Şimdi Ara

BMW den anlayan ustalardan yardım bekliyorum. çözüldü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
28.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Iyi gunler.
    Bmw motorlari uzmanlik alanım değil, ancak belirttiğiniz şikayetleri italyan otomobillerindeki tecrübem ile yorumlayacak olursam Gaz potansiyometre arızasına/ ayarsızligina benziyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pm attım..
  • Hepimiz burdan tahminlerimizi yapabiliriz. Görmeden bişey söylemek yanlış. Basit bir şeyde olabilir büyük birşeyde. Ankara'daysanız Efe Mekanik Uğur usta, İstanbuldaysanız Askar Veysel usta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor calisirken tikir tikir diye kesilmeden gelen bir ses varmi? birde dip gaz yapinca vakum sesi gibi bir ses geliyormu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Motor suyu sıcaklık sensoru arızalı olabilir.

    İlk baktigimiz yer sicaklik sensoruydu..Anlik degerlerden su sicakligini surekli kontrol ettim. Hic dengesizlik yapmadi. Yinede bugun son care yeni sicaklik sensoru istedin

    İnşallah düzelir hocam. Şimdiye kadar bu değişen parçalar için ne kadar para harcadiniZ acaba?

    3000 lira civarı hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviregal

    aracı calıştırdıgında rolenti de bile ıbre ufakta olsa yukarı cıkıp iniyormu?

    rolanti ok gibi. sadece yüksek devirde gazı bırakınca hafifte olsa 600 devire gelip tekrar 800 e geri gelip sabit duruyor..en ufak kıpırdanma yok. ancak arada bir yaptığı rolantide bile siyah duman atma ve motor patırtılı çalışma başlayınca rolanti ibreside titremeye başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Verdandi Urd Skuld


    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Herkese iyi akşamlar
    e46 kasa 2004 model N40 motor 3.16 aracım var.LPG siz kullanıyorum
    Sorunum şu : Motor soğukken gazı bıraktığım zaman egsozdan patlama yapıyor ve Egsozdan çiğ benzin kokusu geliyor.
    Motor ısındığı zaman patlamalar kesiliyor bunun yerine araca gaz verince dip gaz yapınca araç birkaç saniye duraksıyor ve sonra gaz yiyor..deviri bulunca gitmesinde gaz yemesinde hiç sorun yok canavar gibi
    Bazen gazı aniden kökleyince 10 saniye bile beklediği oluyor gaz yemiyor. kalkışlarda çok sıkıntı çıkartıyor..Araç çok benzin harcıyor egsozdan benzin kokusu geliyor.. Bazen sebepsiz rolantide motor teklemeye başlıyor ve egsozdan siyah duman çıkıyor rolantide bile !!!!
    Sonra kendi kendine düzeliyor...

    PC ye bağlayınca Lambda sensörü hatası verdi , sıfır bosch taktım düzelmedi
    Katalizör dendi komple euro 4 katalizör değiştim düzelmedi
    oksijen sensörü dediler bosch taktım değiştim düzelmedi
    Bujiler sıfır ngk takıldı düzelmedi
    Bobinler hepsi bosch değişti düzelmedi
    akışmetre sıfır bosch takıldı düzelmedi
    Boğaz kelebeği sıfır VDO marka alındı düzelmedi
    Komple triger değiştik zinciri gergisi paletleri vs düzelmedi..

    Şu an araç hiç arıza göstermiyor ,anlık değerlerden motor sıcaklığına bakıldı , enjektör zamanlamalarına bakıldı hiçbir sorun yok... ne yapacağımı şaşırdım

    Bilgisi olan veya yol göstrebilecek birileri varsa memnun olurum..




    İşin uzmanı değilim ama , daha önce bu sorunu yaşayan bir araca denk geldim.
    Hava filtresini değiştirip bir deneyin.
    Olmaz ise Benzin pompasında olabilir sıkıntı .
    Şimdi hangi araçta yaşadın diyeveksin .
    Doğan 1.6 ie 😂😂😂.
    Tamam komik biliyorum ama .
    Sorunlar Doğanda şu şekildi;

    Ilk çalışma anında geri sönmeler.
    Özellikle gaza basınca aracın çalışmaması.
    Düşük devirlerde gaza basınca gaz yemeyip sönecek gibi olmalar .
    Kalkışlarda , gaz yememe , ve bu nedenle araba sönmesin diye , yarım debriyaj ile yüksek devirde kaldırma.
    Gaza basınca patırdanmalar ve geç gaz almalar.
    Alınca iyi alıyor .
    Ama tekledi mi tekliyor.

    Benzin pompası değişince düzelmişti.

    İlk yapılan işlemler benzin pompası ve filtrelerin değişimiydı hocam ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ölümüne çArşı ulan

    Buraya gelip böyle konuşamazsın. Senin rr'nda problem varken ıkı ayrı konuda sana yardımcı oldum şimdi buraya gelip bu şekilde konuşmak hoş değil.
    Arkadaşım senin sorununa gelince,araç ilk çalıştıgında zengin karisim oluyor sonra motor ısınınca sıcaklık sensoründen gelen sinyaller vasıtasıyla beynin zengin karışım yollamayı kesmesi lazımdır. Ancak senin sıcaklık sensorun bozuk olduğu için motor sicak oldugunda dahi zengin karışım gondermeye devam ediyor beyin. İşte bu sebeptende alt devirde araban ölüyor.Oto sanayilerde 50 liraya bulursun parçayı radyatörden motora giden kalın hortum var onun altında

    Hocam daha önceki tecrübelerimden benimde aklıma ilk sıcaklık sensörü geldi. amma velakin pc ile bakınca soğutma suyu sıcaklığı 100 derece civarı görünüyor.. BMW lerde radyatör çıkışında ve motor bloğu üzerinde olmak üzere iki sıcaklık sensörü var. Motor bloğu üzerindekide radyatör çıkışıda sağlam. değerleri kontrol edildi. Bir saate yakın ölçümleri gözlendi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    motor calisirken tikir tikir diye kesilmeden gelen bir ses varmi? birde dip gaz yapinca vakum sesi gibi bir ses geliyormu ?

    valla üstadım motor rolantide hafiften dizel gibi çalışıyor.. dikiş makinesi gibi. Ben Bartındayım. Araca yaklaşık 4 usta baktı. hepside n40 motorlar böyle çalışır dedi. Motorla en çok uğraşan Şaşmaz da Ferros Garage de ferhat usta oldu. Vanosların sağlam dedi. Triger z,inciri uzamış dedi. komple motora bakım yaptı . motorun kız gibi dedi.. araçta arıza verince motor teklemeye başlıyor motorda arıza kodlarını siliyoruz bir anda dikiş makinesi gibi çalışmaya başlıyor sorun düzeliyor.. ancak 50-100 km sonra tekrar motor aptal çalışmaya başlıyor.. anlamaık gitti.. Bartındayım bu arada ben.. iki kez ankara yaptım artık ne gidecek izin hakkım nede maddi durum kalmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi husam74 -- 19 Ekim 2016; 16:19:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    İyi bir ustaya götür ve düzelmezse para vermeyeceğini söyle o bulur sorunu

    Bartında Ustası yok hocam. ternostat değişecek usta bana soruyor termostat nerde bulamadım diye.. 2 kez ankaraya gittim hala para harcamaktan başka çözüm olmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    motor calisirken tikir tikir diye kesilmeden gelen bir ses varmi? birde dip gaz yapinca vakum sesi gibi bir ses geliyormu ?

    valla üstadım motor rolantide hafiften dizel gibi çalışıyor.. dikiş makinesi gibi. Ben Bartındayım. Araca yaklaşık 4 usta baktı. hepside n40 motorlar böyle çalışır dedi. Motorla en çok uğraşan Şaşmaz da Ferros Garage de ferhat usta oldu. Vanosların sağlam dedi. Triger z,inciri uzamış dedi. komple motora bakım yaptı . motorun kız gibi dedi.. araçta arıza verince motor teklemeye başlıyor motorda arıza kodlarını siliyoruz bir anda dikiş makinesi gibi çalışmaya başlıyor sorun düzeliyor.. ancak 50-100 km sonra tekrar motor aptal çalışmaya başlıyor.. anlamaık gitti.. Bartındayım bu arada ben.. iki kez ankara yaptım artık ne gidecek izin hakkım nede maddi durum kalmadı

    hocam disa valfine baktirsana onda bir problem olabilir. Bu parca oyle lanet bir parcaki akla gelmeyecek sorunlar cikariyor. E36 da sifiri 800 liraydi ve bendeki bozuldu fiyati duyunca basimdan asagi kaynar sular dokuldu ama ustam onu tamir etmisti. Yakisim azaldi,dip gazdaki bogulma gitti,bendede dizel gibi ses yapardi o gitti. Cogu usta yerini birak parcayi bile bilmez sen arastir ve kontrol ettirt. Bmw de bu motorlar boyle calisir lafi klise olmustur onuda belirtelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'


    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    motor calisirken tikir tikir diye kesilmeden gelen bir ses varmi? birde dip gaz yapinca vakum sesi gibi bir ses geliyormu ?

    valla üstadım motor rolantide hafiften dizel gibi çalışıyor.. dikiş makinesi gibi. Ben Bartındayım. Araca yaklaşık 4 usta baktı. hepside n40 motorlar böyle çalışır dedi. Motorla en çok uğraşan Şaşmaz da Ferros Garage de ferhat usta oldu. Vanosların sağlam dedi. Triger z,inciri uzamış dedi. komple motora bakım yaptı . motorun kız gibi dedi.. araçta arıza verince motor teklemeye başlıyor motorda arıza kodlarını siliyoruz bir anda dikiş makinesi gibi çalışmaya başlıyor sorun düzeliyor.. ancak 50-100 km sonra tekrar motor aptal çalışmaya başlıyor.. anlamaık gitti.. Bartındayım bu arada ben.. iki kez ankara yaptım artık ne gidecek izin hakkım nede maddi durum kalmadı

    hocam disa valfine baktirsana onda bir problem olabilir. Bu parca oyle lanet bir parcaki akla gelmeyecek sorunlar cikariyor. E36 da sifiri 800 liraydi ve bendeki bozuldu fiyati duyunca basimdan asagi kaynar sular dokuldu ama ustam onu tamir etmisti. Yakisim azaldi,dip gazdaki bogulma gitti,bendede dizel gibi ses yapardi o gitti. Cogu usta yerini birak parcayi bile bilmez sen arastir ve kontrol ettirt. Bmw de bu motorlar boyle calisir lafi klise olmustur onuda belirtelim

    n40 da DİSA VALVE yok hocam. eski aracımda vardı ama bunda yok. Bu motorlar değişken sübap zamanlamasına sahip vanoslu motor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    İyi bir ustaya götür ve düzelmezse para vermeyeceğini söyle o bulur sorunu

    Bartında Ustası yok hocam. ternostat değişecek usta bana soruyor termostat nerde bulamadım diye.. 2 kez ankaraya gittim hala para harcamaktan başka çözüm olmadı

    Üstad yoksa çok para harcarsın. En iyisi son kez parana kıyıp Bmw servisine bırak arabanı onlar çözsün durumu ya da aracını sat. Bartın gibi yerde en iyisi sen tutulan marka arabalara bin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    İyi bir ustaya götür ve düzelmezse para vermeyeceğini söyle o bulur sorunu

    Bartında Ustası yok hocam. ternostat değişecek usta bana soruyor termostat nerde bulamadım diye.. 2 kez ankaraya gittim hala para harcamaktan başka çözüm olmadı

    Üstad yoksa çok para harcarsın. En iyisi son kez parana kıyıp Bmw servisine bırak arabanı onlar çözsün durumu ya da aracını sat. Bartın gibi yerde en iyisi sen tutulan marka arabalara bin derim.

    Alıntıları Göster
    Patlama olsa zengin karışımı gösterir.Bmw ler elektronik aksam konusunda mimlidir,durup dururken saçma sapan elektronik aksamları bozulur.Bence farklı bir ecu ile deneyin,sadece sorun LPG de yapıyorsa LPG kaynaklıdır.

    Bu kadar masraf yapacağınıza keşke borusan otoya gösterseydiniz,en kötü arıza tespiti yaptırır neyse meblağ verirdiniz.




  • motor suyu ve motor yağını kontrol et. kendin çözemiyorsan sanayiciye göster bence de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Muaddib

    motor suyu ve motor yağını kontrol et. kendin çözemiyorsan sanayiciye göster bence de
    DISA (DIfferenzierte SAuganlage - Differential Air Intake) yani değişken hava emişi diye çevirebiliriz. Emme manifoldunun hava emiş yolunu kısaltıp uzatır. Emme sisteminde 2 port vardır, Ful yük için kısa portu açar, daha düşük gaz tepkilerinde uzun portu açar. Bu aynı zamanda optimal güç ve verimlilik için faydalıdır. Kısacası alt ve üst devirlerdeki devirlerdeki hava akışını, maksimum tork-beygir ve verimlilik için düzenler diyelim sıkınıtı bunda olabilir mekanik parçadır arıza kaydında çıkmayabilir
  • Evin hayırsız evlatı gibi bi araba satsan özlersin satmasan cebini üzersin o bakımdan lanet bir araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KSKcarpediem kullanıcısına yanıt
    hocam sorun araçta değil.. sorun şundan diyebilecek bir ustada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SMTRSLN

    DISA (DIfferenzierte SAuganlage - Differential Air Intake) yani değişken hava emişi diye çevirebiliriz. Emme manifoldunun hava emiş yolunu kısaltıp uzatır. Emme sisteminde 2 port vardır, Ful yük için kısa portu açar, daha düşük gaz tepkilerinde uzun portu açar. Bu aynı zamanda optimal güç ve verimlilik için faydalıdır. Kısacası alt ve üst devirlerdeki devirlerdeki hava akışını, maksimum tork-beygir ve verimlilik için düzenler diyelim sıkınıtı bunda olabilir mekanik parçadır arıza kaydında çıkmayabilir

    Bizim motorlarda disa valve yok üstadım. Emme ve egzantrikde vanos var. İlginiz için teşekkür ederim sanırım sorun çözüldü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: SMTRSLN

    DISA (DIfferenzierte SAuganlage - Differential Air Intake) yani değişken hava emişi diye çevirebiliriz. Emme manifoldunun hava emiş yolunu kısaltıp uzatır. Emme sisteminde 2 port vardır, Ful yük için kısa portu açar, daha düşük gaz tepkilerinde uzun portu açar. Bu aynı zamanda optimal güç ve verimlilik için faydalıdır. Kısacası alt ve üst devirlerdeki devirlerdeki hava akışını, maksimum tork-beygir ve verimlilik için düzenler diyelim sıkınıtı bunda olabilir mekanik parçadır arıza kaydında çıkmayabilir

    Bizim motorlarda disa valve yok üstadım. Emme ve egzantrikde vanos var. İlginiz için teşekkür ederim sanırım sorun çözüldü

    Alıntıları Göster
    Sanırım sorun çözüldü arkadaşlar. Sanırım diyorum öyle bir psikolojideyimki sanki her an araç gaz yemeyecekmiş boğulacakmış gibi tettikte kullanıyorum aracı.Sadece motor soğukken dip gaz yapıp bırakınca küçük patlamalar yapıyor egsoz. Motor ısındığındaki gaz yemesi vs düzeldi,,Yığılma yok motor düzeldi sesi bile değişti. Kullandıkça dahada sesszileşiyor , sanırım motor yazılımı kendi kendini adapte ediyor. Lambda sensörü tekrar değişti tekrar hata verdiği için. Sanırım sorunun kaynağıda bu.Gelen pğarçada sıkıntılı çıktı...PC de lambada adaptasyonu yapıldı. Motor yazılımı sıfırlandı. Bugün 50 Km ye yakın yol yaptım şehir içi. Hiç sıkıntı çıkartmadı. Motorda hiç arıza yazmadı..

    Değişenler:
    akışmetre
    bobin
    buji
    katalizör
    lambada ve oksijen sensörleri
    egzantirik zinciri seti
    boğaz kelebeği
    ..

    Sanırım bir 5 yıl bana sorun çıkartmaya meyilli parçaları değiştirdim.. Yağ su eksiltmeside yok . Gönül rahatlığıyla bineriz inşallah.. yardımcı olan mesaj atıp öneride bulunan herkese çok teşekkürlerimi sunarım..

    Hayırlı akşamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi husam74 -- 19 Ekim 2016; 23:12:50 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.