|
BMW ve Toyota, hidrojenli otomobiller için ortaklık kurdu: 2028’de satışa çıkacak
-
-
Bu olayı geçenlerde yoruma yazmıştım ve saçmalama yazanlar bile vardı. Nerde onlar ;) (hidrojeni kullanmak çok zor elektrik alternatifi değil diyen arkadaşlar- BMW akıllı, Toyota ile bunu yapmak çok mantıklı)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 5 Eylül 2024; 21:32:1 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hidrojenli bir Land Cruiser bekliyoruz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Elektrikli şarj istasyonu maliyeti çok düşük. Hidrojen ise hem çok yüksek hemde devamlı teknik bakım gözetim filan gerek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evet, taşlar yerine oturmaya başladı. Önce tam pilli araba üretiminden vazgeçtiler, ardından araçlar için geleceğin standardını piyasaya sürme hazırlığına başladılar. Pilli arabaları birkaç sene sonra ikinci eli olmadığı için üzerine para vererek hurdaya çıkarmaya çalışacak çok insan olacak. Araçlarda düzgün imha edilmediği takdirde çevreye ciddi zarar verecek bataryalar olduğu için prosedürü izlemeden çöpe atmak da mümkün değil. Zenginler için sorun değil, olan yine garibana oldu.
-
amaç zaten bu olumsuzlukların üstesinden gelmek.
-
hidrojenle çalışan araçlarda rejenaratif motor var mı. yani hibrit araçlardaki gibi bir sistem var mı.
Benim şahsi fikrim lityum batarya yerine süperkapasitör kullanan bir sistem olmalı. hibritlerdeki gibi büyük kapasiteye gerek yok. çünkü beklerken enerji kaybı olacak. süperkapasitör sayesinde hibrit sisteme ömür boyu garanti verilebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 6 Eylül 2024; 16:12:32 >
-
Öylede uğraşısı çok işte bundan bir tane koyuncaya kadar ki büyük arsa gerektiriyor.
10-20 tane DC istasyonu şehre oraya buraya dağıtırsın. Sonrada başında kimse olmadan çalışır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
şuan zaten her yerde benzin istasyonları var. mevcut bir benzin istasyonuna hidrojen dolumu filan ekleyebilirler. zaten benzinliklerde elamanlar hazır çalışıyor.
Ha birde tuvalet temizliği ile ilgilenen eleman olayı da işin diğer boyutu. düşünsene elektrik şarj istasyonuna gittin ama tuvalet yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 6 Eylül 2024; 16:30:5 > -
akıllı telefonlar, akıllı saatler çıktığında da şarjı 1 hafta gitsin o zaman alırım diyenler vardı. onlar köşelerinde beklerken 10-15 yıl geçti...
hidrojen ix5 menzili de 500km, dolumu 3-4 dakika sadece. 17 sene önce de fuel-cell kullanan samsung laptop prototipi vardı...
elektrikli araçların yol haritası belli, biraz daha menzil artar, biraz daha hızlı şarj olur, 3 sene sonra çıkacak modellerin bile platformları vs şimiden belli.
özellikle evinde şarj imkanı olanlar şimdiden keyfine bakıyor, dünyadan haberi olmayanlar da kendi köşelerinden atıp tutuyor.
-
Boş işlerle uğraşmasınlar da tek şarjla 1 hafta dayanacak akıllı telefon için yeni bir pil geliştirsinler artık.
-
Elektrikli istasyonlarda yağmur koruyucu bile yok. Bir kere Bolu’da şarj ettim yağmur altında tam macera.
Hadi diyelim benzin istasyonuna entegre ettin hidrojen nasıl üreteceksin ? Şu anda herkes kamyon ile getirtiyor oda metandan üretiyorlar.
Sonuç olarak korkunç pahalı bir yakıt oluyor. Daha şimdiden elektrikli araçlar dolum süresi 10 dk’ya indi hidrojenin bir avantajı kalmıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hidrojen nasıl üretilir bende bilmiyorum. belki şebeke suyundan üretilir.
Hidrojen konusunda savunma sanayisi için proje başlatılması ile ilgili haber çıkmıştı. linki aşağıda
Savunma Sanayisinde “hidrojen” teknolojileri dönemi başlıyor | DonanımHaber (donanimhaber.com)
-
Verdiğim linke ve içindeki videoya bakarsanız bu konuda çalıştıklarını göreceksiniz.
https://media.jaguarlandrover.com/news/2021/06/jaguar-land-rover-develop-hydrogen-powered-defender-fuel-cell-prototype
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evet regenatatif sistem mevcut tabii ki sonuçta menzili etkileyen ve her araçta olmasını beklediğimiz bir konudur.
Superkapasitörler bu konuya çözüm olabilir teknik olarak ama maliyeti yani birim fiyatı yüksek olursa mevcut batarya teknolojisi ile çözüm bulunması normal .Bu konuda maliyet ilk araç üreticileri için hem risk hem de kötü tecrübe yaşamak istemedikleri bir konu olduğu için teknolojinin ve maliyetlerinin batarya maliyetine inmesi lazım ,diye düşünüyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Eylül 2024; 18:55:4 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bilgilendirme için teşekkürler ama ben Toyota Land Cruiser’den söz etmiştim 🙂
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hidrojen en rahat elektroliz ile üretiliyor. Ancak üretmek için gerekli ekipman hem pahalı hemde az üretiyor.
Hali hazırda hidrojen tüketen fabrikaları bile yeşilleştirmek için devlet destekli proje üretmek zorundalar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Haklısınız dikkattimden kaçmış ,land görünce ingiliz olarak düşündüm
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Eylül 2024; 21:43:0 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
🙂👍
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hidrojen yakıtlı araçlarda gelecek. Çok başarılı bir ortaklığa imza attılar. BMW ve Toyota için hayırlısı olsun
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bu olayı geçenlerde yoruma yazmıştım ve saçmalama yazanlar bile vardı. Nerde onlar ;) (hidrojeni kullanmak çok zor elektrik alternatifi değil diyen arkadaşlar- BMW akıllı, Toyota ile bunu yapmak çok mantıklı)
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X