Şimdi Ara

BMW F1'den Çekildi, Buna BMW Motosiklet Çok Sevindi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.919
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Son zamanlarda hep BMW'den haber veriyorum, sanki özel olarak BMW'yi takip ediyormuşum izlenimi doğacak ama esasen özel olarak BMW'yi takip ettiğim falan yok, motosiklet dünyasını takip ediyorum, otomotivle ilgili kısımlarını da burada paylaşıyorum. Tesadüfen de üst üste BMW habrleri denk geldi işte...

    Evet, okuduğum bir kaynağa göre 2010'da F1'den çekilen BMW, F1 takımı için kurmuş olduğu ve BMW F1 takımınca kullanılan ultra modern mühendislik ve üretim tesislerini BMW Motosiklet bölümüne bırakmış. Bundan böyle BMW motosikletleri bu bölümde tasarlanacakmış. 2011 K1600 GT ve GTL serisi motosikletlerde kullanılacak olan yeni 6 silindirli motorun geliştirme ve üretim faaliyetleri de burada gerçekleştirilecekmiş.

    Bu bana ilginç geldi. Neden BMW bu tesisleri diğer kategorilerde yarışan takımlarına bırakmaz da, motosiklet bölümüne bırakır?

    Bu ilginç gelişmeyi sizlerle paylaşayım istedim...

    Aşağıda bu tesislerde tasarlanıp üretilecek olan BMW'nin GT serisi motosikletlerinde kulllanılacak yeni 6 silindirli motorunun bir resmi görülüyor. Motosiklet motorundan çok otomobil motoruna benzeyen bu motorun spekleri ise şöyle:

    1600 ccm L6 6 silindir
    160 HP @ 7500 rpm
    175 NM @ 5000 rpm
    Torkun %70'i 1500 rpm'den itibaren veriliyor.

    http://www.4shared.com/photo/z9mJ07h4/070510-bmw-k1600gt-k1600gtl-pr.html

    http://www.4shared.com/photo/viid16FO/070510-bmw-k1600gt-k1600gtl-pr.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 9 Temmuz 2010; 11:23:39 >







  • BMW F1'den ayrıldıktan sonra elindekileri, geliştirdiklerini ve ARGE departmanını satmadı, devretmedi. Bu gelişmiş departmanı daha sonra yer alacağı serilerde kullanacağını açıklamıştı.
    F1'den ayrıldı ama hemen diğer serilerde büyük yatırıma girmedi çalıştığını açıkladı. Bahsedildiği gibi bu büyük departmanın ve personelinin tamamının motorsiklet projelerinde çalıştığını sanmıyorum. Böyle net bir bilgide yok.
    Şuan bazı prototip projelerinin üstünde çalışıyorlar. Yine yeni motor ve super sport çalışmaları yapılıyor önümüzdeki yıllarda böyle ürünler piyasaya sürebilirler. Diğer taraftan motorsporlarında yoğunlaşacağı seri ve serileri tam belirlemediler bunlarla ilgili arge ve araçlar üzerinde çalıştıklarını öğrendim. Açıklamaları 2011'de yapıcaklar. 2011 sonrasında motorsporlarında yoğun bir döneme girme ihtimalleri var.
    Lemans ağırlıklı planlarının olduğunu düşünüyorum. DTM, GT3, GT2, FIA GT gibi serilere ağırlık verebilecekler. Nascar'a kuvvetli girme ihtimalleri de var.
    Diyebileceklerim şimdilik bu kadar.

    F1'i biraz yanlış yönettiler. Ayrılmaları hatalıydı bence bunu önümüzdeki yıllarda anlayacaklardır. Renault şuan iyi bir konumda ve iyi bir ivme yakaladılar. F1'de kalsalardı önceki senelerinden daha iyi bir pozisyonda yer alabilirlerdi ama olmadı. Toyota ile beraber en fazla şey çıkarabilecekleri dönemde kaçıp gittiler...




  • Verdiğim bilgi doğrudur, kaynakları aşağıda. BMW F1'den çekilince Sauber ile olan anlaşması sona erdi. Daha sonra bir araya gelen taraflar aralarında anlaşarak, isim hakkının Sauber'de kalmasına ve bu isimle (BMW-Sauber) 2010 da yarışılmasına,, Hinwil, İsviçre'deki Sauber tesislerinin Sauber'ce işletilmesine karar verdiler, ilaveten BMW Almanya Münihteki F1 tesislerinin ise motosiklet bölümüne devredilmesine karar verdi. Hadise gerçektir, gönlümüzden ne geçer bilemem ama olan bu, gerçek bu... ve bu tesislerden 2011 yılında K1600 serisinin motorları çıkmaya başlayacak. Ayrıca aynı tesislerde BMW S1000RR motosiklet motorunun da tasarımı gerçekleştirildi. Bunlar bilinen gerçekler, spekülasyon değil...

    http://www.ridergroups.com/
    http://www.motorcycle.com/manufacturer/bmw/bmw-unveils-new-6cylinder-k1600gt-and-gtl-89729.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Sauber#BMW_Sauber_.28BMW-owned_period_2006-2009.29
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Sauber

    Edit: İmla

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    BMW F1'den ayrıldıktan sonra elindekileri, geliştirdiklerini ve ARGE departmanını satmadı, devretmedi. Bu gelişmiş departmanı daha sonra yer alacağı serilerde kullanacağını açıklamıştı.
    F1'den ayrıldı ama hemen diğer serilerde büyük yatırıma girmedi çalıştığını açıkladı. Bahsedildiği gibi bu büyük departmanın ve personelinin tamamının motorsiklet projelerinde çalıştığını sanmıyorum. Böyle net bir bilgide yok.
    Şuan bazı prototip projelerinin üstünde çalışıyorlar. Yine yeni motor ve super sport çalışmaları yapılıyor önümüzdeki yıllarda böyle ürünler piyasaya sürebilirler. Diğer taraftan motorsporlarında yoğunlaşacağı seri ve serileri tam belirlemediler bunlarla ilgili arge ve araçlar üzerinde çalıştıklarını öğrendim. Açıklamaları 2011'de yapıcaklar. 2011 sonrasında motorsporlarında yoğun bir döneme girme ihtimalleri var.
    Lemans ağırlıklı planlarının olduğunu düşünüyorum. DTM, GT3, GT2, FIA GT gibi serilere ağırlık verebilecekler. Nascar'a kuvvetli girme ihtimalleri de var.
    Diyebileceklerim şimdilik bu kadar.

    F1'i biraz yanlış yönettiler. Ayrılmaları hatalıydı bence bunu önümüzdeki yıllarda anlayacaklardır. Renault şuan iyi bir konumda ve iyi bir ivme yakaladılar. F1'de kalsalardı önceki senelerinden daha iyi bir pozisyonda yer alabilirlerdi ama olmadı. Toyota ile beraber en fazla şey çıkarabilecekleri dönemde kaçıp gittiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 9 Temmuz 2010; 13:49:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Verdiğim bilgi doğrudur, kaynakları aşağıda. BMW F1'den çekilince Sauber ile olan anlaşması sona erdi. Daha sonra bir araya gelen taraflar aralarında anlaşarak, isim hakkının Sauber'de kalmasına ve bu isimle (BMW-Sauber) 2010 da yarışılmasına,, Hinwil, İsviçre'deki Sauber tesislerinin Sauber'ce işletilmesine karar verdiler, ilaveten BMW Almanya Münihteki F1 tesislerinin ise motosiklet bölümüne devredilmesine karar verdi. Hadise gerçektir, gönlümüzden ne geçer bilemem ama olan bu, gerçek bu... ve bu tesislerden 2011 yılında K1600 serisinin motorları çıkmaya başlayacak. Ayrıca aynı tesislerde BMW S1000RR motosiklet motorunun da tasarımı gerçekleştirildi. Bunlar bilinen gerçekler, spekülasyon değil...

    http://www.ridergroups.com/
    http://www.motorcycle.com/manufacturer/bmw/bmw-unveils-new-6cylinder-k1600gt-and-gtl-89729.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Sauber#BMW_Sauber_.28BMW-owned_period_2006-2009.29
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Sauber



    Ya üzüldüm şimdi yanlış anlamışsınız beni. Ben düşündüğünüzün aksine sizi tasdik etmek istedim ve sadece bir şeyler daha eklemek, paylaşmak istedim.
    Aslında haklısınız "Böyle net bir bilgide yok" cümlesi direk böyle bir fikir oluşturabilir. Böyle değil de daha ayrıntılı yazmam gerekirdi.
    Dediğim gibi size katılmaktı amaç ve düzgün, faydalı bir bilgi olduğu için yazmanın uygun olacağını düşündüm. Sadece sizinde acabanız ve sualiniz üzerine bildiklerimi ve düşüncelerimi eklemek istedim. Asli ifade etmeye çalıştığım şey şuydu haber konusunda. Özellikle Formula 1 ve motorsporları konusunda ciddi bir birikim ve hastalığım var.:) (Sauber beraberliği ve ayrılığı konusunu biliyorum zaten) Bir çok defa çıkan haberlerin tarzı üzerine de sizin sualinizin aslında doğru noktayı işaret ettiğini ifade ettim. Misalen Corvette üretim bandını artık ZR1'e ayırdı diye bir haber çıkıyor sonra anlaşılıyorki bu genel bir ifade tam bir isabet taşımıyor. ZR1 için üretim bandı konfigüre ediliyor ama tüm üretim hattının buna çalıştığı doğru olmuyor. Bunlar aslında sunuş ile ilgili şeyler. Diğer bir misal mesela şu firma şu departmanını tamamen KERS üretimi, gelişimine ayırdı deniyor. Yine daha sonra anlaşılıyor ki (açıklamalar ve yeni paylaşımlar) KERS'in üzerine düşüldüğü doğru ama tüm personel ve araç gereç buna çalışmıyor oluyor. Yakın zaman sonra aynı departmandan başka ürün ve arge çalışmaları da çıkınca he öyle değilmiş diyebiliyoruz. İşte sıklıkla böyle şeylerle karşılaştığımdan ve basının adetleri üzerine bilgilerimi paylaştım.
    Sevdiğim bir çok modele sahip bir marka BMW, motorsikletler konusunda eskisi gibi ilgilenmiyorum pek güncel bilgim yok açıkçası. Haberi'de sizden öğrenmiş oldum ama biliyorum ki BMW'nin bu fabrikası performans motorları ve yarış araçları üzerine de çalışmaya devam ediyor. Tabi bu büyük enerjinin bu motor konusuna ayrılmasına bir engel değil. BMW bir çok çalışması ve planını 2011'den önce açıklamak isteyecek mi bilemiyorum. Örneğini verdiğiniz çalışma hakkında ayrıntılı bilgim yok ama ciddi bir çalışma ortaya konduğunu anlayabiliyorum. BMW bunun gibi bir çok arge ve çalışmasını zamanla açıklayacaktır.
    İnşallah bu sefer açıklayıcı olabilmişimdir. :)




  • Bu sefer oldu hocam. Böylece soruma cevap da verilmiş oldu. Verdiğin bilgiler için teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Verdiğim bilgi doğrudur, kaynakları aşağıda. BMW F1'den çekilince Sauber ile olan anlaşması sona erdi. Daha sonra bir araya gelen taraflar aralarında anlaşarak, isim hakkının Sauber'de kalmasına ve bu isimle (BMW-Sauber) 2010 da yarışılmasına,, Hinwil, İsviçre'deki Sauber tesislerinin Sauber'ce işletilmesine karar verdiler, ilaveten BMW Almanya Münihteki F1 tesislerinin ise motosiklet bölümüne devredilmesine karar verdi. Hadise gerçektir, gönlümüzden ne geçer bilemem ama olan bu, gerçek bu... ve bu tesislerden 2011 yılında K1600 serisinin motorları çıkmaya başlayacak. Ayrıca aynı tesislerde BMW S1000RR motosiklet motorunun da tasarımı gerçekleştirildi. Bunlar bilinen gerçekler, spekülasyon değil...

    http://www.ridergroups.com/
    http://www.motorcycle.com/manufacturer/bmw/bmw-unveils-new-6cylinder-k1600gt-and-gtl-89729.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Sauber#BMW_Sauber_.28BMW-owned_period_2006-2009.29
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Sauber



    Ya üzüldüm şimdi yanlış anlamışsınız beni. Ben düşündüğünüzün aksine sizi tasdik etmek istedim ve sadece bir şeyler daha eklemek, paylaşmak istedim.
    Aslında haklısınız "Böyle net bir bilgide yok" cümlesi direk böyle bir fikir oluşturabilir. Böyle değil de daha ayrıntılı yazmam gerekirdi.
    Dediğim gibi size katılmaktı amaç ve düzgün, faydalı bir bilgi olduğu için yazmanın uygun olacağını düşündüm. Sadece sizinde acabanız ve sualiniz üzerine bildiklerimi ve düşüncelerimi eklemek istedim. Asli ifade etmeye çalıştığım şey şuydu haber konusunda. Özellikle Formula 1 ve motorsporları konusunda ciddi bir birikim ve hastalığım var.:) (Sauber beraberliği ve ayrılığı konusunu biliyorum zaten) Bir çok defa çıkan haberlerin tarzı üzerine de sizin sualinizin aslında doğru noktayı işaret ettiğini ifade ettim. Misalen Corvette üretim bandını artık ZR1'e ayırdı diye bir haber çıkıyor sonra anlaşılıyorki bu genel bir ifade tam bir isabet taşımıyor. ZR1 için üretim bandı konfigüre ediliyor ama tüm üretim hattının buna çalıştığı doğru olmuyor. Bunlar aslında sunuş ile ilgili şeyler. Diğer bir misal mesela şu firma şu departmanını tamamen KERS üretimi, gelişimine ayırdı deniyor. Yine daha sonra anlaşılıyor ki (açıklamalar ve yeni paylaşımlar) KERS'in üzerine düşüldüğü doğru ama tüm personel ve araç gereç buna çalışmıyor oluyor. Yakın zaman sonra aynı departmandan başka ürün ve arge çalışmaları da çıkınca he öyle değilmiş diyebiliyoruz. İşte sıklıkla böyle şeylerle karşılaştığımdan ve basının adetleri üzerine bilgilerimi paylaştım.
    Sevdiğim bir çok modele sahip bir marka BMW, motorsikletler konusunda eskisi gibi ilgilenmiyorum pek güncel bilgim yok açıkçası. Haberi'de sizden öğrenmiş oldum ama biliyorum ki BMW'nin bu fabrikası performans motorları ve yarış araçları üzerine de çalışmaya devam ediyor. Tabi bu büyük enerjinin bu motor konusuna ayrılmasına bir engel değil. BMW bir çok çalışması ve planını 2011'den önce açıklamak isteyecek mi bilemiyorum. Örneğini verdiğiniz çalışma hakkında ayrıntılı bilgim yok ama ciddi bir çalışma ortaya konduğunu anlayabiliyorum. BMW bunun gibi bir çok arge ve çalışmasını zamanla açıklayacaktır.
    İnşallah bu sefer açıklayıcı olabilmişimdir. :)




  • Otomobile şanzıman gerektirmeden swaplanabilecek bir motora benziyor ama Yamaha Vmax ın motoru daha güçlü.

    1679 cc
    90mm çap 66mm strok V4
    11,3:1 CR
    201 hp @ 9,000
    166.8 Nm @ 6500



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 12 Temmuz 2010; 1:30:24 >
  • Kağıt üzerinde öyle hocam ama bu 2 motor pek karşılaştırılabilir nitelikte değiller. Yamaha V-Max motoru 201 HP ama power-cruiser sınıfında kullanılıyor ve burada daha motosiklet karakterli (peaky) bir motor sorun çıkarmazken BMW motorunun kullanılacağı sport-touring ve touring sınıfı, torkun daha alt devirlerde geldiği bir motor istiyor. Tepe tork alt devirlerde gelince ister istemez HP de görece düşük çıkıyor. Öte yandan Yamaha'nın BMEP'i 170,2 PSI iken <BMW'ninki 165,5 PSI, yani birbirlerine çok yakın değerler ve BMW aynı hacimden biraz daha fazla tork elde edebilmiş.Bence ikisi de -kendi sııflarında - çok başarılı motorlar. BMW'nin motorunu yabana atmamanı tavsiye edrim. Bu motoru karşılaştırabileceğin motor ve direk rakibi Honda Gold Wing'deki 1800 ccm'lik 6 silindirli motordur. Onunla karşılaştırdığında yabana atılmayacak bir motor olduğunu göreceksin. 1500 rpm'de torkun %70'inin geldiği bir motor kötü bir motor değildir. Benim kanaatim bu. Motor çıkınca daha iyi değerlendirme yaparız elbette. şimdilik biraz erken...

    quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    Otomobile şanzıman gerektirmeden swaplanabilecek bir motora benziyor ama Yamaha Vmax ın motoru daha güçlü.

    1679 cc
    90mm çap 66mm strok V4
    11,3:1 CR
    201 hp @ 9,000
    166.8 Nm @ 6500




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Kağıt üzerinde öyle hocam ama bu 2 motor pek karşılaştırılabilir nitelikte değiller. Yamaha V-Max motoru 201 HP ama power-cruiser sınıfında kullanılıyor ve burada daha motosiklet karakterli (peaky) bir motor sorun çıkarmazken BMW motorunun kullanılacağı sport-touring ve touring sınıfı, torkun daha alt devirlerde geldiği bir motor istiyor. Tepe tork alt devirlerde gelince ister istemez HP de görece düşük çıkıyor. Öte yandan Yamaha'nın BMEP'i 170,2 PSI iken <BMW'ninki 165,5 PSI, yani birbirlerine çok yakın değerler ve BMW aynı hacimden biraz daha fazla tork elde edebilmiş.Bence ikisi de -kendi sııflarında - çok başarılı motorlar. BMW'nin motorunu yabana atmamanı tavsiye edrim. Bu motoru karşılaştırabileceğin motor ve direk rakibi Honda Gold Wing'deki 1800 ccm'lik 6 silindirli motordur. Onunla karşılaştırdığında yabana atılmayacak bir motor olduğunu göreceksin. 1500 rpm'de torkun %70'inin geldiği bir motor kötü bir motor değildir. Benim kanaatim bu. Motor çıkınca daha iyi değerlendirme yaparız elbette. şimdilik biraz erken...




    Evet hocam ben sınıf gözetmeksizin hacim- maks güç ve hacim-maks tork çıktılarına göre bir karşılaştırma yaptım.Eğrilerin alt tarafında muhtemelen bmw daha kullanışlı bir çizgi yakalamıştır.Bmw ve honda motorlarını hiçbir zaman yabana atmam. Şimdi Goldwing in değerlerine bakınca bmw nin ne kadar iyi bir iş yaptığını daha iyi anladım zaten.Motor karşılaştırma konusunda benim de ufak çaplı bir exel çalışmam var zamanı gelince nete koyacağım belki birilerinin işine yarar yada niye bmw honda diye çırpındığımızı daha iyi anlarlar

    Saygılar.




  • Motorun değerleri çok güzelmiş özellikle 1.6 atmosferik için torku çok iyi altdevirlerden itibaren yüksek tork vermesi güzel, keşke bu motor hafif kasalı bir otomobilde olsa.
  • Bana göre de RPM-Nm oranında daha başarılı bir motor. Adamların touring'i düşündüğü hemen fark ediliyor.
    Bu tip makinelerde başarılı 8 silindir motor var mı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.