Şimdi Ara

Hyundai, Türkiye’de elektrikli otomobil üretmeye başlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Brky , NNearly Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
3.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy şu anda #1
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, Türkiye’de elektrikli otomobil üretmeye başlıyor
    Türkiye’deki otomotiv endüstrisi için önemli gelişmeler yaşanmaya devam ediyor. Hyundai Motor Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel, düzenlenen bir toplantıda İzmit’teki üretim tesisinde yüzde 100 elektrikli otomobil üretimine başlayacaklarını duyurdu. Togg sonrasında Türkiye’de elektrikli araç üretimi açısından ikinci olacaklarını aktaran Berkel, Çinli BYD’yi geçeceklerini aktardı.



    2026’nın ikinci yarısında üretim başlayacak



    Berkel, ilk elektrikli modelin İzmit tesisinde 2026’nın ikinci yarısında üretime geçeceğini, burada ayrıca benzinli modellerin de eş zamanlı üretiminin devam edeceğini belirtti. Üretilecek elektrikli aracın Türkiye ve Avrupa pazarına sunulacağının altını çizen Berkel, “Togg'un dışında Türkiye'de ikinci marka olacağız. BYD’den önce üreteceğiz gibi görünüyor. Türkiye ve Avrupa’ya satacağız. Hatta mevcutta yatırımı olanlar arasında EV üreten yabancı menşeli ilk marka olacağız.” dedi.



    Öte yandan Türkiye’de üretilecek ilk tam elektrikli Hyundai için detaylar şu an için belirsiz. Bu konuda konuşan Berkel, "Diğer modellerimizin üretimi devam edecek. Bu aracımız tamamen elektrikli olacak ancak hangi segmentte olacağını şu an açıklayamıyoruz." şeklinde konuştu. Ekonomim'in haberine göre Berkel, yeni modelin Inster olmayacağını, bu modelin Güney Kore’de üretileceğini söyledi. Yeni aracın segmenti ve üretim hacmi konusunda da bir açıklama yapılmadı.



    Berkel, bakanlıkla teşvikler konusunda da görüşmelerin sürdüğünü ifade ederek “Teşvikle ilgili fabrika tarafımız ilgili bakanlık yetkilileriyle görüşüyor. Bu tarz bir yatırımı hükümet nezdinde de bildirmek gerekiyor. Henüz teşvikle ilgili netleşmiş bir şey yok” dedi.



    HaberTürk'de konuşan Hyundai Motor Türkiye'nin yeni Başkanı YongJin Alex Kim ise yaptığı açıklamada "Türkiye'deki otomotiv üretimi kalitesi bizim için çok değerli. Yapacağımız yatırım hakkında ilgili Bakanlıklar ile teşvikler konusunda görüşmelerimiz devam ediyor" dedi. Kim, yeni üretilen elektrikli otomobil 40’tan fazla ülkeye ihraç edileceğini söyledi.



    Ayrıca Bkz.BYD’nin yıllık satış artışı rakipleri için korkulu bir rüya olabilir!



    Hyundai, Türkiye’de halihazırda i10, i20 ve Bayon modellerinin üretimine devam ediyor. i10 modelinin üretimi ilerleyen dönemlerde sonlandırılacak. Hyundai, yeni elektrikli aracın üretimine başlayacak olsa da tesisin üretim kapasitesini artırmayacak. Bunun yerine üretim hatlarında değişiklikler gerçekleştirilecek.



    1997 yılında Türkiye'de üretime başlayan Hyundai, İzmit'te 1997-2024 yılları arasında toplam 3 milyon adet araç üretti. Firmanın, Güney Kore’de 3, Asya’da 4, Çekya ve Türkiye'de birer tane olmak üzere toplam 11 üretim tesisi bulunuyor. İzmit fabrikasının yıllık üretim kapasitesi ise 245 bin adet.




    Kaynak:https://www.ekonomim.com/sektorler/otomotiv/hyundai-turkiyede-elektrikli-otomobil-uretecek-haberi-803354
    Kaynak:https://www.haberturk.com/hyundai-turkiye-de-elektrikli-arac-uretecek-3770253-ekonomi?page=2







  • Ya bu ÖTV dilimini indiren AKP nedenide belli elektrikli araç satılsın Türkiye’nin dışarıya ödediği petrol faturası azalsın zira elektriğin %60-70’i yerli kaynaklarla üretiliyor.

    Elektrikli çok çok ucuzlar ve içten yanmalıdan da ucuza gelirse vergi indirimi sonlanabilir ama bu ihtimal çok uzak şimdilik.
  • Şu an elektrikliyi cazip yapan; en ucuz egeadan bile %80 ÖTV alırken TOGG için çıkan %10 dilimde araç satılabilmesi. Yarın çok vergi kaybı var deyip akp onu da %80 yapar.

  • ülkeye girdisi olan hiçbir şeye karşı değilim yapsınlar zarar gelmez.

  • tahir40 kullanıcısına yanıt
    Şimdi değil, zamanı gelince yapacak, önce elektrikli araçlar satılsın, piyasada çoğalsın, yedek parça falan vs bataryalar eskisin yenileri gelmeye arz /talep /denge/tedarik sistemi kuruldumu, izle ozaman :))

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tahir40 kullanıcısına yanıt
    Ya bu ÖTV dilimini indiren AKP nedenide belli elektrikli araç satılsın Türkiye’nin dışarıya ödediği petrol faturası azalsın zira elektriğin %60-70’i yerli kaynaklarla üretiliyor.

    Elektrikli çok çok ucuzlar ve içten yanmalıdan da ucuza gelirse vergi indirimi sonlanabilir ama bu ihtimal çok uzak şimdilik.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hyundai önce tr de blue link i açsın :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ben alamicama göre hiç farketmez, benlik bişi yok

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Elektrikli araçlar için devlet daha da fazla teşvik sunmalı. Hem enerji açığı hem çevre için elektrikli oranı kayda değer noktalara gelmeli

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çinlilere ekstra vergi var. Korelilere yok, burada niye fabrika kursun. Asparagas haber.

  • Tek Yol Erken Seçim kullanıcısına yanıt

    Yıllardır zaten fabrikası var konum olarak Kore'den getirmektense tr den götürmek daha kolay neyi yalan


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • üretimi burda yapılan araçlar için kesinlikle özel bir tarife uygulanmalı kdv ötv gibi konularda kolaylık sağlanmalı . heleki bazı markalar bir kaç kalem arabayı burda imal ediyor ayakta alkışlarım.

  • Hasan156 H kullanıcısına yanıt
    Boşuna yorulma anlamıyorlar. Toggun İtalyadan geldiğini bile düşünenler oldu. Yorma kendini he de geç.

  • Oldukça yaşlanan i10 ve i20 için yolun sonu yakın. Muhtemelen i20 nin yerini alacak hatta ileride Bayonun da yerini alacak B plus bir araç olcak muhtemelen. Böyle bir aracı tanıtmıştı Hyundai.

  • Hyundai önce Bluelink ile uzaktan bağlantıyı getirsin. Sonra da bakım aralıklarını 2 yıl/30000 kilometreye çıkarsın. Sonra elektrikli araç satmaya hatta üretmeye başlasın. Bu kafayla zor çünkü. Daha dün ülkeye giriş yapan BYD bile izinleri alıp uzaktan erişimi araç sahiplerine sundu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Teşviklerin sonu tüketici açısından hep kötü sonuçlanmıştır. Bir de pilli araba döneminin bir geçiş dönemi olduğu ve 5 sene içinde H2 yakıt hücreli araçların kullanılmaya başlanacağı gerçeği var. Batarya fabrikaları kuruluyor, pilli arabalar geçici olsa bu firmalar salak mı batarya üretmek için o kadar yatırım yapsın diyenler olabilir. Bataryalar H2 yakıt hücreli araçlarda da kullanılacak. Aslında bu hazırlıklar pilli arabalardan ziyade H2 yakıt hücreli araçlara yönelik. Ve vu gelecek beklenenden erken gelecek.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Önceden GES'e güzel teşvik vardı işletmelere kurulan GES tüketimi aştığında elektrik dağıtım şirketleri ücret karşılığı üretilen elektriği kendileri dağıtmak için satın alıyordu. Sonrasında kanunlar değişti ve herhangi bir ücret ödemeden bu elektriğe çökebilmelerinin önü açıldı. Şu an küçük işletmeler için GES kapasitesini artırmanın bir önemi kalmadı, elektrik dağıtım şirketleri yandaşların oyun alanı haline getirilmemiş olsaydı şu an her şey çok farklı bir noktada olabilirdi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Batarya fabrikaları kuruluyor, pilli arabalar geçici olsa bu firmalar salak mı batarya üretmek için o kadar yatırım yapsın diyenler olabilir.


    bu cümleniz doğru bi tek. diğerleri hiç doğru görünmüyor. elektriği doğrudan araçlarda kullanmak varken neden elektrik kullanarak hidrojen üretip araçlarda yakalım ? hidrojen işi ölü yatırım gibi. elektrikli araçlar bile 15 senedir piyasaya giriyor ucundan kıyısından. 5 senede hidrojene geçiş mucize olurdu, nşa da mümkün değil.

  • Mert1920 M kullanıcısına yanıt
    Sanırım bir şekilde yanlış bilgi verilmiş size. Ges’lere müthiş teşvik var bu yüzden Türkiye’nin Ges kapasitesi inanılmaz hızla artıyor. O yüzden 2023 sonunda 12,5 GW olan kapasite bir yılda %50’den fazla büyüdü ve 20 GW oldu. Bu inanılmaz bir başarı dünyada eşi yok, üstelik bunu yerli paneller ile yaptık.

    Bahsettiğiniz olay lisansız üretim yapıp şebekeye satmaya çalışanların başına geldi oda EPDK’nın yönetmeliğindeki açık ile oldu. Lisansız ise öz tüketim için yapılıyor bunlar satalım para kazanalım dediler onlar için lisanslı var.

    Şu anda Türkiye’de tüm şirketler elektrik üretimlerini hangi ile açık araziye kurarlarsa kursunlar tüketimlerini mahsuplaşabiliyorlar. Yani İstanbul’da bir vakıf üniversitesiniz diyelim Ardahan’da ürettiğiniz elektrik kadarını İstanbul’daki faturadan düşebiliyorsunuz sadece düşük bir iletim bedeli ödeyerek. Bu şekilde devada bir yatırım var fabrikalar tam gaz çalışıyor.

    Tahminen takip ettiğininiz fondaş medya bunu anlatmamıştır, yandaş medyada anlayıp anlatamamıştır. Sonuçta medya pek kalmadı, sosyal medyada da yalan dolan bilgi var siz en iyisi DonanımHaber’den şaşmayın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Hasan156 H kullanıcısına yanıt

    Konu elektrikli arabalar. Nerenle okuyorsun?

  • gun kullanıcısına yanıt

    Elektrikli bir araç için ortalama 40bin euro dışarı ödüyorsun.

    Ortalama bir içten yanmalı için 20bin euro ödüyorsun. 20bin euroluk fark var araç başına. Petrolle mi kapanacak bu fark?

    Petrol kullanımını azaltmak istiyorsan şehirlerarası yolda bir tane kırmızı ışık bırakmazsın. İstanbul vs trafiğini bitirirsin. Tüm iller arasına hızlı tren yaparsın. Her yere eds koyar, hız limitini aşana ceza kesersin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.