Şimdi Ara

Boeing’in başı, şimdi de 737 MAX’lardaki kablo demetleriyle dertte

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • İki ölümlü kazaya sebebiyet veren yazılım hataları sonrası yere indirilen 737 MAX serisi uçakların ne zaman tekrar uçmaya başlayacağı belirsizliğini koruyor. Uçakların yeniden havalanmasına izin verecek kurum olan Federal Havacılık Dairesi (FAA) ise geçtiğimiz günlerde, Boeing’in bir talebini daha reddetti.



    Şirketin uçaklarındaki kablo demetlerinin uçağın belli bir yerinde bırakılması teklifini geri çeviren FAA, kabloların teklif edilen şekilde tutulmasının kurallara aykırı olduğuna karar verdi. Kurum adına açıklama yapan bir yetkili, “FAA, 737 MAX’ların kablolamasıyla ilgili bir sorun nedeniyle Boeing ile görüşmelerine devam etmektedir. Üreticinin tüm sertifikasyon standartlarına tam uyum göstermesi gereklidir. Söz konusu uçak, FAA’nın koyduğu tüm kurallara uyduğu zaman tekrar uçabilecektir. ” ifadelerini kullandı.



    Ayrıca Bkz.Batman'da İHA düştü



    Boeing ise FAA ile aynı fikirde olmadığını beyan ediyor.  Şirket, söz konusu kablo demetlerinin bir güvenlik riski oluşturmadığını iddia ederken uçaklarının 200 milyon saatten fazla süreyle bu şekilde uçtuğunu ifade etmiş. Ancak FAA, kabloların bu şekilde bir kısa devreye neden olarak pilotların uçak kontrolünü kaybetmesine yol açabileceği görüşünde.





    FAA yetkilileri, 737 MAX’lardaki bir düzineden fazla bölgedeki kablo demetlerinin birbirlerine çok yakın olduğunu belirtiyor. Bunlardan biri de kokpit altında bulunan bir elektrik hattı. Uzmanlar buradaki kablo demetlerinin birbirlerinden ayrılmalarını ya da bunların aralarına fiziksel birer engel konulmasını istiyor.



    Bu anlamda Boeing’in işi kolay değil zira şirket, uçmayı bekleyen 400 adet MAX’ta söz konusu güncellemeleri yapmak zorunda kalacak. Şirket yine de bu konuda iyimser ve 2020 yılı ortaları gibi uçakların tekrar havalanacağını umuyor.




    Kaynak:
    interestingengineering.com
    Boeing's 737 MAX Wiring Bundles Are Not Approved by the FAA
    https://interestingengineering.com/boeings-737-max-wiring-bundles-are-not-approved-by-the-faa







  • işi sıkı tutuyoruz havası yaratmaktan başka birşey değil. FAA aynı kablo düzeni ile bu uçakların ilk uçuşuna izin vermemiş sanki. Şimdi reklam olsun diye kabloları da ayır diyor. Tamam yazılım hatasını fark etmediniz bu uçuşta hata ortaya çıkmadan fark edilmesi zor bir olay zaten. Ama kablolar ilk uçuş izninden beri aynı yerde.
  • bunu kaza raporlarini boeing istegine gore yeniden yazan faa mi soyluyor. pespese kazalar olup onca insan oldukden sonra gostermelik boeing e kusur yazmislar, o kadar belli ki.

  • Sistem çok iyi işliyor ama arada adam kayırmaya şirket kurtarmaca olabilir dünyanın her yerinde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • işi sıkı tutuyoruz havası yaratmaktan başka birşey değil. FAA aynı kablo düzeni ile bu uçakların ilk uçuşuna izin vermemiş sanki. Şimdi reklam olsun diye kabloları da ayır diyor. Tamam yazılım hatasını fark etmediniz bu uçuşta hata ortaya çıkmadan fark edilmesi zor bir olay zaten. Ama kablolar ilk uçuş izninden beri aynı yerde.

  • emreb78 E kullanıcısına yanıt
    Harbiden 400 uçak üretilene kadar FAA neredeydi?
    Bir zamanlar yat imalatı sektöründe çalıştım. RINA teknelerin her aşamasında kullanılan her cıvataya kadar kontrol edip onay veriyordu.
    Uçakta ise daha titizlerdir. Kullanılabilecek kablolar bile belirli bir standartta üretiliyordur.

  • Tek bir ölümlü kazaya daha karışırsa, uçuşa izin veren kurumun da başı yanacağı için işi bu sefer sıkı tutuyorlar büyük ihtimalle.

  • Nihayet EWIS ten anlayan biri bunu fark etmis..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 3-5 tane uyduruk kablodan ziyade şu MCAS yazılım işi ve Angle of Attack sensörü ne oldu acaba...

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Wiring Harness denilen şey uçağın sinir ağı. Sinir ağı olmayan uçağın beyninin içindekilerin iyi olması bir şey ifade etmez.

  • Bu uçak birkaç kaza daha geçirirse bir daha asla izin alamaz. Sıfırdan başka bir model yapmak zorundalar ki büyük ihtimal öyle olacak. Uçan tabut olarak anılmaya namzet bir model.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.