benim aracımda benzinde lpgye göre daha fazla rölanti oynuyo.hatta artık benzini yemiyo,çekmiyo,ilk çalıştırmada rölanti tutmuyo stop ediyo.boğaz kelebeği temizlendi,egr değişti ama artık sıkıldım uğraşmıyorum.fikrin varsa söyle kardeşim.her usta farklı konuşuyo,caydım artık.yok benzin pompası,yok bobin,buji kablosu.yok beyinde arıza.
araç 1.6 hitler motor.saygılar
aynı durum benimde başımda . konu sahibi arkadaş acaba hangi il 'den ?
quote:
Orijinalden alıntı: phantom
quote:
Orijinalden alıntı: capricemylove
benim aracımda benzinde lpgye göre daha fazla rölanti oynuyo.hatta artık benzini yemiyo,çekmiyo,ilk çalıştırmada rölanti tutmuyo stop ediyo.boğaz kelebeği temizlendi,egr değişti ama artık sıkıldım uğraşmıyorum.fikrin varsa söyle kardeşim.her usta farklı konuşuyo,caydım artık.yok benzin pompası,yok bobin,buji kablosu.yok beyinde arıza.
araç 1.6 hitler motor.saygılar
aynı durum benimde başımda . konu sahibi arkadaş acaba hangi il 'den ?
Alıntıları Göster
benim 1,6 megane da ilk hareket halinde silkeleme oluyodu.Boğaz kelebeği söküp temizlediler düzeldi.Yağ gibi bişey sıktılar tüm kir aktı.Hatta resmen çamur aktı diyebilirim.Araç 90 000 km de
quote:
Orijinalden alıntı: naczet24
benim 1,6 megane da ilk hareket halinde silkeleme oluyodu.Boğaz kelebeği söküp temizlediler düzeldi.Yağ gibi bişey sıktılar tüm kir aktı.Hatta resmen çamur aktı diyebilirim.Araç 90 000 km de
Alıntıları Göster
Arac ilk calistirmada benzin ile calisir. Aracin motor sicakligi 35 derecenin uzerine cikinca gaza gecer. Gaza gectigi zamab stop etmemesnin sebebi gaza gecmesi degil motorun isinmasidir. Motor isindiktan sonra benzine tekrar alsanda stop etmez. Aracinin arizasi yuksek ihtimal bogaz kelebegi veya isi musurudur. Ama bogaz kelebegi olmasi daha olasi bir durumdur. Cunku sogukken jikle konumunda calismasini saglayan parca bogaz kelebeginde bulunmaktadir.
Bulundugum sehir istanbul. Ozel bir sorusu olan arkadaslar telefonla 05357191078 arayabilirler.
Istanbul disinda olupda bogaz kelebegi arizasindan kurtulmak isteyenler kelebegi sokturup kargo ile yollayabilir. Ben ayni gun icerisinde tamir edip geri kargoyla yollayabilirim.
quote:
Orijinalden alıntı: tuncercoban
Arac ilk calistirmada benzin ile calisir. Aracin motor sicakligi 35 derecenin uzerine cikinca gaza gecer. Gaza gectigi zamab stop etmemesnin sebebi gaza gecmesi degil motorun isinmasidir. Motor isindiktan sonra benzine tekrar alsanda stop etmez. Aracinin arizasi yuksek ihtimal bogaz kelebegi veya isi musurudur. Ama bogaz kelebegi olmasi daha olasi bir durumdur. Cunku sogukken jikle konumunda calismasini saglayan parca bogaz kelebeginde bulunmaktadir.
Bulundugum sehir istanbul. Ozel bir sorusu olan arkadaslar telefonla 05357191078 arayabilirler.
Istanbul disinda olupda bogaz kelebegi arizasindan kurtulmak isteyenler kelebegi sokturup kargo ile yollayabilir. Ben ayni gun icerisinde tamir edip geri kargoyla yollayabilirim.
Kelebekçi üstat, resim paylaşımı yaparsan sevinirim. Geçen rölantide ve 2 viteste hafif yığılma yapıyordu. Bujileri değiştirttim. Rahatladı tıkanma yok. Usta bakımda kelebeği temizleyelim mutlaka dedi. Bu temizlik Ford servisinde kaç TL olur?
quote:
Orijinalden alıntı: bortecinenumu
Kelebekçi üstat, resim paylaşımı yaparsan sevinirim. Geçen rölantide ve 2 viteste hafif yığılma yapıyordu. Bujileri değiştirttim. Rahatladı tıkanma yok. Usta bakımda kelebeği temizleyelim mutlaka dedi. Bu temizlik Ford servisinde kaç TL olur?
Alıntıları Göster
Merhaba,
Ilk firsatta resim yukleyecegim.
Arabanda kelebek ile ilgili bir problemin yoksa temizletmeni onermem. Ford bogaz kelebeklerinin bir kismi manifoltun altinda oldugu icin isciligi yuksek olabilir. Ama eger ustten sokmesi kolaysa 50 liraya sanayide yaptirtabilirsin.
Merhaba arkadaşlar benimde 2011 symbol var lpgsiz benzinli 18000 km de. bugünde dahil olmak üzere belirli periyodlarda bir arızayla karşılaşıyorum.Arıza şöyle==önce elektrik arızası ışığı ve devamında motor arıza lambası yanıyor.Sonra arabada aşırı bir çekiş düşmesi ve devamında ayağımı gazdan çekince stop ediyor.Garantisi olduğu için 4 defa servise götürdüm.1.defasında arızayı bilgisayarla sildiler 2.ve 3. defasında kontak spreyle akünün üstündeki soketleri sildiler 4.defasında kelebeğin elekronik gaz pedalını değiştirdiler.1 sene geçmediki aynı arızayı tekrar verdi..ne yapmalıyım sizce arıza tam olarak ne olabilir?
Çok faydalı bir konu olmuş. Bu boğaz kelebeği meselesinden forumda aracından soğuyan çok arkadaş var yardımcı olan arkadaşa teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: rubelhizb
Çok faydalı bir konu olmuş. Bu boğaz kelebeği meselesinden forumda aracından soğuyan çok arkadaş var yardımcı olan arkadaşa teşekkürler.
Usta benimde bir sıkıntım var ama çözemedim bir türlü
Aracın rolantide devir milim aşağı yukarı oynuyor bazen çok düşüyor zor topluyor ama sorun sürekli olmuyor işte ve en büyük sıkıntım 3bin devirin üzerinde 4. ve 5. viteste çok zor çıkıyor yokuşlarda 2. vitese kadfar düşüyorum kalkışlarda 2000 devirin üstüne çıkmazsa devir nekadar yavaş kalkarsam kalkayım titreme yapıyor fikirlerinizi bekliyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: K0rkunc
Usta benimde bir sıkıntım var ama çözemedim bir türlü
Aracın rolantide devir milim aşağı yukarı oynuyor bazen çok düşüyor zor topluyor ama sorun sürekli olmuyor işte ve en büyük sıkıntım 3bin devirin üzerinde 4. ve 5. viteste çok zor çıkıyor yokuşlarda 2. vitese kadfar düşüyorum kalkışlarda 2000 devirin üstüne çıkmazsa devir nekadar yavaş kalkarsam kalkayım titreme yapıyor fikirlerinizi bekliyorum.
Konuyu açan arkadaş K.Çekmece Tepeüstü'ndeki Karbüratörcü Mehmet Usta'nın oğludur.İstanbul'da ki en iyi karbüratörcülerden biridir.3 tane farklı aracı götürdüm.Biri benim ikisi arkadaşlarımın aracı.Eğer boğaz kelebeği,karbüratörü,enjektör,ateşleme sistemi v.s. sorununuz varsa kesinlikle gidin.Avrupa yakasında daha iyi bir usta bulamazsınız.Test edildi onaylandı.
quote:
Orijinalden alıntı: Salih
Konuyu açan arkadaş K.Çekmece Tepeüstü'ndeki Karbüratörcü Mehmet Usta'nın oğludur.İstanbul'da ki en iyi karbüratörcülerden biridir.3 tane farklı aracı götürdüm.Biri benim ikisi arkadaşlarımın aracı.Eğer boğaz kelebeği,karbüratörü,enjektör,ateşleme sistemi v.s. sorununuz varsa kesinlikle gidin.Avrupa yakasında daha iyi bir usta bulamazsınız.Test edildi onaylandı.
Alıntıları Göster
paliolarda bogaz kelebegi tek nokta enjeksiyon sistemini ve bunların beyinle olan bagıntısını açıklarmısınız? örnegin 1.4 el palio tek nokta bogaz kelebeğindeki throttle position sensor tam olarak ne işe yarar üzerinde başka hangi sensörler vardır ? sıcaklık sensörü mü otomatik jikle görevi yapar
quote:
Orijinalden alıntı: jjuuddaass
paliolarda bogaz kelebegi tek nokta enjeksiyon sistemini ve bunların beyinle olan bagıntısını açıklarmısınız? örnegin 1.4 el palio tek nokta bogaz kelebeğindeki throttle position sensor tam olarak ne işe yarar üzerinde başka hangi sensörler vardır ? sıcaklık sensörü mü otomatik jikle görevi yapar
Alıntıları Göster
Arabam 99 model otomatik 416 GLXİ.95 binde.Boğaz Kelebeğini(rölanti motoru üzerinde)değiştirdikten sonra araç aşırı şekilde gaz tüketiyor.LPG kiti ALDESA 2012 de takılmış.Gaz cı bilgisayara bağladı ama bir sorun gözükmüyor.Acaba sibop ayarı mı yaptırmak lazım?Sizce nedeni ne olabilir?
quote:
Orijinalden alıntı: xyzm2269
Arabam 99 model otomatik 416 GLXİ.95 binde.Boğaz Kelebeğini(rölanti motoru üzerinde)değiştirdikten sonra araç aşırı şekilde gaz tüketiyor.LPG kiti ALDESA 2012 de takılmış.Gaz cı bilgisayara bağladı ama bir sorun gözükmüyor.Acaba sibop ayarı mı yaptırmak lazım?Sizce nedeni ne olabilir?
Alıntıları Göster
Arkadaş bu işin ustasıdır tabii ama, ben de 1-2 katkıda bulunmak isterim.
Bir kere boğaz kelebeğinin yerini bilmeyen arkadaşlar için, yakıttan etkilenmesinin mümkün olmadığı söyleyelim.
Boğaz kelebeğinin, özellikle DBW (drive by wire) yani gaz teli bulunmayan modellerine dikkat etmek gerekir. Zira bunlarda gaz pedalının konumunu sensör yardımıyla belirler. Bunları sıvı ile temizlemek sakıncalıdır, motoruna zarar verir.
Ayrıca Boğaz kelebeğinin yakıt ile teması yoktur, hava ile vardır, gaz pedalına basma oranınıza göre motora hava gönderir. Yani işi içeri giren hava iledir.
Öncelikle açık hava filtrelerinizi OEM olanlar ile değiştirerek, veya hava filtrelerinizi Türkiye şartlarına göre daha sık değiştirerek, kirlenmeyi minimuma indirebilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: emrebozkurt800
Arkadaş bu işin ustasıdır tabii ama, ben de 1-2 katkıda bulunmak isterim.
Bir kere boğaz kelebeğinin yerini bilmeyen arkadaşlar için, yakıttan etkilenmesinin mümkün olmadığı söyleyelim.
Boğaz kelebeğinin, özellikle DBW (drive by wire) yani gaz teli bulunmayan modellerine dikkat etmek gerekir. Zira bunlarda gaz pedalının konumunu sensör yardımıyla belirler. Bunları sıvı ile temizlemek sakıncalıdır, motoruna zarar verir.
Ayrıca Boğaz kelebeğinin yakıt ile teması yoktur, hava ile vardır, gaz pedalına basma oranınıza göre motora hava gönderir. Yani işi içeri giren hava iledir.
Öncelikle açık hava filtrelerinizi OEM olanlar ile değiştirerek, veya hava filtrelerinizi Türkiye şartlarına göre daha sık değiştirerek, kirlenmeyi minimuma indirebilirsiniz.
Alıntıları Göster
ford focus rolantide sorun var ışıklarda durunca stop ediyor bazen de tam etti edecek gibi oluyor sence sorun nedir hocam?
quote:
Orijinalden alıntı: xyzm2269
Arabam 99 model otomatik 416 GLXİ.95 binde.Boğaz Kelebeğini(rölanti motoru üzerinde)değiştirdikten sonra araç aşırı şekilde gaz tüketiyor.LPG kiti ALDESA 2012 de takılmış.Gaz cı bilgisayara bağladı ama bir sorun gözükmüyor.Acaba sibop ayarı mı yaptırmak lazım?Sizce nedeni ne olabilir?
Alıntıları Göster
Yeni aldığım 2011 LANCER 1.6 LPG li aracımda rölantide titreme ve kalkışlarda silkeleme olayı oluyor. Normal sürüş durumunda hiçbir sorun yok. Hızlanması yakıt sarfiyatı olması gerektiği gibi.
Ancak trafik ışığında durduğumda yada aracı boşa aldığımda rölanti devrine oturmuyor titriyor. Ayrıca 1. vitesten kalkarken yada bi müddet 1. yada 2. vites düşük devir ilerlemem gerektiğinde silkeliyor remsen aracı bu devir olayı.
En kötü kısmı ise bu olay hem BENZİN de çalışırken hemde LPG de iken oluyor. Sadece araç baya bi ısındıktan sonra biraz azalıyor(asla normal olmuyor sadece şiddeti azalıyor).
Usta boğaz kelebeğini temizledim dedi. Ama ben pek inanamadım hemen temizlenirmi bu kelebek yoksa 1-2 gün bi sıvının içinde kalması gerekir felan dediler.
Ayrıca bu sorun kelebekten değilse neden olmuştur sizce?
quote:
Orijinalden alıntı: fiat2001brava
Yeni aldığım 2011 LANCER 1.6 LPG li aracımda rölantide titreme ve kalkışlarda silkeleme olayı oluyor. Normal sürüş durumunda hiçbir sorun yok. Hızlanması yakıt sarfiyatı olması gerektiği gibi.
Ancak trafik ışığında durduğumda yada aracı boşa aldığımda rölanti devrine oturmuyor titriyor. Ayrıca 1. vitesten kalkarken yada bi müddet 1. yada 2. vites düşük devir ilerlemem gerektiğinde silkeliyor remsen aracı bu devir olayı.
En kötü kısmı ise bu olay hem BENZİN de çalışırken hemde LPG de iken oluyor. Sadece araç baya bi ısındıktan sonra biraz azalıyor(asla normal olmuyor sadece şiddeti azalıyor).
Usta boğaz kelebeğini temizledim dedi. Ama ben pek inanamadım hemen temizlenirmi bu kelebek yoksa 1-2 gün bi sıvının içinde kalması gerekir felan dediler.
Ayrıca bu sorun kelebekten değilse neden olmuştur sizce?
Alıntıları Göster
Uzun bir aradan sonra tekrardan sorularınızı cevaplayabilirim :)
Arayan arkadaşların bir çoğunun sorduğu standart soruların bir kaçına cevap vermek istiyorum.
Boğaz kelebeklerinin tamiri gerçekten mümkün. Başarı oranı boğaz kelebeğinin motor numarasına göre değişmektedir.
Boğaz kelebeğinin tamirinin nasıl yaptığımı soranlar oluyor. Elektronik kısımlarının elektronik ve analog değerlerini bildiğim için ölçümler yapılarak arızalı parçaları buluyorum. Daha sonra orjinal parçalarla arızalı parçayı değiştirip adaptasyon öncesi sıfırlamalarını yapıyorum. Sonrasında problem ortadan kalkıyor :)
quote:
Orijinalden alıntı: tuncercoban
Uzun bir aradan sonra tekrardan sorularınızı cevaplayabilirim :)
Arayan arkadaşların bir çoğunun sorduğu standart soruların bir kaçına cevap vermek istiyorum.
Boğaz kelebeklerinin tamiri gerçekten mümkün. Başarı oranı boğaz kelebeğinin motor numarasına göre değişmektedir.
Boğaz kelebeğinin tamirinin nasıl yaptığımı soranlar oluyor. Elektronik kısımlarının elektronik ve analog değerlerini bildiğim için ölçümler yapılarak arızalı parçaları buluyorum. Daha sonra orjinal parçalarla arızalı parçayı değiştirip adaptasyon öncesi sıfırlamalarını yapıyorum. Sonrasında problem ortadan kalkıyor :)
Alıntıları Göster
Arkadaşlar gaz kelebeği ile ilgili olarak size yaşadığım sorundan bahsetmek istiyorum.
Öncelikle aracım Lada Vega 1,6 16W model.98,000 km deki aracıma LPG taktırdıktan kısa bir süre sonra aracın devir saatinde sürekli oynamalar başladı.LPG ciye gidip gaz ayarlarını yaptırdım.5-6 ay herhangi bir sorun yaşamadım.Ancak bu süre içerisinde artık araç gaza basmadan kesinlikle çalışmıyordu. Derken araç ışıklarda boşa attığımda devir saati sürekli oynuyor ve araç stop ediyordu.Yine LPG ciye gittim ve ayar yaptırdım düzelir gibi oldu. Son olarak da 2 gün önce araç sabahleyin hiç marş almaz oldu. Araçta ses tıkırtı hiçbir şey olmuyor akü ışığı hafif söner gibi oluyor ancak araçta en ufak bir ateşleme belirtisi olmuyordu.Eve geldim ve konuyu araştırayım dedim, sorunun gaz kelebeğinden olabileceği bilgisine ulaştım.Sonrasında tekrar araca döndüm gazı kökledim sonrasında marşa bastım ancak ilkinde yine bir tepki vermedi.İkinci defa yaptığımda araç tır tır etmeye başlayınca ben de gazı pompaladım ve aracı zor da olsa çalıştırabildim.Ancak devir saati yine yerinde durmuyordu. Hemen sanayiye gittim gaz kelebeğini değiştirelim istersen dedi usta.Ne kadar dedim 230 TL ye işçilik dahil takarız dedi.Ben de temizleyin canım araç bilgisayarda hata bile vermiyor dedim. Yok abi temizlenince herhangi bir verim alamadık değiştirince düzeliyor dedi.Ben de öncelikle temizletme taraftarı olduğum için sanayiden ayrıldım.Sincan'daki Harikalar Diyarı'nın karşısındaki bsch car servise gittim gaz kelebeğinin temizlemesini sordum 40 TL dediler.Benim de önceden aldığım balata spreyi vardı onla temizlerseniz ne olur dedim 35 e yaparız dediler.Hadi temizleyin bakalım dedim.Usta parçayı çıkardı çok özenli bir şekilde sprey ile temizliğini yaptı ve parçayı tekrar yerine taktı. Deneme yapmak üzere sadece marşa basmamı istedi.Marşa bastım ve tek marşta araç çalışmaya başladı. Bırakın tek marşla çalışmayı o kadar gaza basmama rağmen çalışmayan araç, temizlik sonrası sorunsuz çalışmaya başladı. Usta motor içindeki kurumların temizlenmesi amacı ile 100-150 km boyunca sadece benzinle kullanmamı istedi.Ben de şimdilik benzinle 90 km yol aldım,araçta çalışma, rölanti düzensizliği ve stop etme sorunlarının hiçbirini yaşamadım.Sabah sırf test için aşağı indim ve marşa bastım ve ilk marşta tık diye güzel bir şekilde çalıştı.Birkaç defa daha denedim aynı şekilde hiçbir sorun yaşamadan gaza basmadan sadece marşa basarak aracımı çalıştırabildim.Tüm bu yaşadıklarımdan sonra kelebek boğazının temizliğinden memnuniyetimi anlatamam.Araç hiç olmadığı kadar kusursuz çalışıyor. Umarım bundan sonraki süreçte de aynı sorunları tekrar yaşamam ve tüm bu sorunlardan kurtulmuş olurum.
Yukarıda bahsettiğim sorunları yaşayan arkadaşların öncelikle aracın gaz kelebeği temizliğini yaptırmalarını, verim almazlarsa değişimini tercih etmelerini şiddetle tavsiye ederim.Umarım bu anlattıklarımın, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir faydası olur.
quote:
Orijinalden alıntı: pecer2001tr
Arkadaşlar gaz kelebeği ile ilgili olarak size yaşadığım sorundan bahsetmek istiyorum.
Öncelikle aracım Lada Vega 1,6 16W model.98,000 km deki aracıma LPG taktırdıktan kısa bir süre sonra aracın devir saatinde sürekli oynamalar başladı.LPG ciye gidip gaz ayarlarını yaptırdım.5-6 ay herhangi bir sorun yaşamadım.Ancak bu süre içerisinde artık araç gaza basmadan kesinlikle çalışmıyordu. Derken araç ışıklarda boşa attığımda devir saati sürekli oynuyor ve araç stop ediyordu.Yine LPG ciye gittim ve ayar yaptırdım düzelir gibi oldu. Son olarak da 2 gün önce araç sabahleyin hiç marş almaz oldu. Araçta ses tıkırtı hiçbir şey olmuyor akü ışığı hafif söner gibi oluyor ancak araçta en ufak bir ateşleme belirtisi olmuyordu.Eve geldim ve konuyu araştırayım dedim, sorunun gaz kelebeğinden olabileceği bilgisine ulaştım.Sonrasında tekrar araca döndüm gazı kökledim sonrasında marşa bastım ancak ilkinde yine bir tepki vermedi.İkinci defa yaptığımda araç tır tır etmeye başlayınca ben de gazı pompaladım ve aracı zor da olsa çalıştırabildim.Ancak devir saati yine yerinde durmuyordu. Hemen sanayiye gittim gaz kelebeğini değiştirelim istersen dedi usta.Ne kadar dedim 230 TL ye işçilik dahil takarız dedi.Ben de temizleyin canım araç bilgisayarda hata bile vermiyor dedim. Yok abi temizlenince herhangi bir verim alamadık değiştirince düzeliyor dedi.Ben de öncelikle temizletme taraftarı olduğum için sanayiden ayrıldım.Sincan'daki Harikalar Diyarı'nın karşısındaki bsch car servise gittim gaz kelebeğinin temizlemesini sordum 40 TL dediler.Benim de önceden aldığım balata spreyi vardı onla temizlerseniz ne olur dedim 35 e yaparız dediler.Hadi temizleyin bakalım dedim.Usta parçayı çıkardı çok özenli bir şekilde sprey ile temizliğini yaptı ve parçayı tekrar yerine taktı. Deneme yapmak üzere sadece marşa basmamı istedi.Marşa bastım ve tek marşta araç çalışmaya başladı. Bırakın tek marşla çalışmayı o kadar gaza basmama rağmen çalışmayan araç, temizlik sonrası sorunsuz çalışmaya başladı. Usta motor içindeki kurumların temizlenmesi amacı ile 100-150 km boyunca sadece benzinle kullanmamı istedi.Ben de şimdilik benzinle 90 km yol aldım,araçta çalışma, rölanti düzensizliği ve stop etme sorunlarının hiçbirini yaşamadım.Sabah sırf test için aşağı indim ve marşa bastım ve ilk marşta tık diye güzel bir şekilde çalıştı.Birkaç defa daha denedim aynı şekilde hiçbir sorun yaşamadan gaza basmadan sadece marşa basarak aracımı çalıştırabildim.Tüm bu yaşadıklarımdan sonra kelebek boğazının temizliğinden memnuniyetimi anlatamam.Araç hiç olmadığı kadar kusursuz çalışıyor. Umarım bundan sonraki süreçte de aynı sorunları tekrar yaşamam ve tüm bu sorunlardan kurtulmuş olurum.
Yukarıda bahsettiğim sorunları yaşayan arkadaşların öncelikle aracın gaz kelebeği temizliğini yaptırmalarını, verim almazlarsa değişimini tercih etmelerini şiddetle tavsiye ederim.Umarım bu anlattıklarımın, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir faydası olur.
Alıntıları Göster
99 model opel astra 160 bin kmli aracımda şarz dinomosundan kaynaklanan bir ses sorunu vardı. iki üç kere tamir girişinden sonra artık sessiz dönüyor. onu yaptırırken kelebek boğazını da spreyle temizlettim. çünkü aşırı derecede mürekkep gibi kurum bağlamıştı. sonra eve giderken arabada başka türlü bir ses böyle boğuk boğuk hava sesi gibi ses gelmeye başladı. kısa mesafede daha önce defalarca gtiiği yerde araç aşırı ısındı. şimdi ısınma normal ama boğuk ses devam ediyor ya da artık başka bir ses geliyor diyelim. bir diğer durumda 2, 49 tan opet aygaz full depo aldım. sanki depo erken bitecek, 300kmyi görmeyecek gibi. boğaz temizliği yakıt sarfiyatını artırır mı, ses oradan mı geliyor,
quote:
Orijinalden alıntı: tarık-ilgili
99 model opel astra 160 bin kmli aracımda şarz dinomosundan kaynaklanan bir ses sorunu vardı. iki üç kere tamir girişinden sonra artık sessiz dönüyor. onu yaptırırken kelebek boğazını da spreyle temizlettim. çünkü aşırı derecede mürekkep gibi kurum bağlamıştı. sonra eve giderken arabada başka türlü bir ses böyle boğuk boğuk hava sesi gibi ses gelmeye başladı. kısa mesafede daha önce defalarca gtiiği yerde araç aşırı ısındı. şimdi ısınma normal ama boğuk ses devam ediyor ya da artık başka bir ses geliyor diyelim. bir diğer durumda 2, 49 tan opet aygaz full depo aldım. sanki depo erken bitecek, 300kmyi görmeyecek gibi. boğaz temizliği yakıt sarfiyatını artırır mı, ses oradan mı geliyor,
Alıntıları Göster
boğaz kelebeği diye işini bilmeyen ustaların milletimizi soyduğu gerçeği
quote:
Orijinalden alıntı: SecondLieu
boğaz kelebeği diye işini bilmeyen ustaların milletimizi soyduğu gerçeği
Alıntıları Göster
iyi günler.2008 model peugeot 207 otomatik vites aracım var.aracım özellikle ilk çalıştırıldıktan sonra kısa bir süre sonra ışıklarda durdugumda stop ediyor.bunun sebebi gaz kelebeğimidir.aracım tüplü değil benzinlidir.yardımcı olursanz cok sevineceğim