindirden kaynaklı bir durum olabilir.

    - RFT lastikler maalesef hala başarısız. Frenlerin "bite"ı kötü, araba yol bozukluklarını ve yarıkları takip etme eğiliminde (245 lastiğin de etkisi var, 225 lastiklerde bu daha az hissedilir), uzun yollarda sık görülen parçalı kırıklı zeminlerde lastikler korkunç ses yapıyor. Bu zeminlerde gelen ses normal lastikli e90 aracımdan hayli fazla.

    - Arabada bluetooth ve USB girişi var ama iPhone'dan müzik çalmıyor . Borusan kusura bakmasın buna ancak küfür edilir.

    Toparlayacak olursam, akla hitap eden ama gönlümüzü çelemeyen bir araç oldu 525d. Ekonomik, sağlam, sorunsuz, konforlu; bunlar güzel. Ama bu kadarını üst düzey bir Passat'ta da bulmak mümkün. Eski aracımız Jaguar XF ise gönle hitap eden, müthiş bir motoru, direksiyon hissi ve dengesi olan bir araçtı (ama maalesef kalite ve motor sorunları vardı). Bir cümleyle XF'i alıp bir yerlere kaçmak, bahane uydurup uzun yoldan gelmek istiyordunuz ama 525d hiçbirimizde öyle bir duygu uyandıramadı.


    5.20d kullanicisi olarak, xdrive yorumlariniza katiliyorum.
    Ben arabayi satin alirken 5.25d xdrive icin aynen sizin yazdiklarinizi dusunmustum o yuzden 5.20d almistim.
    Ancak hantal, start-stop ve suspansiyon yorumlariniza katilmiyorum.
    Ben daha iyi calisan start-stop gormedim, gerci her araci test etmedim. Belki iyisi vardir.
    Hantallik; boyutlarina gore manevra kabiliyeti bence iyi sayilir.
    Suspansiyon ise bence 5.20d icin yeterince iyi yol tutus sagliyor ve bence az daha yumusak olabilirdi :) gerci cokta hizli araba kullanan biri degilim.
    Bluetooth konusunda %100 katiliyorum, satis temsilcisinin bilgisizliginden maalesef o opsiyonu alamadim.
    Kusur borusanda degil bmwnin kendisinde, yil olmus 2015 hala opsiyon...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolbay -- 2 Aralık 2014; 23:20:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay

    quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Herkese merhaba,

    Babam 2013 525d xDrive kullanıcısı ve aracı 25.000 km'de. Ben de aracı toplamda 2-3bin km kadar kullanma fırsatı buldum. Kendim e90 320d kullanıcısıyım. En çok satılan 5 modellerinden biri olduğuna göre görüşlerimi paylaşmak istedim.

    Aracın artıları:

    - Araç mekanik olarak sorunsuz, bakım-parça maliyeti düşük. Bu konuda tüm BMW'ler iyi genel olarak.

    - 4 çeker ve ağır bir araç için yakıt tüketimi iyi. Biz orta-sıkışık İstanbul trafiğinde 8,8 lt civarı görüyoruz. Uzun yolda 7 lt civarlarına iniyor abartmadan orta-seri kullanımla.

    - Konfor ve sessizlik oldukça iyi, ama aşağıda belirteceğim eksileri olacak bunun.

    - Güvenli ve heybetli his güzel, trafikte güven veriyor.

    - Farlar mükemmel ötesi.

    - İç mekan kalitesi, mekan ışıklandırılması iyi. Ferah hissettiriyor.

    - Bagaj geniş.

    - [Eczman'ın uyarısı üzerine]: 4 çekerin kar ve yağmurda sağladığı ekstra çekiş. Ancak bu artının eksilerinin daha fazla olduğunu düşünüyorum, detaylar aşağıda.

    Aracın eksileri:

    - Fiyat, fiyat, fiyat. Bana göre bir dolu gereksiz özellikle fiyatı şişirilmiş Türkiye paketlerinin (4 çeker, vakumlu kapı, hayalet kadran; tümü de bence gereksiz). Bayi karlarını arttırmak için firmalar son zamanlarda gerekli-gereksiz her arabayı 4 çeker getirmeye başladılar. Bu hacim, ağırlık ve güçlerde arabaların kesinlikle 4 çekere ihtiyacı yok.

    - 4 çeker olması. Lüzumsuz ağırlık, ekstra yakıt tüketimi, ayrıca belirgin understeer. İstediğime yakın yol tutması için DSC'yi mutlaka devre dışı bırakmak gerekiyor. DSC off ve trailing fren ile viraja girildiğinde ancak understeer dengelenebiliyor. Katalogdan baktım, xDrive tam 1840 kg . 530d bile 1785 kg! 528i bile dört çeker olarak kakalanmaya çalışıyor, Erzurum'da yaşıyorsanız tamam ama İstanbul'da tamamen gereksiz. Az bilinen bir başka eksi de xDrive'ların 1 cm daha yüksek olması (yerine göre artı sayılabilir tabii).

    - Araç ağır ve hantal, yolda da öyle hissettiriyor. Tamam, bir 3 serisi çevikliği beklemiyoruz ama bu kadarı da kabul edilemez. Temel denge ve 50/50 ağırlık dağılımı bakımından sorun yok, ama yüksek ağırlık ve 4 çeker işi bozuyor. BMW bu jenerasyonda e60'a göre alüminyum kullanımını geriye çekti maliyetler açısından; e60 520d kullandım ve belirgin derecede daha çevik olduğunu söyleyebilirim.

    - Süspansiyonlar aşırı yumuşak. Normalde yumuşak araç sevdiğini söyleyen babam (eski aracı Jag XF) da bundan çok rahatsız. Otobanda direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde araç su yatağındaymış gibi yalpalıyor, sportif sürüşlerde arka yolcuların midesi bulanıyor,frende çok dalıyor, ayrıca araç şehir içinde kasis, çukur vs. gibi yerlere frenle girerseniz hemen burnunu sürtüyor. Muhtemelen RFT lastiklerin sertlik ve konfor sorunlarını dengelemek için böyle yapılmış, bence olmamış.

    - Motor sesi hoş değil. Performans idare eder ama tam gazda ve devir 2500'ü geçer geçmez araç bağırmaya başlıyor. Hiçbir zaman 0-100'ü 7 sn olan bir araç gibi hissetmiyor ama. Bence e90'ın yüksek devirlerdeki sesi daha güzel. Bu belki çift turboyla ilgili olabilir, e60'ın sesi biraz daha iyiydi, yeni 520d'leri bilemiyorum. Bu dediklerim canlı sürüş için geçerli, düşük devirlerde ses yalıtımı başarılı.

    - Start-stop çok sarsıntılı çalışıyor, bence BMW'ye yakışmamış. 4 silindirden kaynaklı bir durum olabilir.

    - RFT lastikler maalesef hala başarısız. Frenlerin "bite"ı kötü, araba yol bozukluklarını ve yarıkları takip etme eğiliminde (245 lastiğin de etkisi var, 225 lastiklerde bu daha az hissedilir), uzun yollarda sık görülen parçalı kırıklı zeminlerde lastikler korkunç ses yapıyor. Bu zeminlerde gelen ses normal lastikli e90 aracımdan hayli fazla.

    - Arabada bluetooth ve USB girişi var ama iPhone'dan müzik çalmıyor . Borusan kusura bakmasın buna ancak küfür edilir.

    Toparlayacak olursam, akla hitap eden ama gönlümüzü çelemeyen bir araç oldu 525d. Ekonomik, sağlam, sorunsuz, konforlu; bunlar güzel. Ama bu kadarını üst düzey bir Passat'ta da bulmak mümkün. Eski aracımız Jaguar XF ise gönle hitap eden, müthiş bir motoru, direksiyon hissi ve dengesi olan bir araçtı (ama maalesef kalite ve motor sorunları vardı). Bir cümleyle XF'i alıp bir yerlere kaçmak, bahane uydurup uzun yoldan gelmek istiyordunuz ama 525d hiçbirimizde öyle bir duygu uyandıramadı.


    5.20d kullanicisi olarak, xdrive yorumlariniza katiliyorum.
    Ben arabayi satin alirken 5.25d xdrive icin aynen sizin yazdiklarinizi dusunmustum o yuzden 5.20d almistim.
    Ancak hantal, start-stop ve suspansiyon yorumlariniza katilmiyorum.
    Ben daha iyi calisan start-stop gormedim, gerci her araci test etmedim. Belki iyisi vardir.
    Hantallik; boyutlarina gore manevra kabiliyeti bence iyi sayilir.
    Suspansiyon ise bence 5.20d icin yeterince iyi yol tutus sagliyor ve bence az daha yumusak olabilirdi :) gerci cokta hizli araba kullanan biri degilim.
    Bluetooth konusunda %100 katiliyorum, satis temsilcisinin bilgisizliginden maalesef o opsiyonu alamadim.
    Kusur borusanda degil bmwnin kendisinde, yil olmus 2015 hala opsiyon...

    Alıntıları Göster
    Iratus güzel değerlendirmişsin objektif olmuş.

    Acaba kullandığın e60 standart mıydı yoksa m sport muydu ?

    F10 la ilgili e60'a göre daha yumuşak olduğu yorumlarını çok sık duyuyorum, ama neticede f10 da bir BMW'dir, sürüş dinamikleri gayet iyidir diye düşünüyorum.

    Ama şu bi gerçek ki f10 da BMW biraz yürüyeni önceki nesil 5 lere göre yumuşattı, bence bunu BMW yıllardır üzerine yapışan arabaları fazla sportif ve sert eleştirilerini f10 da bi nebze olsun hafifletmek için yaptı. İyi mi yaptı ? Bana göre kötü, ben sert ve çevik araba seviyorum, ama f10 Türkiye dahil dünyada segmentinde lider oldu, demek ki BMW kendisi açısından doğru olanı yapmış biz eleştirsekte

    ++

    Bir de şu da var, daha önce kendi aracın olarak e90 kullandıysan, e90'ın dinamizm ve çevikliğine (ki bu konuda meşhurdur) alışmışsındır, ve e90 sonraso 5 serisi, e60 ya da f10 farketmeksizin, sana e90'a göre daha hantal gelecektir. Çünkü ağırlık farkı ve büyüklük farkı çok ciddi.

    Lakin e60 ya da f10'u m sport kullandıysan ya da kullanırsan, o zaman sever beğenirsin bence.

    Ben şahsen e60 m sport 520d kullanıyorum, ve çok memnunum, çevikliği de çok ama çok iyi. Kıyamıyorum aracımı değiştirmeye desem yeri var. f10 da m sport donanımla alındığında çok daha çevikleşiyor diye kullanıcılarından çok duydum, okudum.

    ++

    10 yıl x5 kullanmış biri olarak, xdrive ile ilgili yorumlarına tamamen katılıyorum, aslında çok gereksiz Istanbul için, aslında kullanıcıların haberi yok ama xdrive'ın şehir içi kuru sürüşlerde hiç ama hiç avantajı yok. Hatta xdrive'ın kafadan kaymaya neden olma(en sevmediğim) ve ekstra ağırlık dezavantajı var. Bunla ilgili yazıcak şey çok, bizim otomobil kullanıcıları 4x4 sistemni hep gözlerinde çok büyütmüşlerdir, aracı 4x4 diye daha iyi yol tuttuğunu düşünenler çoğunlukta. Halbuki bizim kullandığımız sıradan araçlar için 4x4'ün tek avantajı var, o da ''gevşek kaygan zeminlerde ilerlemeyi kolaylaştırmak''

    Sadece xdrive için değil, tüm diğer markaların 4x4 sistemleri için geçerli bu.

    Hatta, şahsen ben rwd 520d aracımla ile kar lastiğiyle karlı dağ yollarına iniyorum çıkıyorum, biraz oynak oluyor, ama lastik iyiyse sorun olmuyor (eğlenceli bile oluyor).

    Bu xdrive ile alakalı daha detaylı yorumlarımı şu konuda da yapmıştım.

    donanımhaber forum
    Hangi XDrive tavsiye edersiniz » Sayfa 1 - 1
    http://forum.donanimhaber.com/m_98943528/f_//tm.htm#99093730


    ++

    Şahsen bi sonra ki aracımı kısmetse m sport 525d düşünüyorum, belki de mecburen xdrive olacak, buraya da yazarım zaten, ama 213hp lik motor bence alanında şaheser, rwd gelse Türkiye'ye daha iyi olurdu...

    Fakat bazen f10 la f30 arasında, satın alırken ki marjdan yararlanıp f10 525xd parasına biraz daha ekleyip f30 330d ya da 335d ye yönelsem mi diye düşünmüyor değilim, amma keyifli olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz 1985 -- 3 Aralık 2014; 16:00:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Herkese merhaba,

    Babam 2013 525d xDrive kullanıcısı ve aracı 25.000 km'de. Ben de aracı toplamda 2-3bin km kadar kullanma fırsatı buldum. Kendim e90 320d kullanıcısıyım. En çok satılan 5 modellerinden biri olduğuna göre görüşlerimi paylaşmak istedim.

    Aracın artıları:

    - Araç mekanik olarak sorunsuz, bakım-parça maliyeti düşük. Bu konuda tüm BMW'ler iyi genel olarak.

    - 4 çeker ve ağır bir araç için yakıt tüketimi iyi. Biz orta-sıkışık İstanbul trafiğinde 8,8 lt civarı görüyoruz. Uzun yolda 7 lt civarlarına iniyor abartmadan orta-seri kullanımla.

    - Konfor ve sessizlik oldukça iyi, ama aşağıda belirteceğim eksileri olacak bunun.

    - Güvenli ve heybetli his güzel, trafikte güven veriyor.

    - Farlar mükemmel ötesi.

    - İç mekan kalitesi, mekan ışıklandırılması iyi. Ferah hissettiriyor.

    - Bagaj geniş.

    - [Eczman'ın uyarısı üzerine]: 4 çekerin kar ve yağmurda sağladığı ekstra çekiş. Ancak bu artının eksilerinin daha fazla olduğunu düşünüyorum, detaylar aşağıda.

    Aracın eksileri:

    - Fiyat, fiyat, fiyat. Bana göre bir dolu gereksiz özellikle fiyatı şişirilmiş Türkiye paketlerinin (4 çeker, vakumlu kapı, hayalet kadran; tümü de bence gereksiz). Bayi karlarını arttırmak için firmalar son zamanlarda gerekli-gereksiz her arabayı 4 çeker getirmeye başladılar. Bu hacim, ağırlık ve güçlerde arabaların kesinlikle 4 çekere ihtiyacı yok.

    - 4 çeker olması. Lüzumsuz ağırlık, ekstra yakıt tüketimi, ayrıca belirgin understeer. İstediğime yakın yol tutması için DSC'yi mutlaka devre dışı bırakmak gerekiyor. DSC off ve trailing fren ile viraja girildiğinde ancak understeer dengelenebiliyor. Katalogdan baktım, xDrive tam 1840 kg . 530d bile 1785 kg! 528i bile dört çeker olarak kakalanmaya çalışıyor, Erzurum'da yaşıyorsanız tamam ama İstanbul'da tamamen gereksiz. Az bilinen bir başka eksi de xDrive'ların 1 cm daha yüksek olması (yerine göre artı sayılabilir tabii).

    - Araç ağır ve hantal, yolda da öyle hissettiriyor. Tamam, bir 3 serisi çevikliği beklemiyoruz ama bu kadarı da kabul edilemez. Temel denge ve 50/50 ağırlık dağılımı bakımından sorun yok, ama yüksek ağırlık ve 4 çeker işi bozuyor. BMW bu jenerasyonda e60'a göre alüminyum kullanımını geriye çekti maliyetler açısından; e60 520d kullandım ve belirgin derecede daha çevik olduğunu söyleyebilirim.

    - Süspansiyonlar aşırı yumuşak. Normalde yumuşak araç sevdiğini söyleyen babam (eski aracı Jag XF) da bundan çok rahatsız. Otobanda direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde araç su yatağındaymış gibi yalpalıyor, sportif sürüşlerde arka yolcuların midesi bulanıyor,frende çok dalıyor, ayrıca araç şehir içinde kasis, çukur vs. gibi yerlere frenle girerseniz hemen burnunu sürtüyor. Muhtemelen RFT lastiklerin sertlik ve konfor sorunlarını dengelemek için böyle yapılmış, bence olmamış.

    - Motor sesi hoş değil. Performans idare eder ama tam gazda ve devir 2500'ü geçer geçmez araç bağırmaya başlıyor. Hiçbir zaman 0-100'ü 7 sn olan bir araç gibi hissetmiyor ama. Bence e90'ın yüksek devirlerdeki sesi daha güzel. Bu belki çift turboyla ilgili olabilir, e60'ın sesi biraz daha iyiydi, yeni 520d'leri bilemiyorum. Bu dediklerim canlı sürüş için geçerli, düşük devirlerde ses yalıtımı başarılı.

    - Start-stop çok sarsıntılı çalışıyor, bence BMW'ye yakışmamış. 4 silindirden kaynaklı bir durum olabilir.

    - RFT lastikler maalesef hala başarısız. Frenlerin "bite"ı kötü, araba yol bozukluklarını ve yarıkları takip etme eğiliminde (245 lastiğin de etkisi var, 225 lastiklerde bu daha az hissedilir), uzun yollarda sık görülen parçalı kırıklı zeminlerde lastikler korkunç ses yapıyor. Bu zeminlerde gelen ses normal lastikli e90 aracımdan hayli fazla.

    - Arabada bluetooth ve USB girişi var ama iPhone'dan müzik çalmıyor . Borusan kusura bakmasın buna ancak küfür edilir.

    Toparlayacak olursam, akla hitap eden ama gönlümüzü çelemeyen bir araç oldu 525d. Ekonomik, sağlam, sorunsuz, konforlu; bunlar güzel. Ama bu kadarını üst düzey bir Passat'ta da bulmak mümkün. Eski aracımız Jaguar XF ise gönle hitap eden, müthiş bir motoru, direksiyon hissi ve dengesi olan bir araçtı (ama maalesef kalite ve motor sorunları vardı). Bir cümleyle XF'i alıp bir yerlere kaçmak, bahane uydurup uzun yoldan gelmek istiyordunuz ama 525d hiçbirimizde öyle bir duygu uyandıramadı.


    Olumsuz olarak yazdıklarınızın çoğuna katılmadım, ayriyetten iphone'dan nasıl müzik çalmıyor? Hem android'de hem iphone'da, hem telefonun kendi müzik çalarından hem de youtube ve benzeri programlardan sorunsuz bir şekilde müzik çalınabiliyor.




  • tolbay T kullanıcısına yanıt
    @tolbay

    Start-stop'ta VW Golf (1.2 ve 1.4) ve Audi A6 (dizel) bence belirgin daha iyi. Dizelin bir olumsuz etkisi mutlaka olacaktır ama BMW gibi bir firma bunu daha iyi örtebilmeliydi. Duyduğum kadarıyla Mercedes de daha iyi bu konuda.

    Bence de 520d almakla iyi etmişsiniz. 140 kg fazlalık yabana atılır gibi değil, güç fazlasının çoğunu emip götürüyor. İnsanların yanıldığı nokta 0-100 değeri. 4 çeker sayesinde 100'e iyi çıkıyor ama ara hızlanmalar ve daha üst hızlarda arabanın nefesi çabuk kesiliyor, buralarda 520d ile belirgin fark olacağını sanmıyorum. Son hızının düşük olma sebebi de xDrive bu arada, birileri sormuştu daha önce.

    Süspansiyon konusu zevkler ve renkler tabii... Zamanında babamın bir arkadaşında e39 vardı ve hepimiz hayrandık, bence buna göre değerlendirmek gerek. BMW performans, konfor ve yol tutuşu bu kadar iyi harmanlayan bir araba daha üretemedi bence, sanıyorum pazar payı olarak da e39 daha iyiydi, zamanında testlerde tüm rakiplerini ezip geçmiş. Gelişmekte olan Çin, Hindistan, Rusya gibi ülkeler dünyayı değiştirdi, artık herkes büyük ve konforlu diyor, başka bir şey demiyor. İngiltere'de malikanede oturup arabası garaja sığmadığı için 5'i satış 3'e geçen adamlar var

    @ LonelyHunter

    Sanırım siz AUX girişini anladınız, orası çalışıyor. BMW professional navigasyon bile yoksa Youtube'dan USB üzerinden çalamıyor. Diyelim USB'yi geçtik, normalde Bluetooth telefonu olan bir aracın kolayca Bluetooth'dan müzik de vermesi beklenir, şirkete aldığımız 40.000 TL Ford Connect'te bile bu böyle, ama 525d'de yok (standart olarak). Alman firmaları genel olarak opsiyonlardan para sızdırma stratejisini çok başarılı uyguluyorlar, bir arada gelen teknolojiyi üçe bölüp bize üç taksitte satıyorlar. Bu tüm dünyada eleştirilen bir konu.

    @ deniz1985

    Hocam yorumların için teşekkürler. MSport vs meseleleri epey karmaşık aslında. Benim kullandığım e60 normal kasaydı ama yine de çok daha çevikti.

    Borusan yanlış bilmiyorsam e90 ve e60 LCI kasalardan itibaren MSport arabaları da standart süspansiyonla getirmeye başladı, çünkü dediğin gibi çok fazla sertlik şikayeti almıştı. Aynı opsiyon yurtdışında da var, ama sipariş verirken aktif olarak seçmen gerekiyor.

    Burada kritik olan, MSport süspansiyonun farkları. MSport 1 cm daha alçak ve daha sert yay-amortisör seti ve arkada geniş lastikleri var (staggered setup). Arkada geniş lastikler daha fazla understeer'a yol açacağı için de arka roll-bar diğer modellerden 1mm daha kalın. (E90'lar için: Standart 13 mm, MSport: 14 mm, xDrive: 15 mm)

    Şimdi spor süspansiyon istenmezse yaylar ve amortisör konfor ayarına dönüyor, orası kesin. Ama arka roll-bar ne olur onu bilemiyorum. Tahminim BMW onu büyük bırakmıştır, yoksa fena :)

    Bir de paralel ithalat mevzusu var, galeriden alınan MSport'lar spor süspansiyonla getirilmiş olabilir, bunu bilemiyorum. Kısacası MSport E60 ile F10'ı kıyaslamak biraz zor. Ama standart E60 ile belirgin fark var, hatta E60 E90 ile F10'un tam ortası diyebilirim :)

    Bu arada garip gelebilir ama bana E60'ın arka koltuğu daha geniş geldi

    525d alacaksan bence kesinlikle xDrive olmamasına çalış. İnce ayar ve süspansiyon modlarıyla biraz düzelmesi mümkün ama beni tatmin etmedi. Ben olsam temiz 2. el bir 530d bakarım ki benim de aklımda sonraki araç olarak o var (ciddi modifiye etmek koşuluyla). F30 ya da E90 330-335d müthiş gider ama çok değer kaybeder gibime geliyor, 2. elden alınabilir.

    Ben yılda 10.000 km yol yapıyorum ve aracımı günlük kullanmıyorum, o nedenle benim için bindiğimde performans ve keyif çok önemli, konfor-ekonomi 2. planda. Yazdıklarımı ona göre de değerlendirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    @tolbay

    Start-stop'ta VW Golf (1.2 ve 1.4) ve Audi A6 (dizel) bence belirgin daha iyi. Dizelin bir olumsuz etkisi mutlaka olacaktır ama BMW gibi bir firma bunu daha iyi örtebilmeliydi. Duyduğum kadarıyla Mercedes de daha iyi bu konuda.

    Bence de 520d almakla iyi etmişsiniz. 140 kg fazlalık yabana atılır gibi değil, güç fazlasının çoğunu emip götürüyor. İnsanların yanıldığı nokta 0-100 değeri. 4 çeker sayesinde 100'e iyi çıkıyor ama ara hızlanmalar ve daha üst hızlarda arabanın nefesi çabuk kesiliyor, buralarda 520d ile belirgin fark olacağını sanmıyorum. Son hızının düşük olma sebebi de xDrive bu arada, birileri sormuştu daha önce.

    Süspansiyon konusu zevkler ve renkler tabii... Zamanında babamın bir arkadaşında e39 vardı ve hepimiz hayrandık, bence buna göre değerlendirmek gerek. BMW performans, konfor ve yol tutuşu bu kadar iyi harmanlayan bir araba daha üretemedi bence, sanıyorum pazar payı olarak da e39 daha iyiydi, zamanında testlerde tüm rakiplerini ezip geçmiş. Gelişmekte olan Çin, Hindistan, Rusya gibi ülkeler dünyayı değiştirdi, artık herkes büyük ve konforlu diyor, başka bir şey demiyor. İngiltere'de malikanede oturup arabası garaja sığmadığı için 5'i satış 3'e geçen adamlar var

    @ LonelyHunter

    Sanırım siz AUX girişini anladınız, orası çalışıyor. BMW professional navigasyon bile yoksa Youtube'dan USB üzerinden çalamıyor. Diyelim USB'yi geçtik, normalde Bluetooth telefonu olan bir aracın kolayca Bluetooth'dan müzik de vermesi beklenir, şirkete aldığımız 40.000 TL Ford Connect'te bile bu böyle, ama 525d'de yok (standart olarak). Alman firmaları genel olarak opsiyonlardan para sızdırma stratejisini çok başarılı uyguluyorlar, bir arada gelen teknolojiyi üçe bölüp bize üç taksitte satıyorlar. Bu tüm dünyada eleştirilen bir konu.

    @ deniz1985

    Hocam yorumların için teşekkürler. MSport vs meseleleri epey karmaşık aslında. Benim kullandığım e60 normal kasaydı ama yine de çok daha çevikti.

    Borusan yanlış bilmiyorsam e90 ve e60 LCI kasalardan itibaren MSport arabaları da standart süspansiyonla getirmeye başladı, çünkü dediğin gibi çok fazla sertlik şikayeti almıştı. Aynı opsiyon yurtdışında da var, ama sipariş verirken aktif olarak seçmen gerekiyor.

    Burada kritik olan, MSport süspansiyonun farkları. MSport 1 cm daha alçak ve daha sert yay-amortisör seti ve arkada geniş lastikleri var (staggered setup). Arkada geniş lastikler daha fazla understeer'a yol açacağı için de arka roll-bar diğer modellerden 1mm daha kalın. (E90'lar için: Standart 13 mm, MSport: 14 mm, xDrive: 15 mm)

    Şimdi spor süspansiyon istenmezse yaylar ve amortisör konfor ayarına dönüyor, orası kesin. Ama arka roll-bar ne olur onu bilemiyorum. Tahminim BMW onu büyük bırakmıştır, yoksa fena :)

    Bir de paralel ithalat mevzusu var, galeriden alınan MSport'lar spor süspansiyonla getirilmiş olabilir, bunu bilemiyorum. Kısacası MSport E60 ile F10'ı kıyaslamak biraz zor. Ama standart E60 ile belirgin fark var, hatta E60 E90 ile F10'un tam ortası diyebilirim :)

    Bu arada garip gelebilir ama bana E60'ın arka koltuğu daha geniş geldi

    525d alacaksan bence kesinlikle xDrive olmamasına çalış. İnce ayar ve süspansiyon modlarıyla biraz düzelmesi mümkün ama beni tatmin etmedi. Ben olsam temiz 2. el bir 530d bakarım ki benim de aklımda sonraki araç olarak o var (ciddi modifiye etmek koşuluyla). F30 ya da E90 330-335d müthiş gider ama çok değer kaybeder gibime geliyor, 2. elden alınabilir.

    Ben yılda 10.000 km yol yapıyorum ve aracımı günlük kullanmıyorum, o nedenle benim için bindiğimde performans ve keyif çok önemli, konfor-ekonomi 2. planda. Yazdıklarımı ona göre de değerlendirebilirsiniz.
    Benim araç galeriden özel ithalat, orijinal m sport yürüyen mevcut. Yol tutuşunu nasıl desem, 6 senedir, ekstrem spor araçlar hariç, başka kullandığım hiç bi arabanın dengesini ve çevikliği bunda ki kadar beğenmedim.

    Yalnız araç gerçekten sert, bazen kötü yollarda falan beziyorsun. Sportifliği ön planda tutmayan normal bi kullanıcının şikayet etmesi değil etmemesi abes olur. Ama otoyola çıkınca unutturuyor, yine sevdiriyor kendini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    Benim araç galeriden özel ithalat, orijinal m sport yürüyen mevcut. Yol tutuşunu nasıl desem, 6 senedir, ekstrem spor araçlar hariç, başka kullandığım hiç bi arabanın dengesini ve çevikliği bunda ki kadar beğenmedim.

    Yalnız araç gerçekten sert, bazen kötü yollarda falan beziyorsun. Sportifliği ön planda tutmayan normal bi kullanıcının şikayet etmesi değil etmemesi abes olur. Ama otoyola çıkınca unutturuyor, yine sevdiriyor kendini.
    Hayır hem bluetoothtan hem usbden gayet güzel bir şekilde müzik çalabiliyorum. Usb kullanmıyorum zaten bluetooth ile müzik çalıyorum. Navigasyon eklentisi de yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LastStand -- 6 Aralık 2014; 10:17:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LonelyHunter

    Hayır hem bluetoothtan hem usbden gayet güzel bir şekilde müzik çalabiliyorum. Usb kullanmıyorum zaten bluetooth ile müzik çalıyorum. Navigasyon eklentisi de yok.

    sizde 6ns bluetooth opsiyonu var sanirim.
    O yuzden bluetooth ile dinleyebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LonelyHunter

    Hayır hem bluetoothtan hem usbden gayet güzel bir şekilde müzik çalabiliyorum. Usb kullanmıyorum zaten bluetooth ile müzik çalıyorum. Navigasyon eklentisi de yok.

    İphone5 ve bluetooth destekli bmw de müzik olayı olmuyor, acaba telefondan dolayı mı? Kullandığınız telefon nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: LonelyHunter

    Hayır hem bluetoothtan hem usbden gayet güzel bir şekilde müzik çalabiliyorum. Usb kullanmıyorum zaten bluetooth ile müzik çalıyorum. Navigasyon eklentisi de yok.

    İphone5 ve bluetooth destekli bmw de müzik olayı olmuyor, acaba telefondan dolayı mı? Kullandığınız telefon nedir?

    Iphone 5s kullanıyorum babamın samsung telefonu da sorunsuz müzik çalıyor. Options kısmında bağlantı ayarlarından bluetooth'u açıp, telefonu bağlayın daha sonra cihazlar listesinde bağladığınız telefonun yanında müzik işareti ve telefon işareti olması gerekiyor.
  • 525 x drive 7 sn de 0-100 olayı maalesef kandırmacadan ibarettir. Youtube da çoğu videoda bu değerin neredeyse 8 sn lere ulaştığını rahatlıkla görebilirsiniz. 525 x drive aktarmadan ve aşırı ağırlıktan ötürü hantal bir araçtır. Şu anki fiyat ve vergi avantajından ötürü karma tüketimde 9 lt/100 km yakan, bir parça tuning işlerinden anlıyor iseniz 210 hp 1.6 motorlu 520i ye binip stock 525 lere birkaç boy fark atarak epey kızdırırsınız. 800 lira vergi vermek de işin bonusu. Sonuç olarak 525 x drive günümüz koşullarında yüksek fiyatının karşılığını veremeyen birkaç araçtan biridir ve bu sebeple Borusan da kota az açılır. kolay kolay sipariş bile veremezsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automaniac82

    525 x drive 7 sn de 0-100 olayı maalesef kandırmacadan ibarettir. Youtube da çoğu videoda bu değerin neredeyse 8 sn lere ulaştığını rahatlıkla görebilirsiniz. 525 x drive aktarmadan ve aşırı ağırlıktan ötürü hantal bir araçtır. Şu anki fiyat ve vergi avantajından ötürü karma tüketimde 9 lt/100 km yakan, bir parça tuning işlerinden anlıyor iseniz 210 hp 1.6 motorlu 520i ye binip stock 525 lere birkaç boy fark atarak epey kızdırırsınız. 800 lira vergi vermek de işin bonusu. Sonuç olarak 525 x drive günümüz koşullarında yüksek fiyatının karşılığını veremeyen birkaç araçtan biridir ve bu sebeple Borusan da kota az açılır. kolay kolay sipariş bile veremezsiniz.
    Bu araçla ilgili eksi yönlerden biri direksiyonunun düşük hızlarda bile fazla sert olması. Özellikle dar alanlarda avuç içiyle direksiyonu çevirmek çok zor. Bir diğeri de fren pedalı fazla sert. Yani fren miktarını ayarlamak diğer araçlara göre daha zor. Bu durum ya tam fren yapamamanıza ya da frene yanlışlıkla fazla basıp arabanın zank diye durmasına sebep oluyor. Ama insan bu ikisine de zamanla alışıyor. Onun haricinde arabanın aşık olunası bir çekişi var. Çekişin iyi olması nedeniyle gaz tepkileri muhteşem yani kesinlikle gaza basıldığında gecikme gibi birşey olmuyor. Arabanın zorlanma, boğulma gibi bir olayı yok. Hangi hızda veya hangi eğimde giderseniz gidin araba bana mısın demiyor. 3 aydır bir kere bile zorlandığını görmedim. Özellikle sport moda alınca araba rokete dönüşüyor sport modunda nitro falan kullanıldığından şüphe ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LastStand

    Bu araçla ilgili eksi yönlerden biri direksiyonunun düşük hızlarda bile fazla sert olması. Özellikle dar alanlarda avuç içiyle direksiyonu çevirmek çok zor. Bir diğeri de fren pedalı fazla sert. Yani fren miktarını ayarlamak diğer araçlara göre daha zor. Bu durum ya tam fren yapamamanıza ya da frene yanlışlıkla fazla basıp arabanın zank diye durmasına sebep oluyor. Ama insan bu ikisine de zamanla alışıyor. Onun haricinde arabanın aşık olunası bir çekişi var. Çekişin iyi olması nedeniyle gaz tepkileri muhteşem yani kesinlikle gaza basıldığında gecikme gibi birşey olmuyor. Arabanın zorlanma, boğulma gibi bir olayı yok. Hangi hızda veya hangi eğimde giderseniz gidin araba bana mısın demiyor. 3 aydır bir kere bile zorlandığını görmedim. Özellikle sport moda alınca araba rokete dönüşüyor sport modunda nitro falan kullanıldığından şüphe ediyorum

    Alıntıları Göster
    merhaba
    2.el bir 5.25 alarak aranıza katıldım. ilk defa bir bmw ve ilk defa akıllı dört çeker araç kullanıyorum. sormak istediğim iki husus var birincisi araç ile uzun yolda giderken bazen buz üzerinden gidermiş hissi oluşuyor( araç kaymıyor).Kontrolden çıkacakmış gibi bir his oluşturuyor. Bu durum normal mi? lastiklerin run flat olmadığını farkettim bu sebeple olabilir mi?
    diğeri ise kavşaktan dönerken gaz pedalına biraz yüklenince aracın arkası atıyor. xdrive özelliğin bu durumu engellemesi gerekmez mi? teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drdt

    merhaba
    2.el bir 5.25 alarak aranıza katıldım. ilk defa bir bmw ve ilk defa akıllı dört çeker araç kullanıyorum. sormak istediğim iki husus var birincisi araç ile uzun yolda giderken bazen buz üzerinden gidermiş hissi oluşuyor( araç kaymıyor).Kontrolden çıkacakmış gibi bir his oluşturuyor. Bu durum normal mi? lastiklerin run flat olmadığını farkettim bu sebeple olabilir mi?
    diğeri ise kavşaktan dönerken gaz pedalına biraz yüklenince aracın arkası atıyor. xdrive özelliğin bu durumu engellemesi gerekmez mi? teşekkürler

    Hah işte dönüşlerde gaza yüklenince aracın arka atması bir tek bana mı oluyor diyordum. Dikkat ettim öyle durumlarda arka atmasının sebebi çekiş kontrolünün sebepsiz bir şekilde kendini anlık olarak devre dışı bırakması. Servise danışmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LastStand

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drdt

    merhaba
    2.el bir 5.25 alarak aranıza katıldım. ilk defa bir bmw ve ilk defa akıllı dört çeker araç kullanıyorum. sormak istediğim iki husus var birincisi araç ile uzun yolda giderken bazen buz üzerinden gidermiş hissi oluşuyor( araç kaymıyor).Kontrolden çıkacakmış gibi bir his oluşturuyor. Bu durum normal mi? lastiklerin run flat olmadığını farkettim bu sebeple olabilir mi?
    diğeri ise kavşaktan dönerken gaz pedalına biraz yüklenince aracın arkası atıyor. xdrive özelliğin bu durumu engellemesi gerekmez mi? teşekkürler

    Hah işte dönüşlerde gaza yüklenince aracın arka atması bir tek bana mı oluyor diyordum. Dikkat ettim öyle durumlarda arka atmasının sebebi çekiş kontrolünün sebepsiz bir şekilde kendini anlık olarak devre dışı bırakması. Servise danışmak lazım.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    benim de 2013 model bir 525xd aracım var. Yaklaşık 55.000 km yol yapmışım şimdiye kadar. Sunduğu konfora göre oldukça spor bir araç olduğunu söyleyebilirim. Tabi bu spor ve konfor kelimeleri insandan insana değişen göreceli kavramlar.

    Diğer araçlarımız: Mercedes GL350 4Matic 2013, BMW X3 2009, Honda Civic 2013, Subaru Forester XT 240 BG 2014 ha bir de sattığım S450 4Matic 2008 vardı. Eh, şimdi Mercedes'ten BMW nin sportifliğini, BMW'den Mercedes'in konforunu beklememek. Yani diyeceğim neyin ne olduğunu biliyoruz. Bir de şu var malesef BMW'de Mercedes'in uzun ömürlülüğü yok. Sürekli ilgi alaka ister gibi bir hali var (orası tıkırda, burası çıtırdar) ama insanı tahrik ediyor. Sabah gün ışığı altında gördüğünüzde bile sahibi tahrik ediyor.

    Her halükarda bir sonraki aracımın Toyota Land Cruiser 200 4.5D olmasını istiyorum. Artık biraz daha yavaş gitmenin daha doğru olduğuna inanıyorum. İşbu sebepten GL350 aldım, onun da otobanda yüksek hızlardaki viraj kabiliyeti beni çok şaşırttı. Sanırım Airmatic sisteminin de faydası var ama 2500 kg üzerinde bir ağırlığa sahip aracın binek araçlarla aşık atabilmesi her gün yaşayabileceğiniz bir durum değil.


    Öncelikle yukarıdaki yazılarda dört tekerlekten çekiş özelliği sadece Erzurum'da falan yaşayanlara lazım olur şeklinde beyanda bulunanlar olmuş.

    Bu tip açıklamalar dört tekerlekten çekişe sahip binek araç kullananların yanlızca gülümsemesine sebep oluyor.

    Havanın sıfır derece olduğu bir yerde, köprüden geçerken, yer yer donmuş yüzeyden dolayı spin atan veya karşı şeride geçenler olmuştur veya yüksek hızda virajın içindeyken zemine önden giden hafriyat kamyonunun döktüğü mıcır-toprak karışımını üstünden geçip bankete uçma tehlikesi geçiren veya Kasım ayında kar lastikleriyle Uludağ'a veya Kartalkaya'ya çıkmak isteyip de zincir eziyetine girmek istemeyenle de vardır, işte bu kişilerin tercihidir dört tekerlekten çekiştir. Yoksa elbette ömrü iki köprü arasında, E-5 ve E-6 nın üzerinde geçenler bence Toyota Yaris alsınlar, hiç olmazsa çevreyi korumaya bir katkıları olur.

    Her neyse, esasen dile getirmek istediğim; BMW 525xd ile yaşanan direksiyon kutusu arızası duydunuz mu veya yaşadınız mı? Bu arızanın sebebini ve Borusan'ın böyle bir arızaya nasıl reaksiyon gösterdiğini bilen ve/veya tecrübe eden forumdaşlarımızdan burada paylaşmalarını rica edeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evrenay

    Merhaba,

    benim de 2013 model bir 525xd aracım var. Yaklaşık 55.000 km yol yapmışım şimdiye kadar. Sunduğu konfora göre oldukça spor bir araç olduğunu söyleyebilirim. Tabi bu spor ve konfor kelimeleri insandan insana değişen göreceli kavramlar.

    Diğer araçlarımız: Mercedes GL350 4Matic 2013, BMW X3 2009, Honda Civic 2013, Subaru Forester XT 240 BG 2014 ha bir de sattığım S450 4Matic 2008 vardı. Eh, şimdi Mercedes'ten BMW nin sportifliğini, BMW'den Mercedes'in konforunu beklememek. Yani diyeceğim neyin ne olduğunu biliyoruz. Bir de şu var malesef BMW'de Mercedes'in uzun ömürlülüğü yok. Sürekli ilgi alaka ister gibi bir hali var (orası tıkırda, burası çıtırdar) ama insanı tahrik ediyor. Sabah gün ışığı altında gördüğünüzde bile sahibi tahrik ediyor.

    Her halükarda bir sonraki aracımın Toyota Land Cruiser 200 4.5D olmasını istiyorum. Artık biraz daha yavaş gitmenin daha doğru olduğuna inanıyorum. İşbu sebepten GL350 aldım, onun da otobanda yüksek hızlardaki viraj kabiliyeti beni çok şaşırttı. Sanırım Airmatic sisteminin de faydası var ama 2500 kg üzerinde bir ağırlığa sahip aracın binek araçlarla aşık atabilmesi her gün yaşayabileceğiniz bir durum değil.


    Öncelikle yukarıdaki yazılarda dört tekerlekten çekiş özelliği sadece Erzurum'da falan yaşayanlara lazım olur şeklinde beyanda bulunanlar olmuş.

    Bu tip açıklamalar dört tekerlekten çekişe sahip binek araç kullananların yanlızca gülümsemesine sebep oluyor.

    Havanın sıfır derece olduğu bir yerde, köprüden geçerken, yer yer donmuş yüzeyden dolayı spin atan veya karşı şeride geçenler olmuştur veya yüksek hızda virajın içindeyken zemine önden giden hafriyat kamyonunun döktüğü mıcır-toprak karışımını üstünden geçip bankete uçma tehlikesi geçiren veya Kasım ayında kar lastikleriyle Uludağ'a veya Kartalkaya'ya çıkmak isteyip de zincir eziyetine girmek istemeyenle de vardır, işte bu kişilerin tercihidir dört tekerlekten çekiştir. Yoksa elbette ömrü iki köprü arasında, E-5 ve E-6 nın üzerinde geçenler bence Toyota Yaris alsınlar, hiç olmazsa çevreyi korumaya bir katkıları olur.

    Her neyse, esasen dile getirmek istediğim; BMW 525xd ile yaşanan direksiyon kutusu arızası duydunuz mu veya yaşadınız mı? Bu arızanın sebebini ve Borusan'ın böyle bir arızaya nasıl reaksiyon gösterdiğini bilen ve/veya tecrübe eden forumdaşlarımızdan burada paylaşmalarını rica edeceğim.

    Tam Toyota Yaris sipariş vermeye gidiyordum, yazayım da öyle gideyim :)

    250 bin km bmw x5 kullanmış bi sürücü olarak yorumlarım:

    4x4'ün şu durumlarda hiç ama hiç bi etkisi olmaz:

    - donmuş yüzey (yolda ciddi buz varsa, değil 4 çeker, 10 çeker olsa yine de farketmez, çünkü araç zemine tutunamaz. Gerçek cam buzda tek tutunma zincir ya da çivili lastik ile mümkündür)

    - aniden denk gelinen mıcırda 4 çekerin hiç bi etkisi olmaz, çünkü ayağını gazdan çektiğin anda, motordan lastiğe giden güç/tahrik kesilir, tahrik kesildikten sonra, 2 çeker araç ile 4 çeker araç arasında fark kalmaz, çünkü 4 çekerin farkını yaratan motordan aynı anda 4 lastiğe de giden güçtür, ayak gaztan çekildikten sonra 4 çeker 2 çekere eşittir. Diyebilirsin ki ben gaza basarım, devam ederim, gaza basarsan da bu sefer viraj dışına kafadan kayar araba, çünkü mıcırda zemine tutunma olmaz fazla.

    - şu an ki aracım arkadan itişi bmw 520d. Kış lastiği ile uludağ ve kartalkayaya zincirsiz çıkıp iniyorum. Kış sezonunda devamlı dağlara gider gelirim kayağı çok zevdiğimden. Biraz oynak oluyor araba, çok kontra istiyor, ama çıkılıyor. Öncen çeker araçlarda iyi bi kar lastiği ile gayet daha da rahat çıkılır.

    ==

    4x4'ün avantajının yaşanacağı yerler:

    - karlı dağ yollarında, 4x4'ünüzde kış lastiği de varsa, araba rayda gider gibi dağa çıkar, siz bilinçli kaydırmadığınız sürece araç kaymaz.

    - karlı dağ yollarında, 4x4'ünüzde kış lastiği de varsa, en dik yokuşta dahi durup sorunsuz kalkabilirsiniz. (2 çeker araçla iyi kar lastiği ile karlı dağ yoluna çıkılır, ama çok dik karlı yokuşta durursanız kalkamayabilirsiniz)

    - çok ama çok dik yokuşlarda, ıslak veya kuru farketmeksizin patinaja dahi düşmeden yokuşu çıkarsınız

    - çamurlu, çimenli, toprak vs vs yollarda, sorun yaşamadan ilerlersiniz

    ==

    Bu konuyla ilgili başka bi foruma uzun bi mesaj yazmıştım, copy/paste yapıyorum direk, isteyenler o uzun mesajımı aşağıda okuyabilirler, 4x4'lerle ilgili bayağı fikir verir, hepsi gerçek deneyimdir:

    A L I N T I
    Uzun yıllar x5 3.0d kullandım, 2003'te 0km almıştım, 2013 yazında sattık 250bine gelmişti km.

    Karda baya çok KM yaptım, yazı yazasım da var, deneyimlerimden yola çıkarak bişeyler yazayım.

    Lastik ölçüleri yanlış hatırlamıyorsam arka 285/40/18 ön 245/45/17 olması lazım, ya da benzeri, 1,5 sene oldu satılalı artık tam hatırlayamıyorum.

    Üzerinde fabrika çıkışı bridgestone touranzalarla gelmişti, 4 mevsimlik lastikti, bu lastikle uludağ, kartalkaya her yıl defalarca gittim geldim, dağ yollarının en dik, en ani dönüşlü virajlarında bile hep çekiş vardı, hiç, ama hiç yolda kalmadı, yolda kalma belirtisi bile göstermedi. Ciddi karda, dik yokuşta durup, DSC'yi off yapıp, tam gaz yapıp yardıra yardıra karı kazıya kazıya kalkardı ilerlerdi araba. Zaten biraz hız aldın mı daha da patinaja bile düşmüyordu. Ve dağ yollarında yol boşsa, anlık tam gazlarla yan verip metrelerce yan yan yengeç gibi gidebiliyordu. Süperdi, o açıdan özlüyorum.

    2004'de sağlam bi kar yağdı Istanbul'a yine, Florya'nın havalanına bakan tarafında havalanından rüzgarın da etkisiyle gelen kar sokağın 100-200 metrelik kısmına 40 cm civarı kar yığmıştı. Gençlik işte, daldım içine tam gaz, gayet rahat gidiyordu, şaşırdım dedim bi durayım tekrar kalkayım bakalım nası olacak, durmamla beraber araba karın içine doğru 5-10 cm daha resmen çöktü ve gövdesinin üzerine oturdu, meğerse giderken araba bir nevi bol karın üzerinde yüzüyormuş. Bizim apartman görevlisi yardım etti 4 lsatiğin altına büyük taşları sıkıştırdık, aracı hareket ettirip oradan da çıkabilmişti sürerek.

    2-3 sene sonra 70-80 bin km'de touranzalar serteşince (ki hala çok randımanlıydılar, servisin gazına geldik değiştirdik) görüntüsüne ve fiyatına aldanıp Kumho marka lastik taktırdım, tecrübesizlik de var, bi de görünüşü bayağı şıktı ! Uludağa çıkabilmiştim, ama bi ara yolun buzlu bi yerinde trafikle beraber durunca kalkamadı, 50 metre geri gelip hızlanıp geçmiştim orayı. Asıl facia dağdan inişteydi, resmen frenler tutmuyor gibiydi araba, manuele alıp 1-2 vites arası motor freni ile usul usul inmiştim. Ama öyle deli understeer oluyordu ki yüreğim ağzıma geliyordu, yanımda da millet var, ses de çıkaramıyorum yiğitliğe *** sürdürmemek için, neyse indik öyle kazasız belasız.

    Sonra, ben başka arabaya geçtim, bu x5 evin piçi oldu, herkes kullanır oldu, kumholar da bitince Pirelli'nin bildiğiniz asfalt/otoyol yaz lastikleri takıldı buna benim dahlim olmadan, modeli hatırlamıyorum. Dağa çıkışımda 4x4 diye her zamanki gibi x5'i aldım normal olarak, kartalkaya da karda 15-20 derece eğimde durdu kaldı araba. 4 tekerin 4'ü de dönüyor, ama geri bile kaydı yani o derece tutunamıyordu. Lastiğin önemini işte orada net bi şekilde kavradım. Önlere zincir takıp, yanlaya yanlaya çıktık yolu, arkası kuyruk gibiydi arabanın arka aksta tutunma olmadığı için bi sağ bi sol çıktık makarayla.

    Sonra ki seneler Pirelli lastik var iken dağa giderken almadım bi daha zincir takmaktan nefret ettiğim için, dağa çıkıcam diye de kullanmadığım arabaya 3-4000 tl verip kış lastiği almak da işime gelmedi. Sonra da satıldı zaten.

    Şimdi kullandığım 520d'ye kış lastiği aldım, ölçüler aslında karda kullanmak için baya dezavantajlı geniş olduğu için, 245/40/18, ama 2 senedir bunla DSC-off DTC-on zincirsiz çıkıyorum, kayıyor biraz arkadan, dik yokuşta durursam kalkamıyor zemin çok aşırı yumuşaksa ya da fazla buzumsuysa, durmaz ya da çok yavaşlamazsan sorun olmuyor. Eğlenceli ve adrenalinli oluyor. İnişler gayet güvenli, zaten inerken rwd awd fwd çok farketmiyor, inişte frene basınca herkes 4 çeker .

    Şahsi görüşüm, rwd 520d'de adam gibi kilitli diferansiyel olsa, yokuşta da durur kalkar buz olmadığı sürece. DTC falan kilitin yerini tutamıyor, bi süre sonra çekiş tek lastiğe düşüyor, eğimde durursam kalkamıyor araç kış lastiğine rağmen. DSC'nin ise karda kesinlikle kapatılması gerek, devrede bırakırsanız o kadar çok fren yapıyor ki gevşek zeminde araba frenden ilerleyemez, gaz yemez oluyor. Sadece DTC'yi devrede bırakmak lazım. DTC'yi de kapatırsan bu sefer çekiş çok sık tek tekere düşüyor yine ilerlemesi zorlaşıyor. En iyisi DSC-off DTC-on

    Kıssadan hisse, zemini tutan lastik olmayınca, isterse 4 çeker değil 6 çeker olsun dik yokuş çıkmak imkansız.

    Benim kanaatim, kış lastiği olduğu sürece Q7, x5, x6, cayenne, 4 matic, xdrive, bunların alayı en ciddi karda bile tüm dik yokuşları çıkarlar (cam buz hariç). Ama sürücünün bazı durumlarda biraz cesur olması lazım, kaymaktan, yan gitmekten korkmaması lazım, yeri gelince DSC'yi veya muadili ne varsa, kapatmasını bilmesi lazım. Bu saydığım araçlar vaziyeti idare edebilecek 4 mevsimlik lastiklerle de karda ilerler, yokuş çıkar, iner, ama panik olmayan sürücü lazım. Lakin bu araçlar da yazlık lastiklerle karda kalır, karda düz yolda ilerlerler, ama eğimde kalırlar. Lastik önemli.

    İstanbul için rwd ya da fwd bi araçta karda ilerlemek için kış lastiği yeterli, ama dik yokuşlar çıkılamaz, hızlı gelip kaptırıp çıkılabilinir, ama durunca kalkmak zor. Kilitli difransiyel varsa şans artar. Yalnız karda fwd her zaman rwd'den daha avantajlı. Rwd araç eğimde patinaja düşünce arabanın arkası muhakkak bi tarafa gidiyor, kaldırıma ya da karşı şeride girme riski oluyor.

    Bu arada, Land Rover'ların kardaki çekişi ile ilgili durum bence biraz şehir efsanesi, mesela Range Rover'ların karda kaldığı pek görülmemiştir, çünkü fabrika çıkışı gelen lastikleri genelde 4 mevsimdir, fazla kalın değildir (karda ince lastik avantaj). Bir de Range Rover'ın standart ölçülerinde yaz lastiği bulunmaz pek, seçenekler hep 4 mevsime yöneliktir. Ama mesela Range Sport'lar, fabrika çıkışı çok geniş yaz lastikleriyle geldikleri için Range Sport'ların dağ yolunda hatta İstanbul içi karda bile bu lasiklerle ilerleyemediğine çok şahit oldum. Halbuki çekiş sistemleri Range Rover'la aynı. Öte yandan son yeni kasa Range Rover'lar da sanırım yaz lasiğiyle geliyor, kullanıcıları karda üzülebilirler kış lastiği olmazsa...

    Bir de şunu ekleyeyim, benim 2003 x5'deki Xdrive, ilk nesildendi, sonrasında bmw Xdrive'ı daha da geliştirdi, daha iyi hale getirdi diye okudum hep. Neticede ben 2003 model xdrive'dan bile çok memnundum. Eminim yeni nesil Xdrive'lar daha da iyidir, ama lastik önemli.
    A L I N T I




  • Aynısı bizim araçta da oluyor. Sanırım servislik bir sorun yok.
  • deniz 1985 D kullanıcısına yanıt
    deniz kardeş selamlar

    bende 5.25 kullanıcısıyım. Geçen ay direksiyondan sağ sola çevirince gacır gucur sesler gelmeye başladı.Gittikçe artınca Borusana gittim. Borusan yağlayarak izalasyon yaptıklarını ve sesin hala geçmediğini bildirdiler.Bu sefer komple aracın direksiyon kutusunu değiştirceklerini bunun da maliyetinin 12.000 tl yi bulacağını söylediler.Benmim itiraz etmeme istinaden aracı iyi niyet garantisinden değiştirmek için Almanya ya yazı yazdılar ve onaylandı. Sadece 250 tl ödeyerek tüm direksiyon kutusunu değiştirmiş oldurlar.
  • berkem95 B kullanıcısına yanıt
    Yapılması gerekeni yapmışlar. Yesinde olsam lastikleride değiştirmelerini isterdim. Bozuk direksiyon kutusu lastiklerin içten veya dıştan ayarsız aşınmasına neden olmuş olabilir. Ben bu araçtan çok menmundum fakat ithal diye diye kafamı şişirdiler zoraki de olsa sattım. Şu an özel işlerim için Yeni kasa c200d Kullanıyorum şirket işleri için Golf 7 var arazi göstermeye ise sıfır Dacia Duster aldık hepsini toplasan bir 5.25xDrive etmiyor.
  • Konuyu hortlatmış oluyorum belki ama 5.20i ile 5.25d karşılaştırması yaparak, 5.25d'in nal topladığına yönelik yazan arkadaşlar halen aynı fikirdeler mi ? Bir de her ikisini de fiili olarak kullanıp da yorumlayacak arkadaşlar var mı ?

    5.25d xdrive ile ilgili nette arama yapınca burası geldiği için yeniden gündem yapmak istedim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tk152 -- 9 Mayıs 2018; 12:11:45 >
  • BMW 525d xdrive aracımı Ağustos ayından beri kullanıyorum iç dış m sport beyaz renk. 190 binde ağır bakımlarını yaptırdım komple Zincir seti ön düzen aks ve motor kulakları şanzıman yağı karteri vs tüm bakımları yapıldı. Ben binmek için aldım ve masraftan kaçmadım şu an maşallahı var hiç bir sorun yok almak isteyenler düzgün kullanılmış bakımlı araç baksınlar düşünen herkese tavsiye ederim Passat vs gibi araçlara binmektense bu tarz araçlar daha mantıklı. Her 10 binde düzenli yağ değişim yapıldığı takdirde hiç bir zaman sahibini üzmez emin olun. Bundan önce de bmw 320d vardı 7 yıla yakın kullandım her 10 binde yağ filtre vs bakımları yaptırdım hic beni üzmedi.
    Passat da dahil 3-4 araç alıp sattım ama hiç biri BMW bin yerini tutmadı. Temiz bulursanız direk alıp gecin👍
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.