Şimdi Ara

Avrupa'da hibrit otomobil satışları benzinliyi geçti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin eylül ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Verilere göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları geçen ay 2023'ün aynı ayına göre yüzde 6,1 düşerek 809 bin 163 adet oldu.



    Birlik üyesi ülkelerde satılan yeni otomobillerin yüzde yüzde 32,8'i hibrit, yüzde 29,8'i benzinli, yüzde 17,3'ü elektrikli, yüzde 10,4'ü dizel, yüzde 6,8'i fişli (Plug-In) hibrit ve yüzde 2,9'u diğer yakıt türlerinin kullanıldığı araçlar olarak belirlendi. Böylece, eylül ayında satılan yeni otomobillerde hibritin payı ilk defa benzinli modelleri geçti.



    Avrupa'da hibrit otomobil satışları benzinliyi geçti
    Ayrıca, tam elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam satışlardaki payı da yüzde 56,9'u buldu. Elektrikli otomobil satışları eylülde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,8 artarak 139 bin 702 oldu. Elektrikli otomobil satışları bu yılın ocak-eylül döneminde ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla ise yüzde 5,8 gerileyerek 1 milyon 47 bin 869 adet seviyesine indi.



    Yeni otomobil satışları eylülde geçen yılın aynı dönemine göre Almanya'da yüzde 7, Fransa'da yüzde 11,1, İtalya'da yüzde 10,7 azaldı. Öte yandan, ocak-eylül döneminde toplam satışlar geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0,6 artarak 7 milyon 989 bin 776'ya ulaştı.



    Ayrıca Bkz.Eylül'de küresel elektrikli otomobil satışlarında rekor kırıldı: İşte rakamlar



    Üreticilere göre, eylül ayında AB'de en fazla yeni otomobil satışını 216 bin 577 araçla Volkswagen Grubu yaptı. Volkswagen Grubu'nu, Stellantis Grubu izledi. Peugeot, Fiat, Citroen ve Opel gibi markaları bünyesinde barındıran Stellantis Grubu, 120 bin 582 otomobil sattı. Renault Grubu, 88 bin 149 yeni otomobille üçüncü sırada yer aldı.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/avrupada-hibrit-otomobil-satislari-benzinli-modelleri-gecti/3369757







  • Altyapı avrupa'da tahayyül ettiğiniz kadar sorunsuz ve gelişmiş değil. çoğu AC şarj ünitesi 10 seneye kadar hatta daha öncesinde yapılmış, çoğunluğu şehir merkezine yapılmış, bozuk ve uyumsuz ünite sayısı oran olarak yüksek, Dc şarjları da bir çok ülkede özellikle güney avrupa'da ana yollarda yol güzergahlarına kurulmamış. mutlaka içeri girip rota değiştiriyorsunuz.


    Ayrıca özellikle DC şarj elektrik kw bedeli epey pahalı, bizde fiyatlar uygun.


    En önemlisi de elektrikli araç sayısı bize göre çok fazla ve kuyruk durumları sık yaşanıyor.


    Sadece tesla'nın ve Ionity'nin şarj ağı çok gelişkin, çoğu kişi bunlardan faydalanıyor zaten.


    Hybrid'in artmasının temel sebebi ise şirket otomobili olarak alımlarda normal benzinliye göre ciddi bir vergi avantajı sunması. özellikle plug-in hybrid'ler çok avantajlı ilk alımda ve devamındaki yol vergilerinde. İlk alım fiyatı da teşvikler bitince çok uygun kaldı full elektrikli araçlara göre. ve şu anda bir geçiş/yerini bulma dönemi var, hybrid gibi ara çözümlerin öne çıkması çok normal.

    Bataryada geri kaldıkları için aradaki farkı kapatana kadar dengeli bir politika yürütüyorlar, Çin'e ek vergi koyup yakıtı sübvanse ediyorlar. Bu sayede üreticilerini ve halkını koruyorlar. Amaç bu, başarılı olurlar olmazlar önümüzdeki 20 yılda göreceğiz.

    Altyapı artsa herkes elektrikli araba alır diyenler tek açıdan bakmış. Böyle geçiş dönemlerinde gücü olanlar kartları farklı dizer, şaşırır kalırsın. (Bu olayın kabaca bir benzeri, lisede pek çalışmayan sonra özele yerleşip fark atanlarda gözlemlenebilir.)
  • şimdi şu "altyapı arttırılsa herkes elektrikli araba alır"cılar bunu nasıl açıklayacak?


    adamlarda altyapı da mevcut, ülkeleride bizimkisi gibi değil daha ufak yani menzili de dert ediyor olamaz çoğu.


    neden hibrit daha çok satıyor peki?


    acaba gerçekten elektrikli araç sayısı belli rakamı geçince o şarj olayı gerçekten bir külfet haline mi geliyor?


    hayırlı günler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 22 Ekim 2024; 15:0:21 >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Bataryada geri kaldıkları için aradaki farkı kapatana kadar dengeli bir politika yürütüyorlar, Çin'e ek vergi koyup yakıtı sübvanse ediyorlar. Bu sayede üreticilerini ve halkını koruyorlar. Amaç bu, başarılı olurlar olmazlar önümüzdeki 20 yılda göreceğiz.

    Altyapı artsa herkes elektrikli araba alır diyenler tek açıdan bakmış. Böyle geçiş dönemlerinde gücü olanlar kartları farklı dizer, şaşırır kalırsın. (Bu olayın kabaca bir benzeri, lisede pek çalışmayan sonra özele yerleşip fark atanlarda gözlemlenebilir.)

  • iyide onlarca çeşit avrupalı elektrikli model var, hepsi çinli değil ki?

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    İşte başa yazdım batarya = menzil meselesi tam anlamıyla aşılmadı. Uzun vadede olacaklar net değil. Tüketicinin aklında soru işaretleri varken geçişi hibritten yana kullanıyor. O da yani bir kaç yüzdelik farkla önde, şimdilik.

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Altyapı avrupa'da tahayyül ettiğiniz kadar sorunsuz ve gelişmiş değil. çoğu AC şarj ünitesi 10 seneye kadar hatta daha öncesinde yapılmış, çoğunluğu şehir merkezine yapılmış, bozuk ve uyumsuz ünite sayısı oran olarak yüksek, Dc şarjları da bir çok ülkede özellikle güney avrupa'da ana yollarda yol güzergahlarına kurulmamış. mutlaka içeri girip rota değiştiriyorsunuz.


    Ayrıca özellikle DC şarj elektrik kw bedeli epey pahalı, bizde fiyatlar uygun.


    En önemlisi de elektrikli araç sayısı bize göre çok fazla ve kuyruk durumları sık yaşanıyor.


    Sadece tesla'nın ve Ionity'nin şarj ağı çok gelişkin, çoğu kişi bunlardan faydalanıyor zaten.


    Hybrid'in artmasının temel sebebi ise şirket otomobili olarak alımlarda normal benzinliye göre ciddi bir vergi avantajı sunması. özellikle plug-in hybrid'ler çok avantajlı ilk alımda ve devamındaki yol vergilerinde. İlk alım fiyatı da teşvikler bitince çok uygun kaldı full elektrikli araçlara göre. ve şu anda bir geçiş/yerini bulma dönemi var, hybrid gibi ara çözümlerin öne çıkması çok normal.





  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Alt yapıları yok aslında geçen hesapladım bizde 6 araca bir soket düşerken Almanya’da 12 arabaya bir şarj soketi düşüyor. Birde onlarda evde şarj yaygın olduğu için şarj firmaları belli ki istediğini bulamamış çok bozuk oran yüksek.

    Bizim alt yapımız daha iyi, hükümet ve özel sektör büyük iş başardı ileride çok daha iyi olacak hızları hiç kesilmedi yatırımın.

    Avrupa’ların sorunu eski kafalı olması ve elektriklinin daha pahalı olması. Birde elektrikli şarj istasyonlarıda çok kWh ücreti yüksek problem oradan kaynaklanıyor.

    Bizde araba alırken elektrikli daha ucuz, daha dolu, şarj ederken benzine göre daha avantajlı, almamak saçma yani. Birde şarj ağımız yeni ve kaliteli birde düzgün tutuluyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu hibritlerin içine hafif hibritler de dahil herhalde. Mesela bende w206 c var, hafif hibrit ama pek de bir artısı yok yakıt tüketimi vs açısından. Sadece emisyon düşürmek için yapılmış bir sistem. Komplikasyonu ve potansiyel problemleri de cabası...olacaksa tam hibrit olsun ki bir işe yarasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 22 Ekim 2024; 17:31:0 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzelim dizel ne hale geldi.Bugünleri de mi görecektik?%10 a kadar düşmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    benzincilerin sonu dizelciler gibi olacak. 10-20 yıl sonrasını düşün. batarya maliyetleri yarıya indiği an elektrikli araçlar peynir ekmek gibi satar.

  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Hibrit = Toyota, ömür boyu sorunsuz e-CVT şanzıman da yanında bonus.

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Bi kaç ay önceki Avrupa seyahatimde araç kiralayarak Almanya, Hollanda, Belçika üçgeninde 1 hafta boyunca çoğunluğu şehirlerarası 2000 km.den fazla araç kullandım. İlginç gözlemlerim oldu.

    Mesela Almanya'daki şehirlerarası yollarda benzin istasyonları bize göre çok çok az. Haliyle şarj imkanı da öyle. Almanya gibi büyük ülkelerde şehirler arası şarj sıkıntılı gibi. Ama kaldığımız yerde sokak lambasına entegre şarj istasyonu, karşı evin iki tane Tesla Model Y'si vardı

    Hollanda'da ise şehirlerarası yollardaki benzin istasyonu tabelalarının çoğunda şarj istasyonu olmadığı özellikle belirtiliyordu.

    Üç ülkedeki otoparklarda şarj portu bize göre çoktu. Hatta Almanya'da belediyenin işlettiklerinin bazılarında şarjın ücretsiz olduğunu duydum.

    Hollanda'da çok fazla Polestar gördüm. Belçika'da gittiğim şehirde taksilerin çoğu ilk kez gördüğüm Çin'li elektriklilerdi. Almanya'da ise Ford Mustang E-Mach taksi bile vardı.





  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Bir kaç ay öncesinde videolar vardı. Sıfır alınan elektrikli aracın bir sene sonraki değer kaybının çok olduğundan falan yakınıyordu müşteriler. Evet bizdeki kadar o rakamları umursamıyor olabilirler belki ama bu hiç umursanmadığı anlamına gelmez.


    Elektrikli satışının düşmesinin bir sebebi de bu.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.