Şimdi Ara

bmw x5 kazası (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
11.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar en kötü kazalar tartısmasız yuksek hızla direk veya agac gıbı nesnelere carpanlardır..

    bence bu arac gene iyi durumda..www.wreckedexotics.com a girin, ordan ordinary (normal) aracları seçin..direge carpan c segment aracları gorun , x5 in ii durumda oldugunu anlıcaksınız...en azından tek parça
  • BOMBAYLA YAKINDAN UZAKTAN ALAKASI YOK ,
    soldan kaptırmış kendini büyük bir araca .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    ya bu arada scenici küçümsüyorsunuz ama 1400kg ağırlığındaki ve birçok markada bulunmayan güvenlik sistemlerine sahip ve karoserinin statik direnci 23000N/m olan bir araç bu..

    az önce verdiğim linkte de scenicin biraz büyüğü olan Espace ile Land Rover Discoverynin kafakafaya çarpışma testi var..

    X5 sağlam değil demiyorum ancak ondan çok daha sağlamları var o sınıfta; mesela Touareg, yeni ML..

    statik direnci daha yüksek otomobiller bunlar...


    Touareg bir kaza yapmıştı resim gördüm ama şimdi nerde olduğunu hatırlamıyorum.....aracın ön tarafı arka tarafıyla bütünleşmiş bir şekildeydi...aracın halini bir görsen Touareg i tanımlayan hiç bir sağlam yeri kalmamıştı..

    Buradaki X5 bence bu sınıftaki en sağlam araç....sadece bu kaza ile araç hakkında hemen bir önyargıya kapılmak bence doğru değil...bu kazada hangi araç olursa olsun bu hale gelecekti belkide daha fazla....

    en son kendi kendine frenleme yapıp intikal süresini azaltan araç tasarlayan mercedes mühendislerinin geçen aylarda yaptığı bir açıklama..
    " Araç güvenliğini arttırmak için her geçen gün yeni şeyler deniyoruz ama güvenlik konusunda değiştiremeyeceğimiz bazı şeyler var. Bütün güvenlik ekipmanlarımız sizi sadece 90 km/h kadar korumak için tasarlandı..Bu hızın üzerinde giden aracınızdaki hiçbir güvenlik donanımı herhangi bir çarpışma anında size garanti veremez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KinGEagLE -- 30 Haziran 2006; 17:01:12 >




  • ok X5 en sağlam araç(sana göre)

    subjektif değerlendirmelere bakmıyorlar ama ncapta falan

    statik direnci daha yüksek araçlar var diyorum sen touaregi gördün mü diyorsun...

    sonuçta araçların koruması fiziki sınırlar dahilinde..saatte 100le giden bir cisim saniyede yaklaşık 25 metre yol alıyor..
  • araç gövdesine konulan darbe emici ne kadar güçlü ise herhengi bir çarpışma anında(100le giderken) yolcuya uygulanan basıçta o kadar artacaktır....bu durumda emniyet kemeri bile bir insanı öldürebilir duruma gelecektir...

    araç gövdesine konulan darbe emici güçlü değilse her hangi bir çarpışma anında(100le giderken) yolcu araç içinde sıkışıp ölecektir....

    sonuç: 100 giderken sizi hiç bir şey koruyamaz..
  • X5 ile her arabayı karşılaştırmak........

    Euro ncap 5 yıldız ve güvenlik diye illa tutturuyorsanız arabaya hiç binmeyin daha iyi.

    Sen araba yap 5 yıldız olsun fakat direksiyonun hissiz olsun, euro ncap hissiz direksiyondan puan kırıyor mu?

    Hissiz direksiyonla zaten yüksek hız ve virajlarda tehlikeye kendiliğinden düşersin.

    Yol tutuşun rakiplerinin gerisinde kalsın. Yoldan çık ama 5 yıldızsın ne de olsa....

    Unutmadan Euro ncap şöyle bir açıklama yaptı: ESP siz araba almayın,kullanmayın. Arabalarınızda ESP var

    mı? X5 de ESP var diye biliyorum. ya diğerleri....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 30 Haziran 2006; 17:35:45 >
  • valla benim aracımda ESP var ve bugüne kadar çok faydasını gördüm; özellikle kış aylarında..

    ESP kesinlikle çok önemli bir hayat kurtarıcı...
  • bendede var... ama şehir içinde kapatıyorum.. uzun yolda açıyorum genellikle..
  • Megane serisi gayet iyi yol tutar. Ama Türkiye piyasa sürülen arçların süspansiyonlarında yol bozukluğu nedeniyle oynama yapıldığından bir miktar yol tutuştan kayıp söz konusudur. Genede kendinden önce çıkan son nesil kompaklardan daha iyi yol tuttuğu testlerle sabittir. Konuyu saptırmayalım
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    X5 ile her arabayı karşılaştırmak........

    Euro ncap 5 yıldız ve güvenlik diye illa tutturuyorsanız arabaya hiç binmeyin daha iyi.

    Sen araba yap 5 yıldız olsun fakat direksiyonun hissiz olsun, euro ncap hissiz direksiyondan puan kırıyor mu?

    Hissiz direksiyonla zaten yüksek hız ve virajlarda tehlikeye kendiliğinden düşersin.

    Yol tutuşun rakiplerinin gerisinde kalsın. Yoldan çık ama 5 yıldızsın ne de olsa....

    Unutmadan Euro ncap şöyle bir açıklama yaptı: ESP siz araba almayın,kullanmayın. Arabalarınızda ESP var

    mı? X5 de ESP var diye biliyorum. ya diğerleri....





  • Megane nın ESP ye ihtiyacı var! Çünkü:::
    Aşağıda alıntı: Arabam.com

    Megane Sedan çok zorlandığında önce önden kayıyor ardından hafifçe arkasını bırakıyor. Ancak bu noktada otomobilin direksiyon sistemine bir eleştiride bulunmamız gerekiyor. Normal kullanımda sorunsuz olan direksiyon ani manevralarda hissizleşiyor ve ters tepkiler verebiliyor...

    Yani yoldan çıkabilir.

    w1
    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Megane serisi gayet iyi yol tutar. Ama Türkiye piyasa sürülen arçların süspansiyonlarında yol bozukluğu nedeniyle oynama yapıldığından bir miktar yol tutuştan kayıp söz konusudur. Genede kendinden önce çıkan son nesil kompaklardan daha iyi yol tuttuğu testlerle sabittir. Konuyu saptırmayalım
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    X5 ile her arabayı karşılaştırmak........

    Euro ncap 5 yıldız ve güvenlik diye illa tutturuyorsanız arabaya hiç binmeyin daha iyi.

    Sen araba yap 5 yıldız olsun fakat direksiyonun hissiz olsun, euro ncap hissiz direksiyondan puan kırıyor mu?

    Hissiz direksiyonla zaten yüksek hız ve virajlarda tehlikeye kendiliğinden düşersin.

    Yol tutuşun rakiplerinin gerisinde kalsın. Yoldan çık ama 5 yıldızsın ne de olsa....

    Unutmadan Euro ncap şöyle bir açıklama yaptı: ESP siz araba almayın,kullanmayın. Arabalarınızda ESP var

    mı? X5 de ESP var diye biliyorum. ya diğerleri....






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 30 Haziran 2006; 18:09:42 >




  • Mégane'ın başka arabaların ESP ye ne kadar ihtiyacı varsa o kadar ESP ye ihtiyacı vardır çünkü

    Aşağıda alıntı: Arabam.com

    Kararlı yol tutuş
    Yeni Megane ilgi çekici tasarımı ve kaliteli iç mekanıyla kompakt segmentteki rekabeti ateşleyecek gibi görünüyor. Orta sertlikteki süspansiyonu ile yola çok iyi yapışan otomobil çok zorlandığında önden kayıyor. Uzun virajlarda başarılı şekilde yola tutunan otomobil kesinlikle yana yatmıyor.

    Yani yol tutuş başarılı
  • Ters tepkiler veren hissiz direksiyon için ne diyeceksin???

    Senin test megane hb, benimkisi sedan!
    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Mégane'ın başka arabaların ESP ye ne kadar ihtiyacı varsa o kadar ESP ye ihtiyacı vardır çünkü

    Aşağıda alıntı: Arabam.com

    Kararlı yol tutuş
    Yeni Megane ilgi çekici tasarımı ve kaliteli iç mekanıyla kompakt segmentteki rekabeti ateşleyecek gibi görünüyor. Orta sertlikteki süspansiyonu ile yola çok iyi yapışan otomobil çok zorlandığında önden kayıyor. Uzun virajlarda başarılı şekilde yola tutunan otomobil kesinlikle yana yatmıyor.

    Yani yol tutuş başarılı
  • normaldir hb ler biraz daha iyi yol tutar genelde..

    Ters tepkiler veren hissiz direksiyon tanımı doğru ama bunu güzelce açıklayayim. Mégane, direksiyonu yüksek hızlarda rakiplerindeki direksiyonlardan biraz hafif kalıyor.Hissiz kısmı bu.. Ters tepki de yüksek hızlarda ani çevirmelerde direksiyonun ters yönde tepki vermesi diğer elektrohidrolik aksamlı direksiyonlardan fazla

    Bu iki özelliğini bilip alışıp kullandığınızda fazla bir sorun kalmıyor.

    Ama konu fazla dağıldı burda kapatalım
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Ters tepkiler veren hissiz direksiyon için ne diyeceksin???

    Senin test megane hb, benimkisi sedan!
    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Mégane'ın başka arabaların ESP ye ne kadar ihtiyacı varsa o kadar ESP ye ihtiyacı vardır çünkü

    Aşağıda alıntı: Arabam.com

    Kararlı yol tutuş
    Yeni Megane ilgi çekici tasarımı ve kaliteli iç mekanıyla kompakt segmentteki rekabeti ateşleyecek gibi görünüyor. Orta sertlikteki süspansiyonu ile yola çok iyi yapışan otomobil çok zorlandığında önden kayıyor. Uzun virajlarda başarılı şekilde yola tutunan otomobil kesinlikle yana yatmıyor.

    Yani yol tutuş başarılı






  • kendi aracım için konuşayım: sceniclerde megane RSden geliştirilen direksiyon sistemi kullanılmaktadır ve megane a göre daha hisli bir direksiyon sistemine sahiptir..

    sadec kuru yolları düşünüyorsunuz..

    ESP asıl kaygan yollarda işe yarıyor; çünkü kuru yolda aracı kaydırmak; stabiliteyi bozmak çok kolay değildir ve biraz yüksek hızlarda olur bu durum.ancak kaygan zeminli yolda (örneğin karlı) araç kar lastiklerine sahip olmasına rağmen 30-40 km hızla bile en ufak zorlamada kaymaya başlar..ESP ise aracı mümkün olduğunca çizgisinde tutar..

    ESP aracın kaymasını tam olarak engelleyemez ama savrulsa da aracın nötr kalmasını sağlar - arkadan veya önden kaymasına engel olur..

    Megane sedan aslında HBye göre daha iyi yoltutuşa sahiptir ANCAK HANGİ DURUMDA:

    *uzun ve hızlı girilen virajlarda

    dingil mesafesi hb versiyona göre 7 cm daha uzun olmasından dolayı daha stabildir uzun virajlarda..

    megane 2 yere o kadar iyi yapışır ki..bu nedenle biraz da yumuşak yaylara sahip süspansiyondan dolayı yana çok yatabilir..ancak özellkle kaygan zeminli yollarda meganeın yol tutuşu oldukça üstündür; ve laguna sahipleri kızmasın ama yapılan ani ağırlık değişimi testlerinde megane lagunaya göre daha başarılı değerler elde etmiştir..
    bir örnek daha: eski kasa Opel astra aynı testi 105.2 km hızla geçebilirken MErcedes S400CDI 98.7 km hızla geçebilmiştir..
    bu testte laguna 97.2, megane 103.5 km hızla geçebilmiştir..
    aynı testte Citroen Saxo VTS ve Porsche BOxster 115km hızla geçebilmiştir..bu iki araç da yerçekiminden daha büyük bir yanal ivmeyle dönebilen araçlardır; yanlış hatırlamıyorsam 1.06g idi max. yanal ivmeleri..
    buradan şöyle bir sonuca varabiliriz belki: hafif araçlar ani ağırlık değişimi sırasında büyük araçlara göre daha stabildir..




  • İşin cılkını daha doğrusu pokunu çıkarmışsınız valla

    yok benim araba euroncap dan sunu aldı yok bunu aldı

    gözüken kaza fotoğrafına boş gözlerle bakmışsınız,
    haticeye bakıyorsunuz neticeye değil,

    bugun herkez diiyorki en önemli güvennlik sürücünün kendisi,
    arabanız Türk malı değilse yeterli güvenlik normlarını karşılıyordur,
    gerisi size kalmış

    kazadaki x5 e ne olmuş ne oldu euroncap a

    cevap basit
    ön darbeleri emen bar evvel dediğim gibi sapasağlam
    darbe tam önden gelmediği için o bar darbeyi karşılıyamamış
    darbe çaprazdfan gelmiş
    euroncap da böyle bir test yok
    yani bu tarz bi kazada euroncap şiir olup bitiyor

    ayrıca o araba o tranvaya falan çarpmamış
    o tramvay o arabayı altına almaya çalışmaz, kenera atar
    evvelki mesajda belirttiğim gibi x5 jip olmasın arağmen birşey onu altına almaya çalışmış
    buda ancak bir kamyon olabilir
    ve gerçekten kamyon fazla bir hasar almadan bu kazadan kurtulmuştur
    çünkü x5 çaprazdan girmiş
    ne yan barlar ne ön barlar heç bir halta o yüzden yarıyamamış

    sen dersin benim araba euroncap ta birinci
    ben derim benim euroncap sonuncusu arabam seninkinden daha güvenli
    çünkü ben kullanıyorum
    çünkü hız yapmıyorum
    çünkü takip mesafesine uyuyorum
    ......
    ...
    ..

    her şeyde tartışmayalım yahu
    Yaşasın Fight Club
    markaların amblemlerin, isimlerin, özelliklerin kölsei olmuşuz
    hepsi yalan
    Fight Club Rulezzz




  • Renault'tan maaş alanlar var galiba aramızda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burgman -- 1 Temmuz 2006; 4:24:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burgman

    Renault'tan maaş alanlar var galiba aramızda

    ne alakası var..
  • cok sacma ve cok alakasız arac 170-180 km vs. hız ile kaza yapıyorsa firmanın ve ncap ın sucu nerde

    bu tür lüks sınıf araclarında motor blogu direk asagı iner ve arabanın önü olabildigince katlanır yani sürücünün ve yolcunun zarar görmesi için motor blogu asagı iner baskı yapması ve olası bir durumda zedelenmeye sebep olması engelleniri millette bunu araba dagılmış olarak algılar gercekten cok cahilce
  • Anlaşılan 1-2 yazıyı okuyup yorum yapmışsın
    bu yüzdende kısır tartışmalar içinde boğuluyoruz,
    birde okumadan cahilce falan demişsiniz
    aynen iade
    sürücü ölmüş alooo adam ölüü

    resimlerede tam bakmamışsın
    o mesafede o araç 170 yapamaz
    kaza en fazla maksimum 100km/saat ile olmuş

    bu kazada senin dediğinmi olmuş
    dediklerin hikaye olmuş
    çünkü darbe tam önden gelmemiş
    yok motor bloğu aşağı iner yok şu
    şiir olmuş kalmış,
    titaniğin batması gibi darbe tam çaprazdan gelip sıyırtmış,
    o yüzden o güvenlik testlerinde kullanılan hiç bir önlem işe yaramamış
    darbe ne önden ne yandan gelmiş

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    cok sacma ve cok alakasız arac 170-180 km vs. hız ile kaza yapıyorsa firmanın ve ncap ın sucu nerde

    bu tür lüks sınıf araclarında motor blogu direk asagı iner ve arabanın önü olabildigince katlanır yani sürücünün ve yolcunun zarar görmesi için motor blogu asagı iner baskı yapması ve olası bir durumda zedelenmeye sebep olması engelleniri millette bunu araba dagılmış olarak algılar gercekten cok cahilce




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.