Şimdi Ara

BMW 7 SERİSİ (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
7
Favori
58.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ustatlar kolay gelsin bende 7,35 i 90 model otomatik vites aracvar araç 15 gündür çalıştırmadım
    şimdi ise marş basıyor benzinde var ama araç çalışmıyor yardımlarınız bekliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: menderes28

    ustatlar kolay gelsin bende 7,35 i 90 model otomatik vites aracvar araç 15 gündür çalıştırmadım
    şimdi ise marş basıyor benzinde var ama araç çalışmıyor yardımlarınız bekliyorum...

    bi teknik servise danışman şart dostum
  • Selamlar :) e38 hastası olarak uzun süre araştırmıştım. O dönem temiz 7.40a denk gelemediğim için donanımına dayanamadığım Uzan grubunun 7.50iL aracını satın aldık. 7.40'larda bildiğim kadarıyla ana yapısı aynı olup, silindir hacim olayını katmazsak detaylarla 3 farklı makina üretilmiş: m60 m62 m62tub. m60=4litre, eski kasadan gelen fakat ileri teknoloji makina. m62: 4.4litre, ufak tefek teknik donanım değişiklikleriyle (1996-şubat itibariyle) (otomatik marş basma özelliği eklenmiştir) m62tub: 4.4litre (1998/9.ay itibariyle) en köklü fark vanos kullanılmasıdır (çift vanos derler, yanlıştır tek vanostur (sadece emme egzantriklerinden kullanılmıştır, V makina olduğundan çift adlandırılır) 1999daki bu makinenin diğer değişimleri, elektro-mekanik gaz kelebeğinin kullanılmasıdır. (yan ekipmanlarda ise alternatör ve şanzımanın su ile soğutulması, katalizatörün elektrikli ısıtıcı ile kullanılmaya başlanmasıdır)
    Bahsettiğiniz gibi beygir gücünde değişme olmaması ile birlikte hedeflenen şey egzoz emisyon kurallarına uymaktır, dolayısıyla ufak tefek ekonomi değişimi sağlanmıştır.
    7.50'nin en büyük farkı ise, olası arıza durumunda çift motor beyninden 12 yerine 6 silindir ile pürüzsüz yolculuk sağlayabilmesidir. Çok sakin kullanıyorum
    , uzun yolda 100km.de yaklaşık 9-10 litre, şehir içi karma 13litre civarı, maksimum 18 litre yaktırıyorum. Kitap verilerinden biraz düşüktür, çünkü gaz pedalına ihtiyaç kadar basıyorum ve erkenden bırakıyorum, araç zaten süzülüyor. 2 tonluk devaa lastikli araç için gayet makul diyebilirim :)
    7.50 diğerlerine göre daha sorunsuz olarak biliniyor. Yalnızca 7.50nin ön fren kaliperi çift pistonludur.
    Şahsi görüşüm, e38 alacaksanız EDC (amortisör sertlik ayarı) mutlaka olsun :)
    Umarım bir parça fikir verebilmişimdir, saygılar..




  • Hepinize iyi günler.Bende bir hafta önce 97 model bir 740 il aldım.Alırken epey terddütteydim.Forum sitelerinden araştırayım dedim ama ne yazıkki sadece buradaki kısıtlı bilgiye ulaşabildim.Bu yüzden benim gibi bu aracı almak isteyenlere bilgi vermek isterim.Arkadaşlar çocukluğumdan beri long kasa otomobillere merakım vardı.Şu ana kadarda devamlı olarak toyota corolla kullandım.Özel şöför olarak çalışan bir akadaşım kullandığı aracın satıldığını söyleyince bir göz atayım dedim.Kime sorsam aman uzakdur yürütemezsin vs vs gibi birsürü olumsuz eleştiri aldım.Fakat aracla bir deneme sürüşü yapınca gözümü kartıp aldım.Gel gelelim sonrasına. çok yakıyor diyenlere şehir içinde benim aldığım araç hiç lpg takılmamışti ve gaza dikkatli bir şekilde basarak şehir içi 13-15 litre arası tükettim.e5 trafinde orta şeritte trafi engellemeden 90-100 km hızlarda tüketim 9-10 lt şehir dışındadad ortalam 120 km hızda tüketim yine 9-10 lt arasında geziniyor.Çok diyenlere bu aracın yaklaşık 2 ton ağırlığında olduğunu ve kullanım zevkinin mükkemmel ötesi olduğnu hatırlatayım.Aracı çok beğendiğim ve uzun süre kullanmayı düşündüğüm için lpg kiti taktırdım.Zavolli marka kit takıldı ve oldukça iyi bir performansla çalışıyor .Bayramda yaklaşık 900 km yol yaptım.230-240 km süratlere çıktığımda oldu.ortalam lpg tüketimi (lpg istanbulda 2190 şehirdışında 2480 civarında) 330 krş olarak hesapladım.yanılma payı çok düşüktür.C segmendi kompakt bir hb 1,6 cc otomobilinde aşağı yukarı bukadar yaktığını bilenbilir.Buraya kadar iyi yönelirinden bahsettim.Olumsuz yönleri şehir içinde gerçekten büyük olduğu için park manevraları ve dar sokakalar kabus olabiliyor.Bizim ikinci bir küçük otomobilimiz olduğu için bu aracı sadece uzun yolda kullanmak için aldık ve iyiki almışım diyorum.Almak isteyen arkadaşlara tek tavsiyem bu araçlar gerçekten özel araçlar verdikleri kullanım zevki herşeye bedel fakat aracı alırken mutlaka bakımlarını düzenli yapılıp yapılmadığını ayrıca arza ve tamirat ların gözden geçirmelerini tavsiye ederim.




  • Merhabalar,

    Çok fazla bir bilgiye ulaşamamakla beraber yine klasik soruyu yönelteceğim. 1997 veya 1996 BMW 725 TDS araç hakkında bir öneriniz var mıdır? Yakıt, bakım masrafları, bakım zorluğu ve motor sesi olarak.

    Yoksa LPG'li bir 740 a mı yönelmeliyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bmw740

    Hepinize iyi günler.Bende bir hafta önce 97 model bir 740 il aldım.Alırken epey terddütteydim.Forum sitelerinden araştırayım dedim ama ne yazıkki sadece buradaki kısıtlı bilgiye ulaşabildim.Bu yüzden benim gibi bu aracı almak isteyenlere bilgi vermek isterim.Arkadaşlar çocukluğumdan beri long kasa otomobillere merakım vardı.Şu ana kadarda devamlı olarak toyota corolla kullandım.Özel şöför olarak çalışan bir akadaşım kullandığı aracın satıldığını söyleyince bir göz atayım dedim.Kime sorsam aman uzakdur yürütemezsin vs vs gibi birsürü olumsuz eleştiri aldım.Fakat aracla bir deneme sürüşü yapınca gözümü kartıp aldım.Gel gelelim sonrasına. çok yakıyor diyenlere şehir içinde benim aldığım araç hiç lpg takılmamışti ve gaza dikkatli bir şekilde basarak şehir içi 13-15 litre arası tükettim.e5 trafinde orta şeritte trafi engellemeden 90-100 km hızlarda tüketim 9-10 lt şehir dışındadad ortalam 120 km hızda tüketim yine 9-10 lt arasında geziniyor.Çok diyenlere bu aracın yaklaşık 2 ton ağırlığında olduğunu ve kullanım zevkinin mükkemmel ötesi olduğnu hatırlatayım.Aracı çok beğendiğim ve uzun süre kullanmayı düşündüğüm için lpg kiti taktırdım.Zavolli marka kit takıldı ve oldukça iyi bir performansla çalışıyor .Bayramda yaklaşık 900 km yol yaptım.230-240 km süratlere çıktığımda oldu.ortalam lpg tüketimi (lpg istanbulda 2190 şehirdışında 2480 civarında) 330 krş olarak hesapladım.yanılma payı çok düşüktür.C segmendi kompakt bir hb 1,6 cc otomobilinde aşağı yukarı bukadar yaktığını bilenbilir.Buraya kadar iyi yönelirinden bahsettim.Olumsuz yönleri şehir içinde gerçekten büyük olduğu için park manevraları ve dar sokakalar kabus olabiliyor.Bizim ikinci bir küçük otomobilimiz olduğu için bu aracı sadece uzun yolda kullanmak için aldık ve iyiki almışım diyorum.Almak isteyen arkadaşlara tek tavsiyem bu araçlar gerçekten özel araçlar verdikleri kullanım zevki herşeye bedel fakat aracı alırken mutlaka bakımlarını düzenli yapılıp yapılmadığını ayrıca arza ve tamirat ların gözden geçirmelerini tavsiye ederim.



    mrb...hocam bende 98-2001model e 38 kasa bir 7 serisi düşünüyorum... amiral gemisi olarak üretilen bir modelin her açıdan üst düzey olacağını bildiğimden etrafımdaki boş söylentilere fazla kulak asmıyorum...şunda eminim 2012 model birçok arabadan daha donanımlıdır......bulabilirsem temiz ve bakımlı alacam...yalnız piyasası çok karışık aynı model-motor, hemen hemen aynı donanım -kilometre farklı fiyatlara satılıyor, 25500-42500 tl gibi....siz kaça aldınız ? motor? kilometre?model?donanım?...bir kullanıcı olarak tavsiyeleriniz nelerdir?..foto koyabilirmisiniz ?...tşkrlr...




  • Biraz geç oldu kusurabakmayın.725 dizel ile ilgili bir bilgimyok.Yanlız benimki 4,4 benzinli ve bu ağırlıktaki bir araba için en ideal motor diyebilirim.Bence dizel bu araca az gelecek ve yakıt olarakta lpgli bir 740 ile aynı yakacağını tahmin ediyorum.Ben epey araştırmıştım örneğin 728 alıp yakıttan tasarruf edbilirim diye düşündüm ama kullanımda aradaki yakıt farkı 100 kmde 1-1,5 lt kadar alınan performans nerdeyse iki katı dediğim gibi ağırlık faktöründen dolayı olabildiği kadar büyük motor almakta fayda var.Yanlız 750 nin 12 silindir olduğunu ve lpg takılı değil ise oldukça yüksek bir fiyata lpg kiti takıldığını unutmayın.ben zavolli marka kiti 8 silindir için 2500 tl ye taktırdım.Siz taktıracaksanız daha önce bu uygulamayı yapmış birine taktırmanızı tavsiye ederim.Çünkü 8 silindir biraz uzmanlık gerektiriyor.Diğer akadaşımın sorusuna gelirsek ben epey bir pazarlık ile aracı 29000 tl ye aldım.Daha ucuzada var piyasada ama benim aracımda hiç boya yok ve ilk sahibinden olduğu için bu rakkamı ödedim.Belki başkaları çok vermişsin daha uygun alabilirdin diyebilir ama ben her aracımı alırken birkaç bin tl fazla ödemeyi ve temiz bir araç almayı daha doğru buluyorum.Neticede arzalarla uğraşıp epey para ödemekte var.Şu ana kadar hemen hemen iki buçuk aydır kullanıyorum oldukça memnunum allah izin verirse uzun yıllar binmeyi düşünüyorum.Parça fiyatları oldukça ucuz bunuda ekleyeyim.Sadece yağlarına biraz ödüyorsunuz yağ değişiminde motor bölümü 7,5 lt 5-40 sentetik yağı kullanıyor.şanzman ise özel bir yağ olan mobil 71141 kodlu yağdan kullanıyor 10 litre alıyor ben toptancısından 220 tl ye 9 litre aldım.şanzıman filtresi 40 tl motor yağ filtresi 15 tl hava filtresi 25 tl.kaporta parçaları pahalı alana allah kaza bela vermesin.Şimdilik aklıma gelenler bunlar başka sorusu olan olursa yardım etmeye çalışırım.herkese iyi günler.




  • Merhabalar. 4.000 cc ile 4400 arasında mtv'de önemli fark var mı? Ben 2. el bakarken özellikle 4.0 olmasına dikkat ediyorum. Ama 4.4 almak daha mı avantajlı anlamadım.
  • 94-97 model 740 larda 3999 cc lik motor bulunuyor.bu motor biraz problemli ve yakıt tükedimide 4,4 olandan biraz daha fazla imkanların dahilinde 97 2001 arası 4,4 lük 740 alırsan daha iyibir secim yapmış olursun.benim aracın 2012 bandrolü iki bandrol toplamı 1300 tl civarıydı diğerini bilmiyorum ama olsa olsa 800-900 olması lazım.birde bu araçlara binenler bondrol ücretinin araç kasko değerinin yüzde benşini geçmesi durumunda motorlu taşıtlar vergi dairesine bir dilekçe ile başvurarak bir alt dilimin bondrol ücretini ödeyebilirler.benim aracım bu muhafiyeten faydalanarak bandrolünü ödedim.
  • Arkadaşlar 740 xd ve 750 xd hakkında bilgisi olan var mı? Performans, doluluk ve yakıt anlamında tam teşekküllü bilgi verirseniz çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim, saygılarımla.
  • E32 730i v8 kullanan var midir 1994 model
  • Merhaba;

    Aylardır temiz bir e38 740İL arıyorum ancak bilgi yetersizliğinden dolayı karar veremedim.

    Öncelikle bütün 740 lar full+full mu? bütün ilanlarda böyle bir özellik var. Satanlar ilanlarında Türkiye'ye stok 740 gelmemiş muamelesi yapıyor.
    Full olan araçları nasıl ayırt edebiliriz? Ayrıca önerebileceğiniz 740 il var ise de görüşebiliriz... İlanını takip ettiğim birkaç araç var. Ancak Konya, İzmir ve İstanbul'da. Buralardan araç alırken nasıl kontrol ettirebiliriz, ekspertiz raporu bu arabalarda kaça malolur. Şimdiden teşekkür ederim....
  • Selamlar
    Bende bu 7 serisine Transporter 1 filmini izledikten sonra hayran kaldım, filmdeki için 7.35 diyordu, bikaç yerde baktım ama aracın pek benzerini bulamadım.
    Araştırdığımda 99 model yazıyordu ancak filmdekinin stoplarıyla ilanlardakilerin stoplar pek uyuşmuyor, hatta ilandakilerin bir kısmı birbiriyle de uyuşmuyor açıkçası...
    Ayrıca araç filmde daha kısa gibi geldi bana.
    Bilen, anlayan ve filmi izleyen arkadaşlar bu aracın tam modelini söylerse çok makbule geçicek.
    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceffun

    Selamlar
    Bende bu 7 serisine Transporter 1 filmini izledikten sonra hayran kaldım, filmdeki için 7.35 diyordu, bikaç yerde baktım ama aracın pek benzerini bulamadım.
    Araştırdığımda 99 model yazıyordu ancak filmdekinin stoplarıyla ilanlardakilerin stoplar pek uyuşmuyor, hatta ilandakilerin bir kısmı birbiriyle de uyuşmuyor açıkçası...
    Ayrıca araç filmde daha kısa gibi geldi bana.
    Bilen, anlayan ve filmi izleyen arkadaşlar bu aracın tam modelini söylerse çok makbule geçicek.
    Teşekkürler

    E38 kasa, 2001'e kadar olan.
    Beyaz stoplardan size farklı gelmiş olabilir, bir de long kasa olmayabilir filmdeki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceffun

    Selamlar
    Bende bu 7 serisine Transporter 1 filmini izledikten sonra hayran kaldım, filmdeki için 7.35 diyordu, bikaç yerde baktım ama aracın pek benzerini bulamadım.
    Araştırdığımda 99 model yazıyordu ancak filmdekinin stoplarıyla ilanlardakilerin stoplar pek uyuşmuyor, hatta ilandakilerin bir kısmı birbiriyle de uyuşmuyor açıkçası...
    Ayrıca araç filmde daha kısa gibi geldi bana.
    Bilen, anlayan ve filmi izleyen arkadaşlar bu aracın tam modelini söylerse çok makbule geçicek.
    Teşekkürler

    kullandığı araç 735iL. 1995 model. 5 ileri manuel. Araç Amerika da 750i olarak da satılmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrplt -- 26 Şubat 2013; 20:53:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ceffun arkadaşımızın sorularını kısaca cevaplayayım.740 donanım olarak çok değişken.Mercedes ve diğer markalardaki avangard veya elegance gibi donanım paket isimleri bu modelde bulunmuyor.Onun yerine aracı alırken uzun bir opsiyon ve kişiselleştirme listesi ile aracı alabiliyorsunuz.Örneğin benim aracımın ilk alım faturasında sigara tertibatı ingilizce ön panel,6 cd changer,pdc vs vs birçok donanım faturada ekstra olarak yazılmış.Benim aracım full değil çünkü bu işte uzun bir liste olduğu için tamamını alan varmıdır bilmiyorum.Ama yüksek donanımlılarda arka koltukta elektrik ayarı ön ve arka koltuklarda masaj ve ısıtma özelliği olduğunu biliyorum.Ayrıca ön koltuklarda bel ve omuz ayar özelliği olanlar nispeten daha donanımlı olanaları.Arka koltuklarda bulunan koldayamayı kaldırdığnda içinde ön koltukları radyoyu klimayı ve telefonu kontrol etmeni sağlıyan kumandalar bulunuyorsa dediğim gibi üst donanımlı bir 740 tasın demektir.Fakat kişisel tavsiyemi dinlersen benim aldığım araç 1997 de borusan genel müdürü ile beraber birebir aynı olarak sparişi verilmişbir model.Sadece gerekli donanımlar var.Bence ikinci el ve eski bir bmw alacaksan mümkün olduğunca elektronik aksamı az olan birtanesi seç derim.Ne yazzıkki bmw nin kronik arza diyebileceğimiz problemlerinin büyük çoğunluğu elektronik donanımdan kaynaklanmaktadır.Araç alırken özellikle 1997 ve üzeri m62 kodlu motoru taşıyan 740 lara bakmanı öneririm.Teknoloji olarak eski nesilden daha problemsiz ve daha az tüketimlidirler.Nasıl ayırrım dersen 4398cc olanlar 1997-1999 arası tek vanoslu 1999-2001 ise çift vanosli diye geçer.3999 cc olanları eskitiptir.Birde benim aracımda bulunmamasına rahmen ben araştırırken elektronik ayarlı süspansiyon olanları tercih edin diye söylemişlerdi.Ben pek ihtiyaç duymadım ama kullananların tavsiyesi bu yöndeydi.Son yakıt tükedimine gelince üzerinde lavoto lpg takılı hafta sonu uzunyolda 290 km 100,45 krş gaz tükettim.yani uzunyol tüketimim 3,44 krş birde lpg 2,65 ten aldım.ortalama hızım 130 dan aşahı hiç inmedi %40 ında 160-180 %15 ihrere 200 km hızın üzerinde kullandım.Yani doğru şekilde takıldığında lpg ile tüketimi gayet makul.Şehir içinde çok nadir kullanıyorum ondada 50 krş geçmiyor.Şimdilik aklımdakiler bunlar.Başka bir sorunuz olursa gene geçte olsa cevaplarım.




  • yanlışlıkla yukarda lpg kitini lavoto yazdım.doğrusu zavollidir.
  • Arkadaşlar vakit yetersizliğinden dolayı cevaplayamadım, ilk fırsatta yazacağım çünkü bu bilgiler her daim lazım olabilmekte. Şimdilik küçük bir yanlışı düzeltmek istedim: e38 7.40i veya iL araçların motorları, ilk fabrikasyon revizyonu 1996/şubat ayında görmüştür, yani 1996/2. ay ve sonrası m62 - 4398cc motordur; ayrıca bu motorda yine vanos sistemi bulunmaz. (O yıllarda BMW'nin vanosa ''en az'' ihtiyacı olan makineleri v12 ile v8 gibi güçlü makineler olduğu için, vanos oldukça geç (1998/9. ayında) kullanılmıştır ve sistem olarak tek vanosludur (yani silindir başına tek vanosludur, yalnızca emme egzantriğinin açısı değişkendir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cngz07 -- 20 Mayıs 2013; 1:43:56 >
  • herkeze selam arkadaşlar belki forumda aracını satmak isteyen biri denk gelir diye yazıyorum aranan model
    E38 7.30İ 1994-1996 MODEL ARASI
    E32 7.30İ 1992-1994 MODEL ARASI
    TEL NO: 0530 774 43 14 BU ARAÇTAN OLAN VE SATMAYI DÜŞÜNENLER İRTİBAT KURARSA SEVİNİRİM.
  • herkeze selam arkadaşlar belki forumda aracını satmak isteyen biri denk gelir diye yazıyorum aranan model
    E38 7.30İ 1994-1996 MODEL ARASI
    E32 7.30İ 1992-1994 MODEL ARASI
    TEL NO: 0530 774 43 14 BU ARAÇTAN OLAN VE SATMAYI DÜŞÜNENLER İRTİBAT KURARSA SEVİNİRİM.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.