|
Hyundai, Türkiye’de elektrikli otomobil üretmeye başlıyor



-
-
Şu an elektrikliyi cazip yapan; en ucuz egeadan bile %80 ÖTV alırken TOGG için çıkan %10 dilimde araç satılabilmesi. Yarın çok vergi kaybı var deyip akp onu da %80 yapar.
-
ülkeye girdisi olan hiçbir şeye karşı değilim yapsınlar zarar gelmez.
-
Şimdi değil, zamanı gelince yapacak, önce elektrikli araçlar satılsın, piyasada çoğalsın, yedek parça falan vs bataryalar eskisin yenileri gelmeye arz /talep /denge/tedarik sistemi kuruldumu, izle ozaman :))
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ya bu ÖTV dilimini indiren AKP nedenide belli elektrikli araç satılsın Türkiye’nin dışarıya ödediği petrol faturası azalsın zira elektriğin %60-70’i yerli kaynaklarla üretiliyor.
Elektrikli çok çok ucuzlar ve içten yanmalıdan da ucuza gelirse vergi indirimi sonlanabilir ama bu ihtimal çok uzak şimdilik.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hyundai önce tr de blue link i açsın :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ben alamicama göre hiç farketmez, benlik bişi yok
-
Elektrikli araçlar için devlet daha da fazla teşvik sunmalı. Hem enerji açığı hem çevre için elektrikli oranı kayda değer noktalara gelmeli
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çinlilere ekstra vergi var. Korelilere yok, burada niye fabrika kursun. Asparagas haber.
-
Yıllardır zaten fabrikası var konum olarak Kore'den getirmektense tr den götürmek daha kolay neyi yalan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
üretimi burda yapılan araçlar için kesinlikle özel bir tarife uygulanmalı kdv ötv gibi konularda kolaylık sağlanmalı . heleki bazı markalar bir kaç kalem arabayı burda imal ediyor ayakta alkışlarım.
-
Boşuna yorulma anlamıyorlar. Toggun İtalyadan geldiğini bile düşünenler oldu. Yorma kendini he de geç.
-
Oldukça yaşlanan i10 ve i20 için yolun sonu yakın. Muhtemelen i20 nin yerini alacak hatta ileride Bayonun da yerini alacak B plus bir araç olcak muhtemelen. Böyle bir aracı tanıtmıştı Hyundai.
-
Hyundai önce Bluelink ile uzaktan bağlantıyı getirsin. Sonra da bakım aralıklarını 2 yıl/30000 kilometreye çıkarsın. Sonra elektrikli araç satmaya hatta üretmeye başlasın. Bu kafayla zor çünkü. Daha dün ülkeye giriş yapan BYD bile izinleri alıp uzaktan erişimi araç sahiplerine sundu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşviklerin sonu tüketici açısından hep kötü sonuçlanmıştır. Bir de pilli araba döneminin bir geçiş dönemi olduğu ve 5 sene içinde H2 yakıt hücreli araçların kullanılmaya başlanacağı gerçeği var. Batarya fabrikaları kuruluyor, pilli arabalar geçici olsa bu firmalar salak mı batarya üretmek için o kadar yatırım yapsın diyenler olabilir. Bataryalar H2 yakıt hücreli araçlarda da kullanılacak. Aslında bu hazırlıklar pilli arabalardan ziyade H2 yakıt hücreli araçlara yönelik. Ve vu gelecek beklenenden erken gelecek.
-
Önceden GES'e güzel teşvik vardı işletmelere kurulan GES tüketimi aştığında elektrik dağıtım şirketleri ücret karşılığı üretilen elektriği kendileri dağıtmak için satın alıyordu. Sonrasında kanunlar değişti ve herhangi bir ücret ödemeden bu elektriğe çökebilmelerinin önü açıldı. Şu an küçük işletmeler için GES kapasitesini artırmanın bir önemi kalmadı, elektrik dağıtım şirketleri yandaşların oyun alanı haline getirilmemiş olsaydı şu an her şey çok farklı bir noktada olabilirdi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Batarya fabrikaları kuruluyor, pilli arabalar geçici olsa bu firmalar salak mı batarya üretmek için o kadar yatırım yapsın diyenler olabilir.
bu cümleniz doğru bi tek. diğerleri hiç doğru görünmüyor. elektriği doğrudan araçlarda kullanmak varken neden elektrik kullanarak hidrojen üretip araçlarda yakalım ? hidrojen işi ölü yatırım gibi. elektrikli araçlar bile 15 senedir piyasaya giriyor ucundan kıyısından. 5 senede hidrojene geçiş mucize olurdu, nşa da mümkün değil.
-
Sanırım bir şekilde yanlış bilgi verilmiş size. Ges’lere müthiş teşvik var bu yüzden Türkiye’nin Ges kapasitesi inanılmaz hızla artıyor. O yüzden 2023 sonunda 12,5 GW olan kapasite bir yılda %50’den fazla büyüdü ve 20 GW oldu. Bu inanılmaz bir başarı dünyada eşi yok, üstelik bunu yerli paneller ile yaptık.
Bahsettiğiniz olay lisansız üretim yapıp şebekeye satmaya çalışanların başına geldi oda EPDK’nın yönetmeliğindeki açık ile oldu. Lisansız ise öz tüketim için yapılıyor bunlar satalım para kazanalım dediler onlar için lisanslı var.
Şu anda Türkiye’de tüm şirketler elektrik üretimlerini hangi ile açık araziye kurarlarsa kursunlar tüketimlerini mahsuplaşabiliyorlar. Yani İstanbul’da bir vakıf üniversitesiniz diyelim Ardahan’da ürettiğiniz elektrik kadarını İstanbul’daki faturadan düşebiliyorsunuz sadece düşük bir iletim bedeli ödeyerek. Bu şekilde devada bir yatırım var fabrikalar tam gaz çalışıyor.
Tahminen takip ettiğininiz fondaş medya bunu anlatmamıştır, yandaş medyada anlayıp anlatamamıştır. Sonuçta medya pek kalmadı, sosyal medyada da yalan dolan bilgi var siz en iyisi DonanımHaber’den şaşmayın.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Konu elektrikli arabalar. Nerenle okuyorsun?
-
Elektrikli bir araç için ortalama 40bin euro dışarı ödüyorsun.
Ortalama bir içten yanmalı için 20bin euro ödüyorsun. 20bin euroluk fark var araç başına. Petrolle mi kapanacak bu fark?
Petrol kullanımını azaltmak istiyorsan şehirlerarası yolda bir tane kırmızı ışık bırakmazsın. İstanbul vs trafiğini bitirirsin. Tüm iller arasına hızlı tren yaparsın. Her yere eds koyar, hız limitini aşana ceza kesersin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
ülkeye girdisi olan hiçbir şeye karşı değilim yapsınlar zarar gelmez. |
Ya bu ÖTV dilimini indiren AKP nedenide belli elektrikli araç satılsın Türkiye’nin dışarıya ödediği petrol faturası azalsın zira elektriğin %60-70’i yerli kaynaklarla üretiliyor.
Elektrikli çok çok ucuzlar ve içten yanmalıdan da ucuza gelirse vergi indirimi sonlanabilir ama bu ihtimal çok uzak şimdilik. |
Şu an elektrikliyi cazip yapan; en ucuz egeadan bile %80 ÖTV alırken TOGG için çıkan %10 dilimde araç satılabilmesi. Yarın çok vergi kaybı var deyip akp onu da %80 yapar.
|
Yıllardır zaten fabrikası var konum olarak Kore'den getirmektense tr den götürmek daha kolay neyi yalan |
Şimdi değil, zamanı gelince yapacak, önce elektrikli araçlar satılsın, piyasada çoğalsın, yedek parça falan vs bataryalar eskisin yenileri gelmeye arz /talep /denge/tedarik sistemi kuruldumu, izle ozaman :))
|
Benzer içerikler
- whatsapp durum video kalitesi düşüyor
- ekran kaydı alma
- twitter mavi tik alma
- netflix üyelik
- whatsapp mesaj sabitleme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X