Şimdi Ara

BMW F30 320i ED / 316i RACE CHIP / CHIP TUNING (75. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.670
Cevap
33
Favori
140.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dogru soyluyorsunuz. Ben zaten surekli istanbul bayisiyle iletisim halindeyim. Ama ankarada oldugum icin hemen baska cipi deneyelim bakalim ne oluyor diyemiyoruz. Haftalar suren telefonlasmanin ardindan ancak yeni bir ciple denemeye ikna edebiliyorum. Ve teknik sorulara cevap alamiyorum. Hepsinden komigi de almanya ofisine teknik sorular sordugum zaman hic bir soruya cevap vermeyip reseller'inizla iletisime ecin demeleri.

    Benim burada tek ogrenmek istedigim su: eger herkes 6.5 saniyede 320iED ile 100 km saat hiza cikabiliyor ben cikamiyorsam cip bozuk deyip sonuna kadar ugrasacagim. Ama yok kimse 6.5 saniye elde edemiyorsa toplu olarak kendimizi kandiriyoruz deyip cipi satiliga cikaracagim.

    Zahmet olmazsa biri 6.5 saniyede 100'e cikip cikamadigini deneyebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3,16i için
    0-100 normal 8,8 sn racechip 7,9 sn
    0-140 normal 16,7 sn racechip 14,5 sn

    3,20ied
    0-100 7,6 sn olan aracınız en iyi ihtimalle 6,7 sn civarına düşer.

    6,5 sn olabileceğini hiç sanmıyorum. yinede cihazla ölçüm yapan arkadaşlar daha doğru yorum yaparlar.
  • Himm tamam durum anlasildi oyleyse.
    320iED'nin 205-210 HP lere cikmasi gibi bir durum pek yok.
    http://www.060calculator.com sitesinde agirliga 1400 kg cekise RWD secip vitesi manuel seciyoruz (bu sekilde dogru sonuc veriyor ancak. sanirim site vasat otomatik sanzimanlara gore ayarlandi) guce 170 girersek 7.5 saniye 136 girersek 8.9 saniye cikiyor. Yani site dogru calisiyor.

    Sonra 0-100 icin 7.9 saniye nasil elde ederiz diye degisik guc degerleri giriyoruz. 316i'nin 7.9 saniyelik 0-100 degeri 158 beygir ile elde ediliyor. 320iED'nin 6.7'lik degeri ise 195 beygir ile elde ediliyor.

    Cesit cesit arabada kendim test yapip denemedim ama bu sureler dogru ise su sonuca varabiliriz:

    Racechip reklam yaptigi gibi %26 degil, ancak %16'lik bir guc artisi sagliyor. Biz de verdigimiz paranin ugruna iyimser olmak icin elimizden geleni yapip olcmeden analiz etmeden bize soylenene inaniyoruz.

    Evet racechip tamamen bos ve ise yaramaz bir kutu degil biraz guc arttiriyor. Benimkini bile 7.5 saniyeden 7 saniyeye dusurdu ama sunu artik rahatlikla soyleyebilirim ki 320iED sahibi arkadaslar arabalarinin 205-210 beygire ciktigini sanmasinlar. 316i sahibi arkadaslar da arabalarinin 170 beygire cikip 320iED ayarina geldigini sanmasinlar.

    Dyno'ya da ciktigimiz zaman once mutlaka cipli sonra cipsiz cikmaliyiz. Cunku eger cip zamanla guc vermeye basliyorsa cipi cikarinca bu surec basa donuyor sanirim. Cunku benim dyno deneyimimde onceden de soyledigim gibi 0-100'u 7.1 saniye olan bir arabayla gittim ama 7.5 olan bir arabayla ciktim. Adam cipi cikarip takinca bir seyler basa dondu. Bilemiyorum belki de test merkezindeki kasap olarak adlandirdigimiz adam motoru kapatmadan cipin fisini takip cikardigi icin cip bozuldu.

    Ama ozetle cipli/cipsiz seklinde iki kere yapilmayan dyno testi bir sey ifade etmiyor. Cunku kalibrasyon sorunlarinin genelde 10 beygir hatali olcume neden oldugu soyleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutgulkok U kullanıcısına yanıt
    Hocam olaya 0-100 olarak tek açıdan bakma. Artan güç belki aracının tutunmasını zorluyor. Ankara'da düzgün bir dyno yok ki, neden adamları gidip gelip zengin ediyorsun?

    İşe yarayıp yaramadığını tespit için en etkili yol 80-180 tarzı esneklik ölçümleridir. Chipli ve chipsiz bunları ölç ve yaz lütfen.

    Bir de içini rahat tut. Olumsuz düşündükçe keyif te alamazsın, doğruyu da bulamazsın.
  • Siz yine de dyno yaptırdığınız yeri bir sorgulayın derim ;
    Üzgünüm ama araştırmadan etmeden bize ne söylenirse o güce çıktığına inanıyoruz lafınızı doğru bulmuyorum;
    10 larca roll ve kalkış denemesi; 55 bin km boyunca yapılan sürüş deneyimi vs vs vs... Ayrıca 10 larca kullanıcının ortak yorumları sonucudur gerçekten etkili bir box tır... Ama tekrar ediyorum bir yazılım kadar iyi olamaz, yazılımlı araçlardan daha fazla güç elde ediliyor; 220-230hp civarı, ama güvenlidir arıza verdirmez koruması eşiği yüksektir, yazılım gibi sabit kalma sorunu yok, istediğiniz an sökmek gibi bir avantajınız var, örnek bakıma giderken, ya da aracınızda herhangi bir nedenle arıza olursa garanti dışına çıkmasın diye vs vs;


    Benim yaptırdığım dyno sonucu:

    https://store.donanimhaber.com/b0/81/0a/b0810a164d539e45dc61de1f2023ac93.jpg





  • Automaniac82 A kullanıcısına yanıt
    320d var. Genelde uzun yola giderim. Pardon ama bindiğin el çantası ile uzun yola gitmek mi bmw ile uzun yola gitmek mi ?
  • Uzekena kullanıcısına yanıt
    Herkese teşekkürler tavsiyeler için. Çipi kullandıkça güç artması olayına hiç bir mantıklı açıklama yapamasam da sanırım bu bir gerçek. Bugün tekrar aynı şartlar altında 0-100 ölçümü yaptım. 7.2 saniye ile başlayan çip geçen gün 7 saniyeye düşmüştü bugün ise ilk defa 6.8 saniye gördüm.

    Yalnız dyno işi ne kadar sıkıntılıymış. Dayanamadım yine dyno'ya gittim. Konrollü deney olsun diye aynı yere gittim. Bu sefer bir türlü ölçüm alamadık. hep 5000 devir civarlarında ufak bir patinaj oldu. makina da patinaj olunca ölçümü kesiyormuş. Adam para almadan gönderdi. Fakat bizim arabalarla bile patinaj sonucu ölçüm yapılamıyorsa çok güçlü arabalarla nasıl yapılıyor bilemedim.

    Yeni bir sorum var son durumda: Performans artışını sağlıklı ölçemesem de tamam dyecek kadar var one ikna oluyorum yavaş yavaş ama aklıma bir konu takılıyor: Herkes S2:4 ayarına bile deneye deneye getiriyor ve bazılarımız S2:5 kademesinde arıza ışığı alıyor. Satıcı en fazla S2:1 seviyesine getir filan diyor. Benim çip S2:7 yani maksimum ayarda şu anda. Böyle bir şey nasıl mümkün olur. Siz hiç denediniz mi? S2:7'de kesin herkesin çip ışık mı yakıyor. Eğer öyleyse benim çipi kontrol için bir göndereyim satıcıya diyorum.




  • Uzekena kullanıcısına yanıt
    Seviye anaokulu seviyesine düştü neticede. El çantası filan
  • erm@n E kullanıcısına yanıt
    Cok emin olmamakla birlikte takip ettigim kadariyla soyle bir durum var,

    Yazilim atinca arabaya dogrudan artik bu sekilde calisacaksin deniliyor ve sorunlara muhtemelen birden yuklenmekten ortaya cikiyor

    Chip yavas yavas arttiriliyor, islemcisi mapping denilen isi yapiyor ve olcum sonuclarina gore yeniden ayar veriyor, her haritalamada bir oncekine gore biraz daha guc veriyor ve teyit ediyor.

    Ben de yazin gelmesini ve araca alismayi bekliyordum, kismetse bayramdan once veya sonra race chip almayi dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 316i orjinal olcum 141hp racechip 180
    420d orjinal olcum 182 racechip 224

    Egrileri ust uste koyup baktiginizda alt devir torklarinda korkunc fark oluyor, arac isininca guc biraz dusuyor orasi gercek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-100'unuz 7.3 saniye cikiyor mu? O dyno biraz yanlis olcum yapiyor gibi. 316i'ye 140 HP filan demis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş sayfalarda yazdım, geriye dönük yazılanları okumayanlar için tekrar yazayım. Bende de Rchip var ve üzerindeki ayar olayını kafaya taktım ve araştırmıştım.

    Ulaştığım sonuç şu idi; Her aracın ayar başlama referans noktası farklı yani '0' değil. Mesela bmw 3 serisi diyelim ki 'B'modundan başlıyor, 5 serisi 'F' yada Mercedes E serisi '0'

    Burada hep '0' yada 'F' baz alınıyor gördüğüm kadarı ile ve 2 ileri sonrasında genelde lamba yakabileceği söyleniyor.

    Yabancı forumda Rchip satan bir firmaya F10 528i için (2.0 245hp) başlangıç noktasını sordum 'C' olarak belirtti mesela. Max. hangi kademeye gidebileceğime ise yakıt ve aracın durumuna göre deniyeceksin diye bilgi verdi.

    Nette Rchip in ayarla ilgili bir videosu var orada diyorki size kesilen faturada başlangıç noktanızda yazıyor tabi bu Almanyadaki tedariklerde mevcut. Demekki adamlarda aslında tüm araçların ilk ayar başlama noktası var. Bununla ilgili nette bir data aradım ancak bulamadım.

    Video bu;https://youtu.be/UHXMyO7npmQ

    43. Sn de ilk ayarın ne olduğu konusunda durumu anlatıyor.

    Ben aracımda E modundan başladım şuan uzun zamandır 0 modunda kullanıyorum. Std a görede fark hissediliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi designo -- 19 Haziran 2016; 0:31:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutgulkok U kullanıcısına yanıt
    316 zaten hep yuksek cikiyor olcumlerde superchipsin sayfasina bakin orada 150 cikiyordu galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şanzıman yazılımı hakkında bilgisi olan var mı?. diyelim motor yazılımı yaptırdık. şanzıman otomatik olarak uyum mu sağlıyor. şanzımana ayrı yazılım yaptırmamız gerekiyor mu?
  • Sonuc ne oldu simdi :)

    Ise yariyor mu?
    Aliyor muyuz? Almiyor muyuz racechipi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • 75 sayfa tartismadan sonra bir deneyin en kotu derim.

    Burasi yeri mi bilmem gaza gelmis durumdayim 420 satilip porsche macan alinir mi ne dersiniz arkadaslar? Racedekiler motorun buyuk potansiyeli oldugunu soyluyor?? Ne yapsam???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • omerenzo kullanıcısına yanıt
    Artık bmw den sonra tabii ki bir üst sınıfa geçilir.

    o da porsche olur benim fikrimce.
  • omerenzo kullanıcısına yanıt
    bütçen yetiyorsa kesinlikle al 0-100, 4.3sn
  • 320ied üzerinde racechip'in bluetooth'lu modelini alıp kullanan var mı?
  • nickelcan N kullanıcısına yanıt
    Öyle bir Macan üretilmedi hocam yanlışınız olmasın. En iyisi 3600 cc Macan Turbo. O bile o koca gövdeyi ancak 4.8 sn de 100 e taşıyabiliyor.
  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.