Şimdi Ara

Toyota’dan Tesla atılımı: Yeni nesil elektrikli araç üretim hattı tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli araç satışları rekor bir hızla artmaya devam ediyor. CounterPoint Research'ün verilerine göre, 2023 yılı sonuna kadar küresel elektrikli araç satışlarının 14,5 milyon adedi aşması bekleniyor. Kaybettiği zamanı telafi etmeye çalışan Toyota ise, kendinden tahrikli montaj hatları ve bitmiş araçları taşımak için robotların yer aldığı Tesla’nın Giga Casting’i gibi yeni nesil elektrikli araç üretim hattını tanıttı.



    Japon üreticiler yetişmeye çalışıyor



    Elektrikli otomobil piyasası oldukça hızlı bir şekilde büyüyor. Sadece ikinci çeyrekte 2,15 milyondan fazla elektrikli araç satılırken hem eski otomobil üreticileri hem de yeni girişimciler elektrik çağında yer almak için mücadele ediyor. Tesla ikinci çeyrekte 466.000 elektrikli araç teslim ederek liderliğini sürdürürken, Çin'in önde gelen otomobil üreticisi BYD 352.000 binek elektrikli araç satışıyla aradaki farkı kapattı. Bu arada, Toyota'nın yılın ilk yarısında dünya çapında sattığı 4,15 milyon aracın sadece bir kısmı (yaklaşık %0,19) tamamen elektrikliydi. Bu da altı ayda 800 bin aracın altında kalıyor.



    Birçok otomobil üreticisi bu hızlı geçişe hazırlıksız yakalandı. Aralarında Toyota, Honda ve Nissan'ın da bulunduğu bu üreticilerin birçoğu son zamanlarda işleri tersine çevirmek için elektrifikasyon stratejilerini hızlandırma planlarını açıkladı. Toyota, Haziran ayındaki bir etkinlikte, aralarında Tesla'nın oyun kitabından alınmış olanların da bulunduğu birkaç yeni teknolojiyi tanıt. Otomobil üreticisi, bir fabrika turu sırasında yeni nesil elektrikli araç üretim hattını ilk kez göstererek nelerin beklenebileceğiniz gözler önüne serdi.



    Toyota’nın yeni üretim hattı




    Tesla, Giga Casting olarak adlandırdığı yöntem ile kritik kaynaklardan tasarruf ederken karmaşıklığı azaltmak için önemli ölçüde daha büyük alüminyum parçalar üretiyor. Tesla'nın bu yöntemi kullanarak maliyetleri yaklaşık yüzde 30 oranında düşürdüğü söyleniyor.



    Şimdi Japon üretici de aynı yola giriyor. Toyota, kalıplar hakkındaki "zengin bilgi birikiminin" hızlı kalıp değişimleri geliştirmesini sağladığını iddia ediyor. Toyota bu sayede kalıp değiştirme süresini 24 saatten yaklaşık 20 dakikaya indirdiğini söylüyor. Ayrıca, otomobil üreticisi döküm kalitesini iyileştirmek için tescilli analiz teknolojisini kullanarak kusurlu parça sayısını azaltacak. Toyota ayrıca kendinden tahrikli elektrikli otomobil üretim hatlarına da vurgu yaptı. Toyota, buna ek olarak üretimle ilgili önemli bir maliyet olan konveyör ekipmanına olan ihtiyacı da azaltacak.




    Toyota ayrıca iş verimliliğini artırmak ve karmaşıklığı daha da azaltmak için aracın ön, orta ve arka kısımlarından oluşan üç parçalı modüler yapıyı tanıttı. İşgücü sıkıntısıyla karşı karşıya olan otomobil üreticisi, bitmiş araç sahasında araç taşımacılığını iyileştirmek için tasarlanan Araç Lojistik Robotunu (VLR) da sergiledi.




    Toyota ayrıca geçen hafta, 2026 yılında yaklaşık 800 km menzile sahip yeni elektrikli otomobillerin piyasaya sürülmesini içeren elektrikli araç bataryası yol haritasını açıkladı. Toyota, elektrikli otomobil yarışında en baştan geride kalsa da şimdi arayı kapatmaya çalışıyor ancak Tesla'yı yakalamak için önünde uzun bir yol bulunuyor.



    Yeni nesil elektrikli araç üretim hatları ve gelişmiş bataryalar gibi yeni teknolojiler Toyota'nın gelecekte rekabet gücünü artırmasına yardımcı olacak. Ancak bu teknolojilerin birçoğunun kullanılmaya başlandığı 2026 veya 2027 yılına kadar Tesla muhtemelen bir sonraki yeniliğe çoktan geçmiş olacak. Tesla bu yıl 1,8 milyon elektrikli araç teslim etme yolunda ilerliyor. Toyota ise üç yıl içinde 1,6 milyona ulaşmayı hedefliyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2023/09/19/toyota-reveals-next-gen-ev-production-line-catch-up-tesla/







  • Toyota'yı Apple gibi görüyorum . Rakipleri genelde pek çok donanımı ve yeniliği hemen modellerine uyguluyor , Toyota ise onları geriden takip ediyor ama bir donanımı ve özelliği araçlarına ekleyecekse genelde kusursuz çalıştığından emin olduktan sonra o donanımı ve özelligi araçlarına ekliyor. Genelde bu yüzden Toyota sık sık eski kafalı bir firma olarak eleştiriler alır ama sezarin hakkı sezara Toyota modelleri çok az arıza çıkarır.
    O yüzden Toyota da bu işe giriştiyse elektrikli otomobil çağı net olarak başlamıştır .
    Tek parça gövde üreten marka yok şu anda zaten. Ön şase grubu bile çoğu araçta 20-30 arası parçadan üretiliyor şu anda. Toyota ve Tesla bunu 3 ana parçaya indirgeyebiliyor bu yöntem ile. Daha sağlam oluyor.

    Elon Musk'un sonraki hedefi ise HotWheels arabaları gibi sizin dediğiniz şekilde tek parça baskı şase üretmek ama şu anki teknoloji ile bu zor ve pahalı.
  • Toyota'yı Apple gibi görüyorum . Rakipleri genelde pek çok donanımı ve yeniliği hemen modellerine uyguluyor , Toyota ise onları geriden takip ediyor ama bir donanımı ve özelliği araçlarına ekleyecekse genelde kusursuz çalıştığından emin olduktan sonra o donanımı ve özelligi araçlarına ekliyor. Genelde bu yüzden Toyota sık sık eski kafalı bir firma olarak eleştiriler alır ama sezarin hakkı sezara Toyota modelleri çok az arıza çıkarır.
    O yüzden Toyota da bu işe giriştiyse elektrikli otomobil çağı net olarak başlamıştır .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyotanin rakiplerini geçmesinin tek yolu daha fazla menzil sunan otomobiller üretmesidir. 3-4 yıl sonra 800 km menzil sunacaksın da muhtemelen diğer şirketler 1000 km çoktan geçmiş olacaktır. Özelikle bu atılımı çinli şirketlerden bekliyorum.

  • hangi ülkede kurulmuş göremedim.

  • Toyota her teknolojiyi hemen araçlarına eklemez. bakar sıkıntılar sorunlar nedir ona göre test eder ve üretir. o yüzden toyota araçları nispeten sorunsuzdur. Geç olsun güç olmasın mantığı

  • Toyota'yı Toyota yapan şeylerden biri üretim gücü ve sorunsuzluğu/güvenilirliği. Dünyada en çok aracı üreten firma olup güvenilirliği bu kadar yüksek sağlamak kolay değil. 2026'ya kadar (çok demeyin 2,5 seneden az kaldı.) 1000++ Km menzili %20-30 daha düşük ağırlık ve daha düşük maliyet ile yansıtacak. Bunu da Panasonic ile yapacak. Tesla ve BYD haricinde böyle iddialı hedef koyabilen az. Toyota bu hattı kurarsa yarışta Tesla ve BYD ile birlikte konvansiyonel piyasada olduğu gibi elektriklide de en iddialı üretici konumuna gelir. Bir yandan Hidrojen işini de bırakmadılar. Yıllık 10-12 milyar doların üzerinde AR-GE bütçesi olan bir firmadan bahsediyoruz.

    Toyota'nın kurucusu Kiichiro Toyoda'nın torunu ve Toyota'nın mevcut başkanı Akio Toyoda Honda HR-V kullanırken "bu Honda" diyerek görüntü verdi. Bir de bu Toyota'nın resmi hesabından paylaşıldı. Dünyanın en büyük otomotiv şirketinin başında yarışçı bir başkan var. Göründüğünden dinamik bir değişimi yakalama ihtimalleri var.
    x (formerly twitter)
    トヨタ自動車株式会社 on X
    https://twitter.com/TOYOTA_PR/status/1699729624312525297?s=20





  • "Tesla ikinci çeyrekte 466.000 elektrikli araç teslim ederek liderliğini sürdürürken, Çin'in önde gelen otomobil üreticisi BYD 352.000 binek elektrikli araç satışıyla aradaki farkı kapattı. Bu arada, Toyota'nın yılın ilk yarısında dünya çapında sattığı 4,15 milyon aracın sadece bir kısmı (yaklaşık %0,19) tamamen elektrikliydi. Bu da altı ayda 800 bin aracın altında kalıyor."

    E yani asagi yukari digerleri kadar o zaman. Neden boyle garip bir paragraf yazdiniz eger bu sayilar dogruysa? Ya da electrek.co neden boyle demis bir bilginiz var mi? Yanli bir paragraf olmus.

    "Meanwhile, of Toyota’s 4.15 million vehicles sold globally in the first half of the year, only a fraction (around 0.19%) were fully electric."

    Electrek bunu yazmis. Referans yok. "Fully electric" arabalari kiyaslamak istiyorsaniz BEV basligina bakin. Bu sene 53 bin satmis.
    https://global.toyota/pages/global_toyota/company/profile/production-sales-figures/production_sales_figures_en.xls

    Yani, denmek istenen dogru, ama sayilar yanlis. Sayilarin yanlisligina bakmadan kafadan geceni yazmak da cok ilginc. Haber sitelerinin nerelerden kaynak buldugunu, haberlerin nasil yapildigini iyi dusunmek lazim. Tarafli yazanlara karsi dikkatli olmak lazim.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 3 Parçalı modüler gövde kazalarda Şahinler gibi ayrılmasın. Kimse buna dikkat etmiyor. Tek parça gövde daha sağlam.

  • fantomasds kullanıcısına yanıt
    Tek parça gövde üreten marka yok şu anda zaten. Ön şase grubu bile çoğu araçta 20-30 arası parçadan üretiliyor şu anda. Toyota ve Tesla bunu 3 ana parçaya indirgeyebiliyor bu yöntem ile. Daha sağlam oluyor.

    Elon Musk'un sonraki hedefi ise HotWheels arabaları gibi sizin dediğiniz şekilde tek parça baskı şase üretmek ama şu anki teknoloji ile bu zor ve pahalı.

  • Toyota elektrikli otomobile geçişte çok geç kaldı. Ancak elektrikli otomobilde Toyota sağlam adımlar atacak gibi görünüyor. Tesla'nın elektrikli araçta devrimi ile Toyota geçte olsa cevap vermeye başladı. Toyota'nın herşey planladığı gibi giderse Tesla'nın pabucunu dama atabilir bunu bekleyip göreceğiz

  • Genelde herkes Japon üreticileri Nissan hariç yerin dibine sokuyor fakat herkesin atladığı bir şey var elektrikli araçların batarya problemleri henüz çözülmedi lityum iyon bataryaların şarjda şarj döngüleri çok fazla olmadığından dolayı ayrıca hızlı şarjlarda batarya ömürleri çok kısaldığı için kullanışlı değiller Toyota bunu çözmeye çalışıyor. İlk nesil RAV4 ve 2 nesil rav4'te elektrikli olarak denemeler yapıldı 2 nesli Tesla ile beraber yaptılar ama sonuç olumsuz olduğu için ilerlemediler. Batarya problemi çözülmezse şu anda satılan elektrikli arabalar ileride çöp olacak katı hal pilleri kullanılabilir hale geldiğinde şarj ve şarj döngüsü çok fazla hızlı şarj çok hızlı olacak Toyota da buna çalışıyor

  • Tesla ve Çinli üreticiler bu konuda çok iyi ve çok hızlılar 2024 itibari ile bazı çinli firmalar katı hal bataryalar ile üretime başlıyorlar batarya maliyeti de ayrıca %30 a kadar düşebiliyor.
    En son CATL duyurdu 10 dk. Şarj ile 400 km menzil sağlıyor ve bunlar 3000 den fazla çevrime rahat dayanıyor katı hal oldukları için yıl olarak ömürleri çok fazla enerji yoğunlukları artıyor buda daha küçük ve hafif bataryalar demek teknoloji çok hızlı gelişiyor elektrikli ler geleceğimiz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt

    Hocam 800km menzil kime yetmeyecek? Her gün herkes 2000 km yol mu yapıyor türkiyede veya global çapta? Şuan 400 500km arası arabalar bile gayet yeterliyken toyota 800km mesafeli araba yapsa yeter.

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    ilk elektrikli bataryalı otomobil 1870'lerde üretilmiş.150 yılda gelinen nokta bu ise toyota veya başkası bunu daha çok arttıramaz fizik kanunlarının da bir sınırı var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota yanlış yolda ısrar etti ve bunun bedelini ödüyor. Teslaya yetişmesi imkansiz

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    toyotanın birikimi çok fazla ve direkt tam elektrikli ürün çıkarmasa da her tür elektrik işiyle haşır neşir idi ve yakından takip ediyordu. Tecrübesi yüzünden rahat davrandı ve piyasanın uygun olmadığını düşünerek. Elektrikli araba olayı fos şu anda, toyota haklı ama tesla gibiler oluşturulan gazdan faydalandılar. Büyük üreticiler işe girdikçe tesla geri kalacak bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serafon -- 22 Eylül 2023; 16:02:22 >
  • Herkes diyor ki "Toyota teknolojinin olgunlaşmasını bekliyor.o yüzden geç kalmış gibi gözüküyor"..

    İşin aslı öyle değil.toyotanın geç kalma sebebi ısrarla "hidrojen"li araç üreteceğim idi. Yakın zaman kadar bu inadıda sürdü.Elektrik işine dönüp bakmadılar bile. Ar-ge hidrojenli araç üzerine yoğunlaştı, şirket başkanı elektirkli araçlarda gelecek olmadığına dair bir iki açıklama bile yaptı.

    Sonra baktılar kazın ayağı öyle değil Şimdi aksiyon almaya çalışıyorlar ama Jaopnlar aksiyon alıncaya kadar piyasaya başka hakim firmalar çıkacak.

    Tek şansları var eskisi gibi devam edebilmek için.Katı hal bataryası ile araç sürmek piyasaya.Menzil döngü ve güvenlik açsından exterm bir fark koyarlarsa işte o zaman geri kazanır piyasayı.

    Yoksa geçmiş olsun Japon otomotiv endüstrisine.

  • Japonların minimalist, bilge, sade tavrını severim 800 km menzilli yapcaz demek biraz fazla batı zihniyeti gibi. Eğer sürpriz yapıp mesela tesla s ile aynı ağırlıkta olup 800km menzil olsa şaşırırım ama lütfen araç ağırlığının yarısı batarya oluyor bir yerden sonra... ve Verimlilik aşırı düşüyor. Bende mesela elektirkli scooter vardı, ufacık 5600mAh batarya ile 20km taşıyordu. Elektrikli araçların daha ufak, verimli ve hafif tasarlanması gerekiyor. Eski klasik anlayışla 1 2 tonluk araba yaparlarsa onun 1 tona yakını batarya olur...

  • Toyota elektrikli otomobile geçişte ne kadar geç kalmış olsada elektrikli otomobilde Toyota sağlam adımlar atmaya devam ediyor. Bir zamanlar otomobil markasına yön veren marka Mercedes iken günümüzde bu rolü Tesla üstlenmiş durumdadır. Tesla elektrikli otomobilde devrim yapmakla kalmadı Bugatti-Rimac ile ortaklığa sürükledi. Mercedes başta olmak üzere Tesla otomobil dünyasındaki markaların üretim stratejilerini değiştirdi bunun için yeni stratejiler geliştirmelerini de sağladı. VW zamanında Tesla ile çok dalga geçti oda değişen dünya düzenine uyum sağlamak için elektrikli otomobil üretimine geçti VW utanmasa zaten hala dizel, benzinli araçlarını satmaya devam edecek değişen dünya düzenine öyle yada böyle VW ayak uydurmak zorundalar

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.