Şimdi Ara

Bmw Otomatik Boşa Alma? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
12.876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    60 saniye veya üzeri ışıklarda bende n ye alıyorum bazenleri,ama unutabiliyorsunuz sonra ışık yanıyor ve boşta gaz vermiş oluyorsunuz,arkadan birsürü korna sesleride cabası.hemen o anda frene basıp hızlıca vitesi D ye getiriyorsunuz.bence bu daha zararlı. @kahtalı_mıçı ya katılıyorum,bunu yapan firma tabikide bunu düşünmüştür.
    Aracı durdugumda ise şöyle yapıyorum. Vitesi n ye alıp el freni çekiyorum(ayak frende olmayacak), sonrada p ye alıyorum

    Tabii belirtmeyi unutmayım, bunu sadece park ederken yapıyorum.
    Onun dışında vites her daim D durumunda.
  • Yoo sorun olmaz hatta daha iyi bile olduğunu söyleyebilirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    e90 aracımda frene basılı vites D konumunda beklerken kendiliğinden boşa alma gibi bir özellik olup olmadığını merak ediyorum, kullanım kılavuzunda böyle birşey yazmıyor. Fluance, golf gibi bazı araçlarda böyle bir özelliğin olduğunu biliyorum bmw de varmı acaba? Frene basılı D de beklerken N ye takınca devirde herangi bir oynama olmuyor ses de değişmiyor sanki zaten N deymiş gibi ama frenden çeker çekmez de gidiyor. Anlayamadım böyle bir özellik var mı yok mu. Bu konuda bilgisi olan birisi var mı?

    Bugün özellikle sessiz bir ortamda test ettim.
    Vites D iken kırmızı ışıkta durunca bir süre sonra (yalaşık 10 sn gibi) motor ve şanzımanın sesi bir miktar değişiyor sanki N konumuna almış gibi ve bu durumdayken N ye alınca hiç bir değişiklik olmuyor. Gaza bastğınız anda tepki çok hızlı sanki o 10 sn den önceki hali gibi.

    Bir çok kez denedim ve net olarak söyleyebilirmki D iken frene basılı bir miktra durunca araç N ye alınmış gibi rahatlıyor.

    Bu konuda şu an teknik bilgim yok ama olan arkadaşlar açıklama yapabilir çalışma mekanizması hakkında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 8 Temmuz 2014; 23:01:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    X1 kullanıyorum. Kırmızı ışıkta durdugumda yol bilgisayarını sıfırlayıp bakınca ortalama 35 litre yakıt tüketimi göruyorum.
    Daha sonra hareket edince bu değer düşüyor. Ancak kırmızı ışıkta durdugumda yıne bu sekılde artıs oluyor.

    Kırmızı ışıkta durdugumda vitesi N konumuna getirince yakıt tüketiminde hiçbir değişiklik olmuyor.
    Ben de bu şekilde kullanıyorum. Aracı yeni aldım. Bundan önce de Captiva kullanıyordum ondada aynı şeyi yapıyordum.
    Bir sorun yaşamamıştım.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.