Şimdi Ara

BMW elektrikli araç pazarında iki ezeli rakibinin toplamından daha fazla araç sattı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BMW elektrikli araç pazarında iki ezeli rakibinin toplamından daha fazla araç sattı



    BMW, elektrikli araç pazarında 2024’ü adeta zaferle kapattı. Markanın "i" serisi EV modelleri, dünya genelinde 368 bini aşkın satışa ulaşarak, yıllık bazda yüzde 12’lik bir büyüme kaydetti. Bu, toplam satışlarının neredeyse beşte birine denk geliyor. Daha da dikkat çekici olan ise BMW’nin, doğrudan rakipleri Mercedes-Benz ve Audi’nin toplamından daha fazla elektrikli araç satmış olması.



    Mercedes’in EQ serisi, büyük beklentilere rağmen 2024’te 185 bin adetle sınırlı kaldı. Üstelik bu rakam, bir önceki yıla göre yüzde 23’lük ciddi bir düşüş anlamına geliyor. Audi de benzer bir tablo çizdi; 2023’te 178 bin olan EV satışları, geçen yıl yüzde 7,8 azalarak 164 bin seviyesine geriledi.



    Peki BMW’nin bu başarısının arkasında ne var? Sadece otomobil mi satıyorlar, yoksa daha fazlası mı? J.D. Power’ın 2025 EV Kullanıcı Deneyimi Araştırması’na göre, ABD'deki elektrikli araç sahipleri arasında en yüksek memnuniyet BMW iX ve i4 modellerine ait. BMW'nin sıyrılmasında yalnızca ürün kalitesi değil, kullanıcıyı bilgilendirme süreci de etkili oluyor.



    Ayrıca Bkz.Samsung’un One UI 7 takvimi değişti mi? Sessizlik kafa karıştırdı



    Şirket, Apple’ın “Genius Bar” modelinden esinlenerek kendi “BMW Genius” ekibini oluşturmuş durumda. Araç tesliminde, batarya teknolojisinden şarj altyapısına kadar pek çok konuda müşterilere detaylı bilgi aktarılıyor. Bu sayede, ilk kez EV sahibi olan sürücüler kendilerini daha güvende hissediyor. Rakip markalar ise bu konuda sınıfta kalıyor.



    Kısacası BMW, sadece iyi elektrikli araçlar üretmiyor; aynı zamanda onları nasıl kullanmanız gerektiğini de anlatıyor. Başarıyı getiren asıl fark da burada gizli.




    Kaynak:https://electrek.co/2025/03/23/bmw-is-selling-more-evs-than-audi-and-mercedes-combined-heres-why/







  • Genius menius değil olsa da asıl sebep bu değil. her şey CLAR platformu ile Bmw'nin verdiği doğru kararda/doğru dizaynda yatıyor. bu hybrid platform ile sıfırdan araç dizaynları, sıfırdan üretim bantları, sıfır kalıplar-pressler-tooling hatta fabrikalar inşa etmelerine gerek kalmadan, içten yanmalı otomobilleri ile yan yana bantta çok hızlı biçimde elektrikli modeller çıkarabildiler, hem de çok daha düşük maliyetlerle. bu fiyatlara da yansıyor, %5-10 civarı daha uygun fiyata satılabiliyor Bmw modelleri, bölgeye göre değişmekle birlikte.


    Evet, sıfırdan yapılmış, çok daha maliyetli ve safkan elektrikli dizayn Mercedes Eq'lara göre menzilleri biraz daha düşük, teknoloji daha az yoğun, kabinleri biraz daha dar ve alan kullanımı daha kötü idi ama Mercedes Eq'lerin o blob denilen alışılmadık palamut dizayna katlanılacak kadar değil.


    Eğer her şey pandemideki gaz ile gitseydi, teşvikler devam etse idi, Çin'liler bu kadar güçlenmeseydi o zaman iş bu işe çok büyük yatırım yapan Mercedes'e yarayacaktı. ancak elektrifikasyonda geri çekilme, güvenli alanda kalabilen, esnek kalabilen Bmw'ye yaradı.


    Sonuç olarak Mercedes'te aynı Bmw gibi modüler hybrid platforma geri döndü yeni CLA ile birlikte. hepsi gelecekte safkan elektrikli altyapılar yapacaklar, içten yanmalı bitecek ama Çinli değilsen bunu ne kadar geç yaparsan o kadar avantajlı oluyorsun günümüz düzeninde.


    Bir de Bmw yazılım ve araç kalitesi olarak belli bir düzeyin altına düşmedi. Audi ve Vag grubu çok ağır yazılım problemleri ile boğuştu uzun süre, Mercedes'in de eski üretim kalitesinden çok uzakta olduğu zaten biliniyor. Bmw hem kendi verdiği doğru kararların ve hem de rakiplerinin yanlış kararlarının meyvesini alıyor. yine de Mercedes yeni CLA ile iyi hazırlandı. saçma sapan fiyatlar çekmezlerse Bmw'ye zorlayacaklardır.

  • TR piyasasında filo indirimi ile alt ötv diliminden çok sayıda araç satıldığını okudum ama belki herkes 3-5 aracı konuşuyordur bilemiyorum.


    Ancak burada satış stratejisinin iyi olduğunu görüyoruz, bir şekilde daha ulaşılabilir hale geldi.

  • İ4 sahibiyim, sürekli olarak güncel ve gerçek menzil paylaşması bile tek başına yeterli sebep ??

  • Genius menius değil olsa da asıl sebep bu değil. her şey CLAR platformu ile Bmw'nin verdiği doğru kararda/doğru dizaynda yatıyor. bu hybrid platform ile sıfırdan araç dizaynları, sıfırdan üretim bantları, sıfır kalıplar-pressler-tooling hatta fabrikalar inşa etmelerine gerek kalmadan, içten yanmalı otomobilleri ile yan yana bantta çok hızlı biçimde elektrikli modeller çıkarabildiler, hem de çok daha düşük maliyetlerle. bu fiyatlara da yansıyor, %5-10 civarı daha uygun fiyata satılabiliyor Bmw modelleri, bölgeye göre değişmekle birlikte.


    Evet, sıfırdan yapılmış, çok daha maliyetli ve safkan elektrikli dizayn Mercedes Eq'lara göre menzilleri biraz daha düşük, teknoloji daha az yoğun, kabinleri biraz daha dar ve alan kullanımı daha kötü idi ama Mercedes Eq'lerin o blob denilen alışılmadık palamut dizayna katlanılacak kadar değil.


    Eğer her şey pandemideki gaz ile gitseydi, teşvikler devam etse idi, Çin'liler bu kadar güçlenmeseydi o zaman iş bu işe çok büyük yatırım yapan Mercedes'e yarayacaktı. ancak elektrifikasyonda geri çekilme, güvenli alanda kalabilen, esnek kalabilen Bmw'ye yaradı.


    Sonuç olarak Mercedes'te aynı Bmw gibi modüler hybrid platforma geri döndü yeni CLA ile birlikte. hepsi gelecekte safkan elektrikli altyapılar yapacaklar, içten yanmalı bitecek ama Çinli değilsen bunu ne kadar geç yaparsan o kadar avantajlı oluyorsun günümüz düzeninde.


    Bir de Bmw yazılım ve araç kalitesi olarak belli bir düzeyin altına düşmedi. Audi ve Vag grubu çok ağır yazılım problemleri ile boğuştu uzun süre, Mercedes'in de eski üretim kalitesinden çok uzakta olduğu zaten biliniyor. Bmw hem kendi verdiği doğru kararların ve hem de rakiplerinin yanlış kararlarının meyvesini alıyor. yine de Mercedes yeni CLA ile iyi hazırlandı. saçma sapan fiyatlar çekmezlerse Bmw'ye zorlayacaklardır.





  • Mercedes tarafında bu zamana kadar satılan elektrikli araçlar beklentileri karşılamadı bence. Saf elektrikli araç platformu daha yeni geliyor.

    2026 CLA200+ ile 792km'yi bulan menzil ve 10 dakika şarj ile 320km menzil umut vadediyor.

  • çünkü diğerleri gibi güzelim tasarımı mındar edip elektrikli ayağına saçma salak bir dizayla çıkmıyor piyasaya.


    GLB'ye bakıyorsun ne kadar güzel araba EQB'ye bakıyorsun mındar etmişler aracı


    X1 ile İX1'e bakıyorsun birebir aynı nerdeyse.


    Aynı şekilde S serisi ile EQE, E serisi ile EQE vs devam edebilirsiniz.


    Ama BMW tarafından 4,5,7 serileri birebir aynı.

  • https://www.donanimhaber.com/bmw-elektrikli-arac-pazarinda-iki-ezeli-rakibini-geride-birakti--189329#161000419

    Aynen öyle detaya inmeden basit değişimlerle insanları ürtkütüp çekindirmeden araç sattılar, benim dayıoğlu ix3 'üyle nadir geçtiği 400km menzilinden bir kere olsun bahsetmemiştir, geçen ay satıp 1 yıl daha yeni ve daha düşük km'li aynı modele geçti. mercedesin ve audinin hamleleri daha çekindirici oldu, birçok insan almak istesede güvenli alanda kalmak daha mantıklı geldiği için almıyor, batarya ömrü meselesi şuan anlaşıldı ama hala daha bilinmediğinden menzili ve şarj süresinden çekinen çoğunluk var.

    BMW 'de satışa daha optimize olmuş gibi duruyor, müşterisi ne alacağını daha çok biliyor gidiyor. diğer iki rakibinin satıştaki kadar önünde olduğunu görmek beni şaşırtmadı, piyasadaki tam dönüşüme daha hazır görüntüdeler.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • BMW 2014-2015'lerde 2 adet farklı segment elektrikli ve hibrit araç çıkardığında, billur geçen büyük bir çoğunluk vardı.


    Kısaca 10 yıl da tecrübeyi artırıp, başarıyı katladılar.


    Sadece tasarım anlamında sabote ediliyorlar ve geriye gidiyorlar, onun dışında yükselmeye devam.

  • ama bir BYD Han değil

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.