Şimdi Ara

BMW E90 320i Çözülemeyen Sorunlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 320i 2008 Otomatik sahibiyim.

    Araç 271 bin KM'de. Bütün onarımları falan yetkili premium serviste yapıldı.


    Yaşadığım sorunlardan kısaca bahsedeyim, daha önce başına gelmiş olan varsa lütfen beni aydınlatsın.


    1) Araçta Limp Mode'a geçme sorunu vardı. D/s'ye alıp biraz sıkınca 5000 devirde biraz gidince Limp'e düşüyordu. Sonra kendi kendine düzeliyordu araç normal kullanıma devam edince. Serviste bunun LPG ile ilgili olabileceği, manifoldun hava aldığı söylendi.

    LPG'ciye gidildi, kontrol edildi bir sorun yok. Her ihtimale karşı LPG'yi söktürdüm. (Üstünde ki uyumlu bir LPG değil dedi Atiker Servisi).


    Daha sonra bu arıza yavaş yavaş çözüldü. Denedim birkaç defa ama Limp Mode'a sokamadım.

    Bu sorun olurken ;


    Kam Mili "B" pozisyonu yüksek.

    Kam Mili "B" pozisyonu düşük.


    Uyarıları veriyordu.


    2) Bununla bağlı olabileceğini düşündüğüm ikinci sorun da şu ;

    Araç ile seyahat ederken, camları açtığımda ve devri yükselttiğimde egzoz kokusu doluyor arabanın içine. Bütün camlar kapalıyken ne kadar sıkarsam sıkayım koku içeriye girmiyor. 30KM'de de 150KM'de de yapıyor bu kokuyu devri yükseltince.

    2-3 Bin devirde giderken kaçla gidersem gideyim bu koku yok.

    Egzoz sistemi kontrol edildi, kaçak yok.

    Serviste katalitik konvertör, egzoz manifold contası vs. değişmiş.


    Araçta yağ ve su eksiltmesi var doğal olarak. Şu an şüphelendiğim bir tek üst kapak contası var. Faturasında değişti mi değişmedi mi tam hatırlayamadım ama trigger zinciri falan da değişmiş aracın. Doğal olarak conta da değişmiştir diye tahmin ediyorum.

    Sente atık değil büyük ihtimalle çünkü aracın hızlanmasında vesaire bir sorun hissetmiyorum.


    3) Bunlardan hariç olarak 20-40km arasında ki hızlarda giderken araçta bi' titreme oluyor. Hafif gazla mesela yokuş çıkarken, düz giderken falan titreme yapıyor bu hız aralığında bir yerlerde. Diğer viteslerde, vites geçişlerinde falan hiçbir şey yok.

    Şanzıman yağı, beyni vesaire değiştirmek bir çözüm olur mu buna?


    Adaptasyon yaptırmayı da düşünüyorum. Uzun yol yapacağım yaklaşık 1200 KM'de bayramda. Bir şeylerden başım ağrımasın istiyorum. Sorunları da çözemediğim için biraz araba kendinden soğuttu beni.

    Bunlarla alakalı sorun yaşayan veya ne olduğunu tahmin edebilecek bilgili kişiler beni aydınlatabilir mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CGTürkiye -- 9 Haziran 2023; 12:20:59 >







  • tahmin sadece.


    sensörlerin arızasız ve elektrik aksamında da bir arıza yok ise eğer, aldığın kam mili pozisyon hatası, aracında mekanik olarak bir değişkenliğin olduğunu gösteriyor sanki. artık gevşeklik mi var, aşınma mı var bilmem ama tespit edilememiş bir arıza var gibi. daha da büyür mü? bence olası. yanlış tahmin bile olsa, premium servis sorunu tespit edememiş görünüyor. ne dersin?

  • haykoatmaca kullanıcısına yanıt

    Elektrik aksamında veya sensörlerde bir sorun yok, daha doğrusu tanıdığım bir özel BMW servisinde parçaları sök tak yapa yapa kontrol ettik orijinalleriyle.

    Bağlanan OBD cihazı direkt Bodursan'dan, BMW araçlar için.

    Hiçbir arıza yokken görebildiğimiz tek şey Lambda (Oksijen) sensörüyle alakalı ama onu da çıkart tak, değiştir falan yaptık bir sorun yok.

    Biz arabaya bineceğiz derken araba bize binmeye başladı  .


    Motor performansında, şanzımanda veya difransiyelde kısacası yürüründe hiçbir kayıp yok. Sadece bu ufak şeyler biraz kafamı kurcaladı.


    Kalkışta dip gaz yapınca 1-2 saniye araba düşünüp "Haa pardon kalkıyorduk." diyip aniden kalkıyor. O da nedendir bilemedim. Başka bir 320 E90 da kullanma fırsatım olmadı, normali mi bu yoksa bir hata mı var anlayamıyorum.


    Würth'ün Benzin Enjektör ve Yakıt Temizleyici katkıları var. Onlardan alıp depoya koysam mı acaba 1 kutu? Bir zarar verir mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CGTürkiye -- 9 Haziran 2023; 12:28:31 >




  • elektrik aksamında sorun sensör hataları almana delil olabilir. artık kısa devre mi var, ya da izolasyonu soyulmuş kablo mu var ya da bir yerlerden su mu alıyor? mesela konnektörler etkileniyor olabilir. şunları sorabiliriz: elektrik tesisatında sorun var ise dip gaz yaptığında sorun yaşanır mı? araba titreme yapar mı? egzos kokusu var ama kaçak yok diyorsun ve üstelik egzost sistemi elden geçti diyorsun ama koku olmaya devam ediyorsun. bu durum sensörü hatalı çalışmaya sevk eder mi? ederse ne gibi bir karşılığı olur? yani çalışma sistemini de biliyor olmak lazım. yakıt tüketimin nasıl mesela? sonra motor yük altındaylen titreme ihtimali daha fazladır. yakıt tüketimi fazla ve hava kullanımı az ise güçlü koku alırsın. 200'e de az kalmış. sanırım yaşlandım diyor aracın..  





  • haykoatmaca kullanıcısına yanıt

    Şöyle anlatayım bahsettiklerinizi,


    250KM'yi gördüm araçla sorunsuz bir şekilde D/s modda. Herhangi bir titreme, tekleme vesaire olmadı. N'oluyorsa alt devirlerde oluyor araca.

    Yakıt tüketimim 10lt / 100km civarında ama kalkışlarda bi' sapıtma falan oluyor (30+ litrelerde gösteriyor ibre, gizli özellikle lt/100km'den bakıyorum sıfırladığımda). Sağ altta ki analog kadranda da 20'lere dayanıyor, imkanı olsa kıracak ibreyi ama uzun kullanımda 10-12lt aralığında gösteriyor.

    KM/Depo bakınca da ortalama 1 depo (60Lt) 550km falan gidebiliyorum. Araştırdığım kadarıyla değerler normal gözüküyor.

    Kokunun sebebi Lambda sensörü veya Katalitik Konvertör revizesinde oluşan bir sorun olabilir mi diye düşündüm ama emin de olamadım. Pazartesi götürüp bırakacağım yine Bodursan'a.

    A'dan Z'ye tüm işlemler 126k gibi bir rakama mâl oldu.


    - Egzoz gazının camlar açıkken içeri girmesi.

    - 20/40KM hızla giderken titreme. (Bujiler yeni değişti 2 defa, gaza hafif yüklenince geçiyor.)

    - Araç ilk çalıştığında bir süre titreme durumu. (Gaz verince motor gücünden dolayı araba silkeliyor, titreşim yok. Gazdan çekince yine devam ediyor titreme rolantiye girince.)

    - Yağ ve su eksiltmesi (Tam olarak ne kadar sürede oluyor bu durum emin olamadım. 3-4 depoda bir falan galiba 1 litre kadar su ve yağ eksiltiyor, 1500km'de 1 diyelim. 10/40 Castrol Edge Titanium koyuyorum.)

    -> 2013 Model 48 bin KM'de ki Seat Ibiza aracımda da vardı bu eksiltme, kaderimde var demek ki :D .

    - Hata kodlarını okuttuğumda "Katalitik Konvertör öncesi lambda sondası, ayar hattı 2A8B"


    Katalitik konvertör, egzoz hattı, ön takım, arka takım, difransiyel, bujiler, pompalar, sensörler, vanos selonoidleri (çift) A'dan Z'ye her şey değişmiş. Araçta fatura var, araca gittiğimde yapılanlar listesini ekleyebilirim buraya.


    Bunları sormamın ve söylememin sebebi aslında şu, bu kadar masraf yapmışken ve keyif alarak kullandığım bir araç iken, yapılmış parçaların arıza veriyor olması canımı sıkıyor.


    Birçok araba kullandım farklı tiplerde, motor güçlerinde falan. E90 sürüş hissini vermiyor hiçbir şey ama kısıtlı bilgi bulmak biraz canımı sıkmaya başladı.


    Edit : Arabaya gittim geldim yine unuttum orası mı burası mı titriyor diye paranoyaklaştığım için  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CGTürkiye -- 9 Haziran 2023; 22:29:18 >




  • CGTürkiye kullanıcısına yanıt

    valla sahibi sensin. yetkili servis her zaman sorunu çözebilir mi bilemiyorum. bazen diğer servislerden daha etkili hizmet alabilmek mümkün olabilir. netice alamazsan en son bunu denemenden zarar gelmez. internette bakınca bir çok şey bulmak da mümkün. mesela o yazdığın son kod ile araştırma yapınca hata kodu motora ait çıkıyor. vanos selenoidlerinin temizliği ile yağ değişimi tavsiye edilmiş ama yani aması var. https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2396121-550i-Multiple-Camshaft-Error-Codes


    bence yani krank mili sensörü düzgün çalışmaz ise motor kontrol ünitesi, devir her yükseldiğinde yakıt enjeksiyonu zamanlaması yapılamaz. teklemeler de bundan dolayı oluyor olsa gerek. dolayısıyla motoruna yansıyan sorun, illa ki motordan kaynaklanacak görünmüyor. aksine bu sensörlerle motoru bozmak da mümkün galiba? ben böyle anladım.   neyse sorunu umarım çözersin ve çözmen gerekiyor gibi görünüyor.





  • şöyle bir link buldum. sorununu online sorabilirsin görünüyor. bilmiyorum yardımcı olur mu..


    https://www.justanswer.com/bmw/hx7f6-06-bmw-750i-i-m-getting-codes-2a8b-2a8d-2b65.html

  • Bugün yine 1lt yağ ekledim araca. En son 26 Mayıs'ta eklemişim 14 gün olmuş, 1 depo bitirmişimdir kesin ama 2'den emin olamadım.

    e90 320i almak isteyen var mı kazasız belasız, bel altı boyalı  .

  • Selamın aleyküm benimde araçta camlar açıkken gelen benzin kokusu var birde rölantide beklerken titreme yapıyor yolda giderken bi sorun yok bunların çözümü nedir düzgün ustada bulamadım burada kurcaltmak istemiyorum çok aracım 320i 2008

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.